FCM-FCN

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Persian_Wolf

Re: FCM-FCN 1-0 (Frank MOM)

Indlæg af Persian_Wolf »

Ingen tvivl om det!

Han var helt genial ned i forsvaret til sidst, og perle mål!!

Jesper BW1100

Re: Lortekamp

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lad os starte med noget nær det eneste positive i denne kamp; de 3 point. Ellers er der ikke meget der lykkes. Vores 4-3-3 system fungerer ikke optimalt (endnu). Pasningsspillet er rystende dårligt, hvilket gør vi ikke får lagt det vanlige pres på modstanderen på SAS-arena. Men det allerværste er at Femi går ud med noget der kunne ligne en alvorlig fiber. Han bliver fandme svær at undvære. Generelt en lortekamp, hvor de 3 point dog er et fint plaster på såret.

Karakterer:

Raska 9:
Laver én fejl, hvor han kommer busende ud og ikke får bokset ordentligt væk. Ellers sikker.

Troest 8:
Rutinepræget godkendt indsats. Som sædvanlig knap så god til at komme ordentligt af med bolden.

Kjær 8:
Godkendt indsats. Dog med enkelte skønhedsfejl, der trækker ned.

CP 7:
Er virkelig skidt i det defensive i dag. Smider mange dumme bolde væk. Bedre offensivt end defensivt.

Danny 7:
Kæmper og fighter mere end sjældent set. Dog ligeså usikker i boldomgangen, som så mange andre.

Baba 7:
Kommer ikke til ret meget ude på den venstre fløj. Det ligner ikke en optimal plads for Baba.

Femi 9:
Arbejder stenhårdt som sædvanlig, og får brudt FCN-opspillet det meste af tiden. Dog enkelte boldtab der trækker ned. Udgår desværre med en skade.

Florescu 8:
Bedre end i Vejle. Vi ser en aggressiv Florescu, som lykkedes med noget og mislykkedes med noget andet. Helt sikkert perspektiv i Florescu.

Thyge 8:
God i 1. halvleg. Faldt i niveau i 2. halvleg.

Frank 8:
Får ikke meget at arbejde med. Uskarp de første 80 min. Dog trækker det fornemme og afgørende mål og stærke defensive spil i slutningen op.

CM 9:
Laver et flot indhop. Vi får lagt et større pres på Vejle efter vi får CM ind.

Ken 7:
Kommer ikke frem til så meget. Får dog vist sine kropsstyrke et par gange.

Flinta UB

mrjelle

Indlæg af mrjelle »

ikke en spillemæssigt flot kamp dog er de 3 point sindsyg vigtige.
Krydser fingre for Femi for ham får vi brug for på torsdag.

Min mom: Femi, syns han gjorde det virkelig flot i dag.

Mr. Brandt

Indlæg af Mr. Brandt »

Tak for fantastisk karakter givning....

Kolja åbnebart uden for bedømmelse, eller var han virkelig så passiv at du overså ham.

Spillede CM mod vejle...SMiler

Hausser

Indlæg af Hausser »

Tja, det eneste positive vi kan tage med fra dagens kamp må være 3 point, men det er til gengæld så også rigtigt positivt. Hellere dårligt spil og tre point end godt spil og 0/1 point. På den måde var det en atypisk FCN-kamp :)

Igen må man konstatere at 4-3-3 slet ikke fungerer og får vi ikke snart styr på den nye koncept, så kommer til altså til at koste mange point. At spille 90 minutter mod et hold, som typemæssigt burde passe os fint og hvis forsvar normalt er til at snakke med, og så producere så få afslutninger er bare ikke godt nok. Vores offensiv fungerer slet, slet ikke og tendensen fra træningskampene fortsætter desværre, vi skaber ikke nok. Igen idag falder vores wings så langt tilbage i banen at vi reelt spiller 4-5-1 i det meste af kampen og så tro pokker vi ikke skaber nok. Man så også mange gange hvor bolden blev smidt direkte op i hovedet på Frank, men han havde simpelthen ingen steder at heade den hen.
Syntes seriøst man bør overveje at genindføre 4-4-2 på hjemmebanen, det fungerer ihvertfald ikke med 4-3-3en lige nu.

Endvidere så er det altså godt problematisk at dårligt både Kolja og C.P spiller idag. I en 4-3-3 så SKAL vores backs altså kunne fungere i det offensive og det gør i overhovedet ikke. Kolja formåede efter mig og mine kammeraters optællinger, kun at skille sig positivt af med bolden ÉN gang i hele kampen og smed den ellers konstant væk. C.P spillede ved den dårligeste kamp overhovedet for os og smed også ustandsligt bolden væk og tilmed var han usikker defensivt.

Der skal ihvertfald helt andre boller på suppen i Brøndby på torsdag, ellers frygter jeg vi får det meget svært derovre!

Raska -8-
Troest -8-
Kjær -8-
CP -6- Se ovenfor
Kolja -6- Se ovenfor
Danny -7- Han fightede udemærket og var ophavsmand til vores, vel nok to største chancer med skarpe indlæg. Falder dog også for meget
Baba -7-
Femi -9- MOM. Han bliver meget svær at undvære, lad os alle krydse fingre for vi blot snakker om en forstrækning!
Florescu -6- Fylder alt for lidt og mange beskæmmende boldtab.
Thyge -7-
Frank -8-

CM -8-
Ken -7-
Flinta -ub-

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Mr. Brandt Skrev:
-------------------------------------------------------
> Tak for fantastisk karakter givning....

Selv tak. Evt. kom med indput selv istedet for en sarkastisk (?) kommentar. Bidrager med mere debat.

> Kolja åbnebart uden for bedømmelse, eller var han
> virkelig så passiv at du overså ham.

Ham glemte jeg. Får en 7'er af mig. Ikke en ret god kamp; slet ikke offensivt.

Kasper_Nielsen

Danny Olsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Med al respekt for ERs evner og dømmekraft!...

Så fatter jeg ikke, at han kan drømme om at fravælge Claus Madsen frem for Danny Olsen. Danny har, i min bedste overbevisning, ikke spillet én eneste god kamp, siden vejlekampen sidste år. Det var da også tydeligt i dag, at vores spil først for alvor blev aggressivt og fremadrettet, da Madsen kom ind.

er jeg den eneste der har det sådan?

David

Re: Danny Olsen

Indlæg af David »

Kasper_Nielsen Skrev:
> Med al respekt for ERs evner og dømmekraft!...
>
> Så fatter jeg ikke, at han kan drømme om at
> fravælge Claus Madsen frem for Danny Olsen. Danny
> har, i min bedste overbevisning, ikke spillet én
> eneste god kamp, siden vejlekampen sidste år. Det
> var da også tydeligt i dag, at vores spil først
> for alvor blev aggressivt og fremadrettet, da
> Madsen kom ind.
>
> er jeg den eneste der har det sådan?

Nææ, men nu skal du tænke på Claus har været skadet siden italien og kan ikke være i 100 % form.

David

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Jo, men det var jo også sådan før vinterpausen

fcebbesen

Indlæg af fcebbesen »

hvad jeg husker har CM spillet alle de kampe han kunne i efteråret men jo CM er bedre end Danny Olsen lige pt. tror dog Danny Olsen overasker meget her i foråret med godt spil.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

nu kunne jeg nyde kampen på TV, og der er mange ting som jeg er ret uenig med dig i, og nogle ting som jeg vil give dig ret i

Uenig:

_ FCN´s forsvar er rasende hurtigt og derfor ikke bare sådan at bide skeer med

- Der var faktisk mange gode momenter i det nye system, men det er jo klart at det ikke fungerer optimalt endnu, men jeg tror at det er sundt at spillerne får det lært, og så er det godt at kunne skifte til det gamle system

- Jeg er meget uenig i din bedømmelse af Florescu - Han laver rigtigt mange gode ting på midten ( hvis du har været på stadion kan det jo godt være svært at se )
Derudover har vi vist fundet en ny spiller til at tage frispark og hjørne :-)

Enig:

Femi bliver svær at undvære, men tror både at Salami og Thyge kan bøde lidt for det evt. "tab"

Backs gør det ikke godt idag...

Danny Olsen er oppe i et bedre gear
De sidste 2 aktioner viser kun en spiller der er fuldstændig tappet for kræfter efter et kæmpe arbejdsraseri, og bør ikke tælle i det samlede
Minuttet efter var han også skiftet ud

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Nu var det jo Danny Olsen der var en meget vigtig faktor da kampen vendte imod Vejle
Idag var det Claus Madsen

Jeg tror at du skal tænke på at de begge kommer ind i 2. halvleg hvor modspillerne er lidt møre

Claus Madsen er og bliver en fantastisk spiller, men vi ved også at han har lidt svært ved at spille for mange kampe, og i den næste tid er der jo vildt mange kampe, så det gælder om at få optimeret truppen via bestemte mængder spilletid til alle spillerne

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> Igen må man konstatere at 4-3-3 slet ikke fungerer
> og får vi ikke snart styr på den nye koncept, så
> kommer til altså til at koste mange point.

Ja, for vi tabte jo aldrig kampe med det gamle system ;-)

Døden skal altid have en årsag, og lige nu er det selvfølgelig lige for at kritisere det nye spillesystem, hver gang det ikke går godt. Det holder altså bare ikke helt. Det gælder jo ikke bare om at finde det rette system, og så skaber man masser af chancer og vinder alle kampe.

Baggrunden for det nye system er jo primært at blive mere kompakte på midtbanen, så vi ikke er så lette at løbe igennem for modstanderen. Så begrundelsen for at indføre det nye system er at styrke defensiven. Derfor er det lidt en fejl at bedømme det ud fra offensiven.

Defensivt synes jeg det fungerede bedre end i Vejle, hvor Vejle havde held til at fange os på hælene flere gange. Det skete ikke meget igår, og FCN der ellers har en ret offensiv orienteret spillestil og trup, kom ikke frem til de helt åbne chancer. Så defensivt synes jeg egentlig det gik ganske ok, pånær de sidste 10 min. hvor vi endnu engang trække os alt for langt tilbage, og helt stopper med at spille fodbold. Den taktiske disposition kunne tildels forsvares, hvis det så betød at vi holdt FCN fra chancer, men det gjorde vi IKKE. De havde flere afslutninger i de sidste 5 min. end i resten af kampen. Det SKAL der altså justeres på. Det er rent held at hverken Vejle eller FCN får scoret til slut i kampene, hvor vi står helt nede foran eget felt og sparker væk.

At vi forsøger at styrke defensiven har naturligvis konsekvenser for offensiven, der bliver knap så sprudlende som tidligere. Men det er jo en afvejning. Med den stærkere defensiv skulle vi gerne holdet nullet lidt oftere, og dermed behøves vi ikke at score 2-3 mål for at vinde (hvilket har været mere reglen end undtagelsen denne og sidste sæson) men kun 1. Vi har vel 8-9 dødbolde (incl hjørne) omkring feltet samt skaber 3-4 rimelige store chancer. Det er bestemt ikke sprudlende, men viste sig at være nok - og med en lidt skarpere Franke havde vi lavet 3 mål. Jeg vil til enhver tid foretrække denne kamp fremfor de to sidste hjemmekampe mod FCN, hvor vi har spillet dem ud af banen i store perioder og skabt chancer på samlebånd, men spillet hhv 2-2 og 1-1, fordi vi ikke kunne lukke ordentlig af.

Jacob

Ny fodboldside (med nyt koncept)

Indlæg af Jacob »

Jeg tjekkede lige mine bogmærker, og så kom jeg til at se at jeg have gemt superliganyt.dk (der var hvis en der reklamerede for siden herinde?)

Nå... men jeg blev i hvert fald meget positivt overrasket, håber de kan holde det høje niveau, med velskrevne nyheder og videointerviews. Fx. er der 4 interviews med FCM-spillere (fra igår)

http://www.superliganyt.dk/news.asp?id=61

Hausser

Re: Ny fodboldside (med nyt koncept)

Indlæg af Hausser »

Tja, det ser ihvertfald fint ud, mange gode interviews. Siden minder lidt om den der coppadiem-side, men den er vist blevet noget inaktiv.

Lad os håbe de fortsætter stilen med så mange interviews, så bliver det da en side som ma skal til og besøge regelmæssigt.

Besvar