Pokal semifinale mod Brøndby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
foboldfreaken1001

Tidspunkt ændret

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Det kan da vel kun være en fordel for os:

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Kent

Re: Tidspunkt ændret

Indlæg af Kent »

Perfekt!

foboldfreaken1001

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Jeg havde egentlig ikke regnet med at de ville ændre tidspunktet med Aab kampen, men det er da perfekt for os..

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

Det var det eneste rimelige at gøre, hvis alle involverede klubber kunne acceptere det, hvilket de kunne.

188

Brøndby respekt for FCM?

Indlæg af 188 »

I dagens trykte Ekstrablad kommer de 12 anførere med deres bud på top 3 og nedrykkere i ligaen. 10 af 12 anførere tror at FCK løber med guldet, Danny Califf tror selvfølgelig at de selv vinder, og den sidste er så Gislasson fra Brøndby der tror at FC Midtjylland vinder guld. Ved ikke om det er en fejl og der skulle have stået FCK, eller det er et signal om at de ikke vil sætte FCK som flagskibet i dansk fodbold, da de selv ønsker at komme tilbage på den plads.

Derudover faldt jeg lige over Jens Jørgen Bricks udtalelser til indkast.dk http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=35537 hvor han ser på Brøndbys situation, og deres målsætning om at komme i top 4, som han ikke mener er realistisk, ikke engang at de kommer i top 5. Derudover slutter han af med at sige at han ikke tror at klublederne i OB, Aab og FCM vil bytte deres spillertrupper med Brøndby, hvilket jeg egentlig tror han har ret i, jeg ville i hvertfald ikke bytte vores. Man må sige at det er en gigant nedtur, ikke bare at have haft et par år med dårlige resultater, men fået forpurret en spillertrup der var meget stærk under Laudrup, til et der minder om et midterhold.

I mine øjne er ligaen mere spændende end nogensinde. I mange år har vi skullet leve med at se Brøndby og FCK i parløb i toppen af ligaen, nu har vi fået væltet de gule, som på få år er overhalet af tre hold, men hvad med FCK, hvordan får vi dem væltet fra tronen? Personligt synes jeg allerede at vi har set at FCK er begyndt at have svært ved at kunne tiltrække spillere af den dimension som de har haft råd til at købe, men som ikke har villet spille i den danske liga, da den ikke har været stærk nok eller i hvertfald har manglet prestige til forskel fra andre mellemligaer i Europa. Jeg tror det bliver en fordel for de jagtende hold, såfremt vi undgår at de plukker vores bedste spillere, og det er kun en styrket økonomi i klubberne der kan lukke for denne overgang af spillere. Her bliver talentudviklingen ekstrem vigtig, og her er vi jo pt. et skridt foran de andre, og lige så vigtigt har vi visionerne om et mesterskab, ligesom OB(2 mesterskaber inden 2014), hvilket er utrolig vigtigt, da troen på det er ekstremt vigtigt for at kunne opnå det i mine øjne. Her er det irriterende at høre Aab der pt. ligger nummer 1, at de fortsat har en målsætning om at ende i top 4, hvilket ikke indikerer at man tror nok på det, samtidig med at man sikrer sin røv for at blive hugget ned af pressen hvis de dumper ned som nummer 4.

Hvad mener i andre om Brøndbys forhold til os og de andre konkurrenter, og hvordan vi skal kunne ændre magtforskellen mellem nummer 1 og de tre forfølgere?

Ravnen

Re: Brøndby respekt for FCM?

Indlæg af Ravnen »

188 Skrev:
-------------------------------------------------------
> I mine øjne er ligaen mere spændende end
> nogensinde. I mange år har vi skullet leve med at
> se Brøndby og FCK i parløb i toppen af ligaen, nu
> har vi fået væltet de gule, som på få år er
> overhalet af tre hold, men hvad med FCK, hvordan
> får vi dem væltet fra tronen?

Jeg tror det kommer helt af sig selv, penge og dyre spillere er ingen garant for resultater, før Roy Hodgson var FCK notorisk et "afslapperhold" hvor man havde for mange fine spillere der ikke gad arbejde for sagen. Med Hans Bache så vi det ofte, mens Ståle Solbakken virker som en fin motivator som generelt har kunne sætte dem op. Men det ligger bare i hele klubben, den der afslappede holdning, og følelse af at alt kommer til dem uden kamp, og det kan meget vel blive et rigtig stort problem igen den dag Ståle Solbakken drager til England for at træne en 1 div. klub.

Og så er de jo ret afhængige af Jesper Grønkjær, så snart han er ude så kniber det noget med offensiven, og nu er han jo lige blevet skadet, så deres start på foråret kan blive skidt og taber de point nogle kampe er de pludselig overhalet af både os og OB.

Jeg synes alt er åbent, vi kan såmænd godt vinde guld, måske er det ligefrem en fordel at have haft en vinterpause med dæmpede forventninger, nu har alle en følelse af at vi kun kan overraske ved at komme bagfra, og slet ikke det pres offentligheden nok lægger for dagen oppe i Aalborg, en hel vinterpause på førstepladsen er ikke nødvendigvis et gode, de har alt at tabe nu.

Besvar