Stadion-sange
-
Kent
Re: Væk med det boksetema!!
Jacob Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er så
> uoriginalt og kitch at det er til at brække sig
> over.
Kan du ikke lige minde mig om, hvem de andre klubber der bruger det er?
> Det er så
> uoriginalt og kitch at det er til at brække sig
> over.
Kan du ikke lige minde mig om, hvem de andre klubber der bruger det er?
-
Jacob
Jeg påstår på intet tidspunkt at andre bruger "We will rock you", men ikke desto mindre er den sang brugt så meget at det gør den både uoriginal og kitch-agtig imo.
-
Jydepower
Just Like Ob
http://youtube.com/watch?v=y1OM6rPxECg, OBs intro.. starter efter 27 sek hvor de så efter nogle åååå'er så råber de odense og klapper.. utrolig simpelt samt får de hele stadion med, jeg så gerne vi havde noget i denne stil hvor melodien er enkelt, teksten simpel, og noget man kan synge og forstå.. Evt. kunne man også bruge Safrido
http://youtube.com/watch?v=YsErUJMeaVI, vi starter med det der forspil og så efter nogle sekunder så råber vi fc,fc,fc eller sådan noget?!
http://youtube.com/watch?v=YsErUJMeaVI, vi starter med det der forspil og så efter nogle sekunder så råber vi fc,fc,fc eller sådan noget?!
-
Kent
Jacob Skrev:
> Jeg påstår på intet tidspunkt at andre bruger "We
> will rock you", men ikke desto mindre er den sang
> brugt så meget at det gør den både uoriginal og
> kitch-agtig imo.
"We will rock you" er den mest anvendte sang i verden til sportsbegivenheder, men det du kritiserer er boksetemaet. Det har "We will rock you" intet at gøre med. Så igen: hvilke andre klubber anvender boksetemaet?
Hvis du er i tvivl, så består boksetemaet af "Lets get ready to rumble" + gong-gong lyden vi bruger ved opdateringer.
> Jeg påstår på intet tidspunkt at andre bruger "We
> will rock you", men ikke desto mindre er den sang
> brugt så meget at det gør den både uoriginal og
> kitch-agtig imo.
"We will rock you" er den mest anvendte sang i verden til sportsbegivenheder, men det du kritiserer er boksetemaet. Det har "We will rock you" intet at gøre med. Så igen: hvilke andre klubber anvender boksetemaet?
Hvis du er i tvivl, så består boksetemaet af "Lets get ready to rumble" + gong-gong lyden vi bruger ved opdateringer.
-
Jacob
Det er jeg skam ikke i tvivl om, men jeg forbinder "We will rock you" med sådan en indgangssang lidt ala "Eye of the tiger", ved at skifte til en mindre rocket sang kunne vi komme lidt væk fra det. Vi er nok ikke enige, mne det behøver vi heller ikke være for min skyld.
Desuden synes jeg også vi skal droppe den der amerikanske speaker "jingle".
Gong gongen er fin nok for mig, har aldrig tænkt over den er et link til boksning.
Desuden synes jeg også vi skal droppe den der amerikanske speaker "jingle".
Gong gongen er fin nok for mig, har aldrig tænkt over den er et link til boksning.
-
Hekler
Hvad med lidt originalitet hvis vi endelig skal til det?
Vi ved jo godt at der ikke er et eneste nyt valg af sang der vil få flertal alligevel. Derfor er det også noget som FCM bare skal gøre og så fuck the rest.
Jeg var ikke vild med Boksetemaet, da det blev præsenteret, men jeg synes faktisk idag at det er pisse fedt. Det er blevet til vores og noget som alle andre bitcher over.
Personligt så jeg gerne man fandt en eller anden der kunne skrive en lille kort March, smæk noget brassband og trommer på og vupti du har noget unikt i Dansk fodbold.
Jeg var ikke vild med Boksetemaet, da det blev præsenteret, men jeg synes faktisk idag at det er pisse fedt. Det er blevet til vores og noget som alle andre bitcher over.
Personligt så jeg gerne man fandt en eller anden der kunne skrive en lille kort March, smæk noget brassband og trommer på og vupti du har noget unikt i Dansk fodbold.
-
Jydepower
Just like OB (:
http://www.youtube.com/watch?v=y1OM6rPxECg fra det 27. sekund bruger OB den som "introsound" Den er virkelig fed, hvor efter de har synget åååå,å,åååååå så synger de ODENSE, det lyder virkelig fedt og synes det skal være noget i den stil, som kan få stadion med og hvor vi evt. synger et par ord eller to.
Teksten skal bare kunne være nem at hører, give mening, melodien skal være enkelt så kan du få mange på stadion med!!
Teksten skal bare kunne være nem at hører, give mening, melodien skal være enkelt så kan du få mange på stadion med!!
-
PeterK123
Re: Just like OB (:
Fantastisk.
Selve sangen er jo ikke svær, og jeg tror i hvert fald at store dele af Nordea kan komme med på den her. Jeg stemmer for!
Selve sangen er jo ikke svær, og jeg tror i hvert fald at store dele af Nordea kan komme med på den her. Jeg stemmer for!
-
Chap
Vi skal ikke bruge den samme sang som OB - det ville jo være latterligt. Vis nu lidt kreativitet og kom med nogen melodier, som ingen andre (danske) klubber bruger.
IMO ville det være alt for fedt at bikse en fed tekst sammen til den her melodi, den er så let og dog så genial - http://www.youtube.com/watch?v=qQhJIfe6at8
IMO ville det være alt for fedt at bikse en fed tekst sammen til den her melodi, den er så let og dog så genial - http://www.youtube.com/watch?v=qQhJIfe6at8
-
Jydepower
Jeg må lige rette mit eget indlæg, den har ikke lagt det hele ind :s
Mener ikke vi skal bruge OBs selv om det er mega fed! men hvad med noget som safrido? what ever.. bare noget med lidt melodi og tempo og så kombineret med en tekst som er enkelt, og som folk kan hører.
Mener ikke vi skal bruge OBs selv om det er mega fed! men hvad med noget som safrido? what ever.. bare noget med lidt melodi og tempo og så kombineret med en tekst som er enkelt, og som folk kan hører.
-
Bobby
Re: Queen's F... You
Jep, helt rigtigt. det var der jeg så sangen, så den skal jeg ikke tage æren for 
-
Nillen85
Re: We love you song.
Sad lige og så OB-FCN. Hørte at ob`erne synger samme sang, det eneste der er ændret er at de synger odense..
Er det dem ellers os der er har "kopiert" den sang.?
Er det dem ellers os der er har "kopiert" den sang.?
-
Dondy
Re: Queen's F... You - Chesney Hawkes er svaret :)
Synes selv den her sang vil være fed at løbe på banen til
http://www.youtube.com/watch?v=EJxxYlcN ... re=related
Men ellers kunne måske få lavet en sang? man kunne jo prøve at snakke med safri duo eller andre musikere med noget gang i.
Men ellers kunne måske få lavet en sang? man kunne jo prøve at snakke med safri duo eller andre musikere med noget gang i.
-
Bhomaszz
Re: Queen's F... You - Chesney Hawkes er svaret :)
Dondy Skrev:
>
> Men ellers kunne måske få lavet en sang? man kunne
> jo prøve at snakke med safri duo eller andre
> musikere med noget gang i.
Safri Duo? nej vel...
>
> Men ellers kunne måske få lavet en sang? man kunne
> jo prøve at snakke med safri duo eller andre
> musikere med noget gang i.