Klasseangriber søges...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Klasseangriber søges...

Indlæg af Kent »

Knap er sæsonen overstået, før vi bliver nødt til at kigge frem mod den næste. Der kommer sikkert en masse transfertråde, men nu laver jeg en specifik om angribere, da vi for mig at se har et meget specifikt problem på det område.

Vi ved at vi mangler Frank frem til september-oktober. Det betyder at vi udelukkende har talenter på angrebsfronten i den periode. Selvom både Baba, Ken og Jude i perioder har vist lovende spil, er der ingen af dem der endnu har kvaliteten til at være 1. angriber, hvis vi skal have europæisk succes og en god start på ligaen. Der er simpelthen behov for en rutineret klasseangriber, der kan forstærke holdet fra dag 1.

Mit umiddelbare bud vil være at hente Marc Nygaard i Randers. Han har overrasket mig meget positivt i slutningen af foråret og vist at han har et højt niveau. Samtidig har han nogle af de samme spidskompetencer i hovedspillet som Frank, hvilket ingen af vores andre angribere har. Da han er dansker og nu har spillet lidt i ligaen, vil jeg tro at han hurtigt kan integreres på holdet, og ikke i samme grad har brug for en tilvænningsperiode, som fx en tilfældig østeuropæer.

Jeg er helt med på, at der ikke er meget langsigtet perspektiv i Nygaard, men det har vi også rigeligt af i vores andre angribere. Vi har behov for rutine og det kan Nygaard bibringe. Endda fra mange år i udlandet.

Kan vi så hente ham? Tja... Han har godt nok kun været i Randers i ½ år, men han er jo ikke ligefrem et klubmenneske. Jeg ved ikke hvad Randers gav for ham, men hvis de kan tjene et par mio eller 3 på ham, mon så ikke de ville være glade? Nygaard har vel heller ikke ligefrem vadet i medaljer og europæiske kampe i sine tidligere klubber, så mon ikke også han selv vil være motiveret?
Senest rettet af Kent 7. jun 2008, 19:58, rettet i alt 1 gang.

SuperligaCrelle

Re: Klasseangriber søges...

Indlæg af SuperligaCrelle »

Tror også han ville være et meget godt bud på hvem den nye klasseangriber i klubben skulle være?

Men en som Gilberto Macena i ACH ville altså heller ikke være helt dårlig.
Han har måske ikke den store styrke i luften - selvom han scorede med det mod AGF - men han kunne give FCM så mange mål?
Ved bare ikke hvor svært ACH har haft det med at integrerer ham i klubben, men det så rimelig easy ud?

forzafcm

Indlæg af forzafcm »

Ja vi mangler en god angriber lige nu. Marc Nygaard er en meget fin spiller især pga. alderen. Håber sq på ham.

fcebbesen

Indlæg af fcebbesen »

Jo han er klart en bedste angriber i superligaen efter min mening. tror dog ikke Randers vil slippe ham og hvis de gør skal vi op med nogen mio.

Mit bud er stadig at hente Kim Christensen gi ham et halv år og så kan vi beholde ham eller la ham gå

Chap

Indlæg af Chap »

Jeg er enig i, at vi kommer til at mangle en angriber med en vis alder og erfaring, nu hvor Frank Kristensen desværre er blevet skadet - og vi dermed kun har unge talenter til angrebspositionerne.

Dog er jeg ikke af den holdning, at vi skal ud at hente en spiller som kan agere lappeløsning. Nu nævner du Mark Nygaard - og ja han er da udmærket - men jeg ville godt nok blive skuffet, hvis vi signede ham. Og derudover kan jeg slet ikke se, hvorfor Randers skulle lade ham smutte efter et ½ år kun. Nu ved man selvfølgelig ikke, hvor mange år Frank har i sig igen, men under alle omstændigheder synes jeg lige så godt, at vi kunne gå ud og hente en klasseangriber nu, i stedet for at vente med det. Evt. en spiller med følgende egenskaber:

- maks 25-26 år
- en som har udenlandsk erfaring
- en som har bevist at vedkommende kan score mål
- en som kan hjælpe samt rådgive de unge i truppen

For at komme med et eksempel, så kunne dette f.eks. være Vaclav Sverkos, som du selv har nævnt i en anden tråd.

Hvis vi henter en spiller af den kaliber, er vi fri for at skulle ud at bruge yderligere penge på en lappløsning - for vi henter garanteret en spiller med de ovennævnte egenskaber alligevel på et eller andet tidspunkt. Selvfølgelig er sådan en spiller dyr - såvel overgangssum som løn - men hvis vi virkelig mener Vision 2011 seriøst, mener jeg dette er det rigtige at gøre på nuværende tidspunkt.

Lars

Dadu?

Indlæg af Lars »

Nu kommer Dadu jo vel også tilbage og med en evt. tilbagevenden fra Speedy så skal man nødvendigvis ikke ud og hente en ny angriber.

Kent

Re: Dadu?

Indlæg af Kent »

Lars Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu kommer Dadu jo vel også tilbage og med en evt.
> tilbagevenden fra Speedy så skal man nødvendigvis
> ikke ud og hente en ny angriber.

Nope. Dadu er udlejet resten af året. Han er væk. Han faldt ikke til og kommer ikke tilbage. Grunden til at han er lejet ud er nok, at klubben ikke havde råd til ham.

Chr. Olsen tror jeg heller ikke kommer tilbage. Det lyder det ikke på, på de udtalelser han kommer med. Desuden passer han heller ikke på den profil vi leder efter.

Lars EC

Indlæg af Lars EC »

Der kan da ikke være den store tvivl om, at vi skal have Skoubo. Kæmpe scoop og så tror jeg vi får en ekstrem sulten spiller, der vil gøre alt for at vise, at han er en klassespiller.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

og som er skadet konstant.... no go

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Lars EC Skrev:
> Der kan da ikke være den store tvivl om, at vi
> skal have Skoubo. Kæmpe scoop og så tror jeg vi
> får en ekstrem sulten spiller, der vil gøre alt
> for at vise, at han er en klassespiller.

Det er da lige præcis det der er: tvivl om rigtigheden af dette potentielle indkøb. det er IMO den største lottokupon man kan få at købe Morten "glasben" Skoubo. det er

Han kan blive rigtig god, ja, men han kan så sandelig også blive det modsatte. Køb i stedet en mand som er mere sikker, der er altså ikke råd til fejl her, med Uefa på plads i staren af året. (ja jeg ved godt intet er sikkert, så er den afværget).

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg syntes personligt en midlertidig lappeløsning er en fin idé da vi i mine øjne udelukkende har et midlertidigt problem, som forhåbentlig er løst om 3-4 måneder.

Man skal altså tænke på at vi, med hele truppen fit, sandsynligvis kun kommer til at spille med én mand på top og med en hængende Thyge bagved og med en ny angriber i truppen + en tilbagevendt Frank, så bliver der altså frygtelig mange angribere som skal dele om spilletid. Man kan retteligt frygte at de mange unge talenter risikerer at blive kvalt i konkurrencen og jeg mener det vil være uendeligt ærgeligt at tabe stortalenter som Fagerberg og Baba på gulvet pga manglende spilletid.

Kunne man leje en klassespiller som søger spilletid for en kortere periode (måske Prica?), så ville det måske ikke være nogen dårlig idé, omend man måske kan diskutere signalværdien, som DKs førende talentuvikler, i en sådan disponering..

Lars EC

Indlæg af Lars EC »

Jeg tror måske problemet med Skoubo er, at han har været for ivrig for at komme i gang, og så har han selvfølgelig været uheldig. Frank skal selvfølgelig han sin plads tilbage, når er er klar. Og så vil det ikke give så meget mening i at hente en super topangriber som erstatning for Frank. Skoubo derimod kan byde ind med rutine, og så har han stadigvæk en plads i hjertet på mange af vores fans. Samtidig vil det så absolut være realistisk, at han viser så meget, at vi sælger ham efter 1/2 til 1 år. Men OK, det er nok mere realistisk at Bundby får ham tilbage.

HKP

Indlæg af HKP »

Lars EC Skrev:
> Jeg tror måske problemet med Skoubo er, at han har
> været for ivrig for at komme i gang, og så har han
> selvfølgelig været uheldig. Frank skal
> selvfølgelig han sin plads tilbage, når er er
> klar. Og så vil det ikke give så meget mening i at
> hente en super topangriber som erstatning for
> Frank. Skoubo derimod kan byde ind med rutine, og
> så har han stadigvæk en plads i hjertet på mange
> af vores fans. Samtidig vil det så absolut være
> realistisk, at han viser så meget, at vi sælger
> ham efter 1/2 til 1 år. Men OK, det er nok mere
> realistisk at Bundby får ham tilbage.

Skoubo må gerne signes. Men det skal ikke være for et kæmpe beløb og hvis han signes, bør det i mine øjn kun være som en gardering for en ligeså god signing ala Marc Nygaard.

Mht. Kim Christensen, han har langt fra Franks klasse!
Sverkos er sikkert et udmærket bud, hvis vi kan få ham.
Macena.... Det duer ikke. Hans type har vi desværre allerede flere af...
Heller ingen af EFB-angriberne synes jeg duer. Vi skal have en der fylder!!! Har Koller ikke en nedryk-klausul??;-)

HKP

Indlæg af HKP »

Hvad laver Djemba egentlig?

foboldfreaken1001

Indlæg af foboldfreaken1001 »

HKP Skrev:
> Hvad laver Djemba egentlig?

Norsk fodbold, Brann

Besvar