Rasmussen og trænerkabalen
-
mancitydk
Rasmussen og trænerkabalen
ifølge bold.dk er Bruce Rioch en overgangsløsning i AaB indtil vinter, hvorefter AaB skal have en permanent træner.
Kent Nielsen stopper i Horsens 31-12 og skifter til en ny klub. Brøndby har været det varmeste emne i forbindelse med KN men også AaB har været nævnt.
Erik Rasmussen kommer "tilbage" fra orlov til vinter (hvis jeg har forstået det korrekt) og er dermed også ledig, og har på et tidspunkt udtalt, at han gerne ville blive træner i Jylland fortsat.
--- Hvad sker der?
Mit bud er at 1) næste uge gøres dt officielt at Kent Nielsen skifter til Brøndby mens det 2) bliver Erik der overtager AaB hvor han ikke behøver at frygte for at de bedste spillere bliver solgt (det gør Lynge ikke på samme måde som her i Midtjylland)...
Kent Nielsen stopper i Horsens 31-12 og skifter til en ny klub. Brøndby har været det varmeste emne i forbindelse med KN men også AaB har været nævnt.
Erik Rasmussen kommer "tilbage" fra orlov til vinter (hvis jeg har forstået det korrekt) og er dermed også ledig, og har på et tidspunkt udtalt, at han gerne ville blive træner i Jylland fortsat.
--- Hvad sker der?
Mit bud er at 1) næste uge gøres dt officielt at Kent Nielsen skifter til Brøndby mens det 2) bliver Erik der overtager AaB hvor han ikke behøver at frygte for at de bedste spillere bliver solgt (det gør Lynge ikke på samme måde som her i Midtjylland)...
Senest rettet af mancitydk 15. jun 2008, 18:37, rettet i alt 1 gang.
-
Kent
Re: Rasmussen og trænerkabalen
Ja, det er en interessant kabale, der er ved at blive lavet. Desuden er der jo også Morten Wieghorst, der efter sigende skulle kandidere til AaB og BIF. Løsningen med den korte aftale med Rioch i AaB lyder mystisk, og jeg vil da håbe for Lynge at han samtidig med den, kan præsentere træneren efte nytår. Ellers fortsætter farcen med usikkerhed jo ½ år endnu for dem.
Efter at have læst interviewet med ER i Tipsbladet er jeg dog ikke sikker på, at han er manden til AaB. ER siger jo, at grunden til at han skal have en pause er at presset og de store forventninger begyndte at påvirke ham. Hvis ikke han kan holde til presset i FCM, jamen kan han vel heller ikke gøre det i hverken AaB, OB, BIF eller FCK. Presset vil endda være endnu større, hvis han fx ryger til AaB, hvor man så har haft en midlertidig løsning for at kunne hente ham. ER er jo blevet et "navn" i den danske trænerverden, og har lavet kanon-flotte resultater med FCM. Ergo er forventninger til ham vokset. Da vi hentede ham i Næstved var der jo ingen forventninger til ham overhovedet. Det vil der være i AaB. Så hvis ER vender tilbage til en dansk topklub, så vil presset på ham bare være endnu større end det var i FCM - grundet hans tidligere succes.
Derfor tror jeg ikke ER ryger til nogen af de nævnte klubber. Han udtaler også i Tipsbladet, at der ingen relevant interesse har været fra danske klubber siden han annoncerede sit stop. De udenlandske tilbud har været mere interessante. Han gentager også at han gerne vil blive boende i Herning, hvilket gør at de relevante klubber måske er Silkeborg, Viborg eller AGF. Specielt Silkeborg står jo med et projekt, der på mange måder minder om FCM, da han kom her. Hvis ikke Peter Knudsen skaffer rigtig gode resultater i efteråret må hans sæde også være særdeles varmt.
Efter at have læst interviewet med ER i Tipsbladet er jeg dog ikke sikker på, at han er manden til AaB. ER siger jo, at grunden til at han skal have en pause er at presset og de store forventninger begyndte at påvirke ham. Hvis ikke han kan holde til presset i FCM, jamen kan han vel heller ikke gøre det i hverken AaB, OB, BIF eller FCK. Presset vil endda være endnu større, hvis han fx ryger til AaB, hvor man så har haft en midlertidig løsning for at kunne hente ham. ER er jo blevet et "navn" i den danske trænerverden, og har lavet kanon-flotte resultater med FCM. Ergo er forventninger til ham vokset. Da vi hentede ham i Næstved var der jo ingen forventninger til ham overhovedet. Det vil der være i AaB. Så hvis ER vender tilbage til en dansk topklub, så vil presset på ham bare være endnu større end det var i FCM - grundet hans tidligere succes.
Derfor tror jeg ikke ER ryger til nogen af de nævnte klubber. Han udtaler også i Tipsbladet, at der ingen relevant interesse har været fra danske klubber siden han annoncerede sit stop. De udenlandske tilbud har været mere interessante. Han gentager også at han gerne vil blive boende i Herning, hvilket gør at de relevante klubber måske er Silkeborg, Viborg eller AGF. Specielt Silkeborg står jo med et projekt, der på mange måder minder om FCM, da han kom her. Hvis ikke Peter Knudsen skaffer rigtig gode resultater i efteråret må hans sæde også være særdeles varmt.
-
Colt Sivas
Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Han gentager også at han gerne vil blive boende i
> Herning, hvilket gør at de relevante klubber måske
> er Silkeborg, Viborg eller AGF. Specielt Silkeborg
> står jo med et projekt, der på mange måder minder
> om FCM, da han kom her.
Ja eller Horsens de mangler vel også snart en træner
> Han gentager også at han gerne vil blive boende i
> Herning, hvilket gør at de relevante klubber måske
> er Silkeborg, Viborg eller AGF. Specielt Silkeborg
> står jo med et projekt, der på mange måder minder
> om FCM, da han kom her.
Ja eller Horsens de mangler vel også snart en træner
-
Bobby
Ja, Horsens er også mit bud. Umiddelbart virker det underligt at Horsens først vil slippe Kent Nielsen til nytår. Eneste logiske forklaring må være at de først kan få deres nye træner fra nytår. Det peger i retning af Erik Rasmussen og stemmer også overens med at han gerne vil træne et jysk hold, blive boende i Herning og komme til en klub hvor presset er knap så stort.
Spørgsmålet er så om Kent Nielsen skal til AAB eller Brøndby. Der er vel ingen tvivil om at Bruce Rioch kun er en midlertidig løsning i AAB og at de skal have deres ønsketræner fra Nytår. Det bliver forhåbentlig offentliggjort på pressemødet i dag. Men om det er Elfborgs træner eller det er Kent Nielsen er sgu svært at sige. Personligt tror jeg det bliver Kent Nielsen. Hvis Kent Nielsen skulle til Brøndby, virker det mærkeligt at Brøndby ikke har meldt det ud, når nu det er offentliggjort at han stopper i Horsens.
Men mon ikke vi er meget klogere efter kl. 10.30 i dag.
Spørgsmålet er så om Kent Nielsen skal til AAB eller Brøndby. Der er vel ingen tvivil om at Bruce Rioch kun er en midlertidig løsning i AAB og at de skal have deres ønsketræner fra Nytår. Det bliver forhåbentlig offentliggjort på pressemødet i dag. Men om det er Elfborgs træner eller det er Kent Nielsen er sgu svært at sige. Personligt tror jeg det bliver Kent Nielsen. Hvis Kent Nielsen skulle til Brøndby, virker det mærkeligt at Brøndby ikke har meldt det ud, når nu det er offentliggjort at han stopper i Horsens.
Men mon ikke vi er meget klogere efter kl. 10.30 i dag.
-
Kent
Det lyder til, at ER får en del tilbud fra udlandet. Jeg håber han tager imod et af dem, når han vender tilbage: http://jp.dk/sport/fodbold/article1366220.ece
-
Hausser
Håber virkelig også Erik tager imod et udenlandsk tilbud, for mig vil det være lidt irriterede at se ham i en anden dansk klub.
Horsens kan jeg under alle omstændigheder ikke forestille mig han ender i. Hvis han har ambitioner og det regner jeg stærkt med han har, så vil en perspektivløs klub som Horsens ikke være nogen attraktiv klub for ham.
Horsens kan jeg under alle omstændigheder ikke forestille mig han ender i. Hvis han har ambitioner og det regner jeg stærkt med han har, så vil en perspektivløs klub som Horsens ikke være nogen attraktiv klub for ham.
-
Bobby
Det kan vel allerede nu udelukkes at Kent Nielsen skal til AAB, når Lynge taler om en mulig forlængelse af Rioch's kontrakt http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=154706.
Mht. Erik Rasmussen tror jeg stadig godt han kan være i spil til Horsens, men det er rent gæt. Som han selv siger er det svært at få kontrakt i udlandet, når han først kan tiltræde til årsskiftet. Omvendt kommer der jo mange trænerfyringer i udlandet, så det giver ham naturligvis nogle muligheder, hvis han kan vente så længe med at få sin fremtid på plads.
Den eneste ulempe, i mine øjne, ved at han kommer til en anden dansk klub, er faren for at han kan lokke nogle af vores spillere. Dog tror jeg ikke han er typen der vil gå på rov i hans gamle klub.
Og mht. Kent Nielsen så ender han vel nu i Brøndby.
Mht. Erik Rasmussen tror jeg stadig godt han kan være i spil til Horsens, men det er rent gæt. Som han selv siger er det svært at få kontrakt i udlandet, når han først kan tiltræde til årsskiftet. Omvendt kommer der jo mange trænerfyringer i udlandet, så det giver ham naturligvis nogle muligheder, hvis han kan vente så længe med at få sin fremtid på plads.
Den eneste ulempe, i mine øjne, ved at han kommer til en anden dansk klub, er faren for at han kan lokke nogle af vores spillere. Dog tror jeg ikke han er typen der vil gå på rov i hans gamle klub.
Og mht. Kent Nielsen så ender han vel nu i Brøndby.
-
Kent
Rioch og AaB
Jeg synes det er en lidt pudsig løsning AaB har lavet. Jeg synes Lynge endnu engang har vist, en af sine store svagheder: han er ikke i stand til at hente folk når der er brug for dem. I stedet plejer han at vente og satse på, at man i sidste øjeblik kan få fat i et scoop. Det lykkes nogle gange, og andre gange ikke.
Lynge har haft 6 mdr til at få en træner på plads. Nu er vi mildt talt i 11. time, og så er det kun en kortvarig lappeløsning, som han har præsteret. Det er sgu ikke godt. Vi kan vel roligt regne med, at Rioch var noget nær 10. valg på pladsen. AaB siger selv, at der var 3 danske emner, der var førsteprioritet. Desuden har Lynge sagt at danske eller skandinaviske trænere var at foretrække. Så hvis også der også har været 2-3 emner i både Sverige og Norgen, ja så er Rioch mulighed nr. 10 på listen.....
At man så laver en kort konkrakt gør at man sætte sig selv under pres. Nu vil der være enorm fokus på Rioch i pressen og stor fokus på om han bliver eller ej, og hvem der evt skal tage over. Med andre ord har man skabt en masse unødvendig uro, både ekstern og internt, hvor spillere ikke helt ved hvad de skal forholde sig til, ligesom indkøb ikke nødvendigvis passer med den kommende træners filosofi. Så kan man jo sige, at det jo gik meget godt i foråret, hvor de samme problemer har gjort sig gældende. Det er også rigtig nok, men hvis AaB ikke har samme grad af sportslig succes i efteråret som de havde i foråret, kan disse forhold være ting, der er med til at forværre en negativ spiral. Hvis man vinder er alt naturligvis godt, men hvis man taber, kan det gå meget galt. Det bliver interessant at følge.
Noget andet er så Riochs spilkoncept. I OB praktiserede han vel noget nær det mest defensive spilkoncept nogensinde set i DK. Det passer sådan set ok til AaBs defensive stil, som de har praktiseret i Europa samt i topkampene i DK, men jeg er sgu ikke sikker på, at det passer med AaBs selvforståelse, hvor de selv mener, at de er et offensivt spillende hold. Hvis Rioch vil anvende en lige så kompromisløs defensiv indstilling i AaB som han gjorde i OB, så bliver det interessant at følge reaktionerne nordpå - især hvis resultaterne svigter. Men ift succes i europa tror jeg Rioch kan være en god træner, da han forstår at motivere spillere og få dem til at fungere i en betondefensiv.
Men spændende bliver det i hvert fald at følge!
Lynge har haft 6 mdr til at få en træner på plads. Nu er vi mildt talt i 11. time, og så er det kun en kortvarig lappeløsning, som han har præsteret. Det er sgu ikke godt. Vi kan vel roligt regne med, at Rioch var noget nær 10. valg på pladsen. AaB siger selv, at der var 3 danske emner, der var førsteprioritet. Desuden har Lynge sagt at danske eller skandinaviske trænere var at foretrække. Så hvis også der også har været 2-3 emner i både Sverige og Norgen, ja så er Rioch mulighed nr. 10 på listen.....
At man så laver en kort konkrakt gør at man sætte sig selv under pres. Nu vil der være enorm fokus på Rioch i pressen og stor fokus på om han bliver eller ej, og hvem der evt skal tage over. Med andre ord har man skabt en masse unødvendig uro, både ekstern og internt, hvor spillere ikke helt ved hvad de skal forholde sig til, ligesom indkøb ikke nødvendigvis passer med den kommende træners filosofi. Så kan man jo sige, at det jo gik meget godt i foråret, hvor de samme problemer har gjort sig gældende. Det er også rigtig nok, men hvis AaB ikke har samme grad af sportslig succes i efteråret som de havde i foråret, kan disse forhold være ting, der er med til at forværre en negativ spiral. Hvis man vinder er alt naturligvis godt, men hvis man taber, kan det gå meget galt. Det bliver interessant at følge.
Noget andet er så Riochs spilkoncept. I OB praktiserede han vel noget nær det mest defensive spilkoncept nogensinde set i DK. Det passer sådan set ok til AaBs defensive stil, som de har praktiseret i Europa samt i topkampene i DK, men jeg er sgu ikke sikker på, at det passer med AaBs selvforståelse, hvor de selv mener, at de er et offensivt spillende hold. Hvis Rioch vil anvende en lige så kompromisløs defensiv indstilling i AaB som han gjorde i OB, så bliver det interessant at følge reaktionerne nordpå - især hvis resultaterne svigter. Men ift succes i europa tror jeg Rioch kan være en god træner, da han forstår at motivere spillere og få dem til at fungere i en betondefensiv.
Men spændende bliver det i hvert fald at følge!
-
Mr. Larsen (AaB)
Re: Rioch og AaB
Kent Skrev:
> Jeg synes det er en lidt pudsig løsning AaB har
> lavet. Jeg synes Lynge endnu engang har vist, en
> af sine store svagheder: han er ikke i stand til
> at hente folk når der er brug for dem. I stedet
> plejer han at vente og satse på, at man i sidste
> øjeblik kan få fat i et scoop. Det lykkes nogle
> gange, og andre gange ikke.
>
> Lynge har haft 6 mdr til at få en træner på plads.
> Nu er vi mildt talt i 11. time, og så er det kun
> en kortvarig lappeløsning, som han har præsteret.
> Det er sgu ikke godt. Vi kan vel roligt regne med,
> at Rioch var noget nær 10. valg på pladsen. AaB
> siger selv, at der var 3 danske emner, der var
> førsteprioritet. Desuden har Lynge sagt at danske
> eller skandinaviske trænere var at foretrække. Så
> hvis også der også har været 2-3 emner i både
> Sverige og Norgen, ja så er Rioch mulighed nr. 10
> på listen.....
Vis da lidt respekt for Lynge, klubben har lige vundet guid og Bronze sidste + en Succesfuld Europæisk tur i Uefa Cuppen.
Målet var en Nordisk træner, men da man ikke kunne få en, så er Bruce Rioch sgu da et mere end godt valgt istedet, og han er bestemt kompentent nok til at træner en topklub i Skandinavien !
> At man så laver en kort konkrakt gør at man sætte
> sig selv under pres. Nu vil der være enorm fokus
> på Rioch i pressen og stor fokus på om han bliver
> eller ej, og hvem der evt skal tage over. Med
> andre ord har man skabt en masse unødvendig uro,
> både ekstern og internt, hvor spillere ikke helt
> ved hvad de skal forholde sig til, ligesom indkøb
> ikke nødvendigvis passer med den kommende træners
> filosofi. Så kan man jo sige, at det jo gik meget
> godt i foråret, hvor de samme problemer har gjort
> sig gældende. Det er også rigtig nok, men hvis AaB
> ikke har samme grad af sportslig succes i
> efteråret som de havde i foråret, kan disse
> forhold være ting, der er med til at forværre en
> negativ spiral. Hvis man vinder er alt naturligvis
> godt, men hvis man taber, kan det gå meget galt.
> Det bliver interessant at følge.
Ja det ævl og kævl lukkede folk også ud inden efteråret, og hvordan endte det lige?? Det er simpelthen for tyndt at sætte spørgsmåltegn ved AaB spillernes evne til at fokuserer på opgaven, det har man vist at man kunne også selv man vidste at nøglespiller og træner skulle stoppe efter sæsonen. Det er sgu klasse !
Og mhs til længen af kontrakten, så skal man jo tænke på om Bruce måske er usikker på om DK fodbold er noget for ham i længden. Han havde jo en dårlig oplevelse i Odense, så den korte kontrakt bunder formentlig i bund og grund med at parterne skal se hinanden an. Jeg tror som sagt især at Bruce har brug for det, så han er ikke nødtvunget til at bryde ud af en kontrakt igen før tid.
> Noget andet er så Riochs spilkoncept. I OB
> praktiserede han vel noget nær det mest defensive
> spilkoncept nogensinde set i DK. Det passer sådan
> set ok til AaBs defensive stil, som de har
> praktiseret i Europa samt i topkampene i DK, men
> jeg er sgu ikke sikker på, at det passer med AaBs
> selvforståelse, hvor de selv mener, at de er et
> offensivt spillende hold. Hvis Rioch vil anvende
> en lige så kompromisløs defensiv indstilling i AaB
> som han gjorde i OB, så bliver det interessant at
> følge reaktionerne nordpå - især hvis resultaterne
> svigter. Men ift succes i europa tror jeg Rioch
> kan være en god træner, da han forstår at motivere
> spillere og få dem til at fungere i en
> betondefensiv.
Nu skal man altså også lige se på det hold han havde tilrådighed i OB, de kunne jo stortset ikke andet end at spille på den måde i OB. Han var jo selv ude flere gange og efterlyse offensive spiller, fordi man manglede evnen til at score mål nok (samme problem som de har nu iøvrigt).
Og, man har altså alt andet nogen flere og ikke mindst bedre offensive kort på hånden i AaB end tilfældet i OB, så gir jo også træneren nogen helt andre muligheder end tidligere ! læs evt. denne artikel http://www.bold.dk/nyt/?vis=84912
> Men spændende bliver det i hvert fald at følge!
Helt enig, ligesom det blir spændende at se om Thomasberg magter opgaven som cheftræner i FCM
> Jeg synes det er en lidt pudsig løsning AaB har
> lavet. Jeg synes Lynge endnu engang har vist, en
> af sine store svagheder: han er ikke i stand til
> at hente folk når der er brug for dem. I stedet
> plejer han at vente og satse på, at man i sidste
> øjeblik kan få fat i et scoop. Det lykkes nogle
> gange, og andre gange ikke.
>
> Lynge har haft 6 mdr til at få en træner på plads.
> Nu er vi mildt talt i 11. time, og så er det kun
> en kortvarig lappeløsning, som han har præsteret.
> Det er sgu ikke godt. Vi kan vel roligt regne med,
> at Rioch var noget nær 10. valg på pladsen. AaB
> siger selv, at der var 3 danske emner, der var
> førsteprioritet. Desuden har Lynge sagt at danske
> eller skandinaviske trænere var at foretrække. Så
> hvis også der også har været 2-3 emner i både
> Sverige og Norgen, ja så er Rioch mulighed nr. 10
> på listen.....
Vis da lidt respekt for Lynge, klubben har lige vundet guid og Bronze sidste + en Succesfuld Europæisk tur i Uefa Cuppen.
Målet var en Nordisk træner, men da man ikke kunne få en, så er Bruce Rioch sgu da et mere end godt valgt istedet, og han er bestemt kompentent nok til at træner en topklub i Skandinavien !
> At man så laver en kort konkrakt gør at man sætte
> sig selv under pres. Nu vil der være enorm fokus
> på Rioch i pressen og stor fokus på om han bliver
> eller ej, og hvem der evt skal tage over. Med
> andre ord har man skabt en masse unødvendig uro,
> både ekstern og internt, hvor spillere ikke helt
> ved hvad de skal forholde sig til, ligesom indkøb
> ikke nødvendigvis passer med den kommende træners
> filosofi. Så kan man jo sige, at det jo gik meget
> godt i foråret, hvor de samme problemer har gjort
> sig gældende. Det er også rigtig nok, men hvis AaB
> ikke har samme grad af sportslig succes i
> efteråret som de havde i foråret, kan disse
> forhold være ting, der er med til at forværre en
> negativ spiral. Hvis man vinder er alt naturligvis
> godt, men hvis man taber, kan det gå meget galt.
> Det bliver interessant at følge.
Ja det ævl og kævl lukkede folk også ud inden efteråret, og hvordan endte det lige?? Det er simpelthen for tyndt at sætte spørgsmåltegn ved AaB spillernes evne til at fokuserer på opgaven, det har man vist at man kunne også selv man vidste at nøglespiller og træner skulle stoppe efter sæsonen. Det er sgu klasse !
Og mhs til længen af kontrakten, så skal man jo tænke på om Bruce måske er usikker på om DK fodbold er noget for ham i længden. Han havde jo en dårlig oplevelse i Odense, så den korte kontrakt bunder formentlig i bund og grund med at parterne skal se hinanden an. Jeg tror som sagt især at Bruce har brug for det, så han er ikke nødtvunget til at bryde ud af en kontrakt igen før tid.
> Noget andet er så Riochs spilkoncept. I OB
> praktiserede han vel noget nær det mest defensive
> spilkoncept nogensinde set i DK. Det passer sådan
> set ok til AaBs defensive stil, som de har
> praktiseret i Europa samt i topkampene i DK, men
> jeg er sgu ikke sikker på, at det passer med AaBs
> selvforståelse, hvor de selv mener, at de er et
> offensivt spillende hold. Hvis Rioch vil anvende
> en lige så kompromisløs defensiv indstilling i AaB
> som han gjorde i OB, så bliver det interessant at
> følge reaktionerne nordpå - især hvis resultaterne
> svigter. Men ift succes i europa tror jeg Rioch
> kan være en god træner, da han forstår at motivere
> spillere og få dem til at fungere i en
> betondefensiv.
Nu skal man altså også lige se på det hold han havde tilrådighed i OB, de kunne jo stortset ikke andet end at spille på den måde i OB. Han var jo selv ude flere gange og efterlyse offensive spiller, fordi man manglede evnen til at score mål nok (samme problem som de har nu iøvrigt).
Og, man har altså alt andet nogen flere og ikke mindst bedre offensive kort på hånden i AaB end tilfældet i OB, så gir jo også træneren nogen helt andre muligheder end tidligere ! læs evt. denne artikel http://www.bold.dk/nyt/?vis=84912
> Men spændende bliver det i hvert fald at følge!
Helt enig, ligesom det blir spændende at se om Thomasberg magter opgaven som cheftræner i FCM
-
Kent
Mr. Larsen (AaB) Skrev:
> Målet var en Nordisk træner, men da man ikke kunne
> få en, så er Bruce Rioch sgu da et mere end godt
> valgt istedet, og han er bestemt kompentent nok
> til at træner en topklub i Skandinavien !
Det er der vel heller ingen, der stiller spørgsmålstegn ved? Men det er da indelysende at den valgte løsning er meget langt fra 1. prioriteten, der ville være en dansk træner på en lang kontrakt. Rioch er i den grad en midlertidig nødløsning, og når man har haft så lang tid til at finde en løsning som Lynge har haft, samt så attraktivt et job at tilbyde, så synes jeg ikke det ligefrem er imponerende, at det endte med en nødløsning, som der ikke er fuld tiltro til fra enten den ene eller begge parter.
> Målet var en Nordisk træner, men da man ikke kunne
> få en, så er Bruce Rioch sgu da et mere end godt
> valgt istedet, og han er bestemt kompentent nok
> til at træner en topklub i Skandinavien !
Det er der vel heller ingen, der stiller spørgsmålstegn ved? Men det er da indelysende at den valgte løsning er meget langt fra 1. prioriteten, der ville være en dansk træner på en lang kontrakt. Rioch er i den grad en midlertidig nødløsning, og når man har haft så lang tid til at finde en løsning som Lynge har haft, samt så attraktivt et job at tilbyde, så synes jeg ikke det ligefrem er imponerende, at det endte med en nødløsning, som der ikke er fuld tiltro til fra enten den ene eller begge parter.
-
Qvist
Kent Skrev:
> Det er der vel heller ingen, der stiller
> spørgsmålstegn ved? Men det er da indelysende at
> den valgte løsning er meget langt fra 1.
> prioriteten, der ville være en dansk træner på en
> lang kontrakt. Rioch er i den grad en midlertidig
> nødløsning, og når man har haft så lang tid til at
> finde en løsning som Lynge har haft, samt så
> attraktivt et job at tilbyde, så synes jeg ikke
> det ligefrem er imponerende, at det endte med en
> nødløsning, som der ikke er fuld tiltro til fra
> enten den ene eller begge parter.
Jeg synes nu det er nogle friske formodninger du gør dig. Lynge udtaler selv, at det ikke har kunne lade sig gøre at få fat i en dansk træner. 3 var oppe at vende og 2 af dem var der taget kontakt til - hvoraf det ikke lykkedes.
Den næste prioritet var Rioch, som afviste til at starte med. Efter 2. samtale lykkedes det at gøre Rioch interesseret. Og nu ved jeg ikke om du har insider viden om, hvordan sådanne forhandlinger foregår, men jeg tror ikke, at det er noget man lige finder ud af efter en uge, hvis man er lidt i tvivl, hvilket Rioch tydeligvis har været - og forståeligt efter han exit i OB.
Men at kritisere Lynge er da helt hen i vejret. Har har ledt efter en kompetent træner, og har ikke kunne få de to første prioriteter. At han har udtalt at han gerne vil have en skandinavisk træner, er ikke ens betydende med, at han blot skulle ta' den første og den "bedste". Jeg er da lykkelig for, at valget ikke faldt på Nordlie, blot fordi han er skandinav. Dette er også et spil om kvalifikationer. At kontrakten så kun varer ½ år, må der jo være ganske gode grunde til. Det er vel kun journalister, der kan være så blåøjede og tænke, at dette har været AaB's prioritering. Der ligger da helt klart noget mere bag denne ansættelse på et halvt år.
Jeg siger på ingen måde at denne læsning er optimal - men jeg er da sikker på, at Lynge har gjort ALT hvad han kunne for at finde den rette, og netop ikke bare taget den første og den "bedste" - men den rette..
At det skal være så skide nemt at finde en træner er noget hø. Ellers sad der nok allerede fantastiske træner-profiler i Aalborg og Brøndby for den sags skyld. Jeg er da også ganske sikker på, at Hr. Ørgaard har vendt jeres trænersituation et par gange..
/Qvist
> Det er der vel heller ingen, der stiller
> spørgsmålstegn ved? Men det er da indelysende at
> den valgte løsning er meget langt fra 1.
> prioriteten, der ville være en dansk træner på en
> lang kontrakt. Rioch er i den grad en midlertidig
> nødløsning, og når man har haft så lang tid til at
> finde en løsning som Lynge har haft, samt så
> attraktivt et job at tilbyde, så synes jeg ikke
> det ligefrem er imponerende, at det endte med en
> nødløsning, som der ikke er fuld tiltro til fra
> enten den ene eller begge parter.
Jeg synes nu det er nogle friske formodninger du gør dig. Lynge udtaler selv, at det ikke har kunne lade sig gøre at få fat i en dansk træner. 3 var oppe at vende og 2 af dem var der taget kontakt til - hvoraf det ikke lykkedes.
Den næste prioritet var Rioch, som afviste til at starte med. Efter 2. samtale lykkedes det at gøre Rioch interesseret. Og nu ved jeg ikke om du har insider viden om, hvordan sådanne forhandlinger foregår, men jeg tror ikke, at det er noget man lige finder ud af efter en uge, hvis man er lidt i tvivl, hvilket Rioch tydeligvis har været - og forståeligt efter han exit i OB.
Men at kritisere Lynge er da helt hen i vejret. Har har ledt efter en kompetent træner, og har ikke kunne få de to første prioriteter. At han har udtalt at han gerne vil have en skandinavisk træner, er ikke ens betydende med, at han blot skulle ta' den første og den "bedste". Jeg er da lykkelig for, at valget ikke faldt på Nordlie, blot fordi han er skandinav. Dette er også et spil om kvalifikationer. At kontrakten så kun varer ½ år, må der jo være ganske gode grunde til. Det er vel kun journalister, der kan være så blåøjede og tænke, at dette har været AaB's prioritering. Der ligger da helt klart noget mere bag denne ansættelse på et halvt år.
Jeg siger på ingen måde at denne læsning er optimal - men jeg er da sikker på, at Lynge har gjort ALT hvad han kunne for at finde den rette, og netop ikke bare taget den første og den "bedste" - men den rette..
At det skal være så skide nemt at finde en træner er noget hø. Ellers sad der nok allerede fantastiske træner-profiler i Aalborg og Brøndby for den sags skyld. Jeg er da også ganske sikker på, at Hr. Ørgaard har vendt jeres trænersituation et par gange..
/Qvist
-
Colt Sivas
Qvist Skrev:
> Jeg synes nu det er nogle friske formodninger du
> gør dig. Lynge udtaler selv, at det ikke har kunne
> lade sig gøre at få fat i en dansk træner. 3 var
> oppe at vende og 2 af dem var der taget kontakt
> til - hvoraf det ikke lykkedes.
Så skulle han da ikke have meldt ud at han gik efter en dansk træner. Man må vel formode, at han har undervurderet markedet, når han går fra dansk til skandinavisk og ender med en skotsk træner.
> Og nu ved jeg ikke om du har
> insider viden om, hvordan sådanne forhandlinger
> foregår, men jeg tror ikke, at det er noget man
> lige finder ud af efter en uge, hvis man er lidt i
> tvivl, hvilket Rioch tydeligvis har været - og
> forståeligt efter han exit i OB.
Hvad ved du egentlig om Riochs exit i Odense? Der har været meget fremme i pressen såsom trænings faciliteter, manglende angribere, til at han var sur over ikke at få en bid af kagen når spillere blev solgt. Hvad tror du?
> Men at kritisere Lynge er da helt hen i vejret.
> Har har ledt efter en kompetent træner, og har
> ikke kunne få de to første prioriteter. At han har
> udtalt at han gerne vil have en skandinavisk
> træner, er ikke ens betydende med, at han blot
> skulle ta' den første og den "bedste".
Nej han har ikke kunnet FÅ de trænere han ville have. Lynge vil vel bare ikke have muldvarpen op af lommen. De 2 var nok enten Kent Nielsen eller Morten Wieghorst. Lynge valgte den billige løsning.
> Jeg synes nu det er nogle friske formodninger du
> gør dig. Lynge udtaler selv, at det ikke har kunne
> lade sig gøre at få fat i en dansk træner. 3 var
> oppe at vende og 2 af dem var der taget kontakt
> til - hvoraf det ikke lykkedes.
Så skulle han da ikke have meldt ud at han gik efter en dansk træner. Man må vel formode, at han har undervurderet markedet, når han går fra dansk til skandinavisk og ender med en skotsk træner.
> Og nu ved jeg ikke om du har
> insider viden om, hvordan sådanne forhandlinger
> foregår, men jeg tror ikke, at det er noget man
> lige finder ud af efter en uge, hvis man er lidt i
> tvivl, hvilket Rioch tydeligvis har været - og
> forståeligt efter han exit i OB.
Hvad ved du egentlig om Riochs exit i Odense? Der har været meget fremme i pressen såsom trænings faciliteter, manglende angribere, til at han var sur over ikke at få en bid af kagen når spillere blev solgt. Hvad tror du?
> Men at kritisere Lynge er da helt hen i vejret.
> Har har ledt efter en kompetent træner, og har
> ikke kunne få de to første prioriteter. At han har
> udtalt at han gerne vil have en skandinavisk
> træner, er ikke ens betydende med, at han blot
> skulle ta' den første og den "bedste".
Nej han har ikke kunnet FÅ de trænere han ville have. Lynge vil vel bare ikke have muldvarpen op af lommen. De 2 var nok enten Kent Nielsen eller Morten Wieghorst. Lynge valgte den billige løsning.
-
Qvist
Colt Sivas Skrev:
>
> Så skulle han da ikke have meldt ud at han gik
> efter en dansk træner. Man må vel formode, at han
> har undervurderet markedet, når han går fra dansk
> til skandinavisk og ender med en skotsk træner.
Hvorfor skulle han ikke det? Han gik jo efter en dansk træner, men fik det ikke - end of story. Alle hold i suppen vil da formentlig også helst ha' danskere på deres hold, men det kan ikke altid lade sig gøre.
>
> Hvad ved du egentlig om Riochs exit i Odense? Der
> har været meget fremme i pressen såsom trænings
> faciliteter, manglende angribere, til at han var
> sur over ikke at få en bid af kagen når spillere
> blev solgt. Hvad tror du?
Jeg ved ikke hvad der skete i Odense - og jeg er ligeglad så længe det ikke sker i Aalborg. Men med alt den virak der var, så er det formentlig forståeligt, at han gerne vil se klubben og ligaen lidt an igen. Men hvis han vil have penge for spillere i Aalborg, har han formentlig valgt den forkerte sportsdirektør.
>
>
> Nej han har ikke kunnet FÅ de trænere han ville
> have. Lynge vil vel bare ikke have muldvarpen op
> af lommen. De 2 var nok enten Kent Nielsen eller
> Morten Wieghorst. Lynge valgte den billige
> løsning.
Jeg er da også sikker på, at det er de to trænere, der har været tale om. Men hverken du eller jeg ved, hvorfor de to ikke kommer til Aalborg. At lynge har valgt den billigste løsning er da for folkskole-naivt! Han har formentlig valgt den løsning, han fandt rigtig! Måske ville han hellere bruge penge på spillere. Men at indikere at han var nærig er da urimeligt, når man ikke har indsigt i, hvordan tingene hænger sammen. Chr. Ronaldo er også til salg for tiden, men jeg er da sikker på, at Lynge heller ikke vurderer, at han er den rette spiller til AaB, fordi han er for dyr...
>
> Så skulle han da ikke have meldt ud at han gik
> efter en dansk træner. Man må vel formode, at han
> har undervurderet markedet, når han går fra dansk
> til skandinavisk og ender med en skotsk træner.
Hvorfor skulle han ikke det? Han gik jo efter en dansk træner, men fik det ikke - end of story. Alle hold i suppen vil da formentlig også helst ha' danskere på deres hold, men det kan ikke altid lade sig gøre.
>
> Hvad ved du egentlig om Riochs exit i Odense? Der
> har været meget fremme i pressen såsom trænings
> faciliteter, manglende angribere, til at han var
> sur over ikke at få en bid af kagen når spillere
> blev solgt. Hvad tror du?
Jeg ved ikke hvad der skete i Odense - og jeg er ligeglad så længe det ikke sker i Aalborg. Men med alt den virak der var, så er det formentlig forståeligt, at han gerne vil se klubben og ligaen lidt an igen. Men hvis han vil have penge for spillere i Aalborg, har han formentlig valgt den forkerte sportsdirektør.
>
>
> Nej han har ikke kunnet FÅ de trænere han ville
> have. Lynge vil vel bare ikke have muldvarpen op
> af lommen. De 2 var nok enten Kent Nielsen eller
> Morten Wieghorst. Lynge valgte den billige
> løsning.
Jeg er da også sikker på, at det er de to trænere, der har været tale om. Men hverken du eller jeg ved, hvorfor de to ikke kommer til Aalborg. At lynge har valgt den billigste løsning er da for folkskole-naivt! Han har formentlig valgt den løsning, han fandt rigtig! Måske ville han hellere bruge penge på spillere. Men at indikere at han var nærig er da urimeligt, når man ikke har indsigt i, hvordan tingene hænger sammen. Chr. Ronaldo er også til salg for tiden, men jeg er da sikker på, at Lynge heller ikke vurderer, at han er den rette spiller til AaB, fordi han er for dyr...