Brøndby Support

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Ravnen

Re: FCKFC med kæmpe underskud

Indlæg af Ravnen »

Kan den ikke genbruges? den var flot :-)

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> kopien Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > af ren og skær nysgerrighed... hvad var den ene
> > købetifo for en????
>
>
> Tror godt du ved hvad er for en der altid er
> blevet kaldt en købetifo :-)
>
> Det banner der fyldte det meste af Nordea, hvor
> der stod SAS
> http://www.black-wolves.com/extra/baggrund13-800x6
> 00.jpg

-og alligevel er det ikke en købetifo! I min verden er en købetifo noget der ikke er lavet af tifogruppen selv og ikke kræver noget arbejde. Det opågældende banner er hjemmelavet. Kald den en sponsortifo eller hvad du vil, men en købetifo er det ikke IMO.

I øvrigt har det igennem mine år i BWs bestyrelse ikke været tifo der har været den store synder i regnskabet, så mini har fuldstændig ret i at du ikke aner hvad du taler om. Det kan så undre mig lidt siden du selv har deltaget i de fleste generalforsamlinger og med egne øjne har kunnet se udgift og indtægtsposter i BW, men min gennemgang af regnskabet var måske for kedelig?

Lund

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Thomas Lund Skrev:
-------------------------------------------------------
> Altoriso Skrev:
> -----
> > kopien Skrev:
> >
>
> > -----
> > > af ren og skær nysgerrighed... hvad var den
> ene
> > > købetifo for en????
> >
> >
> > Tror godt du ved hvad er for en der altid er
> > blevet kaldt en købetifo :-)
> >
> > Det banner der fyldte det meste af Nordea, hvor
> > der stod SAS
> >
> http://www.black-wolves.com/extra/baggrund13-800x6
>
> > 00.jpg

> -og alligevel er det ikke en købetifo! I min
> verden er en købetifo noget der ikke er lavet af
> tifogruppen selv og ikke kræver noget arbejde. Det
> opågældende banner er hjemmelavet. Kald den en
> sponsortifo eller hvad du vil, men en købetifo er
> det ikke IMO.

Nej og det var også det vi alle var enige om dengang debatten "rasede" og andre fans hånede os for den :-)

> I øvrigt har det igennem mine år i BWs bestyrelse
> ikke været tifo der har været den store synder i
> regnskabet, så mini har fuldstændig ret i at du
> ikke aner hvad du taler om. Det kan så undre mig
> lidt siden du selv har deltaget i de fleste
> generalforsamlinger og med egne øjne har kunnet se
> udgift og indtægtsposter i BW, men min gennemgang
> af regnskabet var måske for kedelig?
>
> Lund

Jeg mindes ikke at jeg på nogen måde har skrevet at BW havde høje udgifter til tifo....Hvor ser du det henne ?

Vi må dog erkende, at omend vi har lavet mange meget flotte tifoer, så kan de ikke helt måles med de helt store i FCK og Brøndby
Men som jeg også fandt frem til omkring FCKFC´s regnskab, så viste det sig jo også, at der var to store hovedårsager til deres underskud (medlemstal og flytur) og så to mindre heriblandt tifoarbejde

Men du har måske ikke gidet læse hele tråden, Thomas ;-)

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

jeg har læst tråden

Det er tydeligt at du drager konklusioner uden at have læst om årsagerne. Det kan man så se på dine senere indlæg at du så har undersøgt. Fint nok, men det ændrer ikke på det faktum at dit første indlæg er noget skrammel, når de største poster der er skyld i underskuddet er flyveturen og manglende medlemstilgang.

Min snak om BWs regnskabhandler om, at når BWs regnskab ikke bærer præg af at det er TIFO der er skyld i at vi ikke altid holder os inden for budgettet, hvorfor skulle det så være tilfældet i FCKFC? De nævner det som årsag nummer tre, men nu er en TIFO som udgangspunkt en ren udgiftspost i modsætning til arrangementer, hvor man skal balancere indtægter og udgifter. Dit første indlæg lyder jo som om at FCKFC har brændt 800.000 kr. af på tifo.

Desuden kunne man også have en mere nuanceret tilgang til tingene.

Man har satset kraftigt på en flyvetur til Portugal, måske endda på medlemstilkendegivelser. Medlemmerne har måske svigtet deres ord og fanklubben står tilbage med lorten. De har endda reddet en smule med et mindre fly. (et scenarie af mange)

Man har måske også budgetteret med en medlemsfremgang jf. de sidste års procentvise stigning. Det har måske slået fejl (jeg kender ikke tallene)
Hvordan vender man sådan noget til et overskud? Man kan lave en hvervekampagne og bruge penge på det, men slår det fejl bliver underskuddet større. (endnu et scenarie af mange)

Min pointe er, at det ikke er så enkelt at "få det til at løbe rundt" når indtægter og udgifter ligger spredt over året.

Lund

Besvar