Skat af transforindtægter

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Ravnen

Skat af transforindtægter

Indlæg af Ravnen »

Læste lige den her: http://jp.dk/sport/fodbold/article1330086.ece

Spændende debat. Umiddelbart lyder det lidt vildt at klubberne skal betale 28% selskabsskat af transforindtægter. Vi må håbe FCK vinder sagen, for vi har da haft en hel del dyre salg fra 2002 og frem.
Senest rettet af Ravnen 14. maj 2008, 10:47, rettet i alt 1 gang.

Husum

Re: Skat af transforindtægter

Indlæg af Husum »

Nu er jeg ikke lige ekspert i skatteretslige spørgsmål men det synes vel meget fair at fodboldklubber som ethvert andet selskab skal betale skat af deres indtægter.

Jeg har i det hele taget meget svært ved at forstå denne ide om at fodboldklubber skal have positiv særbehandling af det offentlige på forskellige områder. Fodboldklubber er professionelle virksomheder der sælger et produkt og forsøger at tjene penge ligesom alle andre virksomheder og må derfor skulle operere under samme vilkår som alle andre.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

interessant læsning synes jeg.

jeg kan godt forstå dine synspunkter, Husum, og det er vel også kun fair at danske fodboldklubber skal betale samme skatafgifter som andre virksomheder skal ved at sælge produkter.

jeg får meget svært ved at se hvordan den sag fremlægges til fordel for de danske klubber.

Men de danske klubber får ALDRIG chancen for at blive indflydelsesrige i europæisk sammenhæng hvis vi ikke får gjort noget ved de skatafgifter.

sådan som sas-ligaen har udviklet sig igennem de sidste par år, ser fremtiden lys ud for de danske klubber i forhold til attraktivitet, men hvis vi ikke kan matche de store lønninger pga. skatafgifter er der jo ikke så meget ved det.

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Det har noget at gøre med at når vi køber en spiller, så tæller det som en ting, mens et salg tæller som en anden ting.

FCK anfører, at denne afgørelse betyder, at kontraktrettigheder ved erhvervelse betragtes som et aktivkøb - men ved senere salg som en driftskompensation. Dette har ikke ifølge FCK en indbyrdes logik. Påstanden er altså, at transferindtægter bør være skattefri.

Jeg er ikke den store ekspert i skattespørgsmål, men jeg forstår det lidt som at et køb ikke er fradragsberettiget, mens et salg er skattepligtigt. Det hænger jo ikke sammen. Men det kan være at der er en med en større økonomisk baggrund, der kan udrede?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Så blev denne sag lige højaktuel igen. Er der nogen der vel hvornår vi kan forvente en afgørelse i denne her twist?

28% af vores transferindtægter siden 2002 giver ihvertfald et voldsomt antal millioner og en afgørelse til fordel for klubberne, vil unægteligt være voldsomt til fordel for os, med alle de markante salg vi har foretaget. Kun Brøndby, men Agger, Elmander, Kahlenberg og den generation, står vel til at tjene lige så meget som vi gør.

Besvar