Romerlyshelvede. kl. 23.oo på TV2 Sport.
-
Hekler
Så brug dog de redskaber der findes!
Hvis nu DBU startede med at kræve at adgangsforholdene var i orden i stedet for at give dispensation til alle klubber. Så ville der være et sted at gøre af alle dem der ikke når på stadion til kampstart/dem der ikke må lukkes ind, uden man har dem rendende rundt om stadion.
Det hjælper jo ikke meget at visitere folk når politiet kommer og kræver at få lukket alle ind uanset billet eller visitering, fordi de ikke vil have dem til at løbe rundt udenfor.
Man kan jo rent faktisk smide folk ud og sigte dem når de har kastet med romerlys, hvis det er det man vil. Men en bombehund ved indgangen vil nok være ca. så effektiv som en Narkohund ved indgangen på diskotekerne!?
Man kunne også kræve at folk var på stadion ½ time inden kampen for at kunne nå visiteringen. Igen kræver det ordnede adgangsforhold.
DBU kan bede dommerne om at stoppe kampene/ fløjte dem af.
Man kan sanktionere kollektivt. Ved ikke hvor mange der vil være bekendt ikke at melde sig hvis hele udeafsnittet blev hældt ud. Dette kræver dog fankort som i Holland for at købe billetter, da der ellers er åben for misbrug.
Mest af alt så synes jeg ansvaret ligger hos DBU der ikke har været deres opgave voksen nok og lænet sig tilbage og ventet på lovgivning og enkelse tiltag fra klubberne. De har magten og ansvaret, da det er dem med mulighederne for krav og sanktioner.
Det hjælper jo ikke meget at visitere folk når politiet kommer og kræver at få lukket alle ind uanset billet eller visitering, fordi de ikke vil have dem til at løbe rundt udenfor.
Man kan jo rent faktisk smide folk ud og sigte dem når de har kastet med romerlys, hvis det er det man vil. Men en bombehund ved indgangen vil nok være ca. så effektiv som en Narkohund ved indgangen på diskotekerne!?
Man kunne også kræve at folk var på stadion ½ time inden kampen for at kunne nå visiteringen. Igen kræver det ordnede adgangsforhold.
DBU kan bede dommerne om at stoppe kampene/ fløjte dem af.
Man kan sanktionere kollektivt. Ved ikke hvor mange der vil være bekendt ikke at melde sig hvis hele udeafsnittet blev hældt ud. Dette kræver dog fankort som i Holland for at købe billetter, da der ellers er åben for misbrug.
Mest af alt så synes jeg ansvaret ligger hos DBU der ikke har været deres opgave voksen nok og lænet sig tilbage og ventet på lovgivning og enkelse tiltag fra klubberne. De har magten og ansvaret, da det er dem med mulighederne for krav og sanktioner.
-
Anni
Re: Urban Crew
Nu skal vi jo også lige tænke på, hvad DBU siger - ifølge tekst tv, hvorefter vi så kan feje for vores egen dør også.
"DBU overvejer nu om en tribune, hvor der er blevet tændt et romerlys, skal tømmes for tilskuere osv."
Prøv at lægge mærke til det lille ord ET.
Så vidt jeg bemærkede i går, så "røg" det også på Nordea, det vil så sige, at en enkelt idiot, der brænder et enkelt romerlys af, bliver skyld i, at vi alle bliver smidt ud fra Nordea Tribunen.
Hvorfor i himlens navn kan man ikke bare godtage, at det altså ikke er lovligt at fyre det lort af, i stedet for at ødelægge det for alle andre.
/Ulvemor
"DBU overvejer nu om en tribune, hvor der er blevet tændt et romerlys, skal tømmes for tilskuere osv."
Prøv at lægge mærke til det lille ord ET.
Så vidt jeg bemærkede i går, så "røg" det også på Nordea, det vil så sige, at en enkelt idiot, der brænder et enkelt romerlys af, bliver skyld i, at vi alle bliver smidt ud fra Nordea Tribunen.
Hvorfor i himlens navn kan man ikke bare godtage, at det altså ikke er lovligt at fyre det lort af, i stedet for at ødelægge det for alle andre.
/Ulvemor
-
Esben
LOOFT Skrev:
-------------------------------------------------------
> Desuden får det indflydelse på alle andre
> stadions, da DBU truer med at ryde et helt afsnit,
> hvis det eskalere igen:-(
Jeg glæder mig satme ikke til næste sæson, hvis det bliver en realitet.
Prøv at forestille jer faxetribunen i Brøndby forsøgt ryddet, fordi der har været et romerlys i midten på tribunen. Skræmmende! Tror politiet finder ud af, hvor umuligt det er inden, de kommer igang.
Desuden så er det bare trist, at de fck'ere som har været ansvarlige for det her har været så hjernedøde, at de ikke kan se hvad det kommer til at betyde for dem selv. Nu vil politiet, klubberne og politikerne da først begynde klapjagten på alle uofficielle fanklubber i DK.
At kaste med romerlys mod en anden tribune... Hjernedødt!
> Desuden får det indflydelse på alle andre
> stadions, da DBU truer med at ryde et helt afsnit,
> hvis det eskalere igen:-(
Jeg glæder mig satme ikke til næste sæson, hvis det bliver en realitet.
Prøv at forestille jer faxetribunen i Brøndby forsøgt ryddet, fordi der har været et romerlys i midten på tribunen. Skræmmende! Tror politiet finder ud af, hvor umuligt det er inden, de kommer igang.
Desuden så er det bare trist, at de fck'ere som har været ansvarlige for det her har været så hjernedøde, at de ikke kan se hvad det kommer til at betyde for dem selv. Nu vil politiet, klubberne og politikerne da først begynde klapjagten på alle uofficielle fanklubber i DK.
At kaste med romerlys mod en anden tribune... Hjernedødt!
-
Hekler
Tomme tribuner
En ting er i hvert fald sikkert, hvis folk føler sig uretfærdigt behandlet på den måde, og det ville jeg i hvert fald føle mig hvis jeg blev smidt ud fra en kamp jeg var kørt hele dagen for at se, så bliver der ballade.
-
LOOFT
Re: Tomme tribuner
Ja at ligge sig ud med SSU kunne se ret fedt ud, de ligger sig ikke frivilligt ned...
De bliver nød til at finde de enkelte som gør det, alt andet vil bare skabe flere problemer.
De bliver nød til at finde de enkelte som gør det, alt andet vil bare skabe flere problemer.
-
Colt Sivas
Esben Skrev:
> Jeg glæder mig satme ikke til næste sæson, hvis
> det bliver en realitet.
>
> Prøv at forestille jer faxetribunen i Brøndby
> forsøgt ryddet, fordi der har været et romerlys i
> midten på tribunen. Skræmmende! Tror politiet
> finder ud af, hvor umuligt det er inden, de kommer
> igang.
Tror nu nok at de personer vil blive udpeget af andre fans hvis det kom dertil. Alternativt bliver kampen vel bare fløjtet af.
> Desuden så er det bare trist, at de fck'ere som
> har været ansvarlige for det her har været så
> hjernedøde, at de ikke kan se hvad det kommer til
> at betyde for dem selv. Nu vil politiet, klubberne
> og politikerne da først begynde klapjagten på alle
> uofficielle fanklubber i DK.
> At kaste med romerlys mod en anden tribune...
> Hjernedødt!
Hellere det end at vi skal være vidne til sådanne episoder.
> Jeg glæder mig satme ikke til næste sæson, hvis
> det bliver en realitet.
>
> Prøv at forestille jer faxetribunen i Brøndby
> forsøgt ryddet, fordi der har været et romerlys i
> midten på tribunen. Skræmmende! Tror politiet
> finder ud af, hvor umuligt det er inden, de kommer
> igang.
Tror nu nok at de personer vil blive udpeget af andre fans hvis det kom dertil. Alternativt bliver kampen vel bare fløjtet af.
> Desuden så er det bare trist, at de fck'ere som
> har været ansvarlige for det her har været så
> hjernedøde, at de ikke kan se hvad det kommer til
> at betyde for dem selv. Nu vil politiet, klubberne
> og politikerne da først begynde klapjagten på alle
> uofficielle fanklubber i DK.
> At kaste med romerlys mod en anden tribune...
> Hjernedødt!
Hellere det end at vi skal være vidne til sådanne episoder.
-
Hekler
Jeg snakker ikke om alle mulige fraktioner, jeg snakker om mig hvis jeg bliver smidt ud fordi der bliver fyret noget af på den tribune jeg står på. Jeg ville sku føle mig tage noget så grusomt i røven.
Fra min tid på tribunerne har jeg ofte nok hørt hvordan jeg skulle tage at få styr på folk der kastede øl fordi jeg var i bestyrelsen, uden at vide hvem der havde gjort det eller overhovedet have kendt en øje fra den potentielle gruppe af folk.
Hvilket mareridt det vil blive hvis folk skal smides ud. jeg kan ikke forestille mig at man kunne rydde Nordea uden ballade under de forudsætninger.
Fra min tid på tribunerne har jeg ofte nok hørt hvordan jeg skulle tage at få styr på folk der kastede øl fordi jeg var i bestyrelsen, uden at vide hvem der havde gjort det eller overhovedet have kendt en øje fra den potentielle gruppe af folk.
Hvilket mareridt det vil blive hvis folk skal smides ud. jeg kan ikke forestille mig at man kunne rydde Nordea uden ballade under de forudsætninger.
-
BW # 163
Det er et tomhjernet forslag. Når de ikke kan styre en håndfuld fans med lys i hånden, hvordan helv.... regner de så med at kunne rydde tribunen. Det vil skabe situationer der får romer-lysbrandsår til at ligne barnemad.
Heysel var jo også bare Poolians der ville rydde tribunen !.
Men ok. Et sådant forslag kan kun DBU tænke frem.
BW # 163
Heysel var jo også bare Poolians der ville rydde tribunen !.
Men ok. Et sådant forslag kan kun DBU tænke frem.
BW # 163
-
Persian_Wolf
Re:Se video her:
Til dem som endnu ikke har set det:
http://uk.youtube.com/watch?v=M-dPI3RNj ... re=related
http://uk.youtube.com/watch?v=M-dPI3RNj ... re=related
-
tgjensen
Re: Ro på
Gæster der har betalt og har krav på en vare, vel at mærke. Hvis 10000 mennesker bliver smidt ud af et stadion pga en mands aktioner, så må de 9999 af dem da have krav på erstatning, for slet ikke at snakke om godtgørelse for spildt tid og kørsel osv.
Privat arrangement eller ej, jeg har slet ikke fantasi til at forestille mig at loven giver tilladelse til sådan en type kollektiv afstraffelse. Så skulle det være med henvisning til folks sikkerhed eller noget lignende, men så længe vi snakker et begrænset antal romerlys fra et afgrænset område af et ellers stort stadion, så tvivler jeg stærkt på at den undskyldning ville holde i retten.
Rømning af tribuner/stadion er simpelthen ikke vejen frem. Mange ville ligesom Hekler, og med rette, føle sig uretfærdigt behandlet og sikkert nægte at gå, protestere eller ligefrem gøre modstand. Ligeledes ville stort set alle gøre krav på erstatning, og så bliver det pludselig en rigtig dyr fornøjelse for klubberne, der trods alt bruger mange penge på at gøre stadion klar på kampdagen.
Jeg kan ikke se ideen som andet end en følelsesbetonet overreaktion på en ellers svinsk aktion fra en flok idioter.
Privat arrangement eller ej, jeg har slet ikke fantasi til at forestille mig at loven giver tilladelse til sådan en type kollektiv afstraffelse. Så skulle det være med henvisning til folks sikkerhed eller noget lignende, men så længe vi snakker et begrænset antal romerlys fra et afgrænset område af et ellers stort stadion, så tvivler jeg stærkt på at den undskyldning ville holde i retten.
Rømning af tribuner/stadion er simpelthen ikke vejen frem. Mange ville ligesom Hekler, og med rette, føle sig uretfærdigt behandlet og sikkert nægte at gå, protestere eller ligefrem gøre modstand. Ligeledes ville stort set alle gøre krav på erstatning, og så bliver det pludselig en rigtig dyr fornøjelse for klubberne, der trods alt bruger mange penge på at gøre stadion klar på kampdagen.
Jeg kan ikke se ideen som andet end en følelsesbetonet overreaktion på en ellers svinsk aktion fra en flok idioter.
-
Poulsgaard
Re: Ro på
Jeg tror ikke loven tager højde for de "aftaler" du laver med eks. FCM når du går på SAS arena.
Der står heller ikke noget i loven om hvorledes du skal visiteres på stadion. Idet det er 100% frivilligt om du vil ind eller ej. Det svare til at jeg vil se din bare r.. før du må komme med i min bil. og hvis du ikke vil så smider jeg dig af halvvejs det er 100% en aftale mellem to enheder. begge kan sige nej til at indgå aftalen....
Der står heller ikke noget i loven om hvorledes du skal visiteres på stadion. Idet det er 100% frivilligt om du vil ind eller ej. Det svare til at jeg vil se din bare r.. før du må komme med i min bil. og hvis du ikke vil så smider jeg dig af halvvejs det er 100% en aftale mellem to enheder. begge kan sige nej til at indgå aftalen....