Pokal semifinale mod Brøndby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ellen J

Pokal semifinale mod Brøndby

Indlæg af Ellen J »

FCM skal møde BIF på udebane d. 9 april og Esbjerg skal møde FCK på udebane...

Det er ikke den bedste lodtrækning... Personligt ville jeg helst møde Esbjerg ude.. Nåh, spøg til side, Esbjerg eller Brøndby på SAS Arena havde været det bedste..
Hvad synes I?
Senest rettet af Ellen J 14. mar 2008, 19:34, rettet i alt 1 gang.

Jesper BW1100

Re: Pokal semifinale mod Brøndby

Indlæg af Jesper BW1100 »

Der spilles både ude og hjemme i semien. Når vi så tænker på at vi med vores Esbjerg-kompleks, med garanti havde tabt 3-0 dernede, så ser jeg BIF som den mest optimale lodtrækning. Især når vi har den anden kamp hjemme på SAS-arena!

Bjerg90

Indlæg af Bjerg90 »

Jeg synes det er den bedste modstander.
Du skal lige huske at der er returkamp, og dermed en god chance for en finaleplads.

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Vi har meget at hævne i forhold til Brøndby (rent pokalmæssigt)

2 finale-nederlag til dem skal vaskes væk!

Meget fin lodtrækning, efter min mening

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Så vil jeg da godt være den første til at erklære mig utilfreds med lodtrækningen.

Jeg mener at hvis vi havde mødt FCK i semifinalen havde det været optimalt med henblik på at vinde trofæet, ikke bare komme i finalen. At spille en kamp i løvens hule i finalen, synes jeg levner os færre chancer end 2 kampe, både ude og hjemme. Og havde vi vundet den, ville jeg mene vi ville være klare favoriter på neutral bane mod EfB eller BIF. Må indrømme jeg er skeptisk, men nuvel, vi har da vundet i Parken mod FCK før, så hvorfor ikke...

Hausser

Indlæg af Hausser »

Havde vi trukket FCK i semien, havde vi med 75-80% chance ikke fået en tur til parken, så enkelt er det bare. Er der nogen som kan huske hvornår vi sidst har slået FCK? Det er længe siden skal jeg sige.

Desuden er det at møde Brøndby i København, altså heller ikke ligefrem lig med neutral bane.

God lodtrækning, specielt er det godt vi slutter i Herning.

Jon Damsgaard

Indlæg af Jon Damsgaard »

En fordel ved at møde evt. FCK i finalen er at hvis vi går ud fra at FCK tager mesterskabet kommer vi i Europa den måde ved at blive 2'er i pokalen, så alt i alt meget fint!

/Dams

Hausser

Indlæg af Hausser »

En fordel mere ved ikke at møde FCK i semien, så er den vist afklaret :)

fcebbesen

Indlæg af fcebbesen »

det er jo også sjover at slå fck i en finale end i en semifinale. men måske er det EFB vi skal møde i en finale - alt kan jo ske i pokalfodbold se bare på fa cuppen

Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Jon Damsgaard Skrev:
-------------------------------------------------------
> En fordel ved at møde evt. FCK i finalen er at
> hvis vi går ud fra at FCK tager mesterskabet
> kommer vi i Europa den måde ved at blive 2'er i
> pokalen, så alt i alt meget fint!
>
> /Dams

Skræk scenariet er FCK/BIF i finalen. For tror at FCK har gode chancer for at blive mester og så er BIF klar til europæisk fodbold uanset hvad.

Så elendige BIF har været i år skal de ikke have europæisk fodbold. Det har de ikke fortjent. Det bedste for os fans af andre en FCK/BIF ville være at i går i finalen. Så slipper vi måske for viasat's over promovering at middelmådige BIF.

P.S FCK er altså ikke så svære at slå i pokalfinalen. Har 2 gange været til pokalfinale i parken. Og "vi" har vundet begge gange.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Og så er der jo også den som Colt Sivas minder om:

OB har jo altså slået dem 2 gange i finalen de senere år

Nej jeg synes også det er en rigtig god lodtrækning

Rune

Indlæg af Rune »

Colt Sivas Skrev:

>
> P.S FCK er altså ikke så svære at slå i
> pokalfinalen. Har 2 gange været til pokalfinale i
> parken. Og "vi" har vundet begge gange.

Nå det ved jeg nu ikke.. ? Fcm har ikke kunne slå dem ud??
Sidste gang vi spillede mod dem i pokalen var sidste år og der tabte vi jo så 2-3
i Herning ??

Kent

Indlæg af Kent »

BIF er en ok lodtrækning. Især er det vigtigt at vi slutter på hjemmebane.

Jeg har dog opdaget et mindre problem: Vi er udset til at spille mandagskamp mandange før returkampen. Dvs vi skal spille mandag - mod AaB! - og så igen onsdag mod BIF. To meget, meget vigtige kampe for vores sæson og med kun 1 dag imellem. Det er bestemt ikke ideelt.

Hverken vi eller BIF har dog lørdagskamp weekenden efter, så der er en mulighed for at flytte kampen til torsdag. Hvorvidt det kan lade sig gøre, er dog op til BIF, og man kan godt tvivle på, at de vil hjælpe os i denne situation.

Der er faktisk et fortilfælde fra årets pokalturnering, hvor Aab var i den samme situation mod Vejle. Her nægtede Vejle at flytte kampen - og de endte med at vinde kampen, hvor Aab stillede med en del reserver. DBU vil ikke blande sig, da det er klubberne der selv har valgt at lave tv-aftalen og kamptidspunkterne dikteres derfor af tv-stationerne.

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

Kent Skrev:
> Der er faktisk et fortilfælde fra årets
> pokalturnering, hvor Aab var i den samme situation
> mod Vejle. Her nægtede Vejle at flytte kampen - og
> de endte med at vinde kampen, hvor Aab stillede
> med en del reserver. DBU vil ikke blande sig, da
> det er klubberne der selv har valgt at lave
> tv-aftalen og kamptidspunkterne dikteres derfor af
> tv-stationerne.

Det er enten ganske uheldigt eller dårlig planlægning, såfremt det nuværende kampprogram fastholdes. Da foråret ikke byder på så mange kampe, som efteråret gjorde, kan jeg ikke se nogen problemer i at finde en ny dato for kampen. Uanset hvad bør spillerne dog kunne gennemføre 2 kampe på 3 dage. I England er det trods alt ikke udsædvanligt at spille 3 kampe på en uge.

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Kent Skrev:
> BIF er en ok lodtrækning. Især er det vigtigt at
> vi slutter på hjemmebane.
>
> Jeg har dog opdaget et mindre problem: Vi er udset
> til at spille mandagskamp mandange før
> returkampen. Dvs vi skal spille mandag - mod AaB!
> - og så igen onsdag mod BIF. To meget, meget
> vigtige kampe for vores sæson og med kun 1 dag
> imellem. Det er bestemt ikke ideelt.
>
> Hverken vi eller BIF har dog lørdagskamp weekenden
> efter, så der er en mulighed for at flytte kampen
> til torsdag. Hvorvidt det kan lade sig gøre, er
> dog op til BIF, og man kan godt tvivle på, at de
> vil hjælpe os i denne situation.
>

1. Så må vi bare afgøre det i den først ekamp med en sikker 0-5 sejer

2. Så ville det ikke ligne BIF at stille sig i vejen for at rykke den til torsdag.

3. Så er det jo bare godt at vi har en 26 mand stor trup og vi har VFF Søndagen efter og dem burde vi kunne slå med et rent B hold :-)

Tror ik vi skal ligge så meget i den sejer igår, 2-1 over en meget svagtspillende randers hold og det enda på en stor fejl af danmarks bedste keeper :-(

Besvar