Spiller indkøb til sommer II
-
Dahl Nielsen
Re: Wing...
bobar Skrev:
-------------------------------------------------------
> ang. wings, så har jeg i tidligere indlæg nævnt
> alanzinho i stabæk, som kunne være et kanonkøb,
> men hvad med en jonas kamper? - det er efter min
> mening 2 rigtige gode spillere, og vel også
> realistiske
Kamper er udpræget højre wing, så et køb af ham ville ingen mening give. Alanzinho kunne være en fantastisk spiller, ja, men jeg tror, han ville kræve alt for meget i løn. Desuden ville vi nok ikke kunne holde på ham særlig længe, før han ville ønske at prøve kræfter med en større liga.
> ang. wings, så har jeg i tidligere indlæg nævnt
> alanzinho i stabæk, som kunne være et kanonkøb,
> men hvad med en jonas kamper? - det er efter min
> mening 2 rigtige gode spillere, og vel også
> realistiske
Kamper er udpræget højre wing, så et køb af ham ville ingen mening give. Alanzinho kunne være en fantastisk spiller, ja, men jeg tror, han ville kræve alt for meget i løn. Desuden ville vi nok ikke kunne holde på ham særlig længe, før han ville ønske at prøve kræfter med en større liga.
-
bobar
Nå ja kamper, det tænkte jeg ikke lige på, så det har du ret i. Fcm ville vel ogå prøve at skrive en lang kontrakt med alanzinho, for at holde på ham, i hvertfald et par sæsoner, lidt i stil med Califf.
-
Dahl Nielsen
bobar Skrev:
> Nå ja kamper, det tænkte jeg ikke lige på, så det
> har du ret i. Fcm ville vel ogå prøve at skrive en
> lang kontrakt med alanzinho, for at holde på ham,
> i hvertfald et par sæsoner, lidt i stil med
> Califf.
Jeg mener ikke, du kan sammenligne helt her.
I Alanzinhos tilfælde ville man prøve at skrive en lang kontrakt selvfølgelig, men det ville være for at presse købsprisen op, for man ville være vel vidende om, at man sandsynligvis kun ville kunne holde på ham i en begrænset periode (et år måske). Du kan sammenligne det lidt med fx forlængelsen med Simon Poulsen, Dennis Sørensen osv.
Danny Califf har selv udtrykt ønske om, at han ønskede en lang kontrakt. Han krævede minimum to år i AaB, da han ville have ro omkring familiesituationen. Forståeligt nok, for det er træls for familien hele tiden at flytte rundt, fordi familiefaderen er professionel fodboldspiller. Vi har så givet ham fire år, og jeg kunne egentlig godt forestille mig, at han bliver her kontraktperioden ud - måske endda en sæson eller to mere, hvis man vurderer, han stadig har niveauet. Situationen er optimal for både FCM og Califf selv. Vi får en solid centerforsvarer med gode lederegenskaber, og vi risikerer ikke, at han, som et ung talent, lige pludselig udtrykker ønske om et skifte til udlandet. Det giver en vis ro både for Califf (og hans familie) og FCM. Det ville ikke komme som en kæmpe overraskelse for mig, hvis Danny Califf afslutter sin karriere i Danmark og FC Midtjylland. Så skulle det være fordi, han havde et specielt ønske om at slutte af med et år eller to i USA, fordi det er hans hjemland. Men who knows?..
> Nå ja kamper, det tænkte jeg ikke lige på, så det
> har du ret i. Fcm ville vel ogå prøve at skrive en
> lang kontrakt med alanzinho, for at holde på ham,
> i hvertfald et par sæsoner, lidt i stil med
> Califf.
Jeg mener ikke, du kan sammenligne helt her.
I Alanzinhos tilfælde ville man prøve at skrive en lang kontrakt selvfølgelig, men det ville være for at presse købsprisen op, for man ville være vel vidende om, at man sandsynligvis kun ville kunne holde på ham i en begrænset periode (et år måske). Du kan sammenligne det lidt med fx forlængelsen med Simon Poulsen, Dennis Sørensen osv.
Danny Califf har selv udtrykt ønske om, at han ønskede en lang kontrakt. Han krævede minimum to år i AaB, da han ville have ro omkring familiesituationen. Forståeligt nok, for det er træls for familien hele tiden at flytte rundt, fordi familiefaderen er professionel fodboldspiller. Vi har så givet ham fire år, og jeg kunne egentlig godt forestille mig, at han bliver her kontraktperioden ud - måske endda en sæson eller to mere, hvis man vurderer, han stadig har niveauet. Situationen er optimal for både FCM og Califf selv. Vi får en solid centerforsvarer med gode lederegenskaber, og vi risikerer ikke, at han, som et ung talent, lige pludselig udtrykker ønske om et skifte til udlandet. Det giver en vis ro både for Califf (og hans familie) og FCM. Det ville ikke komme som en kæmpe overraskelse for mig, hvis Danny Califf afslutter sin karriere i Danmark og FC Midtjylland. Så skulle det være fordi, han havde et specielt ønske om at slutte af med et år eller to i USA, fordi det er hans hjemland. Men who knows?..
-
bobar
Ja klart... det har du ret i, og kan kun være enig, men Alanzinho kunne være et fedt bekendskab. og med femis salg, og andres,er FCM jo også et godt udstillingsvindue når han vil videre. (han er jo ikke købt endnu ). FCM er et udviklingshold som det ser ud lige nu (OT)
-
Hausser
Jeg har personligt aldrig set Alanzinho spille, men efter hvad man har hørt, så skulle han være det helt store hit i det norske og Bifferne var da også meget skuffede da det ikke lykkedes dem at signe ham.
Med salget af Femi (sandsynligvis) så har vi altså fem håndfulde gode millioner at rutte med og det ville jo være oplagt at hente et par profiler som virkelig er det vi forventer, profiler! Hvis Analzinho er det, så bør han bestemt være en mulighed for os nyrige på heden
Lønloftet skal vi selvfølgelig stadig være påpasselige med at sprænge i det midtjyske, da vi ikke skal have kvantespringseffekter på det område, men vi vil selvfølgelig kunne benytte nogle heftige sign-ons til at lokke med.
Med salget af Femi (sandsynligvis) så har vi altså fem håndfulde gode millioner at rutte med og det ville jo være oplagt at hente et par profiler som virkelig er det vi forventer, profiler! Hvis Analzinho er det, så bør han bestemt være en mulighed for os nyrige på heden
Lønloftet skal vi selvfølgelig stadig være påpasselige med at sprænge i det midtjyske, da vi ikke skal have kvantespringseffekter på det område, men vi vil selvfølgelig kunne benytte nogle heftige sign-ons til at lokke med.
-
Vinding
Vores strategi
Sælges Femi inden weekenden, så har vi allerede solgt 2 mand fra vores start 11 ere, og klubben har tidligere meldt ud at de ville sælge en i hvert vindue.
Jeg ser dette som et problem for at kunne indfri vores vision, da de andre klubber vil opruste i medaljer striden.
En strategi kunne være at vi køber talenterne i de andre klubber, for at sætte dem ud af medaljekampen. Jeg har før mistænkt FCK for at købe talenterne, hvorefter at klubberne som der sælger spillerne er sat tilbage. Med salget af Femi, Kjær og Poulsen + kapital udvidelsen, så har vi kapitalen til en række fornuftige indkøb.
Vi har flere gange haft held til at udvikle den rigtige talent, hvorefter vi har tjent gode penge på spilleren f.eks. Thygesen og Poulsen.
Jeg forventer stadigt at klubben køber flere talenter, for at kunne indfrie visionen.
Vinding
Jeg ser dette som et problem for at kunne indfri vores vision, da de andre klubber vil opruste i medaljer striden.
En strategi kunne være at vi køber talenterne i de andre klubber, for at sætte dem ud af medaljekampen. Jeg har før mistænkt FCK for at købe talenterne, hvorefter at klubberne som der sælger spillerne er sat tilbage. Med salget af Femi, Kjær og Poulsen + kapital udvidelsen, så har vi kapitalen til en række fornuftige indkøb.
Vi har flere gange haft held til at udvikle den rigtige talent, hvorefter vi har tjent gode penge på spilleren f.eks. Thygesen og Poulsen.
Jeg forventer stadigt at klubben køber flere talenter, for at kunne indfrie visionen.
Vinding
-
Nielsen
Re: Vores strategi
2 mand ?? i dette vindue, er det fordi du tæller kjær med ? for han er da "kun" reserve for reid, ellers havde han da ikke spillet.
-
Jydepower
Dog har Kjær overtaget Reids med sådan en bravour at jeg tror godt Reid kunne risikere at været røget af.
-
Vinding
Nielsen Skrev:
> 2 mand ?? i dette vindue, er det fordi du tæller
> kjær med ? for han er da "kun" reserve for reid,
> ellers havde han da ikke spillet.
Ja jeg tæller Kjær med.
Vinding
> 2 mand ?? i dette vindue, er det fordi du tæller
> kjær med ? for han er da "kun" reserve for reid,
> ellers havde han da ikke spillet.
Ja jeg tæller Kjær med.
Vinding
-
Ettrup
Kroatisk forstærkning til FCM?
http://www.bt.dk/article/20080514/sport01/80514019/
En afløser til Kolja?
Personligt synes jeg det fedt nok vi får en afløser, men må indrømmer jeg nu havde fortrukket en dansker, dog ser jeg ikke så mange oplagte muligheder, udover en Ulrik Vinzents.
Ettrup
En afløser til Kolja?
Personligt synes jeg det fedt nok vi får en afløser, men må indrømmer jeg nu havde fortrukket en dansker, dog ser jeg ikke så mange oplagte muligheder, udover en Ulrik Vinzents.
Ettrup
-
Jydepower
Re: Kroatisk forstærkning til FCM?
Det er utrolig spænende nu!! Han skulle være forholdsvis hurtig, kropsstærk, og ikke dum med hovedet.
-
Jydepower
Re: Spiller indkøb til sommer II
Med Femi som har forladt truppen så skal vi (efter min mening) ud og have en ny midt. En defensiv / offensiv mere det er lidt lige meget da florescu nemt kan spilled Defensiv, og offensiv, men synes det er for dårligt vi ikke har en direkte erstatning til Thyge eller Salami . og vi skal have en eller 2 nye kanter da Danny Olsen ikke rigtig har vist noget og da Claus er ved at blive gammel 8) .
Og 2-3 nye forsvare ville ikke være dårligt, nu hvor Califf og Marcic er kommet.
Og 2-3 nye forsvare ville ikke være dårligt, nu hvor Califf og Marcic er kommet.
-
Jesper BW1100
Jydepower Skrev:
> og vi skal
> have en eller 2 nye kanter da Danny Olsen ikke
> rigtig har vist noget
Indtil i dag
> og vi skal
> have en eller 2 nye kanter da Danny Olsen ikke
> rigtig har vist noget
Indtil i dag
-
Jydepower
ja hold da kæft
Men han viste altså også gode takter mod EfB dem må jeg give ham
-
bobar
Jep Danny er ved at rejse sig, og det må han gerne fortsætte med. En man ikke helt skal overse er altså også Flinta, som absolut også er godt på vej.