Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Vinding Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hvis man sammenligner deres og vores
> > spillerindkøb, lønudgifter og spillersalg, så
> > matcher vi dem helt klart...
>
> LOL. Det er altså helt ude i skoven det der. Har
> du hørt om Ailton, Pospech, Ulrik Laursen og
> Morten Nordstrand?
> Vi har ikke købt spillere, der koster bare i
> nærheden af det, som de koster. FCK har
> LAAAAAAAAAAAAAAAANNNNGT flere penge end os og
> MEGET højere lønninger. Deres problem er, at de
> alligevel ikke kan konkurrere med udenlandske
> klubber, og derfor ikke kan tiltrække ret meget
> bedre spillere end de har nu.
Du misforstår mig eller også så har jeg udtrykt mig forkert. Jeg mener at de har meget højere lønudgifter end os, og derfor har vi en bedre foretning end dem, da vi ikke giver det samme når vi køber spillere, samtidig med at Ørgaard har forstået at sælge vores spillere til den helt rigtige pris.
Vinding
FCK verdens rigeste klub?
-
Kent
Re: FCK verdens rigeste klub?
Vinding Skrev:
> Du misforstår mig eller også så har jeg udtrykt
> mig forkert. Jeg mener at de har meget højere
> lønudgifter end os, og derfor har vi en bedre
> foretning end dem, da vi ikke giver det samme når
> vi køber spillere, samtidig med at Ørgaard har
> forstået at sælge vores spillere til den helt
> rigtige pris.
OK - fair nok. Kan godt se at det kan forstås på den måde, så beklager udbruddet. Det er helt klart at hvis man ser på det forholdsmæssigt, så er vores salg og køb faktisk bedre end FCK. Men de har så også et helt andet forretningskoncept og indkøbsstrategi, hvor de henter etablerede profiler og ikke unge talenter.
> Du misforstår mig eller også så har jeg udtrykt
> mig forkert. Jeg mener at de har meget højere
> lønudgifter end os, og derfor har vi en bedre
> foretning end dem, da vi ikke giver det samme når
> vi køber spillere, samtidig med at Ørgaard har
> forstået at sælge vores spillere til den helt
> rigtige pris.
OK - fair nok. Kan godt se at det kan forstås på den måde, så beklager udbruddet. Det er helt klart at hvis man ser på det forholdsmæssigt, så er vores salg og køb faktisk bedre end FCK. Men de har så også et helt andet forretningskoncept og indkøbsstrategi, hvor de henter etablerede profiler og ikke unge talenter.
-
Vinding
Re: FCK verdens rigeste klub?
Det er rigtigt som du skriver at vi satser på talenterne, hvor de derimod køber spillere der er slået igennem.
Laver man f.eks. en sammenligning af Ken Fagerberg og Ailton. Vi gav 10 mio kr for Fagerberg og FCK gav 23 mio kr. for Ailton. Ailton får formentlig en langt højere løn end Fagerberg, og skulle de begge 2 slå igennem, vil formentlig blive solgt til ca. samme pris og derved har vi lavet en langt bedre forretning.
Vinding
Laver man f.eks. en sammenligning af Ken Fagerberg og Ailton. Vi gav 10 mio kr for Fagerberg og FCK gav 23 mio kr. for Ailton. Ailton får formentlig en langt højere løn end Fagerberg, og skulle de begge 2 slå igennem, vil formentlig blive solgt til ca. samme pris og derved har vi lavet en langt bedre forretning.
Vinding