Michael Hansen savner automatismer

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ravnen

Michael Hansen savner automatismer

Indlæg af Ravnen »

Sakset fra BT.dk, en artikel om Viggo Jensen.

»Viggo er klart den træner, jeg har haft eller hørt om, der organiserer sit hold bedst. Uge efter uge trænes organisationen på holdet, både offensivt og defensivt. Se Silkeborg, der har deres spillestil på rygraden, fordi Viggo terper det til træning.
Det løfter holdet. Mange hold kunne lære meget, og for eksempel vi i FC Midtjylland savner stabilitet, fordi vi ikke har samme grad af skabelon og automatismer i spillet,« mener Michael Hansen.

Hmm her kommer vi måske lidt ind på hvad vores problem har været efter Zidan. Det vil ikke komme bag på mig hvis Erik Rasmussen som træner satser meget på at individuelle kvaliteter skal afgøre kampene, og at vi savner nogle skabeloner og noget automatiske på ryggraden, indøvede opstillinger, frisparkssituationer osv. når det går mindre godt.
Jeg ønsker slet ikke at hænge Erik ud (jeg er jo en stor fan af ham:-), men det er interessant at læse Michael Hansens ord, som giver et godt indblik i det som holdet vel bør arbejde ekstra hårdt på netop nu.

Hvad mener I andre?
Senest rettet af Ravnen 11. maj 2005, 18:59, rettet i alt 1 gang.

Jacob2602

Re: Michael Hansen savner automatismer

Indlæg af Jacob2602 »

Fuldstændig enig, tror ikke man finder to trænere der er større modsætninger...
Men synes nu den form for fodbold ER praktiserer er sjovere at se på, men de burde nok træne lidt mere på organisationen....

Tapia

Indlæg af Tapia »

Enig de er modsætninger. Jeg foretrækker generelt den løsslubne som ER står for da det kan blive den mest underholdende. Jeg synes dog ærligt talt ikke ER for alvor har præsteret at spille så underholdende som han gerne vil. Selvfølgeligt var det underholdende da vi havde Zidan, men det lader til at vi kan give æren til Zidan, og ikke ER.
Måske man simpelthen har brug for en vis grad af organisation før det kan fungere.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Det var da også i højeste grad Eriks skyld at Zidan spillede som han gjorde !

Han brugte jo netop utrolig meget tid på at guide ham, og så lade ham spille med frie tøjler - noget som måske kan han have givet en lille smule knas med de andre spillere..
NU er det en anden slags trup, som skal til at spille på en anden og mere fast måde, og det tager nok lidt mere tid end lige en vinterpause og det meste af en forårssæson !

bruno

Indlæg af bruno »

Den gylne melmen vej er nok best. Erik R spille stil er det for løst efter min smag især når vi ikke kan stille optimal opstiling er det godt at vi fik nogle faste løbe mønster og beder oganasion til at falde tilbage på.
merer automatisme ja tak men ikke for meget der det bliver for fast låst.

Besvar