dog er synes jeg capoerne er blevet bedre til at få folk til at klappe, og fx tage hinanden om skuldrene
Fat det nu!!!!
-
Thomasnoerum
Fat det nu!!!!
Hvorfor er det at capoerne ikke kan forstå at de skal skrue meget ned, eller helt undvære mikrofonen? den overdøver alt andet. spicelt når der bliver lavet en "forza" det er jo ikke fedt at capoen råber højere end pøblen.
dog er synes jeg capoerne er blevet bedre til at få folk til at klappe, og fx tage hinanden om skuldrene
Senest rettet af Thomasnoerum 23. mar 2008, 17:41, rettet i alt 1 gang.
-
Dennis (BW2479)
Re: Fat det nu!!!!
Så må du jo synge lidt højere kære ven, så du kan overdøve capoen! Med den lyd der var på stadion igår bliver det nok yderst svært for capoen ikke at overdøve os. Tror at grunden til at de nu er gået tilbage til mikrofonerne er fordi nogle har brokket sig over at de ikke brugte dem i efteråret.
En lille biting. Snak ordenligt Fat det nu!!!! Hvis du har sådan et problem med det så kontakt en af Capoerne så ... svært er det ik. Hvilken debat skaber man med sådan en overskrift andet end at provokere.
En lille biting. Snak ordenligt Fat det nu!!!! Hvis du har sådan et problem med det så kontakt en af Capoerne så ... svært er det ik. Hvilken debat skaber man med sådan en overskrift andet end at provokere.
-
Hekler
Capo
Jeg tror problemet er at der hvor Capo står kan de ikke høre sig selv, og derfor skrues der op. For mig at se er løsningen at få den trejde højtaler op så Capo får lyd i hovedet også.
Det er et problem når der er for stor forskel på volumen, for så lader folk sig diregere totalt af capo, og stopper når han stopper, det er jo ikke meningen.
Personligt ville jer gerne at Capo lyttede noget mere til hvilke sange er kom fra pøblen i stedet for hele tiden at starte em selv. Det gør han måske også, men jeg kan bare ike høre hvad der sker henne i UBM da de står rimeligt langt væk.
Iøvrigt så synes jeg det er noget pjat det der med at folk ikke kan starte deres egne sange. Man kan altså ike skrive en sang på graven og tro den bliver brugt. Der skal arbejdes for det.
Det er et problem når der er for stor forskel på volumen, for så lader folk sig diregere totalt af capo, og stopper når han stopper, det er jo ikke meningen.
Personligt ville jer gerne at Capo lyttede noget mere til hvilke sange er kom fra pøblen i stedet for hele tiden at starte em selv. Det gør han måske også, men jeg kan bare ike høre hvad der sker henne i UBM da de står rimeligt langt væk.
Iøvrigt så synes jeg det er noget pjat det der med at folk ikke kan starte deres egne sange. Man kan altså ike skrive en sang på graven og tro den bliver brugt. Der skal arbejdes for det.
-
Thomas Lund
Re: Capo
Nu havde jeg "fornøjelsen" af at se kampen på TV. Jeg synes at BW leverede en udemærket vokal.
Capoen var til gengæld for høj, så jeg blev lidt træt af at høre på Søren Ross i noget der ligner en hel time. Det bør være muligt at regulere de højtalere en smule ned.
Jeg ved godt at der er forskel afhængig af hvor mange der synger osv, vinden, hvem der har mikrofonen og hvor langt han stikker den ind i munden, men det kan ikke være en undskyldning for ikke at forholde sig til problematikken. Skru en enkelt eller to takker ned til næste hjemmekamp og test det igen.
Lund
Capoen var til gengæld for høj, så jeg blev lidt træt af at høre på Søren Ross i noget der ligner en hel time. Det bør være muligt at regulere de højtalere en smule ned.
Jeg ved godt at der er forskel afhængig af hvor mange der synger osv, vinden, hvem der har mikrofonen og hvor langt han stikker den ind i munden, men det kan ikke være en undskyldning for ikke at forholde sig til problematikken. Skru en enkelt eller to takker ned til næste hjemmekamp og test det igen.
Lund
-
Dennis (BW2479)
Thomas Lund Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu havde jeg "fornøjelsen" af at se kampen på TV.
> Jeg synes at BW leverede en udemærket vokal.
Arrg Lund nu har du vel efterhånden været til bold så mange gange at du godt ved at hvad man hører på tv ikke har bund i virkeligheden. Stemningen var slet ik god i mandags, den var enda bedre i vejle. Der var store huller i ASA igår, men er åbenbart hvad man kan forvente til en mandagskamp.
> Capoen var til gengæld for høj, så jeg blev lidt
> træt af at høre på Søren Ross i noget der ligner
> en hel time. Det bør være muligt at regulere de
> højtalere en smule ned.
Helt enig i at det var for højt igår, men er vel ik så svært at kommunikere ud i et lidt bedre toneleje. Syntes dog mængden var helt på plads igår. Ikke mange sekunder sangene kørte igår når Capo stoppede, men kan jo som Hekler siger også have noget med lydstyrken at gøre.
> Jeg ved godt at der er forskel afhængig af hvor
> mange der synger osv, vinden, hvem der har
> mikrofonen og hvor langt han stikker den ind i
> munden, men det kan ikke være en undskyldning for
> ikke at forholde sig til problematikken. Skru en
> enkelt eller to takker ned til næste hjemmekamp og
> test det igen.
>
> Lund
Syntes Søren og Dams har forholdt sig til det en del gange, vel også derfor de brugte megafoner det meste af efteråret, men hvis det var mig gad jeg delme heller ik svare på et FAT DET NU indlæg. Hvis du havde set den samme overskrift henvendt til dig selv havde du så svaret? Så var den nok længe væk.
> Nu havde jeg "fornøjelsen" af at se kampen på TV.
> Jeg synes at BW leverede en udemærket vokal.
Arrg Lund nu har du vel efterhånden været til bold så mange gange at du godt ved at hvad man hører på tv ikke har bund i virkeligheden. Stemningen var slet ik god i mandags, den var enda bedre i vejle. Der var store huller i ASA igår, men er åbenbart hvad man kan forvente til en mandagskamp.
> Capoen var til gengæld for høj, så jeg blev lidt
> træt af at høre på Søren Ross i noget der ligner
> en hel time. Det bør være muligt at regulere de
> højtalere en smule ned.
Helt enig i at det var for højt igår, men er vel ik så svært at kommunikere ud i et lidt bedre toneleje. Syntes dog mængden var helt på plads igår. Ikke mange sekunder sangene kørte igår når Capo stoppede, men kan jo som Hekler siger også have noget med lydstyrken at gøre.
> Jeg ved godt at der er forskel afhængig af hvor
> mange der synger osv, vinden, hvem der har
> mikrofonen og hvor langt han stikker den ind i
> munden, men det kan ikke være en undskyldning for
> ikke at forholde sig til problematikken. Skru en
> enkelt eller to takker ned til næste hjemmekamp og
> test det igen.
>
> Lund
Syntes Søren og Dams har forholdt sig til det en del gange, vel også derfor de brugte megafoner det meste af efteråret, men hvis det var mig gad jeg delme heller ik svare på et FAT DET NU indlæg. Hvis du havde set den samme overskrift henvendt til dig selv havde du så svaret? Så var den nok længe væk.
-
Thomas Lund
Nu har jeg med fuldt overlæg ikke forholdt mig til det barnlige toneleje i første indlæg. Nogle folk er bare uden for pædagogisk rækkevidde imens andre bare ikke er voksne nok til at holde tonen bedre. Det kommer forhåbentligt med alderen.
Derfor vælger jeg at forholde mig til emnet, som er at der er skruet for højt op. I øvrigt behøver de ikke svare her i tråden. Bare de skruer ned. Hvis man vil have folk til at tage mere ansvar og synge mere, gør man det ikke ved at overdøve dem med højtalerne og selv starte sange hele tiden. Det er det man kalder symptombehandling. Hvis folk skal have mulighed for at starte sange,skal der være pauser på mere end 20 sekunder og hvis de skal give mere stemme, skal de ikke bræges i hovedet, med 150 dB fra højtalere så de ikke kan høre sig selv.
(Ja jeg ved udemærket at TV ikke gengiver virkeligheden, men jeg synes stadig at BW leverede en middelgod vokal når man tager i betragtning, at holdet leverede uprovokerede fejlafleveringer og manglende fantasi. Uanset hvad, vil vokalen være påvirket af spillet på banen.)
Lund
Derfor vælger jeg at forholde mig til emnet, som er at der er skruet for højt op. I øvrigt behøver de ikke svare her i tråden. Bare de skruer ned. Hvis man vil have folk til at tage mere ansvar og synge mere, gør man det ikke ved at overdøve dem med højtalerne og selv starte sange hele tiden. Det er det man kalder symptombehandling. Hvis folk skal have mulighed for at starte sange,skal der være pauser på mere end 20 sekunder og hvis de skal give mere stemme, skal de ikke bræges i hovedet, med 150 dB fra højtalere så de ikke kan høre sig selv.
(Ja jeg ved udemærket at TV ikke gengiver virkeligheden, men jeg synes stadig at BW leverede en middelgod vokal når man tager i betragtning, at holdet leverede uprovokerede fejlafleveringer og manglende fantasi. Uanset hvad, vil vokalen være påvirket af spillet på banen.)
Lund
-
Dennis (BW2479)
Chap Skrev:
> Efter min mening skal der også helt klart skrues
> meget ned for det - det er ALT for højt. Men de
> gange hvor der er blevet anvendt megafoner isf.
> har det i mine øjne været perfekt mht. både
> styring af sange samt lydniveau.
Helt enig. Men så vidt jeg har forstået har BW brugt så mange penge på systemet så nu skal det bare bruges, ganske forståeligt iøvrigt. Jeg vil gå ud fra at systemet er købt til formålet så det kan simpelthen ik passe at det ik kan indstilles bedre. Må findes nogen der har forstand,ved ik om det kan være placering af højtaler der ikke er optimal eller hvad der er galt.
Et problem med megafon er at man kun kan hendvende sig til meget små dele af Nordea af gangen. Hvis de råber til den ene side af ASA kan den anden ik høre en skid før de vender sig eller sangen breder sig. Desuden er det lidt nemmere for dem at sætte folket igang med hænderne uden en megafon i hånden. Til vores møde sidste år blev der snakket en del om stemningen og syntes der var mange gode idér fremme på mødet. Skal ik kunne sige om det er noget bestyrelsen har arbejdet videre med. Syntes der blev snakket om et stemningsudvalg osv, men det er måske noget bestyrelsen vil snakke lidt om på søndag. Det her er jo ikke kun en snak om at få systemet op at køre optimalt.
Det skal fokuseres på kommunikation og en fælles indsats i stedet for at skubbe skylden på Capoen, mikrofonerne, flagene, nyderne eller den gamle mand med en sur cigar.
En ting er sikkert det hjælper intet med opfordringen Fat det nu. Fint at komme med kretik, men ville da helt sikkert også været rart for folkene bag at man kommer med forslag til løsninger. Syntes efterhånden vi har hørt det hele. Det er for højt, det er for lavt, de starter ikke nok sange, de starter for mange sange, de starter de forkerte sange, jeg kan ik teksten, jeg gider ik synge den sang Hekler har lavet han er dum, søren ignorer mig med vilje når jeg vil starte en sang, hvorfor må jeg ik bare synge Hader VFF 93 min?, hvorfor skal vi ik lave bølge når vi er foran 1-0 over lyngby?, hvorfor laver vi bølge når vi kun er foran 2-0 over FCK? osv.
> Efter min mening skal der også helt klart skrues
> meget ned for det - det er ALT for højt. Men de
> gange hvor der er blevet anvendt megafoner isf.
> har det i mine øjne været perfekt mht. både
> styring af sange samt lydniveau.
Helt enig. Men så vidt jeg har forstået har BW brugt så mange penge på systemet så nu skal det bare bruges, ganske forståeligt iøvrigt. Jeg vil gå ud fra at systemet er købt til formålet så det kan simpelthen ik passe at det ik kan indstilles bedre. Må findes nogen der har forstand,ved ik om det kan være placering af højtaler der ikke er optimal eller hvad der er galt.
Et problem med megafon er at man kun kan hendvende sig til meget små dele af Nordea af gangen. Hvis de råber til den ene side af ASA kan den anden ik høre en skid før de vender sig eller sangen breder sig. Desuden er det lidt nemmere for dem at sætte folket igang med hænderne uden en megafon i hånden. Til vores møde sidste år blev der snakket en del om stemningen og syntes der var mange gode idér fremme på mødet. Skal ik kunne sige om det er noget bestyrelsen har arbejdet videre med. Syntes der blev snakket om et stemningsudvalg osv, men det er måske noget bestyrelsen vil snakke lidt om på søndag. Det her er jo ikke kun en snak om at få systemet op at køre optimalt.
Det skal fokuseres på kommunikation og en fælles indsats i stedet for at skubbe skylden på Capoen, mikrofonerne, flagene, nyderne eller den gamle mand med en sur cigar.
En ting er sikkert det hjælper intet med opfordringen Fat det nu. Fint at komme med kretik, men ville da helt sikkert også været rart for folkene bag at man kommer med forslag til løsninger. Syntes efterhånden vi har hørt det hele. Det er for højt, det er for lavt, de starter ikke nok sange, de starter for mange sange, de starter de forkerte sange, jeg kan ik teksten, jeg gider ik synge den sang Hekler har lavet han er dum, søren ignorer mig med vilje når jeg vil starte en sang, hvorfor må jeg ik bare synge Hader VFF 93 min?, hvorfor skal vi ik lave bølge når vi er foran 1-0 over lyngby?, hvorfor laver vi bølge når vi kun er foran 2-0 over FCK? osv.
-
Kim
Hvorfor gør man ikke som på nedre c i parken hvor der hænger microfoner ned fra nedre c og det så bliver skudt ud i højtalerne.
Det er jo netop derfor de 3000-4000 cafe fans, der står der, til tider lyder som de gør i Brøndby...
Alt andet lige ville det være bedre end Hr. Ross og hans Alfa-han stemme der overdøver stort set alt andet (når man ser kampen på flimmeren)
BW #456
Det er jo netop derfor de 3000-4000 cafe fans, der står der, til tider lyder som de gør i Brøndby...
Alt andet lige ville det være bedre end Hr. Ross og hans Alfa-han stemme der overdøver stort set alt andet (når man ser kampen på flimmeren)
BW #456
-
Hekler
Stemningsudvalg?
Dennis (BW2479) Skrev:
> Helt enig. Men så vidt jeg har forstået har BW
> brugt så mange penge på systemet så nu skal det
> bare bruges, ganske forståeligt iøvrigt. Jeg vil
> gå ud fra at systemet er købt til formålet så det
> kan simpelthen ik passe at det ik kan indstilles
> bedre. Må findes nogen der har forstand,ved ik om
> det kan være placering af højtaler der ikke er
> optimal eller hvad der er galt.
Det handler jo om at man ikke bare kan møde op og håbe på det funker, og hvis man ikke gider bruge lidt tid inden kampen på at indstille skidtet så er det jo svært at få det til at fungere optimalt.
> Et problem med megafon er at man kun kan hendvende
> sig til meget små dele af Nordea af gangen. Hvis
> de råber til den ene side af ASA kan den anden ik
> høre en skid før de vender sig eller sangen breder
> sig. Desuden er det lidt nemmere for dem at sætte
> folket igang med hænderne uden en megafon i
> hånden.
Megafoner fungere kun for dem der har den peget lige på sig og når de altid bliver peget op i luften så er de jo ligemeget. Det fede ved det system vi har er jo at de virker, der skal bare flere hor nop og skrues ned.
> Til vores møde sidste år blev der snakket
> en del om stemningen og syntes der var mange gode
> idér fremme på mødet. Skal ik kunne sige om det er
> noget bestyrelsen har arbejdet videre med. Syntes
> der blev snakket om et stemningsudvalg osv, men
> det er måske noget bestyrelsen vil snakke lidt om
> på søndag. Det her er jo ikke kun en snak om at få
> systemet op at køre optimalt.
> Det skal fokuseres på kommunikation og en fælles
> indsats i stedet for at skubbe skylden på Capoen,
> mikrofonerne, flagene, nyderne eller den gamle
> mand med en sur cigar.
Jammen så er der vel ikke andet end at møde op på generalforsamlingen og stemme mig ind, så vil jeg tage hånd om det, hvis der ikke er andre.
> En ting er sikkert det hjælper intet med
> opfordringen Fat det nu. Fint at komme med kretik,
> men ville da helt sikkert også været rart for
> folkene bag at man kommer med forslag til
> løsninger. Syntes efterhånden vi har hørt det
> hele. Det er for højt, det er for lavt, de starter
> ikke nok sange, de starter for mange sange, de
> starter de forkerte sange, jeg kan ik teksten, jeg
> gider ik synge den sang Hekler har lavet han er
> dum, søren ignorer mig med vilje når jeg vil
> starte en sang, hvorfor må jeg ik bare synge Hader
> VFF 93 min?, hvorfor skal vi ik lave bølge når vi
> er foran 1-0 over lyngby?, hvorfor laver vi bølge
> når vi kun er foran 2-0 over FCK? osv.
Men det illustrere jo endnu bedre hvorfor der skal snakkes lidt med hinanden.
Lad os lave et stemningsudvalg, eller hvad vi nu skal kalde det, vi skal bare finde en måde hvor på folk kan deltage og vi undgår det bliver "Dem der bestemmer, fordi så gider jeg ikke" agtigt.
> Helt enig. Men så vidt jeg har forstået har BW
> brugt så mange penge på systemet så nu skal det
> bare bruges, ganske forståeligt iøvrigt. Jeg vil
> gå ud fra at systemet er købt til formålet så det
> kan simpelthen ik passe at det ik kan indstilles
> bedre. Må findes nogen der har forstand,ved ik om
> det kan være placering af højtaler der ikke er
> optimal eller hvad der er galt.
Det handler jo om at man ikke bare kan møde op og håbe på det funker, og hvis man ikke gider bruge lidt tid inden kampen på at indstille skidtet så er det jo svært at få det til at fungere optimalt.
> Et problem med megafon er at man kun kan hendvende
> sig til meget små dele af Nordea af gangen. Hvis
> de råber til den ene side af ASA kan den anden ik
> høre en skid før de vender sig eller sangen breder
> sig. Desuden er det lidt nemmere for dem at sætte
> folket igang med hænderne uden en megafon i
> hånden.
Megafoner fungere kun for dem der har den peget lige på sig og når de altid bliver peget op i luften så er de jo ligemeget. Det fede ved det system vi har er jo at de virker, der skal bare flere hor nop og skrues ned.
> Til vores møde sidste år blev der snakket
> en del om stemningen og syntes der var mange gode
> idér fremme på mødet. Skal ik kunne sige om det er
> noget bestyrelsen har arbejdet videre med. Syntes
> der blev snakket om et stemningsudvalg osv, men
> det er måske noget bestyrelsen vil snakke lidt om
> på søndag. Det her er jo ikke kun en snak om at få
> systemet op at køre optimalt.
> Det skal fokuseres på kommunikation og en fælles
> indsats i stedet for at skubbe skylden på Capoen,
> mikrofonerne, flagene, nyderne eller den gamle
> mand med en sur cigar.
Jammen så er der vel ikke andet end at møde op på generalforsamlingen og stemme mig ind, så vil jeg tage hånd om det, hvis der ikke er andre.
> En ting er sikkert det hjælper intet med
> opfordringen Fat det nu. Fint at komme med kretik,
> men ville da helt sikkert også været rart for
> folkene bag at man kommer med forslag til
> løsninger. Syntes efterhånden vi har hørt det
> hele. Det er for højt, det er for lavt, de starter
> ikke nok sange, de starter for mange sange, de
> starter de forkerte sange, jeg kan ik teksten, jeg
> gider ik synge den sang Hekler har lavet han er
> dum, søren ignorer mig med vilje når jeg vil
> starte en sang, hvorfor må jeg ik bare synge Hader
> VFF 93 min?, hvorfor skal vi ik lave bølge når vi
> er foran 1-0 over lyngby?, hvorfor laver vi bølge
> når vi kun er foran 2-0 over FCK? osv.
Men det illustrere jo endnu bedre hvorfor der skal snakkes lidt med hinanden.
Lad os lave et stemningsudvalg, eller hvad vi nu skal kalde det, vi skal bare finde en måde hvor på folk kan deltage og vi undgår det bliver "Dem der bestemmer, fordi så gider jeg ikke" agtigt.
-
Thomas Lund
Re: Stemningsudvalg?
Et stemningsudvalg lyder som en fin ide. På den måde kan man få talt om hvornår og hvor ofte man kører de forskellige sange og hvem der starter dem (Det kan naturligvis kun styres af Capo, fore resten af tribunen kan som udgangspunkt ikke kontrolleres).
Så vidt jeg husker var lydanlægget ikke så dyrt. Tror det maksimalt kostede en 3-4.000 kr. så det er jo ikke en formue. Men som Hekler Skriver, så er det det der fungerer bedst i forhold til megafonerne og capoerne kan se noget bold samtidig med at de synger, i modsætning til når megafonerne bruges. Det kunne da godt være at der skulle et par "horn" mere op så lyden ville blive mere jævnt fordelt, men under alle omstændigheder skal der skrues ned.
Lund
Så vidt jeg husker var lydanlægget ikke så dyrt. Tror det maksimalt kostede en 3-4.000 kr. så det er jo ikke en formue. Men som Hekler Skriver, så er det det der fungerer bedst i forhold til megafonerne og capoerne kan se noget bold samtidig med at de synger, i modsætning til når megafonerne bruges. Det kunne da godt være at der skulle et par "horn" mere op så lyden ville blive mere jævnt fordelt, men under alle omstændigheder skal der skrues ned.
Lund
-
Thomasnoerum
Re: Stemningsudvalg?
man må sku håbe det bliver til noget med det stemningsudvalg, for nej en dårlig stemning der var i dag. jeg ved godt at det sneede og alt det der, men at bliver at overdøvet af 30-40 fra djævløen? nej nej..
jeg kan godt for stå Ross gik ned fra capotårnet, der var jo ingen der ville synge?
jeg kan godt for stå Ross gik ned fra capotårnet, der var jo ingen der ville synge?