Netop hjemvendt fra pokaltur med en flok kammerater (Esbjergfans) vil jeg da gerne benytte lejligheden til at rose os selv. Jeg vil ikke sige at stemningen var dårlig, men i forhold til hvad jeg er vandt til på SAS-arena, til udebanekampe og til vores egne pokalfinaler så er vi godt nok langt, langt, langt foran Esbjerg. Min pointe er at BW ligesom FCM har formået at flytte sig rigtig langt i forhold til de gamle og traditionsrige klubber. Jeg stod præcis i midten af Esbjergs fans, og havde det ikke været for min religiøse overbevisning (læs: FCM-fan) så tror jeg sgu næsten jeg havde formået at synge højere end hele Blue Knights til sammen om så bare jeg havde åbnet munden... I øvrigt havde de præcis tre sange som blev brugt dagen i gennem. Den ene var Esbjerg, klap, klap, klap...
Ikke at det skal være en sovepude, men keep up the good work!
God weekend!
Senest rettet af Jesper - BW415 2. maj 2008, 23:30, rettet i alt 1 gang.
Til Esbjergs undskyldning for manglende stemning(hvis man da behøver en undskyldning for det), kan det måske anføres, at der var formentlig var mange fans med, som ikke til daglig er placeret omkring de mere hardcore Efb-fans. En pokalfinale har det jo med bl.a. at tiltrække familier og ældre mennesker med tradition for at tage til pokalfinale. Det er det samme lettere sørgelige billede, der tegner sig til landskampe med Danmark - det er godt nok en flad stemning.
Det er da selvfølgelig fint at vinde pokalen, men det må vel trods alt være ligaen som er det rette parameter for hvor et hold står. Kan man kalde et Brøndby hold på 9 pladsen i ligaen for "genrejst?
Jeg synes slet ikke, at man kan kalde dem "genrejst". Det er jo ikke gået dem specielt meget bedre i ligaen her i forået, sammenlignet med efteråret. Og jeg fatter slet ikke dem som siger, at "deres sæson er reddet" - hvis BIF nu ikke går videre fra Uefa Cup kval., så var sæsonen jo en kæmpe skuffelse.
Jeg synes Brøndby er ved at have tilegnet sig en alvorlig omgang AGF-syge. Det her med at bare man vinder en kamp eller to, så er det pludselig mesterskab og medaljer man snakker om, mens realiteterne indhenter dem ugen efter, og de ikke rigtig rykker nogen steder i tabellen.
Jeg vil næsten kalde pokalen en enlig svale, og sådan en gør som bekendt ingen sommer.
For mig at se har de stadig massive problemer, både på ledelsesplan i den sportslige afdeling. Hvis de nu læner sig tilbage og siger at alt er godt nu, efter pokalen, så risikerer de at tabe endnu mere terræn, og der er intet i kortene som siger de er nødvendigvis er med i toppen i næste sæson.
Desuden er det lidt tankevækkende, at de to pokalfinalister, begge har haft en dårlig sæson, kan det mon tænkes at vi ikke var ene om at nedprioritere pokalen? For det er da bemærkelsesværdigt at det var nr 8 og 9 som mødte hinanden?
Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Desuden er det lidt tankevækkende, at de to
> pokalfinalister, begge har haft en dårlig sæson,
> kan det mon tænkes at vi ikke var ene om at
> nedprioritere pokalen? For det er da
> bemærkelsesværdigt at det var nr 8 og 9 som mødte
> hinanden?
Det er i den grad ikke kun os, der har valgt at nedprioritere pokalen - f.eks. spillede AaB mere eller mindre med B hold mod Vejle i en af de første runder, da de på dette tidspunkt skulle spille en SAS Liga kamp nogle få dage efter.
Ravnen Skrev:
> Desuden er det lidt tankevækkende, at de to
> pokalfinalister, begge har haft en dårlig sæson,
> kan det mon tænkes at vi ikke var ene om at
> nedprioritere pokalen? For det er da
> bemærkelsesværdigt at det var nr 8 og 9 som mødte
> hinanden?
Nr. 2 og 3 røg i semfinalen, AaB røg efter håbløs planlægning fra DBU (og manglende velvilje hos Vejle), OB røg ud på et mål i sidste minut mod BIF.
Det ligner i mine øjne ikke deciderede nedprioteringer.
Så tør jeg slet ikke spørge, hvad der er tale om i England, hvor Portsmouth og Cardiff (?) er i finalen i FA Cuppen...