Klasseangriber søges...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
HKP

Re: Uenig som bare fan...

Indlæg af HKP »

Mose Skrev:
-------------------------------------------------------
> Lad os antage at vi køber en ny klasseangriber.
>
> Hvornår skal Collins så have spilletid?
>
> Gennem den del af foråret hvor Thygesen har været
> klar, har vi kun spillet med en angriber. Der er
> altså en reel plads tilbage til angriberne. Her
> vil Fagerberg, Jude og Collins altså skulle kæmpe
> om, hvem der er tredjevalg.
>
> Glem det at købe en klasseangriber, der er god for
> 15-20 kasser på en sæson. De findes ikke. En
> rigtig god angriber koster virkelig kassen, og den
> nemmeste vej til at få en klasseangriber er selv
> at udvikle ham, og her er vi så heldige at have
> guldet i forhold til de andre klubber. I
> Fagerberg, Jude, Oliseh og Collins har vi meget
> lovende unge spillere der virkelig kan blive
> indbringende på den lange bane
>

Oliseh.... Hvordan kan du være sikker på ham. Lyngby og Randers Freja og Horsens har sikkert også 1000 talenter rendende, som de mener bliver Ronaldo 2. Det der er forbundet med ekstrem stor usikkerhed!! Nævn lige et afrikansk angrebstalent, der har slået igennem i FCM...

Kent

Re: Holdet lige nu?

Indlæg af Kent »

Hekler Skrev:
> Det spændende er egentligt også at se hvordan
> holdet ser ud lige nu for os hver især.
> Hvad er stærkeste opstilling og hvem er på de
> næste pladser?
> Skal vi spille 4-4-2, 4-3-3 eller hvad?

Er det ikke lige rigeligt OT ift trådens emne. Start din egen tråd i stedet for at hugge min ;-)

HKP

Indlæg af HKP »

Kent Skrev:
>
> Uenig. Vi har Califf, Reid, Ib og Klimpl centralt.
> Det er 4 til to pladser. Højre back har vi Filip
> og Klimp + evt. Madsen og Jessen. Ser ingen grund
> til forstærkninger der, medmindre vi sender Klimpl
> retur.

Ib er ikke integreret endnu. Madsen er glasben, det ved du godt! Klimpl har været meget svingende. Der mangler i forsvaret, det vil jeg godt give Mose ret i.
>
> > Ønskeliste:
> > Zimling eller Vingaard. Vi har råd.
>
> Vinggard kunne være interesant, men jeg tvivler på
> at han vil bytte en stamplads for en bænkeplads.

Det her vil jeg også lige kommentere... Du mener kun han vil være en bænkespiller hos os?? Han er landsholdsspiller, altså dine briller er lige lovligt sort-røde der. Han er stærkere end Furuseth og langt foran Flinta!

HKP

Indlæg af HKP »

sualk_25 Skrev:
>
> Morten Skoubo: Enig med de fleste herinde, ingen
> ved vel reelt hans niveau i øjeblikket. Skadet
> konstant, har ikke spillet i laaaang tid, evt
> lejeaftale kunne måske komme på tale - men det ser
> vi jo stort set aldrig i FCM. En Skoubo i topform
> er i periferien af landsholdet, og så står den
> mellem os os Brøndby, hvis han vender hjem.

Enig!

> Martin Bernburg: Måske lidt for ung, men igen en
> spiller med et kæmpe potientiale - og vi har jo
> før hentet spillere i FCN som sælges eller bliver
> solgt (Danny O.) for en pæn sjat. Det lader til at
> alt kan købes for fornuftige penge i den klub,
> ville virkeligt være et scoop. Passer godt ind i
> klubbens profil, ung og etableret Sasligaspiller
> med mål i støvlerne og vidersalgspotienale.

Han ville være en gigantsigning, hvis vi har råd til ham. Det bedste vi kunne få!
>
> Jesper Lange: Ja, okay ikke en erfaren spiller,
> men alligvel enormt talentfuld. Tror virkeligt at
> han bliver til noget stort inden længe. Enormt
> arbejdssom, målfarlig og en pestillens for enhver
> forsvarer.

Jeg synes vi har nok af hans typer. Hurtig og væver og endnu ikke færdigudviklet talent. Ham bør vi altså ikke købe....

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Oliseh siges at være en af de største talenter vi har haft. Et KÆÆÆMPE potentiale, hurtig, evig farlig.
Men det ville være en skam at sige nogen af de lidt mørkere farvet har slået igennem. Vi har Femi, Salami som afrikanske salg, så hvorfor ikke også Jude, Collins( i top form )??

Hausser

Indlæg af Hausser »

Du undervurderer med sikkerhed Sekou Oliseh, hvis du tror han "bare" er et endnu et talent i rækken og et talent som Lyngby og Randers og Horsens også har adskillige af.

Enhver der har set ham (grundet reglerne så er det desværre sparsomt hvor meget det kan have været), eller fulgt lidt med i medierne, ved hvilket kæmpetalent han er og det har Thomasberg også udtalt for nyligt i et interview med Tipsbladet hvor han forklarede han var en spiller vi skulle vente os meget af.

Mads Albæk som du måske har hørt om, blev kåret til årets talent i sin årgang, men Oliseh, som også er 90er, er utvivlsomt et meget større talent hvilket FCMs dispositioner også indikerer. Der er ikke noget dansk talent i samme årgang, som er på samme niveau med Oliseh, det er helt sikkert.

Det betyder selvfølgelig ikke at han automatisk slår igennem i FCM, der er jo mange faktorer som påvirker og som man ikke har lige meget kontrol over, men oddsene for at gør er absolut i Olisehs favør. Det kræver dog også at han får noget tillid og vi ikke pludselig begynder at indkøre en FCK'sk model med primært at hente ældre afdankede spillere og ignorere egne talenter totalt.

Hausser

Re: Klasseangriber søges...

Indlæg af Hausser »

Vi har altså lige købt en angriber for ca 4 måneder siden, angiveligt for omkring 10 millioner kr. Han blev købt for at kunne assistere og supplere Frank og med tiden overtage for ham og han har da også lidt samme statur. Hvad er der pludseligt galt med ham?

Og lige for at afklare eventuelle misforståelser, så er jeg enig i at vi godt kunne bruge en angriber mere, men kun indtil Frank bliver klar igen. Til den tid så vil vi med sikkerhed have alt for mange angribere i folden og det kan kun komme til at gå ud over vores talenter..

Hekler

Indlæg af Hekler »

Målmand: Heinze skal vel slås af af Martin, efter det fornuftige run han har haft?

Forsvaret er lidt svært, der kan som antydet ske en del her, så den lader jeg lige ligge lidt.

Midtbanen: Florescu og Salami, ligner lige nu to selvskrevne. til midtbanen, men afhængigt af opstillingen er der flere muligheder.
Med 3 mand i opstillingen er Thygesen nok manden, som det ser ud lige nu, specielt fordi Salami er en rigtig god spilvender og Florescu en outstanding spilfordeler....og alt muligt andet iøvrigt. Der er derfor mere brug for hesterkafter i maskinrummet end, kreativitet. Derfor ser Flinta også ud til at må finde sig i bænkepladsen noget endnu, selvom jeg har været imponeret over det niveau vi i glimt har fået lov at se. Madsen, kommer nok ikke vildt meget væk fra sin bænkeplads heller, men han er sku noget af en joker at have og smide ind når kampe skal afgøres og dækker flere pladser. Hvordan det står til med unge bagfra har jeg ikke helt overblik over.

Personligt vil jeg meget gerne have Collins på venstrekanten i 4-3-3 mest af alt fordi jeg synes vi har et formidabelt våben til at vende forsvar hvis vi kan spille den ned bagved forsvaret til Collins. Den version fungere bare ikke uden Frank som topmanden og uden en ny angriber tror jeg Ken og Collins sammen på toppen er løsningen. Dvs. 4-4-2 og også at det bliver Petter og danny på kanterne

Min forventede opstilling:

Heinze
Kolja - Califf - Troest - Christopher
Danny - Salami - Florescu - Petter
Ken - Collins

Jeg synes ikke Ken har fungeret uden en angriber ved sin side, men det kan blive nødvendigt for ham at lære det. Men vi har jo før prøvet med skæve opstillinger så hvad med denne?

Heinze
Kolja - Califf - Troest - Christopher
Salami -Thyge - Florescu
Danny - Ken - Collins

Hausser

Collins

Indlæg af Hausser »

Angående Baba Collins, så tror jeg godt vi allesammen kan blive nogenlunde enige om, at han ikke helt har vist det som vi havde forventet, selv om det retfærdigvis skal siges at han også har været meget skadet.

Tror Babas problem primært er på det mentale plan, for alle med fodboldforstand kan jo se hvilket kæmpe potentiale han har, men han får kun vist det glimtvis og ikke ofte nok. Tror bl.a Ørgaard gjorde ham en bjørnetjeneste ved at overhype ham (største talent i dansk fodbold siden Laudrup osv.) og det prædikat har han altså ikke kunnet leve op til, noget som måske er et problem for Baba på det mentale plan.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Syntes det her emne fortjener en ny tråd, start en ny tråd, så kan vi diskutere det.

Forresten er 4-3-3 en død fisk i min verden, det fik vi konstateret i starten af foråret hvor det blev vejet og fundet for let. Håber ikke vi ser den system-bastard i FCM lige foreløbigt.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Hekler Skrev:
>
> Jeg synes ikke Ken har fungeret uden en angriber
> ved sin side, men det kan blive nødvendigt for ham
> at lære det. Men vi har jo før prøvet med skæve
> opstillinger så hvad med denne?
>
> Heinze
> Kolja - Califf - Troest - Christopher
> Salami -Thyge - Florescu
> Danny - Ken - Collins

og hvilke bænkevarmere skulle der så være? Jude? jeg synes ikke han skal være den eneste løsning i angrebet som vi har at spille ind med i tilfælde af drastisk ændring af angriberne.

synes vi har brug for nogle erfarende spillere på toppen. Frank er jo som sagt ude i løbet af starten af efteråret, så vi må finde en erstatning. jeg kan kun komme på AAB metoden, og leje en god spiller der er bænkevarmer i de større klubber, og så lade ham spille, indtil Frank er klar igen.

jeg mener, at vi på nuværende tidspunkt, har for mange uerfarende spillere på angrebspladsen. det nytter ikke at have så mange talenter på to pladser, hvoraf den ene tilhøre Frank (vel og mærke når han ikke har brækket foden eller lign.).

måske købet af fagerberg har været positivt indtil videre, men det stopper desværre udviklingen af andre spillere, som f.eks. collins eller Jude da de ikke allesammen kan få lige meget spilletid.

Hekler

Hvad med Tømre?

Indlæg af Hekler »

Nu er han rykket op og mon ikke der bliver handlet ind så han kommer i overskud?
Ved ikke hvad han kan koste i løn, men det er måske der stopklodsen er.
Her har vi i hvert fald rutinen mens Frank er ude.

Hausser

Re: Hvad med Tømre?

Indlæg af Hausser »

Efter jeg læste artiklen på stiften så kom jeg faktisk også til at tænke til på ham, og man må sige at det de skriver passer lige til højrebenet:

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article ... 29921/1002

Henrik »Tømrer« Pedersen, 32 år fra Hull City i England. Har et år tilbage af sin kontrakt med Hull City. Vil som udgangspunkt gerne blive kontraktperioden ud og slutte af med en sæson i Premier League inden han ryger retur til Danmark, men risikerer at komme i overskud, hvis klubben handler massivt ind. Har købt hus i Silkeborg. Og eftersom både Silkeborg og Viborg spiller i 1. division næste sæson, så er AGF bestemt en oplagt mulighed.

Gennemrutineret, targetspiller og hus i Silkeby, den virker jo helt oplagt, spørgsmålet er så om han stadig har lidt ambitioner eller om han bare vil lade kontrakten løbe ud i Hull og tjene en løn, som sandsynligvis er noget bedre end vi kan tilbyde? Men skal vi ud og hente noget rutine til angrebet, så virker han da oplagt.

Kent

Re: Hvad med Tømre?

Indlæg af Kent »

Så vidt jeg husker har han de mest spillet venstre back de sidste år? Desuden skal man nok ikke undervurdere størrelsen på hans SIF-hjerte. Jeg tror ikke han vender tilbage til andre klubber end dem - og slet ikke lokalrivalerne fra Århus eller FCM.

Arff

Indlæg af Arff »

sualk_25 Skrev:

> Martin Bernburg: Måske lidt for ung, men igen en
> spiller med et kæmpe potientiale - og vi har jo
> før hentet spillere i FCN som sælges eller bliver
> solgt (Danny O.) for en pæn sjat. Det lader til at
> alt kan købes for fornuftige penge i den klub,
> ville virkeligt være et scoop. Passer godt ind i
> klubbens profil, ung og etableret Sasligaspiller
> med mål i støvlerne og vidersalgspotienale.

Jeg er ganske enig, efter som jeg også selv nævnte ham som en god signing i vinteres, men der var folk ikke helt så enige.
- Men ja, bestemt en meget spændende spiller, som jeg tror ville passe rigtig godt ind.

Besvar