Spiller indkøb til sommer II

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vinding

Spiller indkøb til sommer II

Indlæg af Vinding »

Jeg starter en ny tråd omkring spillerindkøbende i den kommende vindue, da den gamle er ved at blive uoverskuelig. Der mangler ligeledes en vigtig parameter i den betragtning set fra min side. Efter min mening skal strategien på vision 2011 tages med.

Enhver erhvervsvirksomhed der fremlægger en vision laver en strategi for at understøtte visionen. Strategierne ændres løbende alt afhængig af markedssituationen. Klubben ændrede strategi da de fremlagde visionen for guld i 2011. Den tidligere strategi var at få hovedparten af de nye spillere fra akademiet, men denne strategi har ikke været tilstrækkelig for at kunne indfri visionen, og derfor lavede man kapitals udvidelsen i 2007.

Hvis vi skal kigge på markedssituationen for superligaen i den kommende sæson, så skal vi sammenligne os med de andre klubber der vil spille med om medaljerne.

Aab: Aab siger at de ikke vil sælge nogle af deres stamspillere, men de mister en række på fritransfer. Et mesterhold, som der skal ud og spille champions league kvalifikation har nemmere ved at trække nye spillere til da det er en stor motivation. Vores strategi vil helt klart afspejle sig i deres
For at vi kan komme til at spille med om medaljerne

AGF: Ifølge flere medier er AGF allerede ude og kigge på flere spillere. Jeg ser dem ikke som et hold, som vi skal kæmpe med medaljer om.

Brøndby: Brøndby er på vej tilbage i toppen af dansk fodbold igen. Brøndby er jeg sikker på vil opruste på flere pladser til den kommende sæson selvom de havde et underskud i sidste kvartal pga. transfermarkedet.

Horsens: Horsens ser jeg som den store overraskelse i år, men jeg ser dem heller ikke som et hold vi skal kæmpe imod i toppen. Jeg er sikker på at de sælger et par af deres profiler.

Randers: Randers har oprustet meget i denne sæson, men et par af deres spillere har skuffet. Jeg er sikker på at de vil opruste i kampen om østjylland. De kan godt blive en outsider til den kommende sæson i top 5.

FCN: FCN har netop fremlagt en vision for 2018 og de vil sikkert forstærke truppen til den kommende sæson specielt oven på deres gode regnskab.
De har før overtaget spillere med succes fra de andre københavner klubber.

OB: OB er jeg helt sikker på at de vil opruste holdet, så de er med i medaljekampen i den kommende sæson.

VB: VB som der i dag blev sikret et år i det fine selskab og de har allerede sikret sig et par profiler. De vil helt sikkert være et af de stærkeste oprykkere der er set længe. Det at der kommer så stærke oprykkere op er et af de faktorer der kan ændre markedssituationen for fremtiden.

SønderjyskE: Endnu er de ikke sikret oprykning, men deres kamp i rækken vil være rent overlevelse, og de vil nok sikre sig et par forstærkninger.

FCK: FCK har allerede bebudet at de vil hente en række forstærkninger til den kommende sæson. Det er også en af de faktorer der gør at vi skal forstærkes for at kunne komme til at spille med om guldet.

EFB: EFB har et ungt og stærkt hold, og med et par forstærkninger spiller de helt klart med om medajlerne. De er derfor et hold som vi skal kæmpe imod. Det skal vi tage højde for i strategien.

Hvis jeg skal drage en konklusion omkring vores spillerindkøb så skal holdet forstærkes kraftigt, hvis vi skal spille med om medajler. Jeg er sikker på at Aab’s spil i år har givet blod på tanden for andre jyske klubber samtidig med at FCK og BIF vil opruste deres hold.
Vores forstærkninger skal ikke kun være til start 11 eren men klare profiler.

Hvis vi ikke tager højde for ændrede markedsvilkår, så overhales vi af de andre klubber. Hold som VB, Silkeborg og Brøndby er eksempler på hold der ikke har fulgt markedet, og derfor har de haft deres kriser.

Men jeg er sikker på at vores bestyrelse har fremlagt en hel klar strategi, og jeg er sikker på at holdet vil blive forstærket kraftigt.

Vinding
Senest rettet af Vinding 26. jun 2008, 13:00, rettet i alt 1 gang.

Jydepower

Re: Spiller indkøb til sommer II

Indlæg af Jydepower »

Jeg tror virkelig også at det bliver vigtigt at vi køber en del spillere, spec. nogle "store" profiler. Jeg kan nævne det eksempel med FCK købte Grønkjær? Kæmpe profil og han har virkelig løftet niveauet offensivt og går forest. Brøndby købt Gislason, duncan ? 2 spillere som virkelig betyder meget for holdet.

Forsvaret:
Simon Kjær er smuttet.
Troest smutter med 98% sikkerhed,
Kolja vil MEGET gerne tilbage til Tyskland,
C.P vil væk til sommer eller vinter,
Maros (fantastiske) klimpl vil nok gerne afsted, at blive vraget tilfordel for en angriber i forsvaret, og har måske fået 2 hele kampe i foråret.
Det vil sige hele vores start 4 forsvar, kan vi stå og mangle. Så der skal købes 3-4 nye, da vores reserver, til forsvaret, ikke er gode nok.

Midtbane :
Der kan vi jo stå og mangle Femi og Salami på en gang?!? Omverden må da have set at de to er for gode til superligaen (mund ikke det kunne ske vi fik et beløb over 20 millioner pr. mand? Har enlig ikke nogen anelse men synes da de stinker af godhed ;) ) Thygesen tror jeg ikke der vil afsted endnu? Han har i hvertfald sagt han ikke vil til en anden klub i DK (end FCM) og jeg tror han venter et par år med udlandet, hvis han overhovedet tager til udlandet.
Ligemeget om Salami og Femi ryger så skal vi have købt, en kant mere, en offensivmidt mere, da Claus M. ikke kan holde til en skid mere, da Danny O. ikke ligefrem har vist utrolige takter, og så til at have en reserve for Thyge. (muligvis en defensiv midt mere hvis enden salami eller femi smutter.)

Anbrebet :
Som det ser ud er der ingen der ryger her.
Det kunne muligvis være en idé at have en stor profil oppe i angrebet, til når frank går på pension.

- Califf er kommet til, et godt køb i og med at han er ledertype, "vild", fighter (mulig profil?) hvis ikke, så skal vi have købt en profil til forsvaret.
Jeg så meget gerne nogle ledertyper som (f.eks. KBN) kom til klubben! En profil i hver kæde, det vil sige, Raska gør sit for at lede, Califf kan blive forsvarsgeneral. På midten har vi profiler, men ikke STORE profiler som kan lede, så som Grønkjær, Lauersen (for OB) osv. Og angrebet kan man vel kun sige at Frank er vores leder. Så alt i alt så skal vi have 2-3 STORE profiler til klubben for at jeg vil sige det bliver optimalt. Og vi skal have købt 3-5 mand mere.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

tror ikke at femi ryger. Han har været meget skadet dette forår og har ikke haft mulighed for at vise sit høje niveau i lang tid af gangen. Det kan jo så bare være vores held:)

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Det er rigtigt ;) men jeg tror altså en af de to ryger, jeg er lidt bange for at "The human rock" ikek har en agent som siger "Spar-fcm", men hvem ved.

Jonas BW:1859

Ulrich Vinzents

Indlæg af Jonas BW:1859 »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=83636

Jeg så gerne Ulrich Vinzents som afløser, hvis Kolja skulle skifte.

mikmak12

Indlæg af mikmak12 »

hej
udemærket indlæg, men vil gerne have nane på profilerne, men rigtigt at der skal
købrs profiler ind hvis vi skal blive inde i medalje rækken og mester i 2011.

Her er min ønskeliste.

Forsvar: Dan thomassen, Lars jacobsen.

Midtbane: Jan Kristiansen, Martin Vingård.

Angreb: Morten Skoubo, Johan absalonsen.

Alle
er kendte og dygtige spillere og kan gøre en forskel på holdet.

mikmak

mikmak12 Skrev:
-------------------------------------------------------
> hej
> udemærket indlæg, men vil gerne have nane på
> profilerne, men rigtigt at der skal
> købrs profiler ind hvis vi skal blive inde i
> medalje rækken og mester i 2011.
>
> Her er min ønskeliste.
>
> Forsvar: Dan thomassen, Lars jacobsen.
>
> Midtbane: Jan Kristiansen, Martin Vingård.
>
> Angreb: Morten Skoubo, Johan absalonsen.
>
> Alle
> er kendte og dygtige spillere og kan gøre en
> forskel på holdet.
>
> mikmak

Efter min mening får vi utrolig svært ved at hente de spillere til klubben!

Dan Thomassen: Er efter min mening ikke god nok til at slå hverken Winston, eller Danny C af holdet. I øvrigt har vi Gnanou som backup.

Lars Jakobsen: Ville være et stjerne godt køb! men lige så godt som det ville være lige så urealistisk er det at han kommer til klubben. Han er så småt begyndt at spille førsteholds fodbold i Tyskland så tvivler på at han er interesseret i et skifte til os.

Jan Kristiansen: Var efter min mening en spiller i særklasse i EFB, og hvis han allerede nu skulle komme til Danmark igen ville det højst sandsynligt være FCK.

Martin Vingaard: Viser virkelig klasse i går, og ville være en stjerne at få til klubben. Dog tror jeg helt klart han skifter til udlandet i stedet for en anden dansk klub. Ellers skulle FCK eller BIF slå til og give så meget løn at vi ikke kan være med.

Morten Skoubo: Endnu en klasse spiller, som jeg gerne så slutte sin karrier her i Midtjylland. Dog mener jeg ikke han ville være interesseret i et skifte til dansk fodbold igen endnu.

Johan Absalonsen: Jeg har det på lidt samme måde med Johan Absalonsen som med Vingaard, klasse spiller som skifter til enten BIF eller udlandet.

/Jonas Max

mikmak12

Indlæg af mikmak12 »

ja overliggeren er sat højt på mine ønsker, men flere af spillerne
har snakket om at skifte klub og prøve nyt.

dan t. er i mine øjne stærkere ind danni c og reid.

lars j. vil være et scoop

på midtbanen vil de 2 esbjerg drenge virkelig gi noget power.

johan a vil iike til djælland at spille igen.

Bhomaszz

Re: Ulrich Vinzents

Indlæg af Bhomaszz »

Jonas BW:1859 Skrev:
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=83636
>
> Jeg så gerne Ulrich Vinzents som afløser, hvis
> Kolja skulle skifte.

Ja, jeg tænkte det samme. Han har også et dejligt offensivt drive synes jeg, uden at det koster defensivt som med maros.... men inderst inde er jeg faktisk begyndt at kunne lide Kolja, så håber stadig at han bliver...

Bhomaszz

Wing...

Indlæg af Bhomaszz »

... problemet som bare kommer igen og igen. Vi har ikke 2 ordentlige wings. Hvad gør vi, hvem henter hvis nogen? Skal Danny have en chance mere? Jeg vil da prøve at besvare nogle af spørgsmålene....

Jeg synes ikke nødvendigvis vi skal købe. Hvis der skal købes skal det være noget der siger spar 2, og ikke en udviklingsspiller. Dem er der nok af på wings. Hvis ikke der er nogen at hente, så må spillerne skifte indbyrdes, så får de da noget rutine. Hvad kan Sivebæk? Alternativt kunne jeg godt tænke mig at se Maros som wing, er han venstre benet?

I øvrigt er Krohn-dehli ledig på markedet: http://www.bold.dk/nyt/?vis=83646 ?

bobar

Indlæg af bobar »

ja, Fcm burde slå til, da Jan Kritiansen ikke udelukker Danmark.

http://ekstrabladet.dk/sport/udenlandsk ... 006847.ece

Dann H

Indlæg af Dann H »

Min ønskeliste:

Forsvar: Kasper Bøgelund, måske en Dan anton? Han har noget af det vildskab der skal til.

Midtbane: Ved ikke hvor længe Simon p har skrevet for i hollnad, men kunne vi ikke hente ham tilbage? synes ikk vores kanter har vist noget som helst. Danny olsen havde lidt af det rigtige igår.

Angriber: Simon bræmer. Synes vi er meget sårbare på den plads. Hvis en af angriberne er væk er vi nødt til at bruge enten runsewe eller jude nworuh. Ingen tvivl om at de nok skal blive gode. har flere gange set dem begge to på ynglinge holdet hvor de rundbarberer alt og alle! Men mener de mangler noget endnu for at være klar til sas ligaen.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

- Bøgelund er god. Ofte skadet, og OBdreng. - Næppe
- Vinzents, for gammel lige imildbart, kender og ikke hans kvaliteter.
- Dan A. J., neeeej (!). Han er for gammel, LAAAANG (!) fra vores start 11'er, ja han har vildskab, men stort set ingen boldkundskaber :s
- Jan Kristiansen, oprettede en tråd med ham, og blev skudt ned med den tanke, men synes dog stadig tanken er meget god. Han har landsholdserfaring, internationalerfaring, GENIAL langskytte, har overblik, hurtig, hovedstødsstærk og kan spille på mange pladser - GODT KØB.
- Simon Bræmer, nej, han har været heldig at scorer et par mål og medierne har blæst det op som om "The Ring" kom til byen. Han mangler en del, hvor imod en Skoubo virkelig ville være interessant at se i klubben! Han har international erfaring, sikker, overblik.. men hvis det stod mellem FCM og BIF ?? Hvem valgte han så?
- Simon P. laver han en thyge? Hvem ved, jeg tror og er ret sikker på han er alt for god til os (selv om jeg helst ikke vil indrømme det). - GODT KØB!
- Johan A. scorer for lidt, er alt for "ikke angriber egoagtig" han er god, men ikke den jeg tror vi mangler!!

Jydepower Skrev:
> - Bøgelund er god. Ofte skadet, og OBdreng. -
> Næppe
> - Vinzents, for gammel lige imildbart, kender og
> ikke hans kvaliteter.
> - Dan A. J., neeeej (!). Han er for gammel,
> LAAAANG (!) fra vores start 11'er, ja han har
> vildskab, men stort set ingen boldkundskaber :s
> - Jan Kristiansen, oprettede en tråd med ham, og
> blev skudt ned med den tanke, men synes dog stadig
> tanken er meget god. Han har landsholdserfaring,
> internationalerfaring, GENIAL langskytte, har
> overblik, hurtig, hovedstødsstærk og kan spille på
> mange pladser - GODT KØB.
> - Simon Bræmer, nej, han har været heldig at
> scorer et par mål og medierne har blæst det op som
> om "The Ring" kom til byen. Han mangler en del,
> hvor imod en Skoubo virkelig ville være
> interessant at se i klubben! Han har international
> erfaring, sikker, overblik.. men hvis det stod
> mellem FCM og BIF ?? Hvem valgte han så?
> - Simon P. laver han en thyge? Hvem ved, jeg tror
> og er ret sikker på han er alt for god til os
> (selv om jeg helst ikke vil indrømme det). - GODT
> KØB!
> - Johan A. scorer for lidt, er alt for "ikke
> angriber egoagtig" han er god, men ikke den jeg
> tror vi mangler!!

Tror ikke i skal regne med at se Simon Poulsen i Midtjylland igen forløbig.
Iøvirgt har han været skadet, hvilket har været en grund til mangel på spilletid.

bobar

Re: Wing...

Indlæg af bobar »

ang. wings, så har jeg i tidligere indlæg nævnt alanzinho i stabæk, som kunne være et kanonkøb, men hvad med en jonas kamper? - det er efter min mening 2 rigtige gode spillere, og vel også realistiske

Besvar