Thomasberg utilfreds med turneringsform
-
Kent
Re: 18 hold i ligaen
Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Men hvis du går efter at kvaliteten skal blive
> bedre i toppen/ ude i Europa så tror jeg på det er
> den rigtige vej at gå.
Hvorfor?
> den rigtige vej at gå.
Hvorfor?
-
Amtrup
Hekler Skrev:
> den rigtige vej at gå.
Hvorfor skulle den dog blive det? Toppen vil da blive svækket, da de ikke får kamptræning på højeste niveau hver weekend. En turnering som Royal League har været gavnlig for udviklingen af toppen, fordi de får kamptræning på et højt niveau. Og man har jo i de seneste år set danske, norske og svenske hold, som har klaret sig bedre i Europa. Det har Royal League helt sikkert været medvirkende til.
> den rigtige vej at gå.
Hvorfor skulle den dog blive det? Toppen vil da blive svækket, da de ikke får kamptræning på højeste niveau hver weekend. En turnering som Royal League har været gavnlig for udviklingen af toppen, fordi de får kamptræning på et højt niveau. Og man har jo i de seneste år set danske, norske og svenske hold, som har klaret sig bedre i Europa. Det har Royal League helt sikkert været medvirkende til.
-
forzafcm
Jo flere hold jo bedre
Jeg forstår godt hvorfor mange er imod det, altså de mener at de hold som fx Kolding, SIF, SE og VFF vil få det alt for svært. Men så kan fx de hold kæmpe om oprykning, og senere rykke op i midterfeltet ligesom Horsens. Jeg synes at SAS Ligaen har for få kombinationer med hensyn til kampene.
-
Hekler
Jeg ved at der flere gange fra talenttrænere som fx Glenn Riddersholm har været diskuteret problemet i, at talenterne først bliver machet på højt niveau sent.
At fx. 17 årige spillere kommer til at gå i stå i deres udvikling fordi de ikke kan spille mod modstendere der udfordre dem nok.
Ved at vi i sin tid spillede Troest i Ynglinge ligaen og på DS alt efter hvem modstanderen var på de forskellige hold, fordi Ynglingenligaen var hårdest den ene uge mens DS den anden.
Der er vel ingen der kan se bort fra det faktum at antallet af pladser til talenter på højeste niveau bliver større? Hvis vi som nogen siger ikke har økonomi til at understøtte alle de hold pga. befolkningsgrundlaget, ja så bliver udlejning af talenter en meget mere prominent mulighed.
Udlejnings modellen kan vi jo allerede se FCM er begyndt at bruge, vel i virkeligheden som de første i Danmark i den store stil?
Giver min tankerække mening for jer?
At fx. 17 årige spillere kommer til at gå i stå i deres udvikling fordi de ikke kan spille mod modstendere der udfordre dem nok.
Ved at vi i sin tid spillede Troest i Ynglinge ligaen og på DS alt efter hvem modstanderen var på de forskellige hold, fordi Ynglingenligaen var hårdest den ene uge mens DS den anden.
Der er vel ingen der kan se bort fra det faktum at antallet af pladser til talenter på højeste niveau bliver større? Hvis vi som nogen siger ikke har økonomi til at understøtte alle de hold pga. befolkningsgrundlaget, ja så bliver udlejning af talenter en meget mere prominent mulighed.
Udlejnings modellen kan vi jo allerede se FCM er begyndt at bruge, vel i virkeligheden som de første i Danmark i den store stil?
Giver min tankerække mening for jer?
-
Kent
Hekler Skrev:
> Giver min tankerække mening for jer?
Nope. At udvide superligaen er en alt for høj pris at betale for at matche nogle få talenter bedre. For du vil ofre eliten for talentudvikling.
I stedet skal der oprettes en reserveholdsliga (det mener jeg også er på tegnebrædtet allerede nu), så talenter + reserver kan blive matchet ordentlig.
12 hold i ligaen er ikke nogen ideel løsning, men det er det mindst dårlige alternativ. En af af de børnesygdomme den stadig har, er at de ekstra hjemmekampe ikke blive fordelt retfærdigt. Jeg forstår ikke at man ikke vælger en fast løsning, som den jeg tidligere har skitseret. Så er det gennemskueligt for alle, og så sportsligt fair som det kan blive.
> Giver min tankerække mening for jer?
Nope. At udvide superligaen er en alt for høj pris at betale for at matche nogle få talenter bedre. For du vil ofre eliten for talentudvikling.
I stedet skal der oprettes en reserveholdsliga (det mener jeg også er på tegnebrædtet allerede nu), så talenter + reserver kan blive matchet ordentlig.
12 hold i ligaen er ikke nogen ideel løsning, men det er det mindst dårlige alternativ. En af af de børnesygdomme den stadig har, er at de ekstra hjemmekampe ikke blive fordelt retfærdigt. Jeg forstår ikke at man ikke vælger en fast løsning, som den jeg tidligere har skitseret. Så er det gennemskueligt for alle, og så sportsligt fair som det kan blive.
-
j3pq3
Re: 18 hold i ligaen - nej tak.
Bhomaszz Skrev:
>
> Hvad er problemet med at der er forskel på top og
> bund? Som jeg ser det, er det bare med til at give
> ligaen noget mere format, det bhøver altså ikke og
> være sådan at alle kampe er 50/50, og alle kan slå
> alle.. På den måde kan man i øvrigt måske også
> imødegå skader, da man bedre vil kunne spare en
> spiller eller to i disse kampe.
jeg skal sige dig hvad problemet er. Fodbolden er for pengene og prestigens skyld. at slå et 1 divisionshold er er der ikke meget prestige i for et tophold i den danske superliga. vel og mærke blander jeg lige nu de to ligaer sammen da det er faktor lige nu.
desuden, så er der meget mere underholdning i at se FCM hive en 3-2 sejr hjem over GF end at FCM smadrer Fredericia f.eks. med 8-0! altså ville disse totalt håbløse kampeimod de absolutte bundhold jo på ingen måde skabe interesse hos de mindre interesserede fodboldfans.
så lad mig lige slutte af meed at stille et spørgsmål til dig (/jer der mener ligaen skal udvides) hvorfor i mener ligaen absolut skal deles op i top, midt og bund? er det fordi det gør "vores" liga mere interessant?
>
> Hvad er problemet med at der er forskel på top og
> bund? Som jeg ser det, er det bare med til at give
> ligaen noget mere format, det bhøver altså ikke og
> være sådan at alle kampe er 50/50, og alle kan slå
> alle.. På den måde kan man i øvrigt måske også
> imødegå skader, da man bedre vil kunne spare en
> spiller eller to i disse kampe.
jeg skal sige dig hvad problemet er. Fodbolden er for pengene og prestigens skyld. at slå et 1 divisionshold er er der ikke meget prestige i for et tophold i den danske superliga. vel og mærke blander jeg lige nu de to ligaer sammen da det er faktor lige nu.
desuden, så er der meget mere underholdning i at se FCM hive en 3-2 sejr hjem over GF end at FCM smadrer Fredericia f.eks. med 8-0! altså ville disse totalt håbløse kampeimod de absolutte bundhold jo på ingen måde skabe interesse hos de mindre interesserede fodboldfans.
så lad mig lige slutte af meed at stille et spørgsmål til dig (/jer der mener ligaen skal udvides) hvorfor i mener ligaen absolut skal deles op i top, midt og bund? er det fordi det gør "vores" liga mere interessant?
-
Bhomaszz
j3pq3 Skrev:
>
> jeg skal sige dig hvad problemet er. Fodbolden er
> for pengene og prestigens skyld. at slå et 1
> divisionshold er er der ikke meget prestige i for
> et tophold i den danske superliga. vel og mærke
> blander jeg lige nu de to ligaer sammen da det er
> faktor lige nu.
Hvordan kan man så gøre det i andre ligaer? der er vel også for stor niveauforskel så?
>
> desuden, så er der meget mere underholdning i at
> se FCM hive en 3-2 sejr hjem over GF end at FCM
> smadrer Fredericia f.eks. med 8-0! altså ville
> disse totalt håbløse kampeimod de absolutte
> bundhold jo på ingen måde skabe interesse hos de
> mindre interesserede fodboldfans.
8-0 er jo utopi! kig på pokalkampene f.eks. og du vil se at det ikke forholder sig sådan. Jovist, jeg er da klar over niveauforskellen, men det der er en sandhed med modifikationer.
>
> så lad mig lige slutte af meed at stille et
> spørgsmål til dig (/jer der mener ligaen skal
> udvides) hvorfor i mener ligaen absolut skal deles
> op i top, midt og bund? er det fordi det gør
> "vores" liga mere interessant?
Det har jeg faktisk ikke sagt at ligaen skal, jeg er potentielt ligeglad, jeg kan bare ikke se at det skader - det er der jeg er uenig. Det eneste jeg egentlig mener er vigtigt, er at komme den nuværende turneringsstrukturs skævvridning af ligaen til livs. Og der ser jeg altså en udvidning som den optimale løsning. Ikke 18, men 16 hold, det burde være bæredygtigt.
>
> jeg skal sige dig hvad problemet er. Fodbolden er
> for pengene og prestigens skyld. at slå et 1
> divisionshold er er der ikke meget prestige i for
> et tophold i den danske superliga. vel og mærke
> blander jeg lige nu de to ligaer sammen da det er
> faktor lige nu.
Hvordan kan man så gøre det i andre ligaer? der er vel også for stor niveauforskel så?
>
> desuden, så er der meget mere underholdning i at
> se FCM hive en 3-2 sejr hjem over GF end at FCM
> smadrer Fredericia f.eks. med 8-0! altså ville
> disse totalt håbløse kampeimod de absolutte
> bundhold jo på ingen måde skabe interesse hos de
> mindre interesserede fodboldfans.
8-0 er jo utopi! kig på pokalkampene f.eks. og du vil se at det ikke forholder sig sådan. Jovist, jeg er da klar over niveauforskellen, men det der er en sandhed med modifikationer.
>
> så lad mig lige slutte af meed at stille et
> spørgsmål til dig (/jer der mener ligaen skal
> udvides) hvorfor i mener ligaen absolut skal deles
> op i top, midt og bund? er det fordi det gør
> "vores" liga mere interessant?
Det har jeg faktisk ikke sagt at ligaen skal, jeg er potentielt ligeglad, jeg kan bare ikke se at det skader - det er der jeg er uenig. Det eneste jeg egentlig mener er vigtigt, er at komme den nuværende turneringsstrukturs skævvridning af ligaen til livs. Og der ser jeg altså en udvidning som den optimale løsning. Ikke 18, men 16 hold, det burde være bæredygtigt.
-
Jydepower
Bhomaszz Skrev:
> Hvordan kan man så gøre det i andre ligaer? der er
> vel også for stor niveauforskel så?
Nu ved jeg ikke helt? I England er der meget forskel på Man U. Og Derby?
I Spanien er der meget forskel på Real Madrid og Levante,
I Holland er der meget forskel på PSV og Excelsior
I Tyskland er der meget forskel på Bayern München og Duisburg
Så ved ikke helt om den holder.
>
> 8-0 er jo utopi! kig på pokalkampene f.eks. og du
> vil se at det ikke forholder sig sådan. Jovist,
> jeg er da klar over niveauforskellen, men det der
> er en sandhed med modifikationer.
Rigtigt, men nu er det sådan normalt at de små hold er utrolig opsatte på at spille disse pokalkampe, spec når modstanderen hedder, FCM, BIF, FCK, Aab, OB osv. Men jeg tror nu heller ikke at 8-0 blive et ofte seen resultat
> Hvordan kan man så gøre det i andre ligaer? der er
> vel også for stor niveauforskel så?
Nu ved jeg ikke helt? I England er der meget forskel på Man U. Og Derby?
I Spanien er der meget forskel på Real Madrid og Levante,
I Holland er der meget forskel på PSV og Excelsior
I Tyskland er der meget forskel på Bayern München og Duisburg
Så ved ikke helt om den holder.
>
> 8-0 er jo utopi! kig på pokalkampene f.eks. og du
> vil se at det ikke forholder sig sådan. Jovist,
> jeg er da klar over niveauforskellen, men det der
> er en sandhed med modifikationer.
Rigtigt, men nu er det sådan normalt at de små hold er utrolig opsatte på at spille disse pokalkampe, spec når modstanderen hedder, FCM, BIF, FCK, Aab, OB osv. Men jeg tror nu heller ikke at 8-0 blive et ofte seen resultat
-
Bhomaszz
Jydepower Skrev:
> Bhomaszz Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Hvordan kan man så gøre det i andre ligaer? der
> er
> > vel også for stor niveauforskel så?
>
> Nu ved jeg ikke helt? I England er der meget
> forskel på Man U. Og Derby?
> I Spanien er der meget forskel på Real Madrid og
> Levante,
> I Holland er der meget forskel på PSV og
> Excelsior
> I Tyskland er der meget forskel på Bayern München
> og Duisburg
> Så ved ikke helt om den holder.
Exactly what i'm saying. hvis de kan, hvorfor kan vi så ikke?
Men jeg må indræmme at jeg er lidt i tvivl om hvor det er du vil hen, det virker som om du modargumenterer med mit eget argument, måske har har du bare læst det forrige forkert - ?
> Bhomaszz Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Hvordan kan man så gøre det i andre ligaer? der
> er
> > vel også for stor niveauforskel så?
>
> Nu ved jeg ikke helt? I England er der meget
> forskel på Man U. Og Derby?
> I Spanien er der meget forskel på Real Madrid og
> Levante,
> I Holland er der meget forskel på PSV og
> Excelsior
> I Tyskland er der meget forskel på Bayern München
> og Duisburg
> Så ved ikke helt om den holder.
Exactly what i'm saying. hvis de kan, hvorfor kan vi så ikke?
Men jeg må indræmme at jeg er lidt i tvivl om hvor det er du vil hen, det virker som om du modargumenterer med mit eget argument, måske har har du bare læst det forrige forkert - ?
-
Jydepower
Det jeg nu siger er at der er for meget/ meget forskel på top og bund. Men helt seriøst så tror jeg ikke at det gør den store forskel hvis vi tager nogle hold op, men kan sagtens se at hvis vi møder SIF og hold på det niveau, så giver det ikke så meget rutine osv. men måske i længden?
NYT forslag : Hva nu hvis vi spiller 4 gange mod hinanden?? det vil sige 44 kampe, ( 11kampe mere end den nuværende) så kunne vi cutte noget af vinterferien af, og sommerferien af, se på f.eks. England, de spiller den 22., 26. 29. dec. og 1 januar. Det er et mere stramt program de har, og de ville så være i omdrejninger til Europa til hver en tid. Bar et forslag? Hvad siger I ?
NYT forslag : Hva nu hvis vi spiller 4 gange mod hinanden?? det vil sige 44 kampe, ( 11kampe mere end den nuværende) så kunne vi cutte noget af vinterferien af, og sommerferien af, se på f.eks. England, de spiller den 22., 26. 29. dec. og 1 januar. Det er et mere stramt program de har, og de ville så være i omdrejninger til Europa til hver en tid. Bar et forslag? Hvad siger I ?
-
Holger
Re: 18 hold i ligaen - lidt ot Royal League
Du menerikke seriøst, at RL er kamptræning på højt niveau? Muligvis i finalen, men der har vi ikke været endnu.
Holger
Holger
-
Amtrup
Re: 18 hold i ligaen - lidt ot Royal League
Jo, det mener jeg. Når man møder top 4 i Danmark, Norge og Sverige, så er det kamptræning på højt niveau, selvom det kun er en træningsturnering med pengepræmier. Holdene opnår erfaring i at spille mod hold, som de ikke normalt møder. Deraf opnår de en erfaring, som de senere kan bruge ude i Europa. Du kan jo bare se på resultaterne i Europa, som er blevet bedre for både Danmark, Norge og Sverige efter Royal League blev indført. Det er jo nok heller ikke for sjovt, at klubberne presser på for at få genindført turneringen.
-
Glen
Re: Fordelingsnøgle og lidt statistik
@ Holger
Når man tager 2 hold over en periode over 9 år kan det aldrig blive "lige" Ser du over 8 år som er spillet. Har FCK haft 12 hjemmekampe mod FCM og 12 udekampe. Det er vel rimelig fair?
2 år har FCM med deres placering som nr. 7 haft 1 hjemmekamp mindre, den efterfølgende sæson. 04/05 hvor FCM skulle have en hjemmekamp minder fik de 2 hjemmekampe mod FCK. Sæson 06/07 fik de en mindre mod FCK. Jeg har svært ved at de den store urefærdighed.
Når man tager 2 hold over en periode over 9 år kan det aldrig blive "lige" Ser du over 8 år som er spillet. Har FCK haft 12 hjemmekampe mod FCM og 12 udekampe. Det er vel rimelig fair?
2 år har FCM med deres placering som nr. 7 haft 1 hjemmekamp mindre, den efterfølgende sæson. 04/05 hvor FCM skulle have en hjemmekamp minder fik de 2 hjemmekampe mod FCK. Sæson 06/07 fik de en mindre mod FCK. Jeg har svært ved at de den store urefærdighed.
-
Colt Sivas
Jydepower Skrev:
> NYT forslag : Hva nu hvis vi spiller 4 gange mod
> hinanden?? det vil sige 44 kampe, ( 11kampe mere
> end den nuværende) så kunne vi cutte noget af
> vinterferien af, og sommerferien af, se på f.eks.
> England, de spiller den 22., 26. 29. dec. og 1
> januar. Det er et mere stramt program de har, og
> de ville så være i omdrejninger til Europa til
> hver en tid. Bar et forslag? Hvad siger I ?
44 kampe + cuppen. Den holder heller ikke. Vejret/banerne er ikke gode nok til at spille så sent/tidligt på året. Desuden skal der hvert andet år sluttes tidligt pga. slutrunder. Skal vi mødes 4 gange skal ligaen skæres ned til 10 hold.
> NYT forslag : Hva nu hvis vi spiller 4 gange mod
> hinanden?? det vil sige 44 kampe, ( 11kampe mere
> end den nuværende) så kunne vi cutte noget af
> vinterferien af, og sommerferien af, se på f.eks.
> England, de spiller den 22., 26. 29. dec. og 1
> januar. Det er et mere stramt program de har, og
> de ville så være i omdrejninger til Europa til
> hver en tid. Bar et forslag? Hvad siger I ?
44 kampe + cuppen. Den holder heller ikke. Vejret/banerne er ikke gode nok til at spille så sent/tidligt på året. Desuden skal der hvert andet år sluttes tidligt pga. slutrunder. Skal vi mødes 4 gange skal ligaen skæres ned til 10 hold.
-
Hekler
Kent Skrev:
> I stedet skal der oprettes en reserveholdsliga
> (det mener jeg også er på tegnebrædtet allerede
> nu), så talenter + reserver kan blive matchet
> ordentlig.
Jeg er helt enig i at vi mangeler en ordentlig reserveliga. Jeg mener bare at vi får bedre spillere ud af det, hvis de rent faktisk bliver udfordret, anderledes end de samme kampe hver uge.
Taktiske ekseperimenter er noget der næsten kun kommer med skader og det samme gælder andre medspiller på pladserne omkring en.
Som det er nu mener jeg simpelthen danske spillere er for lidt omstillingsparate, hvilket måske kunne være en af grundene til at de generelt klare sig så dårligt når de kommer til udlandet?
> I stedet skal der oprettes en reserveholdsliga
> (det mener jeg også er på tegnebrædtet allerede
> nu), så talenter + reserver kan blive matchet
> ordentlig.
Jeg er helt enig i at vi mangeler en ordentlig reserveliga. Jeg mener bare at vi får bedre spillere ud af det, hvis de rent faktisk bliver udfordret, anderledes end de samme kampe hver uge.
Taktiske ekseperimenter er noget der næsten kun kommer med skader og det samme gælder andre medspiller på pladserne omkring en.
Som det er nu mener jeg simpelthen danske spillere er for lidt omstillingsparate, hvilket måske kunne være en af grundene til at de generelt klare sig så dårligt når de kommer til udlandet?