Dommerstandarden - Korrupt ringe!?
-
LOOFT
Re: FCM-AGF Straffe. Skulle det ikke have været rødt kort?
Jeg har ganske enkelt ladet være med at kommentere på det, fordi jeg ikke kunne se om baba blev rørt eller og derved var et tvivlsomt straffe... Dem jeg stod ved var begyndt at råbe om hjørne da, det går op for dem at der er dømt straffe. Ingen vidste rigtig hvorfor...
-
fcebbesen
jeg tror også det er mere agf som skal råbe op end os som skal råbe på rødt kort. jeg har selv meget svært ved at se kontakt, men jeg ser jo heller ikke alt:)
-
Hausser
Jeg har kun set den fra en enkelt vinkel i TV og den røbede ingenting, men Kure (var det ikke ham der begik straffet?) brokkede sig nu ikke over det og de gjorde de andre GFere heller ikke.
-
Hekler
Kæmpe straffe
For os der stod bag mål var det tydeligt han blev voldsomt kantet.
Hvordan man kan undgå at gi´ rødt på sådan en begået på pletten er uforståelig!
Hvordan man kan undgå at gi´ rødt på sådan en begået på pletten er uforståelig!
-
Jydepower
Re: Kæmpe straffe
Sådan som jeg så det så var han måske sidste mand, men der kunne bestem være nogle forsvare som kunne nå tilbage, synes det var gult
-
Casper Søe
Jydepower Skrev:
-------------------------------------------------------
> Sådan som jeg så det så var han måske sidste mand,
> men der kunne bestem være nogle forsvare som kunne
> nå tilbage, synes det var gult
A hvad siger du? den der bold var blevet firstimet inden der var nogen der havde en chance for at komme tilbage.
For mig at se havde dommeren 3 muligheder, alt efter hvordan han så det.
1. Dømme igenting.
2. Straffe + rødt kort.
3. Gult til Baba(?) for film.
> Sådan som jeg så det så var han måske sidste mand,
> men der kunne bestem være nogle forsvare som kunne
> nå tilbage, synes det var gult
A hvad siger du? den der bold var blevet firstimet inden der var nogen der havde en chance for at komme tilbage.
For mig at se havde dommeren 3 muligheder, alt efter hvordan han så det.
1. Dømme igenting.
2. Straffe + rødt kort.
3. Gult til Baba(?) for film.
-
Thomas Lund
Hvis der ikke er kontakt, så er Baba blevet en af de der figurer i The Matrix, der er i stand til at vende sig vandret i luften og flyve fremad.
Men uagtet om der var kontakt, så går min klage på at der netop dømmes straffespark, og at det er en oplagt målchance og så skal der også gives et rødt kort. Det er indiskutablt!
Men uagtet om der var kontakt, så går min klage på at der netop dømmes straffespark, og at det er en oplagt målchance og så skal der også gives et rødt kort. Det er indiskutablt!
-
Casper Søe
Thomas Lund Skrev:
> Hvis der ikke er kontakt, så er Baba blevet en af
> de der figurer i The Matrix, der er i stand til at
> vende sig vandret i luften og flyve fremad.
>
Det var en mulighed
> Men uagtet om der var kontakt, så går min klage på
> at der netop dømmes straffespark, og at det er en
> oplagt målchance og så skal der også gives et rødt
> kort. Det er indiskutablt!
Netop, men alt for mange dommere, har ikke nosser nok til at gøre det, og så vælger de vejen midt imelllem.
> Hvis der ikke er kontakt, så er Baba blevet en af
> de der figurer i The Matrix, der er i stand til at
> vende sig vandret i luften og flyve fremad.
>
Det var en mulighed
> Men uagtet om der var kontakt, så går min klage på
> at der netop dømmes straffespark, og at det er en
> oplagt målchance og så skal der også gives et rødt
> kort. Det er indiskutablt!
Netop, men alt for mange dommere, har ikke nosser nok til at gøre det, og så vælger de vejen midt imelllem.
-
Jydepower
4) Gult til forsvaren.
Baba tager et træk, UDEN for feltet, for en MEGET spids vinkel, hvor der står 2 forsvarer som er klar som backup. Og derved ikke en 100% chance. Jeg vil i hvertfald sige der var mindre rødt end den i Esbjerg (:
Baba tager et træk, UDEN for feltet, for en MEGET spids vinkel, hvor der står 2 forsvarer som er klar som backup. Og derved ikke en 100% chance. Jeg vil i hvertfald sige der var mindre rødt end den i Esbjerg (:
-
Thomas Lund
Du er helt forkert på den. Jeg så den på DR for en ½ time siden.
Han blev fældet lige foran mål. Vinklen var ikke mere spids end min røv og der var ikke en eneste forsvarer der havde en jordisk chance for at nå ind og blokere bolden (på målstregen?)
Lund
Han blev fældet lige foran mål. Vinklen var ikke mere spids end min røv og der var ikke en eneste forsvarer der havde en jordisk chance for at nå ind og blokere bolden (på målstregen?)
Lund
-
Casper Søe
Jydepower Skrev:
> har du et link til at se det ?
> Snakker vi om det samme
?
vi snakker om straffe sparket, hvilket du burde kunne udlede af overskrivten "Kæmpe straffe"
> har du et link til at se det ?
> Snakker vi om det samme
vi snakker om straffe sparket, hvilket du burde kunne udlede af overskrivten "Kæmpe straffe"
-
Altoriso
Kan det have en betydning at der rent faktisk bliver dømt straffe, som jo så er en ny oplagt scoringschance ?
Kan ikke lige komme på nogen andre eksempler på at der har været dømt både straffe OG rødt kort ?
Kan ikke lige komme på nogen andre eksempler på at der har været dømt både straffe OG rødt kort ?
-
Thomas Lund
Link
http://www.dr.dk/odp/player.aspx?mt=fro ... =undefined
Vælg nyheder og udsendelsen fra søndag (idag) kl. 21:00) og gå til 0:48 minut og du kan se at han bliver fældet på kanten af det lille felt.
Lund
http://www.dr.dk/odp/player.aspx?mt=fro ... =undefined
Vælg nyheder og udsendelsen fra søndag (idag) kl. 21:00) og gå til 0:48 minut og du kan se at han bliver fældet på kanten af det lille felt.
Lund
-
Casper Søe
Men bliver Baba ikke frataget en oplagt scoringchance?
Har ikke nogen speciel dommeruddannelse, men vil da ikke mene, at det ikke skal give rødt, "bare" fordi der bliver dømt straffe.
Har ikke nogen speciel dommeruddannelse, men vil da ikke mene, at det ikke skal give rødt, "bare" fordi der bliver dømt straffe.