Pokal: Brøndby IF vs FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bobby

Re: ER's manglende taktiske forståelse

Indlæg af Bobby »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------

> Sidst vi spillede I Brøndby stillede vi med
> stærkeste opstilling, og der blev vi tromlet i
> starten. Så hvorfor skulle det være bedre denne
> gang? At mene vi blev overmatchet igår skyldes
> udelukkende at man fokuserer på resultatet, og
> ikke spillet. Naturligvis er det resultatet, der
> tæller i sidste ende, men når man vil evaluere
> måden det blev skabt på, og kritisere det taktiske
> oplæg samt holdopstillingen, så kan man altså ikke
> kun fokusere på resultatet. Vi spillede BIF fint,
> fik ødelagt deres opspil, og de fik aldrig
> etableret et pres. At vi ender med at tabe 3-0 er
> misvisende og skyldes personlige fejl af hhv.
> forsvaret og dommeren. Ikke taktikken eller
> holdopstillingen.

Der er jo netop større chance for personlige fejl i forsvaret, når man skifter 3 ud af 4 mand. Det kan kun give usikkerhed. Selvfølgelig kan man kritisere det taktiske oplæg, når man skifter syv mand i startopstillingen. Det kan godt være vi får stresset Brøndby's opspil, men det er godt nok også begrænset hvad vi får skabt af chancer. Igen fordi, der er syv nye, der ikke er spillet sammen. Som jeg skrev, er jeg meget pro Erik, men han kan som alle os andre lave fejl, og det gjorde han altså i det taktiske oplæg igår ved at skifte syv mand ud. Så undervurderer man altså Brøndby, som netop har slået os for kort tid siden.

Hausser

Re: Snup en kiks

Indlæg af Hausser »

Hvad fanden snakker du om Chris? Gider du ikke vise mig et indlæg hvor jeg giver udtryk for en "gammel" mening?

I det hele taget,så bidrag med lidt selv.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Hekler Skrev:
> Nu kan det godt være der er nogen der kun har
> fulgt FCM i to kampe og et nederlag altså kommer
> som en overraskelse, men for os andre der har set
> marginalt flere fodboldkampe, så har vi altså
> prøvet at tabe før.
>
Nu er du jo ikke den eneste, der har patent på at være FCM fan og på at have fulgt holdet i mere end to kampe.

Jeg er som skrevet i tidligere indlæg meget pro Erik og FCM. Derfor behøver man vel ikke klappe dem på ryggen hver gang. Erik begår ligesom de fleste andre mennesker fejl - det skal der være plads til, bevars. Men derfor kan man jo godt forholde sig kritisk, når han laver en taktsik brøler og skifte 7 mand ud i startopstillingen.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Hausser Skrev:

>
> Forskellen på den her kamp og den sidste i Bif,
> var jo at vi dengang var langt nede spillemæssigt
> og vi mødte op med et veludviklet udebanekompleks
> i ryggen. Foruden det havde en lang række spillere
> endnu ikke fundet forårsformen. Siden hen har C.P,
> Kjær, Salami, Kolja, Furuseth, Thyge og Danny alle
> løftet deres spil et niveau, men alligevel
> udelader vi 6 af disse spillere fra
> startopstillingen?

Thyge og Furuseth var skadet / småskadet. Kolja skal være helt klar til Aab kampen
Han har leveret på utrolig højt niveau,så han ville være helt smadret nu
det samme med C.P.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Jydepower Skrev:
>
> Thyge og Furuseth var skadet / småskadet. Kolja
> skal være helt klar til Aab kampen
> Han har leveret på utrolig højt niveau,så han
> ville være helt smadret nu
> det samme med C.P.

C.P. var meget skuffet over ikk at starte inde og følte sig i form.

http://www.bold.dk/nyt/?vis=82152

Hausser

Indlæg af Hausser »

Som Martin Ericsson fra Bif da også siger i MetroXpress, "Der findes ikke så gode trupper i Danmark, så man kan spare så mange spillere." Ericsson var noget overrasket da han så hvilket hold vi stillede med.

Hausser

Re: Chancerne for og imod?

Indlæg af Hausser »

Optimisme er en god ting Jyde, lad os alle krydse fingre for du får ret :)

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

havde læst den, men hvis han spiller på det niveau som han har gjort mod FCK og OB
så holder han ikke hele kampen mod Aab

Vinding

Leon Jessen

Indlæg af Vinding »

Puha denne mand havde det svært i aftes på Brøndby stadion. Jeg ved godt at han ikke er helt skarp efter sin skade, men jeg håber ikke at han bliver genvalgt nu når han havde en stor del af skylden ved de 2 sidste mål.

Vinding

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg synes bestemt vores trup er rigtig god

Jeg var ikke nervøs for spillernes formåen individuelt, der synes jeg de er meget gode allesammen

Jeg så en kamp på stadion hvor der igen blev udvist en viljestyrke og gejst som vi kun kan være stolte af

Heinze var en super keeper, dog med de begrænsninger vi ved han har

I forsvaret skuffede Leon til tider lidt, mens Gnanou og Troest havde styr på det meste - Klimpl var som udfra beskrevet fra træningskampene rigtig spændende at følge

Salami og Florescu sparkede bare røv på den midtbane - synes at Flinta og Madsen også gjorde en god figur

Collins var fabelagtig i 2. halvleg, bare synd han ikke opnår noget mere (mål)
Fagerberg mangler stadig noget drive, hvis du spørger mig

Brøndby havde ikke fortjent at vinde 3-0 men det gjorde de desværre, så vi må bare repetere sejren fra i sommers !

mrjelle

Indlæg af mrjelle »

Rart endelig at høre en optimistisk, syns dog ikke Flinta fortjener ros efter sin indsats i går.
Dog vil jeg give dig ret i at BIF selvfølgelig ikke havde fortjent at vinde 3-0 1-0 eller 2-1 havde nok været mere fortjent.

Det første mål er ringe af Klimpl og tildels Heinze, det andet er bare flot sparket ind men kræver også en del held. Det tredje bygger på en pinlig dommerfejl.
Vi må bare indrømme vi ikke havde heldet med os i går, sådan er det også en gang i mellem.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Folk tror tilsyneladende vores trup udelukkende består af svagbørn, lad mig lige opfriske, den gør den altså ikke, samtlige spillere er altså toptrimmede atleter og vores spillere er altså ikke fysisk svagere end de andre superligatrupper.

Bif skiftede kun Randrup ud pga en skade, i forhold til weekenden, skulle det så være ensbetydende med de nu er nødt til at spare et halvt hold i weekenden mod Esbjerg? Og hva med FCK og Esbjerg, er det så også nødt til at spare 5-7 spillere i weekenden? Og hvad gør man i udlandet, hvor man som standard spiller søndag-onsdag-lørdag?

lad mig for go ordens skyld slå fast, at jeg selvfølgelig syntes det er fint vi sparer spillere med småskavanker som Thyge, det syntes jeg ikke kan diskuteres. Problemet ligger er ikke vi skifter en enkelt eller to, problemet er jo at vi stiller med en helt unik startformation, med tre nye forsvarere som vel dårligt nok har spillet en træningssession på samme hold.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg syntes også vores trup er rigtigt god, men der er trods alt ingen tvivl om at de næstbedste er lige knapt så gode som vores optimale start-11.

Bif ville jo heller ikke være så stærke hvis nu du hev Holmén, Katongo, Retov, Gislason, T. Rasmussen og Ericsson ud af den startformation vi så igår.

ikastbo

Indlæg af ikastbo »

Hausser Skrev:
> Jeg syntes også vores trup er rigtigt god, men der
> er trods alt ingen tvivl om at de næstbedste er
> lige knapt så gode som vores optimale start-11.
>
> Bif ville jo heller ikke være så stærke hvis nu du
> hev Holmén, Katongo, Retov, Gislason, T. Rasmussen
> og Ericsson ud af den startformation vi så igår.

så sandt som skrevet... med tom kølnert bruger ikke ER rotationsprincip, som igen igen har vist sig ikke altid. holder vand. Er meget spændt på om TT vil forsætte med det der.... rotationssystem... efter sommer, kan delvist se ideen i det men ikke til afgørende kampe som i går.. hvor det IKKE var den stærkeste trup..

Casper Søe

Re: OT

Indlæg af Casper Søe »

j3pq3 Skrev:
> hold da op en reaktion du kommer med der BW - 665,
> man skulle nærmest tro du var ER?
> ja jeg er da enig i at Casper søe's overskrift er
> lidt hård, men der er jo også et begreb der hedder
> "overdrivelse fremmer forståelse".

Hov hov. Det var nu ikke min overskrift, mit var et svar på BW 163. bare lige for at få det på det rene.

Besvar