FCM overtager håndboldklubber

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Martin

FCM overtager håndboldklubber

Indlæg af Martin »

Blot til info...

http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 028212.ece

Umiddelbart har jeg svært ved at se ideen i dette - der er vel ingen penge i håndbold ?
Senest rettet af Martin 17. dec 2008, 09:07, rettet i alt 1 gang.

Ravnen

Re: FCM overtager håndboldklubber

Indlæg af Ravnen »

Tja svaret står der jo: "Herre-håndbolden oplever lige nu fremgang på europæisk plan og ligner en fremtidig guldkalv. Det er de penge, som FC Midtjylland nu vil kæmpe med om."

Men jeg har ingen forstand på hunbold, og tvivler på det vil interessere mig en døjt mere blot fordi FCM har en klub.

Lars

EB fejl?

Indlæg af Lars »

EB postulerer at det i realiteten er de samme selskaber der går sammen om håndbold, som der gik sammen om fodbold. Har Herning Fremad nogen som helst relation til HC Midtjylland?

Amtrup

Re: EB fejl?

Indlæg af Amtrup »

Herning Fremad har ikke nogen relation til HC Midtjylland. HC Midtjylland er en fusion mellem Herning fH og Hauge.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Den her investering har jeg meget svært ved at forstå, hvad forventer man at få ud af det her? Håndboldklubberne har meget svært ved at tjene penge og såfremt vi snakker positive regnskabstal så snakker vi altså småbeløb som næppe kan forrente den investering som FCM bliver nødt til at smide. For mig er det utroligt man ikke tager ved lære af andre fodboldklubbers erfaringer og holder nallerne fra en sportsgren som der ingen penge er i. Herrehåndbold er på ingen måde en fremtidig guldkalv, det kan jeg på ingen måde se hvordan man kan konkludere i FCM??

Eneste positive jeg kan uddrage af det er, er trods alt man ikke vil overtage dødssejlerne Blue Fox og Ikast kvindehåndbold, dette ville være en ledelsesmæssig fadæse af dimensioner.

Mikael Madsen

Indlæg af Mikael Madsen »

Da der sidst var snak om noget "stort" forretningsmæssigt, skrev jeg om det kunne have sammenhæng til bluefox og den planlagte arena ved siden af SAS Arena. Jeg har lidtd samme tanke igen, bare med håndboldholdet. Det står at holdet vil få hjemmebane i Herning, og lige nu er der ikke nogen hal der er specielt brugbar til et håndboldliga hold (som begge klubber jo har satset på at blive). Kunne man ikke forestille sig at denne nye hjemmebane blev den nye arena? Nu aner jeg ikke hvordan set uppet bliver i denne hal, men der var været snak om en kapicitet på omkring 12.500 hvilket jo lyder MEGET voldsomt for et herrehåndbold her, i hvert fald de første mange år. Jeg kunne dog sagtens forestille mig at man kunne lave en masse pakkeløsninger for sponsorer ved at have både håndbold og fodbold lige ved siden af hinanen, og derved få en god synergieffekt.

At jeg så selv intet ser i håndbold som sport er en helt anden sag...

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Det er vist bare en and fra Ekstrabladet.

http://www.aoh.dk/article/20080702/NYHEDER08/573207595

Avislæseren

Indlæg af Avislæseren »

Mon ikke det bare er lidt hemmelighedskræmmeri fra FCM's side? Synes tidligere bestyrelsen har talt om håndbold, og med det nye holdingselskab er der vel åbnet op om det

Hekler

FCM overtager forhåbentligt ikke håndboldklubber

Indlæg af Hekler »

Avislæseren Skrev:
-------------------------------------------------------
> Mon ikke det bare er lidt hemmelighedskræmmeri fra
> FCM's side? Synes tidligere bestyrelsen har talt
> om håndbold, og med det nye holdingselskab er der
> vel åbnet op om det

Jeg har flere gange hørt, at man ikke overhovede tænkte i de baner da man kan se at man på det bedste hold gennem tiderne, i Blue Fox ikke har kunnet lave penge, og på et tophold i kvindeligaen i IBEH heller ikke har formået at lave sorte tal over tid.

Kigger man på de andre klubber med sådanne konstalationer, er det vel heller ikke ligefrem succeshistorierne der domminerer?

Arff

Re: FCM overtager forhåbentligt ikke håndboldklubber

Indlæg af Arff »

Hekler Skrev:
> Kigger man på de andre klubber med sådanne
> konstalationer, er det vel heller ikke ligefrem
> succeshistorierne der domminerer?

Nej, det er det ikke ligefrem - det eneste sted det har båret frugt, er i FCK, som på herrer siden har vundet DM-guld i denne sæson, og kvinde holdet kom også med i slutsspillet.
- Men de andre klubber, som har forsøgt sig med dette, har ikke haft nogen form for succes.

Som jeg ser det, er der ingen grund til at prøve at få et håndbold hold pt.

Hekler

Re: FCM overtager forhåbentligt ikke håndboldklubber

Indlæg af Hekler »

Hvad med Økonomisk?

Kent

Indlæg af Kent »

Der er lidt debat om dette igen. I dagens HF faldbyder Ikast og HCM sig til FCM, og de mener at det naturlige sted at spille håndbold er i Herning.
Samtidig er der forlydender om at Team Tvis-Holstebro og FCM evt slår sig sammen, med spillested i Holstebro, hvilket der også var snak om i tv-midtvest i lørdags: http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/pla ... 447223&r=6

FCM virker bestemt ikke afvisende, og det kan tyde lidt på, at man forsøger at spille på flere heste - det bedste ville vel være en fusion af alle 3 håndboldklubber.

Jeg er personligt ret pessimistisk ift håndbold. Ikke bare fordi det er en skodsport, men også fordi der så vidt jeg ved endnu ikke er nogen af de andre klubber, der har vist positive resultater af at gå ind i håndbold. Så vidt jeg ved, er grundlaget for Ikast en ejendomsinvesteringsforening, og den finansielle nedtur kunne gøre dem meget møre - og ivrige. Men de skal fandme ikke ind og æde vores kapital!

Mon ikke vi kan forvente udmeldinger på torsdag ifm generalforsamlingen.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Ååååh nej

Jeg vidste der var noget skummelt over ham Claus Bertelsen...

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Please lad det være en joke.. Der er jo ingen der har tjent penge på det endnu. Hvorfor skulle vi så være i stand til det?

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Kent Skrev:

> Jeg er personligt ret pessimistisk ift håndbold.
> Ikke bare fordi det er en skodsport, men også
> fordi der så vidt jeg ved endnu ikke er nogen af
> de andre klubber, der har vist positive resultater
> af at gå ind i håndbold.

FCK har vel gjort et eller andet rigtigt? synes da at fck er blevet meget mere central i håndboldverdenen over de senere år. om de så får noget profit ud af det, skal jeg ikke gøre mig klog på...

Besvar