SAS Arena

Om FC Midtjylland og Black Wolves
jabsi

SAS Arena

Indlæg af jabsi »

Hej. SAS Arena er jo næsten altid fyldt, så måske FCM skulle udvide. Nogen der ved noget, om de måske skal ombygge
Senest rettet af jabsi 10. jun 2008, 14:41, rettet i alt 1 gang.

Jydepower

Re: SAS Arena

Indlæg af Jydepower »

Det mindste antal tilskuere til hjemmekampe: 4909
Det største antal tilskuere til hjemmekampe: 11763
Tilskueregennemsnit til hjemmekampe: 8924,41

Behøves jeg at sige mere?!? Der er LANGT fra fyldt på SAS-Arena! Og tror nok lige vi skal etablere os mere i Uefacuppen, og vinde et par mesterskaber før vi udvider.

MadsBS

Indlæg af MadsBS »

Jydepower Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det mindste antal tilskuere til hjemmekampe:
> 4909
> Det største antal tilskuere til hjemmekampe:
> 11763
> Tilskueregennemsnit til hjemmekampe: 8924,41
>
> Behøves jeg at sige mere?!? Der er LANGT fra fyldt
> på SAS-Arena! Og tror nok lige vi skal etablere os
> mere i Uefacuppen, og vinde et par mesterskaber
> før vi udvider.

Enig, men så skal vi tilgengæld også udbygge!

TaylorDK

Indlæg af TaylorDK »

Den dag hvor vi kun næsten havde 5000 tilskuere på stadion, var en dag (hvis jeg ikke tager helt fejl) hvor vejret var nærmest umenneskeligt. Det sneede, stormede og var utrolig koldt.
Samtidig synes jeg at et gennemsnit på 8924,41 er ganske fornuftigt, når kapaciteten på stadion er lidt over 11000. Men lad os vente lidt endnu. Jeg er ret overbevist om, at det bliver til en udviddelse, hvis klubben fortsætter sine gode resultater.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Enig enig .. det skal nok komme en dag, men der skal altså gå noget tid! Gider ikke stå med et stadion som OB gør med plads til 16.ooo eller hva det er og de har ikke mange flere tilskuere end os.

MadsBS

Indlæg af MadsBS »

Jydepower Skrev:
> Enig enig .. det skal nok komme en dag, men der
> skal altså gå noget tid! Gider ikke stå med et
> stadion som OB gør med plads til 16.ooo eller hva
> det er og de har ikke mange flere tilskuere end
> os.

De har IKKE flere tilskuer end os, så vidt jeg ved?

Lars

Indlæg af Lars »

MadsBS Skrev:
> Jydepower Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Enig enig .. det skal nok komme en dag, men der
> > skal altså gå noget tid! Gider ikke stå med et
> > stadion som OB gør med plads til 16.ooo eller
> hva
> > det er og de har ikke mange flere tilskuere end
> > os.
>
>
> De har IKKE flere tilskuer end os, så vidt jeg
> ved?

http://www.bold.dk/nyt/?vis=84546

Ifølge bold har de et snit på 9011 og det er ny rekord for dem. Regner man bolds tal efter kan man se at det er for de 17 SAS Ligakampe på Fionia Park denne sæson.

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Tallet var en forøgelse af rekorden med 1 tilskuere pr. kamp. Den sæson blev der dog kørt med en gratis kamp, hvilket er ikke er gjort i denne sæson. Tilgengæld har vi haft den første udsolgte kamp på Stadion, siden ombygningen - hvis vi ser bort fra Lars Høghs testimonialkamp. Her i foråret mod FCK var der totalt udsolgt, selvom der kun var 14.600 tilskuere på Stadion.

tilskueretallet er stadig skuffende, og man anser muligheden for vækst som rigtig god. Det har været en katestrofal sæson, rent spillemæssigt, så det er ikke helt skidt at vi har ligget så højt alligevel.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

MadsBS

Indlæg af MadsBS »

Lars Skrev:
> MadsBS Skrev:
> -----
> > Jydepower Skrev:
> >
>
> > -----
> > > Enig enig .. det skal nok komme en dag, men
> der
> > > skal altså gå noget tid! Gider ikke stå med
> et
> > > stadion som OB gør med plads til 16.ooo eller
> > hva
> > > det er og de har ikke mange flere tilskuere
> end
> > > os.
> >
> >
> > De har IKKE flere tilskuer end os, så vidt jeg
> > ved?
>
>
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=84546
>
> Ifølge bold har de et snit på 9011 og det er ny
> rekord for dem. Regner man bolds tal efter kan man
> se at det er for de 17 SAS Ligakampe på Fionia
> Park denne sæson.

Ja det havde jeg godt læst, jeg mente bare, at vi var over 9000. Min fejl.

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

måske man kunne udvide sponserkapaciteten. så vidt jeg kan se er der altid udsolgt derovre. eller er det bare mig?

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Så skal man jo også udvide Nordea, fordi der altid er udsolgt næsten...
Nej vent nu og se hvordan det går også lave en total udvidelse, hvis det er nødvendigt.

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

flyt til holstebro. vi har danmarks 8. største stadion

Jydepower

OT

Indlæg af Jydepower »

Ja.. det er bare så USERIØST :D Og Kolding vil bygge et stadion med plads til 25.ooo Skørt

Hausser

Indlæg af Hausser »

Diskussionen omkring en stadionudvidelse har været oppe at vende før og jeg tror mange syntes det ville være fedt med en udbyggelse til en kapacitet på måske en 15-16.000 pladser.

Men det er jo desværre ikke realistisk som tingene er nu. I den forgangne sæson mener jeg faktisk kun der var én hjemmekamp som var totalt udsolgt, nemlig kampen mod FCK? Det var endda i en sæson hvor vi ikke tabte overhovedet på hjemmebane og vi igen sikrede os sølv. Jeg har ikke tal på hvor mange hverdagskampe vi havde, men de har naturligvis også betydet en del for vores tilskuertal.

Det er jo klart at en udvidelse skal kunne finansieres og de ekstra pladser skal derfor udnyttes såfremt vi bygger til, ellers vil det jo aldrig kunne betale sig. 1-2 udsolgte kampe på en sæson vil næppe være nok til at retfærdiggøre en udvidelse til måske 40-60 millioner kr? (Har ingen anelse om hvad en udvidelse koster, men var der ikke engang en som gættede på ca. 10.000 kr på plads?).

Vi kunne måske håbe på en form dominoeffekt som betyder at et større stadion vil tiltrække ekstra tilskuere og så ville en udvidelse måske kunne betale sig selv om man ikke automatisk får udnyttet de nye pladser. Hvis et større stadion betød 11.000 tilskuere fremfor de nuværende 9.000, så ville en udvidelse måske kunne svare sig.
Men spørgsmålet er nok om ikke FCM allerede udnytter det tilskuerpotentiale som er i regionen noget nær optimalt? Man kunne måske håbe nogle VFFere eller Siffere kunne tænke sig at holde med et succeshold og skiftede kulør, men det tror jeg desværre er for meget at forlange :)

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Man skal lige huske på at trække udeholdets fans fra. For hvis der ikke er fyldt ud der, er det jo klart der ikke er udsolgt.

Man skal se inden for de 3 andre tribuner om de udsolgte, for det er klart, FCN ikke fylder det afsnit ud som FCK eller BIF gør.

Besvar