Danny Califf til FCM!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Chap

Danny Califf til FCM!

Indlæg af Chap »

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Den havde jeg sku ikke lige set komme! Men IMO er han en rigtig stærk midterforsvarer, og han er vel også transferfri? - og derudover kan han også bidrage med noget rutine.
Senest rettet af Chap 20. apr 2008, 12:09, rettet i alt 1 gang.

Peter Ross

Re: Danny Califf til FCM!

Indlæg af Peter Ross »

Det må betyde et farvel til Troest.
Jeg må være ærlig og sige, jeg ikke aner en klap om Califfs niveau, så om det er en god eller dårlig signing, vil jeg ikke gøre mig klog på.

PeterRoss

Chap

Indlæg af Chap »

Ja det vil jeg også tro - men med den løn Troest kræver er det i mine øjne fint nok. Jeg har heller ikke det store kendskab til Califf, men jeg har da hørt en del AaBere snakke rigtig positivt om ham igennem tiderne, så jeg synes det er et rigtig godt køb, da vi som sagt får ham transferfri.

aoa-fcm

Indlæg af aoa-fcm »

Hvor lang er den kontrakt?
Der står på fcm.dk at det er en lang kontrakt, men ikke noget med længden....

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

"SAS Liga-klubben FC Midtjylland forstærker sig fra sommer med den 28-årige amerikanske forsvarsspiller Danny Califf, der skifter fra de nordjyske titelaspiranter AaB til FCM på en fireårig kontrakt, gældende fra den 1. juli i år"

Peter Ross

aoa-fcm

Indlæg af aoa-fcm »

Ups.

Så havde nok alligevel læst atiklen for hurtig...:)

Men tak ;)

Claus (BW#1145)

Re: Danny Califf til FCM! - Nyhedsbrev fra DAMP.

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Nyhedsbrev fra Dansk AMP 19.04.2008

Meddelelse nr. 41 - FC Midtjylland forstærker sig med Danny Califf
FC Midtjylland

Meddelelse nr. 41/2008

FC Midtjylland forstærker sig med Danny Califf

Midtjyderne henter den stærke amerikanske forsvarer på lang kontrakt

SAS Liga-klubben FC Midtjylland forstærker sig fra sommer med den 28-årige amerikanske forsvarsspiller Danny Califf, der skifter fra de nordjyske titelaspiranter AaB til FCM på en fireårig kontrakt, gældende fra den 1. juli i år.

”Fodbold er jo en branche, hvor medarbejderne kommer og går. Det er vel udtryk for rettidig omhu, når vi knytter Danny Califf til os. Men vi har nu fulgt ham i længere tid, og vi er glade for at få tilgang af en af SAS Ligaens største defensive personligheder,” siger Jens Ørgaard, sportsdirektør i FC Midtjylland. Daniel Benjamin Califf, som den populære og hårdføre centerforsvarer og nuværende anfører i AaB rettelig hedder, kom til AaB for et par sæsoner siden og har fra første dag været fast inventar på klubbens bedste mandskab. Indtil nu er det bl evet til 86 kampe og to scoringer for den kompromisløse californier. Califf har tillige repræsenteret USA i 14 A-landskampe. Som helt ung var han med til VM for U-17 landshold.

”Vi har mange unge spillere i FC Midtjylland, så ud over at gøre fyldest i centerforsvaret regner vi også med, at Danny Califf bliver en af de voksne rollemodeller i truppen. På den måde kan han godt sammenlignes med Petter Furuseth, som vi både hentede på grund af de spillemæssige og menneskelige kvaliteter,” siger Jens Ørgaard. Danny Califf kom til AaB fra amerikanske San Jose Earthquakes. Før det spillede han over 100 førsteholdskampe for Los Angeles Galaxy.

Tilgangen af Califf fra 1.juli kommer i sagens natur ikke til at påvirke klubbens forventninger til indeværende regnskabsår, hvor FC Midtjylland fastholder forventningerne om et overskud på 13-14 mio. kr. pr. 30.06.2008. Udgiften vil være indregnet i de forventninger som klubben har til regnskabsåret 2008/2009. Forventninger til næste regnskabsår meldes ud i forbindelse med fremlæggelse a! f regnsk abet for 2007/2008.

For at framelde eller ændre nyhedsbrevs profilen, gå til danskamp.dk

© Dansk Autoriseret Markedsplads A/S · Holmboes Allé 1 · 8700 Horsens
Tlf.: 70 227 228 · Fax: 70 227 230 · Email: danskamp@danskamp.dk

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

En eller anden skal der nok ryge

Ifølge fondsmeddelelsen står der:

"Tilgangen af Califf fra 1.juli kommer i sagens natur ikke til at påvirke klubbens forventninger til indeværende regnskabsår, hvor FC Midtjylland fastholder forventningerne om et overskud på 13-14 mio. kr. pr. 30.06.2008. Udgiften vil være indregnet i de forventninger som klubben har til regnskabsåret 2008/2009."

Man kan måske spekulere lidt i at Califfs løn ikke gør noget ved de forventninger man har til næste regnskabsår, og så veje det op mod den løn som Troest har nu

Så er der nok en difference, men det er nok svært lige at få det hele til at stemme sådan udfra en simpel regnemåde :-)

Husum

Indlæg af Husum »

Det var en meget overraskende nyhed. Nu bor jeg selv i Aalborg og har kunnet følge med i forhandlingerne med Califf i "nordjyllands CNN" 24 Nordjyske (mest overflødige kanal nogensinde). Her var jeg under indtryk af at kontrakten med Califf ikke blev forlænget, da hans forskerordning udløb. Dermed må han jo blive en pænt dyr herre for os. Så forstår jeg ikke hvorfor man ikke hellere bruger pengene på at beholde Troest....

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Hold da kæft det er godt det her!!
Han er en type som minder meget om KBN!
Han er hovedstødsstærk, boldsikker, overblik, rutine, VILDSKAB!
Han har også nogle gode offensive evner, spec. på dødbolde!
og han går forest i nærkampene
Genialt køb efter min mening!!
Nogen der ved hvad prisen er!?

lekkim0610

Indlæg af lekkim0610 »

Måske Califf bare får hovedparten af sin løn, udbetalt det første år han er hos jer, og så får han en mere "overskuelig" løn de sidste 3 år"..

Prisen er: 0 kr...

Men ligefrem at sige at han er boldsikker, er måke lidt i overkanten.. Synes efterhånden at mange klubber har forstået at, når AaB har bolden så skal presset ligges sådan at det er Califf der skal føre bolden frem. hvilket ret ofte resultere i lange bolde.

Shadrak

Indlæg af Shadrak »

Han er transferfri, så ingen pris, men nok en sign-on fee. Men 0 kr. til Aab

Jydepower

Re: Danny Califf til FCM - Lønnen ?

Indlæg af Jydepower »

lekkim0610, Han kan sagtens hold på bolden og fordele den!!
Ikke lige som f.eks Hangeland, Kildentoft osv. men han er ikke svag med bolden!

Okay.. Men hvordan kommer hans Løn til at se ud?!
Hvis Aab ikke har gidet at give ham det han ville have, er vi så langt oppe eller hva'?

mrjelle

Indlæg af mrjelle »

Igen må man tage hatten af for Ørgaard der snupper en profil transferfrit fra en liga rival, flot arbejde.
Mht Califf så kan ihvertfald bringe rutine og vildskab i spillet, efter min mening en super signing.

lekkim0610

Re: Danny Califf til FCM - Lønnen ?

Indlæg af lekkim0610 »

Vil tro at han vil få en forholdsvis stor løn. Men som der er en der siger inde på AaB's debatside, så kan dette skifte måske lave så meget ravage i AaB at guldet måske kommer lidt tættere på for jer..

Besvar