Sivebæk klar til SAS-ligaen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
B

Sivebæk klar til SAS-ligaen

Indlæg af B »

i hvert fald ifølge ham selv!

http://www.442.dk/index.php/tv/clip_id=13377

må indrømme at jeg ikke har fulgt ham særlig tæt i Skive, men det ville da være herligt, hvis han begynder at banke på til førsteholdet.
Senest rettet af B 26. maj 2008, 15:29, rettet i alt 1 gang.

Hausser

Re: Sivebæk klar til SAS-ligaen

Indlæg af Hausser »

Nu forsvandt den her tråd lidt i vrimlen af nye tråde og det er egentlig lidt synd, for emnet eller personen Sivebæk er faktisk utroligt relevant, for hvad skal der ske med ham?

Det vigtigste er selvfølgelig om Sivebæk har niveauet til superligaen og helst også niveauet til toppen af superligaen. Jeg ved at han ofte er blevet rost for sine præstationer i Skive hvor han har ofte har været en dominerende faktor og han har stået bag mange assists i løbet af sin tid deroppe. Dog lader Sivebæks målfarlighed noget tilbage at ønske, mig bekendt har han kun formået et lave et enkelt mål i sin tid i Skive, hvilket ikke er nok, ligaen taget i betragtning. Hvis der er nogen der vil kommentere på Sivs niveau og har set og læst noget vi andre ikke har, så bidrag endeligt.

Personligt syntes jeg vi bør "insource" Sivebæk og få ham prøvet af på et ordentlig niveau i superligaen, et helt års udlejning bør være tilstrækkeligt i den her omgang. Det kan blive et problem for Sivebæk at han, så vidt jeg ved, er ret "ensporet" (i mangel af et bedre ord) og vist udelukkende fungerer på højre kanten, og netop på den plads er dækket ret godt ind. Han skal således konkurrere mod både Danny, Furuseth, Madsen og Adeola om spilletid. Løber vi ind i endnu et skadeshelvede så skal han nok få spilletid, men ellers risikerer den at blive meget sparsom.

Nu ser det heldigvis ud til at Skive bliver oppe i første divison og en løsning kunne måske også være at udleje Adeola til dem i et halvt års tid, mens vi får prøvet Sivebæk af på højeste niveau.

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Jeg har faktisk fulgt Sivebæk og Juelsgaard en del. Både på stadion i Skive (er deroppefra oprindeligt), og gennem Skive Folkeblad. Og jeg ligger faktisk 100 % på linje med dine ideer.

Siv er kommet så langt udviklingsmæssigt, som han kan i Skive, og skal nu til at prøves af på højere niveau. I mine øjne har han udviklet sig meget i Skive, og har efter Ankjær, Dyring og Martin S. været en bærende spiller.

Skal man lige komme lidt ind på hans udvikling, synes jeg personligt han har arbejdet en del med sin indstilling, og falder langt sjældnere ud af kampene her i foråret. Han formår at være konstant udfordrende i sit spil, og dribler på så højt et niveau og med en sådan speed, at jeg endnu ikke har set en back i 1. div kunne matche ham (så dem ikke mod Vejle). Til gengæld får han stadig driblet sig ind i nogle dumme situationer engang imellem. Men det er nok også et udtryk for den rolle han har hos Skive.

Det defensive arbejde er nok det der har udviklet sig mest, men nok også det der trængte mest. Han er stadig ikke nogen ørn defensivt, men i takt med en bedre indstilling står han sjældent og kigger på mere.

Når det så er sagt er han IMO stadig ikke helt klar til at presse Danny og Furuseth 100 %, men mindre kan nok også gøre det. adeola er han dog et godt stykke over for mig at se.

Derfor tror jeg også at jeg ville forsøge at hive ham ind som 3. valg på højrekanten og så smide Adeola til Skive (hvis de er interesserede).

sualk_25

Indlæg af sualk_25 »

Synes også det kunne være en ide at sende Adeole og måske også Jude og Akilu afsted til Skive på en hel eller halvårlig lejeaftale... Her kan de få kampe hver weekend, og få noget mere fight og fysik ind i deres spil ved at kæmpe for et bundhold i 1 div.

Det bliver meget spændende og se hvad Juelsgaard og Sivebæk har fået ud af dette år, hvor de i næste sæson nok bliver indlemmet i truppen og får lidt spilletid på højeste niveau.

B

att.: Rainier W

Indlæg af B »

hvordan ser du så Juelsgaards situation efter et år i Skive?, interessant nu hvor du har fulgt dem i 1. div.

Rainier W

Re: att.: Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Jeg synes det er lidt svært med Juelsgaard. Han har gjort det fantastisk i Skive, og sat 100 % sikkert på den venstre back (hvor Skive i flere sæsoner har haft problemer).

Defensivt synes jeg ikke han har haft de store problemer, men når det så er sagt synes jeg heller ikke rigtig jeg har set ham overfor folk der virkelig kunne udfordre ham fysisk. Der kunne jeg godt være bange for han kom noget til kort endnu.

Det samme gælder lidt hurtighedsmæssigt, hvor jeg vil vurdere han er rigtig godt med, men overfor eks. en Sionko eller en Bolanos vil han i mine øjne, været groft overmatchet i alle spillets facetter.

Personligt håber og tror jeg han tager i hvert tilfælde 6 mdr. mere i Skive og vi så holder fat i Poulsen og Jessen. Det tror jeg sgu ville være bedst for alle parter.

Edit: manglede nok lige lidt om hans offensive kvaliteter/udvikling.

Nu er Skive (på trods af spillet i foråret) jo et bundhold, og det er lidt min opfattelse at begge backs har klare ordrer om først at tæke defensivt. Derfor ser man ikke helt så mange ryk som man måske ville se i FCM, men til gengæld har det han leverer offensivt klart kvalitet til 1. div, og kan også klare sig i SAS ligaen. Forstået på den vis, at hans boldomgang er rigtig god, og indl;g helt fine. Samtidig har han ogs[ ved flere lejligheder haft mod på at trykke af udefra.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Nu skal vi også huske på at Juelsgaard trods alt kun har været i Skive i et halvt års tid og derfor mener jeg også han ville have godt af et halvt år mere med fuld spilletid.

Tror dog situation-Juelsgaard kommer til at afhænge af hvad der sker med Christopher Poulsen. Forsvinder han, så henter vi sandsynligvis Juelsgaard tilbage til FCM, men blir han, så bliver Juelsgaard sandsynligvis også i Skive.

I øvrigt en rigtig fin vurderng af Juelsgaards præstationer for Skive, altid godt med noget insider information.

Du sagde vist du var fra Skive Rainier W., kan du ikke berette lidt om hvordan stemningen er i byen i forhold til superligaen, hvem holder folk mest med, FCM eller VFF?

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Du sagde vist du var fra Skive Rainier W.,

Er født og opvokset 10 km, nord for Skive, men har nu boet i Herning i 10 år, så helt opdateret er jeg ikke. Men som sagt står jeg da til tider på Skive Stadion, så kan da godt prøve.

> kan du
> ikke berette lidt om hvordan stemningen er i byen
> i forhold til superligaen, hvem holder folk mest
> med, FCM eller VFF?

tror det kommer rigtig meget an på hvor du spørger. Skive og Viborg har jo altid været meget tætte byer, med medfølgende had/kærlighed. Spørger du folk over 30 er enten en viborg fan, der kom på stadion som lille, eller en der er imod Viborg.

Jeg er selv vokset op, med at komme på stadion som lille for at se Viborg mod de store, mens jeg som ældre tog sammen med gutterne til Viborg kun for at stå blandt udefansene fordi Viborg i hvert tilfælde ikke skulle vinde.

Blandt de yngre generationer er Skive jo kommet betydeligt bedre med, så Viborg betyder en del mindre, så tror de fleste er ligeglade med dem nu.

Hvor godt FCM klarer sig er jeg noget mere usikker på, men tror vi har hentet godt ind på Viborg i området. Det er jo trods alt fodbold et niveau over Viborg der leveres. ;-D

Hausser

Indlæg af Hausser »

Rainier W Skrev:
-------------------------------------------------------
> tror det kommer rigtig meget an på hvor du
> spørger. Skive og Viborg har jo altid været meget
> tætte byer, med medfølgende had/kærlighed. Spørger
> du folk over 30 er enten en viborg fan, der kom på
> stadion som lille, eller en der er imod Viborg.
>
> Jeg er selv vokset op, med at komme på stadion som
> lille for at se Viborg mod de store, mens jeg som
> ældre tog sammen med gutterne til Viborg kun for
> at stå blandt udefansene fordi Viborg i hvert
> tilfælde ikke skulle vinde.
>
> Blandt de yngre generationer er Skive jo kommet
> betydeligt bedre med, så Viborg betyder en del
> mindre, så tror de fleste er ligeglade med dem
> nu.
>
> Hvor godt FCM klarer sig er jeg noget mere usikker
> på, men tror vi har hentet godt ind på Viborg i
> området. Det er jo trods alt fodbold et niveau
> over Viborg der leveres. ;-D

Det er jo altid spændende med en situationsrapport fra Midt- og Vestjyllands byer, vi hiver trods alt en temmelig stor procentdel af vores tilskuere fra andre byer end Herning/Ikast og Skive er da bestemt et interessant marked for FCM.

Tror VFFs nedrykning vil gavne FCMs forankring i Skive. Mange skibonitter holder selvfølgelig med det lokale hold, ligesom folk vel gør i Holstebro, men det er vel alment accepteret også at have et favorithold i den bedste række. Her er VFF ikke mere, tværtimod er de nu officielt en konkurrent til Skive IK.

Et hurtigt spørgsmål mere, hvilke danske fodboldtrøjer kan man købe i sportsbutikkerne i Skive?

Besvar