Næste Runde af SAS-Ligaen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mancitydk

Næste Runde af SAS-Ligaen

Indlæg af mancitydk »

OB - AaB:
En af rundens mere interessante opgør, da det har direkte indflydelse på topstriden (goes without saying). Spørgsmålet er hvad vi skal håbe på af resultat i denne Kamp. Egentligt kan et uafgjort betyde at vi kunne melde os tættere på guldkampen, hvis vi slår FCN, men hvis vi anerkender at guldet er væk så vil en AaB sejr også være særdeles brugbar. Jeg tror da personligt også på at AaB er det stærkeste af de to hold især hvis Fall ikke bliver klar, da de så mangler to angribere i det David Nielsen er ude med karantæne. Altså vil jeg mene at et x eller et 2 tal vil være at foretrække.

AC Horsens - Agf:
Her håber jeg på en sejr til Agf. Det vil heller ikke være utænkeligt da de med en sejr vil rykke væk fra bunden, hvis VFF samtidigt taber. Men igen så kan Horsens overraske igen og igen og med et udsolgt Horsens Stadion kan det blive en yderst spændende kamp. Et 2 tal må dog være at foretrække.

Lyngby - Fck:
En sejr til Lyngby ville lune, men jeg tror simpelthen ikke på at det kan lade sig gøre, selvom bolden er rund og alt det der gylle. FCK er stærkere på alle fronter og der er ikke andet end det faktum at de spiller i Lyngby der taler til Lyngbys fordel. De vil sikkert tabe kampen, men håber da på et 1 tal.

Viborg - Esbjerg:
En af de få kampe der ikke er interessante med FCM øjne. Håber på en Esbjerg sejr, der kombineret med en Agf sejr i Horsens vil isolere Lyngby og VFF. Tror ærligt talt heller ikke at VFF slår Esbjerg. Det der taler for en VFF sejr er dog at Esbjerg altid har imponeret ved at tabe til hold der ligger under dem selv i tabellen. På trods af dette stiller VFF med et næsten nyt hold og nye trænere. Ting tager tid og jeg tror at Esbjerg uden ´Demba får et stærkere kolektiv og en bedre måde at spille bold på. Mit bud er x eller 2

Brøndby - Randers FC:
Heller ikke den mest betydende kamp for FCM, men tror på at Randers kan løfte sig over det dårlige resultat præcis en uge før og faktisk nupper det ene point mod BIF. Alle sportsredaktører (og de fleste fodboldfans) mener at Brøndby går et stort forår i møde. Baseret på efteråret kan de jo næsten kun få ret, men jeg tror ikke at det bliver så nemt som de tror, deres hold er simpelthen på papiret ikke meget bedre end hold som Randers og FCN. Alligevel tror jeg dog ikke at Randers ´tager alle 3 point da de er lidt ustabile i deres resultater og da det kommer an på om Søren Berg kommer tilbage inden søndag. Mit bud: 1, x

FCM - FCN:
Vi plejer at spille gode kampe mod FCN og så miste to point i de sidste 25 minutter. Dette må dog ikke ske denne gang da vi med lidt held kan smutte forbi Horsens og lægge afstand til OB. Vi har dog også et bedre hold og de mister højst sandsynligt deres første målmand inden mandag. Det skal dog siges at deres anden målmand er utroligt god. Vi skuffede mod Vejle men fik alligevel en sejr hvilket må stive moralen af. Samtidigt har vores orakel Kent henvist til det faktum at vi aldrig vinder den første betydende kamp. Det har vi dog gjort denne gang og vi skal saftsuseme have yderligere en sejr på mandag. Med et uafgjort kan vi blive sat af og et nederlag ville gøre at FCN halede ind på os. SAS-Ligaen er tæt og der er ingen grund til at gøre den tættere. Samtidigt tror jeg også at der er flere spillere der gerne vil bevise deres værd på hjemmebane så mon ikke vi hiver en sejr ind? mit bud: 1
Senest rettet af mancitydk 16. mar 2008, 20:27, rettet i alt 1 gang.

Hausser

Re: Næste Runde af SAS-Ligaen

Indlæg af Hausser »

Tja, hver runde bliver vist en nøglerunde i denne her sæson og kravet bliver vel næsten hver gsng sejr, såfremt vi skal gøre os håb om medaljer.

hjemmekampen mod FCN SKAL bare vindes, vi har ikke rigtig råd til andet. Taber vi, risikerer vi definitivt at være ude af kampen om top-2 med 10 point op. Vinder vi derimod, så kan vi til gengæld sagtens risikere at være indenfor sølle 4 point af Aab og 5 af FCK (de taber ikke i Lyngby) og så er vi pludselig for alvor med i topstriden igen.

Kent

Indlæg af Kent »

mancitydk Skrev:
-------------------------------------------------------
> OB - AaB:

Uafgjort vil være at foretrække. Så kan vi hente 2p på AaB og lægge 2p afstand til OB, såfremt vi selv vinder. Med OBs spil i efteråret in mente virker det også som et meget sandsynligt resultat, som begge klubber nok vil være tilfredse med. Ingen af dem kan i hvert fald tåle at tabe.

> AC Horsens - Agf:
Uafgjort eller sejr til GF vil være at foretrække, men man skal ikke udelukke Horsens. Det bliver spændende at se, om de kan fortsætte stilen fra efteråret, nu hvor de har haft en vinterpause til at tænke over hvor godt det egentlig gik.

> Lyngby - Fck:
Alt andet end FCK-sejr er nok utopi.

> Viborg - Esbjerg:
Den synes jeg er uforudsigelig. EfB er enormt svingende, og ingen aner hvor Viborg står. Uafgjort vil være et fint resultat.

> Brøndby - Randers FC:
Endnu engang hælder jeg til uafgjort. For alt i verden skal vi have knust BIFs håb om et comeback i ligaen. En sejr til Randers vil medføre nye frustrationer på Vestegnen. Men på den anden side er Randers ok placeret i ligaen, så uafgjort vil være bedre for os.

> FCM - FCN:
Ikke så meget at rafle om. Vi SKAL vinde - og bør også gøre det. Vi har et bedre hold, men har ofte haft problemer med at komme igang efter vinterpausen. Forhåbentlig var Vejle-kampen starten på en god stime.

Jesper BW1100

Re: OB - AaB 1-0

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hmm tjah.. OB kommer foran os med en sejr.. Derimod vil vi komme tættere på AaB med en sejr over FCN mandag. Alt i alt ok hvis OB-føringen holder. Forresten et fremragende selvmål af Olfert..

Chap

Re: OB - AaB 1-1

Indlæg af Chap »

Optimalt resultat for os hvis det holder!

uschel

Indlæg af uschel »

Lars nilsson

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Chap Skrev:
> Optimalt resultat for os hvis det holder!

Ja det er sq fint at både AaB og OB mister point!

Kent

Indlæg af Kent »

Et godt - og forventeligt - resultat (gav gode penge på oddset ;-).

Det var en ganske ok kamp, men ingen af holdene viste noget videre skræmmende.

Mr. Larsen (AaB)

Indlæg af Mr. Larsen (AaB) »

Det var en regulær skod kamp. ALT for mange fejl aflevering, og misforståelser i alle kæder. 1 selvmål og et rigtig klude mål til sidst forklare vist alt om den kamp.

Det eneste positive for os AaBer, er at Lasse fik scoret og Andreas Johansson gør en stor forskel da han kom ind, ham kan vi på nuværende tidspunkt ikke undvære.

Kent

Indlæg af Kent »

Mr. Larsen (AaB) Skrev:
> Det eneste positive for os AaBer, er at Lasse fik
> scoret og Andreas Johansson gør en stor forskel da
> han kom ind, ham kan vi på nuværende tidspunkt
> ikke undvære.

I kom bestemt en hel del bedre med, da AJ kom ind og perioden før og efter målet dominerede i klart. Til gengæld kunne OB så godt have fået sejren med deres sidste pres. Men uafgjort var sådan set retfærdigt nok. Første kamp er altid svær, så det er ikke let at sige det helt store ud fra den. Set i det store perspektiv er uafgjort et klart bedre resultat for jer end for OB.

Mr. Larsen (AaB)

Indlæg af Mr. Larsen (AaB) »

Helt enig forsvaret sejlede totalt idag, især til sidst... det er næsten en gåde OB ikke kunne udnytte de chancer vi gav væk.

Du har sikkert ret med hensyn til første kamp og alt det der, for der var ikke meget medalje niveau over nogen holdene idag.

Jeg er også tilfreds med resultatet som helhed, vi er ikke de eneste som kommer til at sætte point til imod OB. De er bundsolide i defensiven så de skal nok få deres point i foråret.

Kent

Indlæg af Kent »

mancitydk Skrev:
> Brøndby - Randers FC:

Hvis nu søndagens tv-kiggeri skal krydres lidt, så kan det måske interessere at BIF har en hel del spillere i karantænefare, der risikerer at misse kampen mod os på torsdag, hvis de får gult i dag: http://www.hvemvandt.dk/karantanefare.php

Martin Ericsson
Stefan Gislason
Tobias Mikkelsen
Chris Katongo
Samuel Holmen

Især Gislason og Holmen kunne være interessante at undgå, mens Mikkelsen vel er skadet (?), Ericsson på bænken og Katongo alligevel ikke videre god.

Chap

ACH - AGF 0-0

Indlæg af Chap »

Ganske udmærket resultat! Når vi vinder i morgen, er vi tilbage som nr. 3 igen :P

foboldfreaken1001

Speedy på banen

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Så er Speedy kommet på banen for VFF, der er bagud 3-0 mod EFB på hjemmebane...

Kent

Indlæg af Kent »

Da alle rundens resultater er i hus, kan vi konstatere at der ikke skete de store overraskelser. Resultaterne gjorde at morgendagens kamp SKAL vindes. Både pga at vi har fået en mulighed for at tilbageerobre 3. pladsen, hente 2 point point på AaB og distancere OB med 2 yderligere, men så sandelig også for at holde midterfeltet bag os. Med kun 5 point fra 4. til 9. pladsen er det vigtigt at få 3 point, der kan skabe en smule luft.

Besvar