Ørgaard vs Fisker
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Ørgaard vs Fisker
Jeg håber virkeligt ikke og forventer heller ikke at Ørgaard på nogen måde forsøger at glatte ud. Hvis hans holdning til den danske dommer stand er at den ikke holder niveau har han alt mulig ret til at udtale det hvor og hvornår det passer ham ligesåvel som Fisker og øvrige har ret til at forsøge at forsvarer sig. Personligt mener jeg det er en skam at Danmarks bedste dommer render rundt i Holland sådan en dag og den næste bedste er tv medkommentator på Eurosport. At Ørgarrd er bitter er der ingen tvivl om og han har alt mulig ret til at være det, men det gør jo ikke en sandhed til en løgn. Kom igen alle i der er så tyndskinde som Fisker...
-
BW # 163
Fisker er da et tudefjæs. Udvandrer som et lille barn. Fryd. Håber han ikke fik desserten med.
Sandheden er åbenbart ilde hørt !!.
De danske dommere har det med at dømme langt bedre i internationale kampe end herhjemme, hvor det ofte lader til at de vil sætte sig selv i Centrum hele tiden.
At Øørgaard kalder en spade for en spade synes jeg er HELT OK. Han skal da ikke bare sidde og lade som ingenting, når Pimpong fik en så urimelig udvisning der gav BIF en kæmpe fordel.
BW # 163
Sandheden er åbenbart ilde hørt !!.
De danske dommere har det med at dømme langt bedre i internationale kampe end herhjemme, hvor det ofte lader til at de vil sætte sig selv i Centrum hele tiden.
At Øørgaard kalder en spade for en spade synes jeg er HELT OK. Han skal da ikke bare sidde og lade som ingenting, når Pimpong fik en så urimelig udvisning der gav BIF en kæmpe fordel.
BW # 163
-
YahooSeeker [Bot]
jeg undres mere og mere over de fans, der udelukkende ser fodbolden fra den ene side. Hvis det som dommer fisker præsterede var langt under standard set med fcm-øjne og på ingen måde set med brøndbyøjne så forstar jeg ikke længere fansene. Der skal ikke herske tvivl om, at der blev begået fejl, men der skal så sandelig heller ikke herske tvivl om, at dette var på bekostning af begge hold. At man ser med farvede briller under en kamp, har jeg ingen problemer med, ja, faktisk finder jeg det lidt charmerende, men EFTER kampen, må man forsøge at forholde sig til det, der rent faktisk skete. Jeg kan dog godt forstå fortvivlensen eftersom, der blev kæmpet heroisk og meget meget flot. Det kan dog blot ikke gøre argumentet for at fcm føler sig bortdømt rigtigt. Det er efterhånden ved at være noget ucharmerende hvad der bliver skrevet og sagt fra fcm side, og det er på ingen måde en særlig jysk måde at forholde sig til sporten på.
-
YahooSeeker [Bot]
Nej og det er netop min pointe, vi skal ikke være tilfredse med at tabe. Det kan godt være du har det godt med at være en taber, men personligt kan jeg ikke døje det. Jeg siger ikke at det udelukkende var dommerens skyld, men han var en rigtig rigtig stor del af det...
-
Outlaws
Vi skal da ikke finde os i at fisker bortdømmer os så vi taber pokalen og at det er ved at være ucharmerende hvad der bliver skrevet og sagt fra fcm side, er da noget værre pis at sige!! De forholder sig jo bare til virkeligeheden
-
YahooSeeker [Bot]
jamen det er jo det der er hele pointen. Hvis jeg havde dømt kampen havde jeg nok ikke givet et gult kort, men jeg havde så sandelig dømt straffe til brøndby, og så er det jeg undres over, hvordan man kan sige at man er blevet bortdømt?
Du har netop illustreret min pointe meget tydeligt . tak.
Du har netop illustreret min pointe meget tydeligt . tak.
-
YahooSeeker [Bot]
Hvis Ørgaard har udtalt denne kommentar efter kampen, mener jeg det er helt i orden hvis den er givet for kampen som en helhed. Man kan jo se på diverse nyhedsmedier at de heller ikke er for tilfredse med hans dommerkundskaber i denne kamp.
Det kan jeg sagtens følge at han både dømmer imod os og Brøndby, han har nogle rimelig sjove kendelser kampen igennem.
Jeg vil dog ikke sige at vi bliver specielt bortdømt i kampen i forhold til Brøndby. Det er en meget lige bortdømmelse af begge klubber, men utrolig ringe i store beslutninger. Det er jo kendelser der er med til at afgøre fodboldkampen. At han så prøver at rette op på situationen ved at dømme lige ringe for begge hold, er jo så kun noget Fisker kan stå til ansvar for.
Så Ørgaard har i sin fulde ret til at kritissere dommeren på den bekostning at det ikke kun er FCM han bortdømmer, men altså begge hold!
Hvis han derimod havde udtalt sig om at de danske dommere bortdømmer FCM er det en anden sag, men med den udtallelse han har givet kan den opfattes på mange måder, og dermed kan man ikke sige at han har gjort noget egentligt forkert.
Det kan jeg sagtens følge at han både dømmer imod os og Brøndby, han har nogle rimelig sjove kendelser kampen igennem.
Jeg vil dog ikke sige at vi bliver specielt bortdømt i kampen i forhold til Brøndby. Det er en meget lige bortdømmelse af begge klubber, men utrolig ringe i store beslutninger. Det er jo kendelser der er med til at afgøre fodboldkampen. At han så prøver at rette op på situationen ved at dømme lige ringe for begge hold, er jo så kun noget Fisker kan stå til ansvar for.
Så Ørgaard har i sin fulde ret til at kritissere dommeren på den bekostning at det ikke kun er FCM han bortdømmer, men altså begge hold!
Hvis han derimod havde udtalt sig om at de danske dommere bortdømmer FCM er det en anden sag, men med den udtallelse han har givet kan den opfattes på mange måder, og dermed kan man ikke sige at han har gjort noget egentligt forkert.
-
BW # 163
Charlie... se nu de tv-billeder. Anders Rasmussen har foden på bolden, og Skoubos ben "hænger" dvs. han søger straffet. Men der er ikke straffe, når målmanden har kontakt på bolden ( inden Skoubo snubler over hans ben ).
Pimpongs udvisning er helt hen i vejret. Det er altså IKKE Hjortshøj Egås damer Fisker dømmer. 1. gule kort Pimpong fik var tynd, det andet var forrykt.
Fisker = KUJON !
BW # 163
Pimpongs udvisning er helt hen i vejret. Det er altså IKKE Hjortshøj Egås damer Fisker dømmer. 1. gule kort Pimpong fik var tynd, det andet var forrykt.
Fisker = KUJON !
BW # 163
-
YahooSeeker [Bot]
jeg har skam set det, og jeg er ikke enig. Jeg mener, der er straffe. Skoubos ben hænger netop ikke, da han er på vej over rasmussens ben. Til gengæld mener jeg at Rasmussen lader sit ben blive. og uanset om Rasmussen rører bolden, forhindrer han skoubo i at komme videre. Derfor er der straffe. Desuden har jeg på intet tidspunkt hævdet at udvisningen var iorden. tværtimod. Hvad jeg antyder, er blot. at de domme fisker har, er lige dårlige begge veje.
-
BW # 163
Ørgaard talte om international stil, stil i almindelighed, og format.
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2005/05/06/125351.htm
Ørgaard har så evig ret....
BW # 163
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2005/05/06/125351.htm
Ørgaard har så evig ret....
BW # 163
-
YahooSeeker [Bot]
Præcis!
Jeg mener da nok en direktør for en af Danmarks bedste fodboldklubber har lov til at kommentere dommerne i landets bedste række! Set på deres standard i form af international og nationale kampe!
Jeg vil sige at han har pligt til at bedømme og kommentere dette emne!
For hvem har ellers ret til det!
Jeg mener da nok en direktør for en af Danmarks bedste fodboldklubber har lov til at kommentere dommerne i landets bedste række! Set på deres standard i form af international og nationale kampe!
Jeg vil sige at han har pligt til at bedømme og kommentere dette emne!
For hvem har ellers ret til det!
-
Allan B.
Jeg har svært ved at se, at det skulle være i FCMs interesse, at Ørgaard lægger sig ud med dommerstanden. Han har selvfølgelig sagt det i skuffelse, men ret beset var det ikke det mest kløgtige. Ud over at det tilsyneladende var brud på etiketten ved den lejlighed.
-
YahooSeeker [Bot]
Re: I Alle´s interesse!
Det er vel i alle interesse at dommerne bliver bedre, for det gælder vel om at have de bedste dommere til at dømme de beste kampe!
Kan godt ske at det er en provokerende måde at blive hørt på, men vigtigst af alt, og sagens kerne er at han bliver hørt!
Min mening omkring dommerne er at vi skal have dommerne ud og dømme andre kampe i Europa som i forbindelse med kampe ignnem UEFA.
At der her kan være en englænder, gæker mm. der dømmer, så vi her får modnet samtlige dommer!
Ved ganske udemærket at dette ikke er en løsningsom man udretter med det samme. Dette pga. de manglende penge der er i dommer honorarer. Samt der ikke er lige linier for hvad der er tilladt i de forskellige lande, men det mener jeg der skal være. Så vi bruger reglerne fra UEFA, eller for dens sags skyld FIFA for at der er ens regler for hvad der er tilladt. Dette vil også medføre at dommerne ikke skal vende rundt og kigge på situationen for hvem der spiller, Man U - Rangers eller Randers - Nordsjælland!
Det er vel i alles interesse at dommerne bliver modnet, og ved forskellige dommere til alle kampe er vi helt fri for mistro omkring en dommers speciel tilknytning eller mangel på samme til en klub. Som Knud Stadsgaard og hans søn i FC Nordsjælland!
Jeg ved udemærket at vi ikke vil se dommere der rejser Euro tyndt de næste 10 år måske! Men idden har været oppe at vende før, og jeg mener helt klart at det skal være en mulighed så vi ikke ser de samme dommere i 5-8 af 33 kampe!
Kan godt ske at det er en provokerende måde at blive hørt på, men vigtigst af alt, og sagens kerne er at han bliver hørt!
Min mening omkring dommerne er at vi skal have dommerne ud og dømme andre kampe i Europa som i forbindelse med kampe ignnem UEFA.
At der her kan være en englænder, gæker mm. der dømmer, så vi her får modnet samtlige dommer!
Ved ganske udemærket at dette ikke er en løsningsom man udretter med det samme. Dette pga. de manglende penge der er i dommer honorarer. Samt der ikke er lige linier for hvad der er tilladt i de forskellige lande, men det mener jeg der skal være. Så vi bruger reglerne fra UEFA, eller for dens sags skyld FIFA for at der er ens regler for hvad der er tilladt. Dette vil også medføre at dommerne ikke skal vende rundt og kigge på situationen for hvem der spiller, Man U - Rangers eller Randers - Nordsjælland!
Det er vel i alles interesse at dommerne bliver modnet, og ved forskellige dommere til alle kampe er vi helt fri for mistro omkring en dommers speciel tilknytning eller mangel på samme til en klub. Som Knud Stadsgaard og hans søn i FC Nordsjælland!
Jeg ved udemærket at vi ikke vil se dommere der rejser Euro tyndt de næste 10 år måske! Men idden har været oppe at vende før, og jeg mener helt klart at det skal være en mulighed så vi ikke ser de samme dommere i 5-8 af 33 kampe!
-
Rovsing
Ørgård har fuldstændig ret! Jeg synes det er rigtigt godt sagt.
Fisker stiller sig op på tv inden kampen og siger at der må gås til makronerne. Det gjaldt åbenbart, åbenlyst og helt klart ikke for Pimpong. Det er jo helt klart to spillere der sparker frem efter bolden og deres ydersider mødes i luften. Skoubo skaber sig og Pimpong tager sig til hovedet og ser Fisker sin chance for at komme i centrum og vende en pokalfinale vi sad totalt på på dette tidspunkt.
Komentatorerne er under al kritik, selvom Gehrs scorer nogle point for at sætte sig op mod ham fra Brøndby South Side han komenterede sammen med, da Brøndby ville have straffe, efter Rasmussen sparker bolden væk.
Og Peter Kjær scorer point for at sætte sig op mod de andre i teltet.
Poul Hansen gør sig bemærket ved gennem hele optakten at stå og smågrine hver gang der bliver talt om FCM.
Det er usmageligt at behandle os således. Hvor mange penge har FCM fans ikke betalt for at se denne kamp, også ødelægger Fisker det hele på den måde. Hvis Brøndby havde været i stand til at score et til i første halvleg havde det været nemmere at komme over. Men sådan noget som det der gidder man da ikke rejse ret efter mange gange.
Hvis jeg nogensinde kan række Fisker en finger, så vil hænderne garanteret være plantet dybt i lommerne.
Fisker stiller sig op på tv inden kampen og siger at der må gås til makronerne. Det gjaldt åbenbart, åbenlyst og helt klart ikke for Pimpong. Det er jo helt klart to spillere der sparker frem efter bolden og deres ydersider mødes i luften. Skoubo skaber sig og Pimpong tager sig til hovedet og ser Fisker sin chance for at komme i centrum og vende en pokalfinale vi sad totalt på på dette tidspunkt.
Komentatorerne er under al kritik, selvom Gehrs scorer nogle point for at sætte sig op mod ham fra Brøndby South Side han komenterede sammen med, da Brøndby ville have straffe, efter Rasmussen sparker bolden væk.
Og Peter Kjær scorer point for at sætte sig op mod de andre i teltet.
Poul Hansen gør sig bemærket ved gennem hele optakten at stå og smågrine hver gang der bliver talt om FCM.
Det er usmageligt at behandle os således. Hvor mange penge har FCM fans ikke betalt for at se denne kamp, også ødelægger Fisker det hele på den måde. Hvis Brøndby havde været i stand til at score et til i første halvleg havde det været nemmere at komme over. Men sådan noget som det der gidder man da ikke rejse ret efter mange gange.
Hvis jeg nogensinde kan række Fisker en finger, så vil hænderne garanteret være plantet dybt i lommerne.
-
YahooSeeker [Bot]
Så vil jeg kalde en spade for en spade og sige, at du er en kæmpespade!!!
Fisker begik ikke en fejl i udvisningen af Pimpong. Fejlen blev begået af Pimpong, som begik et frispark til en klokkeklar advarsel, og da han havde en er det bare synd for Pimpong men især for jeres i de første 20 minutter af 2. halvleg godt fightende hold, at han ikke tænker sig om og lader en anden stoppe Elmander.
Så Fisker gjorde hvad han skulle, og er ikke ansvarlig for spillernes dumhed. Ørgaard viste en kollossal (og usædvanlig) mangel på klasse, overblik og sportsmanship i sin latterlige, utilstedelige og malplacerede kommentar.
Fisker begik ikke en fejl i udvisningen af Pimpong. Fejlen blev begået af Pimpong, som begik et frispark til en klokkeklar advarsel, og da han havde en er det bare synd for Pimpong men især for jeres i de første 20 minutter af 2. halvleg godt fightende hold, at han ikke tænker sig om og lader en anden stoppe Elmander.
Så Fisker gjorde hvad han skulle, og er ikke ansvarlig for spillernes dumhed. Ørgaard viste en kollossal (og usædvanlig) mangel på klasse, overblik og sportsmanship i sin latterlige, utilstedelige og malplacerede kommentar.