Bundniveauet hævet?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Bundniveauet hævet?

Indlæg af Hausser »

Tja, Thomasberg syntes det ihvertfald http://www.onside.dk/node/12640

Der er ingen tvivl om at holdet har et utroligt højt topniveau, hvilket vores resultater mod topholdene sidste år vidnede om og mange uvildige "eksperter" har i diverse optakter, omtalt FCM som det hold med det højeste potentielle niveau af alle, hvilket jeg bestemt er også er enig i.

Problemet sidste sæson var derimod vores bundniveau hvilket en tidligere debat også illustrerede http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,78591, og selv om det er tidligt at sige, så virker det unægtelig positivt at cheftræneren allerede mener vi har fået hævet bunden, hvilket vel må skyldes spillertilgangen og en øget modenhed i vores unge spillertrup? Kan Thomasbergs træning måske influere i vurderingen?

Det hævede bundniveau kan vi jo passende bevise på søndag mod ligaens svageste hold, SønderjyskE. Selv om jeg er helt overbevist om at vi nok skal vinde mod de svage sønderjyder, så ville det nu alligevel være typisk FCM, at fable om et hævet bundniveau for herefter at smide point mod den forventede bundprop :)
Senest rettet af Hausser 27. okt 2008, 17:04, rettet i alt 1 gang.

Hekler

Re: Bundniveauet hævet?

Indlæg af Hekler »

Der mangler i så fald utroligt meget!

Har siddet og set kampen mod AaB igen og jeg synes kke vi spiller særligt godt.
Faktisk er det individuelle præstationer over hele linjen der er afgørende for vores kvalitet, og kun er meget svagt AaB hold, og en mand i Undertal gør forskellen. Dog skal det siges at man sidder med fornemmelsen af at der er flere gear, de bruges bare ikke.

Specielt vil Jeg fremhæve Salami, som er en gigant på midtbanen der sammen Med Florescu vinder kampen for os. De to fylder simpelthen så meget, at resten af holdet får en noget lettere opgave. Men da det er dem der tager slagsmålene, så er det også der de gule kort falder.

Min bekumring er, at vi kommer til at mangle vores midter omdrejningspunkt i en del kampe hvis de skal have et gult kort i hver/hveranden kamp. Det kan gå hen og blive overordenligt dyrt.

Fra nu af kalder jeg Salami for "Tægen" fordi han hægter sig fast bagpå offeret og giver ikke slip før han er færdig.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Og så hiver man lige den her tråd frem igen for at konstatere, at Thomasberg åbenbart fylder folk med letsindige løgne. "Rygraden og bundniveauet på det her hold er simpelthen det højeste nogensinde, siger Thomasberg til Onside.dk." Tværtimod har det vist sig at bundniveauet åbenbart ingen grænser kender.

Et råd til Thomasberg som jeg også har givet til Erik Rasmussen. Lad fødderne og resultaterne tale, eller shut the fuck up!

Kent

Indlæg af Kent »

Slap nu af.
Regner du selv med at holdet er forvandlet efter 3 kampe? Det tager tid at spille et hold sammen - at bygge en rygrad.
Vi er alle enige om, at kampen igår var for ringe. Jeg har ikke set hverken trænere eller spillere, der mente det var en god kamp fra vores side. Men hvis ikke man er parat til at acceptere, at der til tider vil være svipsere, så skal man se film, i stedet for at følge rigtige mennesker i den rigtige verden. I den virkelige verden tager udvikling tid, og det kræver derfor tålmodighed.
Det vigtige er at se hvad der sker i den næste kamp - om det her er en generel tendens eller en enlig svale. Jeg er ikke i tvivl om, at det er en enlig svale - så meget har jeg da fulgt med over de sidste år, og kender de spillere, der er på holdet.
En af de steder, hvor bundniveauet i hvert fald ikke er hævet, er herinde.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
Jeg er ikke i tvivl om, at det er en
> enlig svale - så meget har jeg da fulgt med over
> de sidste år, og kender de spillere, der er på
> holdet.

Vil du ikke lige nævne vores meritter den sidste sæson mod bundholdene Kent? Så vidt jeg ved findes der faktisk en tråd hvor statistikken viser, at vi var det dårligste top 4 hold mod bundholdene i sidste sæson

> En af de steder, hvor bundniveauet i hvert fald
> ikke er hævet, er herinde.

ok.

Lund

Kent

Indlæg af Kent »

Thomas Lund Skrev:
> Vil du ikke lige nævne vores meritter den sidste
> sæson mod bundholdene Kent? Så vidt jeg ved findes
> der faktisk en tråd hvor statistikken viser, at vi
> var det dårligste top 4 hold mod bundholdene i
> sidste sæson

Det var ikke bundholdene, men midterholdene vi var ringe mod. Esbjerg, Horsens og Randers er de hold vi havde problemer med. Medmindre du da regner med 9 point mod samtlige hold, der ikke formodes at ende i top4? Det lader det til, at nogle gør.

> > En af de steder, hvor bundniveauet i hvert fald
> > ikke er hævet, er herinde.
>
> ok.

Fantastisk illustration af min pointe. Følte du dig ramt?

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Hausser Skrev:
> Og så hiver man lige den her tråd frem igen for at
> konstatere, at Thomasberg åbenbart fylder folk med
> letsindige løgne. "Rygraden og bundniveauet på det
> her hold er simpelthen det højeste nogensinde,
> siger Thomasberg til Onside.dk." Tværtimod har det
> vist sig at bundniveauet åbenbart ingen grænser
> kender.
>
> Et råd til Thomasberg som jeg også har givet til
> Erik Rasmussen. Lad fødderne og resultaterne tale,
> eller shut the fuck up!

Det var da yderst stærke ord der kommer fra en mand der for få dage siden ikke kunne se hvorfor vi skulle stille i stærkeste. Og som mente at denne kamp var en sikker sejer og en udemærket mulighed for at få flere spillere spillet ind på holdet.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hausser Skrev:

> Et råd til Thomasberg som jeg også har givet til
> Erik Rasmussen. Lad fødderne og resultaterne tale,
> eller shut the fuck up!

Har du rent fysisk givet det råd til ER eller er det bare en gang øregas ?

Synes bestemt at resultaterne har talt et meget tydeligt sprog de senere år

Vicemestre taber vel altid nogle kampe som de ikke burde, og det gør mestre jo sådan set også :-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Folk skal klappe hesten, vi er tidligt i sæsonen, og det er naivt at tro vi bare kan vinde alle kampe. Jeg tror mange spillere led under varmen i går, og desuden må man anerkende at Sønderjyske spillede en god kamp, uanset hvor gode vi normalt selv er, så er der to hold på banen. Desuden synes jeg vi havde rimelig kontrol over kampen, da vi var foran 1-0 havde vi en håndfuld chancer som kunne have lukket kampen, det var nærmest en tilfældighed at vi ikke fik scoret på bare en af dem, at sønderjyderne så har heldet i den anden ende var nærmest sensationelt når man så hvor uskarpe de var ellers, sådan er fodbold nu engang.

Den her "Fyr træneren" tråd lugtede langt væk af at folk havde fået lige rigeligt med våde varer i bussen hjem, og rigtig skulle afreagere da de endelig nåede hjem til Ulvegraven...

Fuld opbakning til Thomasberg herfra.

BW - 665

Så hold dog...

Indlæg af BW - 665 »

...KÆFT!

Jesus christ altså... vil rækken af højtråbende tåber da ingen ende tage?!

Så læs dog hvad du selv skriver menneske?! "Bundniveauet har ingen grænser"? "Thomasberg fylder folk med løgn"? ... vi lader den lige stå for sig selv.

Hvis det der var det laveste bundniveau du nogensinde har set, så skal du se nogle flere af vores kampe. Og din kommentar om Thomasberg giver mig harme og dårlig smag i munden. Jeg ville anbefalde administratoren at slette dit indlæg (og et par andre) men da det nok desværre ikke falder udenfor emnet, og "kun" er torske dumt, lader det sig nok desværre ikke gøre.

Tag i stedet dit eget "råd" til Thomasberg, og spar os for den slags dumhed.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Kent Skrev:
> Thomas Lund Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vil du ikke lige nævne vores meritter den
> sidste
> > sæson mod bundholdene Kent? Så vidt jeg ved
> findes
> > der faktisk en tråd hvor statistikken viser, at
> vi
> > var det dårligste top 4 hold mod bundholdene i
> > sidste sæson
>
> Det var ikke bundholdene, men midterholdene vi var
> ringe mod. Esbjerg, Horsens og Randers er de hold
> vi havde problemer med. Medmindre du da regner med
> 9 point mod samtlige hold, der ikke formodes at
> ende i top4? Det lader det til, at nogle gør.

Ikke desto mindre lykkedes det os at smide point (endda flere nederlag) mod VFF, AGF, BIF (ja de var et bundhold), Randers og Esbjerg.

Hvad "nogle" forventer og hvem "nogle" er ved jeg ikke. Jeg forventer en 100 % indsats hver gang og det så jeg ikke igår.
>
> > > En af de steder, hvor bundniveauet i hvert
> fald
> > > ikke er hævet, er herinde.
> >
> > ok.
>
> Fantastisk illustration af min pointe. Følte du
> dig ramt?

Nej overhovedet ikke. Jeg prøvede at illustrere, at jeg er ligeglad med hvad du mener om niveauet herinde.

Lund

HKP

Indlæg af HKP »

Hausser Skrev:
> Tja, Thomasberg syntes det ihvertfald
> http://www.onside.dk/node/12640
>
> Der er ingen tvivl om at holdet har et utroligt
> højt topniveau, hvilket vores resultater mod
> topholdene sidste år vidnede om og mange uvildige
> "eksperter" har i diverse optakter, omtalt FCM som
> det hold med det højeste potentielle niveau af
> alle, hvilket jeg bestemt er også er enig i.

Al den snak om bund- og topniveau pisser mig bare ekstremt meget af! Ikke mindst efter vores evigt tilbagevendende lortekampe imod nedrykkere!! Hvis man ser på sig selv som et storhold med klasse, vinder man de her kampe... ligegyldig hvor varmt det er og ligegyldigt hvor fantastisk de andre spiller!!

Når man synes at et ikke-klassehold som Sønderjyske spiller fantastisk, så skyldes det, at man har ladet dem spille og på den måde gjort dem bedre end de er... Det er ikke noget godt hold i spillede uafgjort imod, Thyge!! De har måske ca. samme grundkondition som FCM, men på alt andet bør vi være klart bedre...

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Thomas Lund Skrev:

> Jeg forventer en 100 % indsats hver gang og
> det så jeg ikke igår.

Tvivler på at man over en hel sæson kan opnå en 100% indsats i hver eneste kamp

Eller rettere - det kan simpelthen ikke lade sig gøre!

Og nu er definitionen på en 100 % indsats nok også ret subjektiv

Thomasnoerum

Re: Så hold dog...

Indlæg af Thomasnoerum »

BW - 665 Skrev:
------------------------------------------------------
> ...KÆFT!

> Så læs dog hvad du selv skriver menneske?!
> "Bundniveauet har ingen grænser"? "Thomasberg
> fylder folk med løgn"? ... vi lader den lige stå
> for sig selv.

må manden ikke havde sin egen mening? hvis han synes bundniveauet ingen grænser har, så har han vel lov til det, uden at der er en der skriver hold kæft.

MadsBS

Re: Så hold dog...

Indlæg af MadsBS »

>
> må manden ikke havde sin egen mening? hvis han
> synes bundniveauet ingen grænser har, så har han
> vel lov til det, uden at der er en der skriver
> hold kæft.

Og bundniveauet har ingen grænser. Det var jo tydeligt, at vi spillede som en serie 2 klub i Struer!

Besvar