FCM - OB
-
BW - 665
Re: FCM - OB
Martin Skrev:
-------------------------------------------------------
> Kunne man forestille sig, at vi startede Ibrahim
> Gnanou til at dække Fall ? Jeg mindes, at vi i
> foråret så, at han havde rimelig styr over Fall i
> hovedspillet, så kunne det være en mulighed igen ?
Urealistisk. Specielt når man tænker på at Califf som type burde være skræddersyet til at dække en type som Fall, og Reid er jo også både fysisk stærk og god i luftrummet, så min bekymring mht. den kamp ligger ikke i dén problemstilling.
> Kunne man forestille sig, at vi startede Ibrahim
> Gnanou til at dække Fall ? Jeg mindes, at vi i
> foråret så, at han havde rimelig styr over Fall i
> hovedspillet, så kunne det være en mulighed igen ?
Urealistisk. Specielt når man tænker på at Califf som type burde være skræddersyet til at dække en type som Fall, og Reid er jo også både fysisk stærk og god i luftrummet, så min bekymring mht. den kamp ligger ikke i dén problemstilling.
-
mrjelle
Selvom man må sige han gjorde et fantastisk arbejde sidste han skulle dække Fall.
-
BW - 665
mrjelle Skrev:
> Selvom man må sige han gjorde et fantastisk
> arbejde sidste han skulle dække Fall.
Korrekt. Men det lader til Fall har udviklet sig en del siden da, Gnanou har ikke spillet på højt niveau længe og Califf virker også som en type der matcher Fall optimalt, så jeg vil mene det er en alt for stor risiko at tage.
> Selvom man må sige han gjorde et fantastisk
> arbejde sidste han skulle dække Fall.
Korrekt. Men det lader til Fall har udviklet sig en del siden da, Gnanou har ikke spillet på højt niveau længe og Califf virker også som en type der matcher Fall optimalt, så jeg vil mene det er en alt for stor risiko at tage.
-
Hekler
Træning
Jeg var en tur til træning her fredag formiddag, og der blev arbejdet igennem.
Bl.a. blev der arbejdet meget med en af de ting jeg selv har være i vldsom diskussion om, nemlig samarbejdet i forsvaret.-
Califf og Ried, lavede forsvarsøvelser sammen mod, hhv. Flinta og Frank og Jude og en anden Afrikaner, som jeg aldrig fandt ud af hvem var synes de sagde Abu?
Derefter var der presspilsøvelser hvor de spillede 7 mod 9 så angriberne 2. holdet var i overtal mod forsvaret 1. holdet.
Her var der specielt fokus på at HELE forsvaret skal falde når der ikke er boldpress. (Jeg vil lige i den her sammenhæng bemærke at jeg havde ret jf. tidligere debat)
Der tegner sig et hold mod OB men det må i selv komme til træning hvis i vil vide mere om.
Frank Deltager i hele træningen, men man kan godt nogle gange se at hovedet er lidt hurtigere end kroppen kan følge med til endnu.
Bl.a. blev der arbejdet meget med en af de ting jeg selv har være i vldsom diskussion om, nemlig samarbejdet i forsvaret.-
Califf og Ried, lavede forsvarsøvelser sammen mod, hhv. Flinta og Frank og Jude og en anden Afrikaner, som jeg aldrig fandt ud af hvem var synes de sagde Abu?
Derefter var der presspilsøvelser hvor de spillede 7 mod 9 så angriberne 2. holdet var i overtal mod forsvaret 1. holdet.
Her var der specielt fokus på at HELE forsvaret skal falde når der ikke er boldpress. (Jeg vil lige i den her sammenhæng bemærke at jeg havde ret jf. tidligere debat)
Der tegner sig et hold mod OB men det må i selv komme til træning hvis i vil vide mere om.
Frank Deltager i hele træningen, men man kan godt nogle gange se at hovedet er lidt hurtigere end kroppen kan følge med til endnu.
-
Peter Ross
Re: Træning
Hekler Skrev:
> Califf og Ried, lavede forsvarsøvelser sammen mod,
> hhv. Flinta og Frank og Jude og en anden
> Afrikaner, som jeg aldrig fandt ud af hvem var
> synes de sagde Abu?
Yakubu må det i så fald være.
Peter Ross
> Califf og Ried, lavede forsvarsøvelser sammen mod,
> hhv. Flinta og Frank og Jude og en anden
> Afrikaner, som jeg aldrig fandt ud af hvem var
> synes de sagde Abu?
Yakubu må det i så fald være.
Peter Ross
-
Hausser
Hvordan ser det ud på skadesfronten?
Er Fagerberg stadig ude og hvad med Gnanou og Baba, er de begge fit for fight?
Er Fagerberg stadig ude og hvad med Gnanou og Baba, er de begge fit for fight?
-
Hekler
Hausser Skrev:
> Hvordan ser det ud på skadesfronten?
>
> Er Fagerberg stadig ude
Har han været ude? Han trænede fuldt med, selvom han ikke så ud til at være helt med, da han første gang han fik bolden i spil med max to berøringer statede en dribletur mod mål. Der havde han ikke rørt bolden i 10 min. spil.
> og hvad med Gnanou
Han skulle spille for 2. holdet sammen med Yakubu, og gik lidt før fra træning.
> og Baba, er de begge fit for fight?
De må man sige ja til. Nok den spiller ud oer forsvaret som der var mest fokus på.
> Hvordan ser det ud på skadesfronten?
>
> Er Fagerberg stadig ude
Har han været ude? Han trænede fuldt med, selvom han ikke så ud til at være helt med, da han første gang han fik bolden i spil med max to berøringer statede en dribletur mod mål. Der havde han ikke rørt bolden i 10 min. spil.
> og hvad med Gnanou
Han skulle spille for 2. holdet sammen med Yakubu, og gik lidt før fra træning.
> og Baba, er de begge fit for fight?
De må man sige ja til. Nok den spiller ud oer forsvaret som der var mest fokus på.
-
fcebbesen
Re: fcm - ob
der er stor respekt for fcm fra Johan Absalonsen og han kommer også med ros til publikummet - altid godt med ros fra modstanden
- De er utroligt giftige på hjemmebane. Det er så sjældent, at de taber deroppe, og når de endelig kommer bagud, så har de individualisterne og gejsten til, at de kan vinde alligevel. Det har de gjort så mange gange, og vi kom foran sidst vi spillede deroppe, men fik alligevel en lille lussing. Så de har en gejst, en vilje og et unikt hjemmepublikum, så det er svært at spille på SAS Arena, lyder det fra Absalonsen, der håber at OB kan finde det samme spil som i SAS Ligaens to første kampe -
link: http://www.ob.dk/?NewsID=16338
- De er utroligt giftige på hjemmebane. Det er så sjældent, at de taber deroppe, og når de endelig kommer bagud, så har de individualisterne og gejsten til, at de kan vinde alligevel. Det har de gjort så mange gange, og vi kom foran sidst vi spillede deroppe, men fik alligevel en lille lussing. Så de har en gejst, en vilje og et unikt hjemmepublikum, så det er svært at spille på SAS Arena, lyder det fra Absalonsen, der håber at OB kan finde det samme spil som i SAS Ligaens to første kampe -
link: http://www.ob.dk/?NewsID=16338
-
Kent
Det bliver en utrolig spændende kamp så tidligt på sæsonen. OB har indtil videre vist sig som det bedste spillende hold denne sæson og ser stærke ud. Jeg synes de har gjort meget rigtig, ved indkøbet af både Henrik Hansen og Djemba*2. Ligeledes ser Fall ud til at have løst det angriberproblem, som OB har haft et par sæsoner. OB har i mine øjne samlet et hold, der kan gå hele vejen hvis det kommer til at fungere for dem. En betondefensiv krydret med en farlig offensiv er altid en god opskrift.
Yderligere har kampen den ekstra dimension, at vi har to x-ob'er i truppen, der sikkert er meget opsatte på at vise sig frem. Borring har i hvert fald farten til at drillle både Hans Henrik Andreasen og Thomas Helveg i OBs højreside, mens Kim C nok også er tændt, da han vist ikke mente han fik chancer nok i OB.
Vi har haft et godt tag på OB det sidste stykke tid og er et af de hold, der er i stand til at matche dem fysisk. På hjemmebane skal vi altid vinde og mon ikke også det kan lade sig gøre denne gang. Eneste spørgmålstegn hos mig er, hvordan vi dæmmer op for Henrik Hansen, der gav os store problemer sidste sæson, hvor han scorede 4 mål for Horsens i de 3 kampe mod os.
Yderligere har kampen den ekstra dimension, at vi har to x-ob'er i truppen, der sikkert er meget opsatte på at vise sig frem. Borring har i hvert fald farten til at drillle både Hans Henrik Andreasen og Thomas Helveg i OBs højreside, mens Kim C nok også er tændt, da han vist ikke mente han fik chancer nok i OB.
Vi har haft et godt tag på OB det sidste stykke tid og er et af de hold, der er i stand til at matche dem fysisk. På hjemmebane skal vi altid vinde og mon ikke også det kan lade sig gøre denne gang. Eneste spørgmålstegn hos mig er, hvordan vi dæmmer op for Henrik Hansen, der gav os store problemer sidste sæson, hvor han scorede 4 mål for Horsens i de 3 kampe mod os.
-
mrjelle
Re: FCM - OB - Salami skadet
Det ser ikke ud til Salami kommer i kamp, iflg fcm.dk er han lyskenskadet.
Det er sku meget skidt for vores chancer for at vinde.
Det er sku meget skidt for vores chancer for at vinde.
-
jakobV
Re: FCM - OB - Salami skadet
Men han er udtaget --> http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=
-
FCM_Aarhus
Re: FCM - OB - Salami ikke skadet
mrjelle Skrev:
> Det ser ikke ud til Salami kommer i kamp, iflg
> fcm.dk er han lyskenskadet.
> Det er sku meget skidt for vores chancer for at
> vinde.
Tror du har misforstået "skadestuen" på hjemmeside (som forbavsende nok er opdateret...)
http://www.fcm.dk/index.php?ID=103&topID=5
Han er ikke ude "MOD OB" - men er spilleklar "MOD OB".
Ellers kan ihvertfald ikke finde argumenter for påstanden på fcm.dk
> Det ser ikke ud til Salami kommer i kamp, iflg
> fcm.dk er han lyskenskadet.
> Det er sku meget skidt for vores chancer for at
> vinde.
Tror du har misforstået "skadestuen" på hjemmeside (som forbavsende nok er opdateret...)
http://www.fcm.dk/index.php?ID=103&topID=5
Han er ikke ude "MOD OB" - men er spilleklar "MOD OB".
Ellers kan ihvertfald ikke finde argumenter for påstanden på fcm.dk
-
mrjelle
http://www.bold.dk/klubnyt/vis.php?id=458009&klub=227
Tjek dette link, det er startopstilling imod OB. Nyheden findes ikke på FCM men man kan læse overskriften på bold.dk.
Tjek dette link, det er startopstilling imod OB. Nyheden findes ikke på FCM men man kan læse overskriften på bold.dk.
-
Peter Ross
Lad os se, om han ikke laver en "Wieghorst"...
Peter Ross
Peter Ross