Bundniveauet hævet?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: Så hold dog...

Indlæg af Altoriso »

Men synes du ikke at det er lidt "vildt" at konkludere efter én kamp ?

TT har udtalt sig om sit holds styrkeniveau pt - dette er uden tvivl sket på baggrund af en masse træningssamlinger, som vi må formode han også selv har været med til. Derudover er det sikkert også på baggrund af træningskampe mv

Desuden må man vel heller ikke udelukke den psykologiske effekt i at rose sit hold offentligt ( måske fik han sig her nogle lærepenge.. )

En træner som Køhlert har næsten været til at brække sig over i lang tid, da han hele tiden har overøst specielt de unge spillere med ros i medierne, men hvem ved; det ender måske med en fin Brøndby-sæson

Til sidst vil jeg endnu engang pointere kraftigt, at jeg har til stadighed har fuld tiltro til ledelsen og derved trænerteamet mv
Det kan jeg altså ikke se skulle være mig en forbudt holdning :-)

Og som jeg skrev til Hausser så synes jeg bestemt at han normalt har en god indsigt, lige så vel som mange andre også har det
Men stadig vælger jeg at forholde mig til det der bliver skrevet eller sagt

Hausser

Indlæg af Hausser »

Lad os lige for god ordens skyld slå fast at jeg også har 100% tiltro til Thomasberg, nøjagtig lige som jeg også havde det til Erik Rasmussen.

Dog kan irritere mig grænseløst, når man det ene øjeblik melder ud at bundniveauet og rygraden på holdet aldrig har været bedre, for at tage til Sønderjylland og smide point ud af vinduet mod ligaens ringste hold (med al sandsynlighed), med en indstilling som var decideret skammelig for professionelle atleter. Det vi så i Sønderjylland vidnede jo ikke om et forhøjet bundniveau slet ikke.

Der skal være vægt bag sådan nogle udmeldinger for ellers falder de totalt til jorden og man kommer kun til at stå tilbage og se dum ud.
Erik Rasmussen led af samme hovmodighed og fik også på puklen for det når tingene ikke gik som han bombastisk meldte ud i pressen og det var da oftest helt fortjent.

Lad os se det positve i det og håbe at kampen var et wake-up call for spillerne og trænerne. Lige meget hvor godt et hold man har så kommer man ikke sovende til pointene og det håber jeg de får banket ind med syvtommersøm. Everybody gets one.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Wake up call eller lærepenge som jeg selv kaldte det er vel begge to ganske rammende betegnelser
Men jeg synes også at det er lidt hovmodigt at kalde et modstanderhold for det sandsynligt ringeste hold i Ligaen
Jeg mener at der skal flere parametre til for at lige præcis én bestemt kamp skal danne grundlag for et holds generelle indstilling (som det jo også debatteres andetsteds på forummet pt. )
Jeg har selv nævnt lidt om oprykkerholds gejst og glæde mv, , og det er vel også lidt specielt at skulle spille sin første hjemmekamp i sæsonen mod forrige sæsons sølvvindere (noget vi vel også selv har profiteret af)

Jeg synes at folk herinde skal passe på ikke at blive for kæphøje i deres tro på holdet - tror nogle mener at alle kampe bare er walk overs
Og den med 100 % rigtig indstilling til hver kamp tror jeg heller ikke på kan lade sig gøre ( eller rettere; det kan ikke lade sig gøre.. )

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Men synes du ikke at det er lidt "vildt" at
> konkludere efter én kamp ?

Nej det synes jeg egentlig ikke. Bundnivveauet viste sig i den kamp at være meget lavt, så det ser ud til at det åbenbart ikke er hævet (jeg så ikke 2-0 kampen ude mod AGF)
>
>
> Til sidst vil jeg endnu engang pointere kraftigt,
> at jeg har til stadighed har fuld tiltro til
> ledelsen og derved trænerteamet mv
> Det kan jeg altså ikke se skulle være mig en
> forbudt holdning :-)

Nej det er ikke forbudt, (og i øvrigt meget tydeligt), men jeg og andre kan da ikke bruge det som argument i en debat. Det svarer jo til at feje alle argumenter af bordet ved at sige "Du ved ikke lige så meget som vore trænere (ledere, administration i fcm osv.) så uanset hvad du siger er det ligegyldigt".

Lund

Hausser

Re: Bundniveauet hævet?

Indlæg af Hausser »

Det her er vel en kærkommen lejlighed til at hive den her tråd frem igen, for at konstatere at vi desværre ikke har rykket os en skid, bundniveauet er stadig uendeligt lavt og en hæmsko af dimensioner mod FCMs store ambitioner og armbevægelser.

Man havde måske en mistanke om det den arrogante indstilling og manglende motivation mod en bestemt type hold, havde noget at gøre med Erik Rasmussens laissez-faire ledelse, men man kan i hvertfald konstatere det ikke kun er Erik Rasmussens skyld.

Et råd som jeg på det kraftigste håber FCM følger. ANSÆT EN MENTALTRÆNER OG FÅ GJORT NOGET VED DEN ELENDIGE INDSTILLING! Hverken superpædagogiske Erik Rasmussen eller Thomasberg har endnu formået at løfte spillerne på det mentale plan, så nu er det vist på tide at søge professionel hjælp. Man kan søge inspiration i den her tråd http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,801 ... #msg-80175

FrejPrahl

Re: Bundniveauet hævet - Mental træner

Indlæg af FrejPrahl »

Meget enig. Der er intet, som taler imod en mental træner, tværtimod er denne nødvendighed kun blevet mere tydelig qua holdets ufatteligt svingende præstationer. Kontaktede Claus Berthelsen via email vedr. mentalcoach-forslaget, men har desværre ikke fået svar. Var forleden til et foredrag ved en praktiserende sportspsykolog, og dennes tilsyneladende kompetencer, kunne sagtens bruges i FCM (og hvilket som helst andet hold, for den sags skyld). Mental trænere er helt sikkert fremtiden, bare synd og skam, at FCM's ledelse ikke har indset dette.

Frej

Kent

Indlæg af Kent »

FrejPrahl Skrev:
> Mental trænere er helt sikkert
> fremtiden, bare synd og skam, at FCM's ledelse
> ikke har indset dette.

Har de da ikke det? Så vidt jeg ved, så arbejder man da stærkt på at få tilknyttet en idrætspsykolog, ligesom Glenn Riddersholms eksamensopgave da han fik pro-licens (højeste trænerlicens) handlede om betydningen af mentaltræning.

Så hvad er baggrunden for, at du mener de ikke har indset det?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det glæder mig virkeligt at høre at man er opmærksom på problematikken (det burde nu heller ikke være så svært) og man vil tilknytte en idrætspsykolog, det kan også kun gå for langsomt, spørgsmålet er dog om det ikke allerede er for sent i denne sæson? Forhåbentlig kan vi dog få styr på udsvingene til den kommende sæson, som jeg tidligere har skrevet, så er det den væsentligste faktor som forhindre FCM i den ultimative succes.

louis

Re: Bundniveauet hævet?

Indlæg af louis »

Måske er det ikke kun i spillernes hovede at der skal mental trænes, måske skal man som træner også evaluere på de opnåede resultater, før man klapper sig selv på skulderen.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Kom så FCM, få nu gjort noget ved spillernes mentale tilstand, det koster igen og igen..

Jeg smider lige et link :) http://www.bschristiansen.dk/

Noes

Indlæg af Noes »

FrejPrahl Skrev:
> Meget enig. Der er intet, som taler imod en mental
> træner, tværtimod er denne nødvendighed kun blevet
> mere tydelig qua holdets ufatteligt svingende
> præstationer. Kontaktede Claus Berthelsen via
> email vedr. mentalcoach-forslaget, men har
> desværre ikke fået svar.

Havde du virkelig også forventet han ville det?
Tvivler på han gider hører efter hvad alle de "fans" skriver til ham, om hvordan han skal drive en forretning.. Nok en grund til han sidder hvor han sidder, og hvis de havde synes der var brug for en, havde de nok ansat en ?
Ellers må du jo søge hans stilling ..

For er 99,9% sikker på at din mail blev slettet i samme sekund han åbnede for den.

Besvar