Anni Skrev:
-------------------------------------------------------
efter at have set kampen igen på TV -
> at de skærme tager så meget af lyden. Jeg kunne
> tydeligt høre os.
Det er såmen let nok at synge højest på tv det gælder bare om at få placeret en mikrofon peget lige op på os. Det er logik for burhøns at den skærm tager en stor del af lyden. Nu har jeg selv arbejdet med efterklag og den slags i et stykke tid og med den størrelse skærmen er kan den ikke andet end at reflektere en masse lyd lige tilbage i hovederne på os. Du har ik lagt mærke til at vi pludseligt kan høre os selv?
> Skal vi sammenligne Horsens kampen med Brøndby
> kampen, så kommer vi alligevel aldrig til at
> overdøve Brøndbys fans, tror jeg, om vi er på
> midten eller i et hjørne om der er skærme eller
> ej.
Og hvad så? Hvorfor så overhovedet synge. Tror ikke dettte har noget at gøre med at det er en brøndbykamp siden det er noget BW har haft tankerne og overvejelserne. Havde selv regnet med at det var noget der først ville ske efter sommerferien, men flytter da glædeligt med.
> Nu har jeg ikke tal på, hvor mange fans, der
> synger med, men selv om jeg ikke er synsk, så tror
> jeg ikke, at alle, der synger med, rykker ud i
> hjørnet, og hvad har vi så ud af det? Hvis eks. 50
> % af de syngende fans rykker ud i hjørnet, og det
> hjælper på volumen, at der ingen skærm er, så skal
> de 50 % synge dobbelt så højt, for at afhjælpe
> manglen af de sidste 50 %, og så er vi jo lige
> vidt, så lyder vi ikke bedre/højere alligevel.
Alt så nej? Hvis skærmen tager 20% lyd og 50% følger med så skal vi kun synge 30% højere. Det her har også været diskuteret før. De syngende fans der af princip ikke gider flytte for at støtte holdet er så nok heller ik dem der synger særligt meget, Man kan ikke stå og proklamere sin kærlighed til klubben for så bagefter at stikke hælene i når der skal ofres en meget lille smule for at støtte de elskede.
> Stemningen har ikke, som flere skriver, været så
> god i den senere tid, som den plejer, men det
> behøver jo ikke være storskærmenes skyld, det kan
> vel ligeså godt være resultatet.
Resultatet? 2-0 over AAb? At vi ligger til sølv, med flok unge nye drenge som vi intet havde ventet af før foråret gik igang. Nej stemningen har været fuldt ud tilfredstillende og der er blevet givet gimeligt gas på sas i foråret. Men der er fra flere på faxe og sponsorpladser blevet gjort opmærksom på den manglende lyd.
Storskærmenene er blot endnu en god grund til at flytte. Der har jo været masser af andre grunde fremme tidligere. Alt skal gøres/forsøges for at forhøjne støtten til drengene, hvis vi ik kan blive enige om så meget så tror jeg problemet ligger et helt andet sted.
> Jeg tror stadig, vi mister den del af syngende
> fans på Nordea, som vi endelig har fået med os,
> hvis vi flytter ud i hjørnet.
Tror jeg helt bestemt også men mon ik de finder os hvis de virkeligt vil synge med? Tror tilgengæld også at vi kan fange lige så mange nye på en ny plads.
> Med erindring på den kamp, hvor de unge rykkede 10
> meter væk - på grund af klager over deres flag, og
> tog Capoer'ne med (selv om det kun var under
> opvarmning af kampen) da døde midten af Nordea
> total, indtil Capo'erne rykkede ind på midten
> igen.
>
> Hvis Capo'erne skal til at styre sangene fra et
> hjørne af Nordea, kan man ikke følge med i det
> andet hjørne. Så bliver det som på udebane i fri
> luft, hvor den ene side er flere takter bagud end
> den styrende side, og så holder folk med at
> synge.
>
> Næh, ryk Capoer'ne ned foran sammen med trommen -
> og lad os så håbe på, det ikke bliver regnvejr

)
Må du også gerne for min skyld, bliver nok bare svært at komme til for børn og andre nydere. Har ikke lige læst hele tråden igennem så ved ik om nogen har været inde på at BW efter sigende arbejder på evnt at få en bar op i hjørnet til faxe. Ved at der har været planlagt en bar magen til den i det andet hjørne men at den åbenbart er droppet. Men at få en BW bar deroppe ville da være aldeles klasse, men det er jo noget bestyrelsen kan arbejde på. Det kunne jo evnt. være en kompensation for at FCM at smidt de skærme op foran os.