for mange udlæninge i fcm??
-
dalle
for mange udlæninge i fcm??
jeg har tilladt mig at starte et emne omkring udlæninge i fcm.
det har været debateret mange steder og end dag er vi blevet kritseret i offentligheden af DBU pga. at 13 ud af 26 af vores spillere ikke kan spille på landsholdet det er altså 50% af alle vores spillere
http://www.fcm.dk/index.php?ID=6&topID=5
jeg har også udtalt emnet herinde http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,705 ... #msg-70529
hvis jeg skal være ærlig så syntes jeg altså ikke det er godt for fc specielt fordi der kommer flere og flere fra akadamiet og der kommer mindre danskere hele tiden selvom der også kommer en del fra akadmiet så køber vi jo næsten kun udlæninge bare se på vores lige overstået transfer vindue simon p, Dadu og c olsen er lejet/solgt petter(svensker) er kommet til sammen med ken(svensker) og ib som er fra Burkina Faso og geo er også kommet til dette er skræmende med alle de store afrikanske talenter der kommer op samtidlige med at vi i det her og også det foregangene transfer vindue har gået efter udlæninge.
dette har dog også noget at gøre med at det danske marked er meget svær at handle i og udenlansk prof vil have mange penge i løn.
desuden er vi ved at være meget stærkt besat på den defensive midtbane der har vi femi, salami, lawal(til sommer) og nu også Yakubo
hvad skal vi gøre ved det her problem (hvis det er et problem) skal vi leje dem ud skal vi sælge dem hurtigt ellers skal vi lade dem vente på at give dem chancen og så bare have enormt mange udlæninge på holdet??
hvad syntes i?
Daniel M
det har været debateret mange steder og end dag er vi blevet kritseret i offentligheden af DBU pga. at 13 ud af 26 af vores spillere ikke kan spille på landsholdet det er altså 50% af alle vores spillere
http://www.fcm.dk/index.php?ID=6&topID=5
jeg har også udtalt emnet herinde http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,705 ... #msg-70529
hvis jeg skal være ærlig så syntes jeg altså ikke det er godt for fc specielt fordi der kommer flere og flere fra akadamiet og der kommer mindre danskere hele tiden selvom der også kommer en del fra akadmiet så køber vi jo næsten kun udlæninge bare se på vores lige overstået transfer vindue simon p, Dadu og c olsen er lejet/solgt petter(svensker) er kommet til sammen med ken(svensker) og ib som er fra Burkina Faso og geo er også kommet til dette er skræmende med alle de store afrikanske talenter der kommer op samtidlige med at vi i det her og også det foregangene transfer vindue har gået efter udlæninge.
dette har dog også noget at gøre med at det danske marked er meget svær at handle i og udenlansk prof vil have mange penge i løn.
desuden er vi ved at være meget stærkt besat på den defensive midtbane der har vi femi, salami, lawal(til sommer) og nu også Yakubo
hvad skal vi gøre ved det her problem (hvis det er et problem) skal vi leje dem ud skal vi sælge dem hurtigt ellers skal vi lade dem vente på at give dem chancen og så bare have enormt mange udlæninge på holdet??
hvad syntes i?
Daniel M
Senest rettet af dalle 27. feb 2008, 14:55, rettet i alt 1 gang.
-
Hausser
Re: for mange udlæninge i fcm??
Diskussionen om udlændinge kontra danskere, er et relativt banalt spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Der er simpelthen for få danskere som kan forstærke os og dem der findes, vil enten til udlandet, er allerede i udlandet, eller spiller i en konkurrerende klub som ikke sælger deres bedste spillere til os. (Aab, Fck, Ob, Bif).
Vi prøvede med Zimling men han ville til udlandet og han er vel tæt på at være den eneste dansker som vil kunne gå direkte ind og forstærke os fra de lavere rangerende klubber, dem som det er plausible at købe fra. Så er det måske også Thomas Rasmussen fra FCN, men også han har et prisskilt på +10 millioner og har udtalt han gerne vil til udlandet. Så er der et par spillere som Aabech og Beckmann fra Lyngby som måske kunne være interessante, men jeg er i tvivl om de er direkte forstærkninger og det skal de helst være til den pris. De er ihvertfald begge to for gamle til at betegnes som udviklingsspillere.
Alt i alt er der måske 4-5 danskere i suppen som kunne være interessante for os, men de er dels meget dyre og eftertragtede og de vil altså hellere score kassen i en hollandsk bundklub, end de vil spille om medaljer med os, forståeligt nok vel.
En anden mulighed kunne være at købe danske ringvrag som FCK (Grønkjær, Niklas Jensen, Ulrik Laursen) og OB (Helveg, Bisgaard, David Nielsen) gør, men det syntes jeg heller ikke er nogen god løsningsmodel, da vi trods alt er talentudviklere og lever af at sælge spillere. Vi hellere have en udenlandsk Florescu med udviklings og salgspotentiale, end jeg vil have en træt Bisgaard eller NJ.
Man kunne også vælge at vende det om og betragte det mere positivt. Det vidner om at vi har fået et så højt niveau, at der er meget få danskere som kan forstærke os
Angående de afrikanere som har gået 2-3 år på akademiet, så betragter jeg nu heller ikke dem som udlændinge, de er snarere midtjyder med sjov accent og mørk teint
Vi prøvede med Zimling men han ville til udlandet og han er vel tæt på at være den eneste dansker som vil kunne gå direkte ind og forstærke os fra de lavere rangerende klubber, dem som det er plausible at købe fra. Så er det måske også Thomas Rasmussen fra FCN, men også han har et prisskilt på +10 millioner og har udtalt han gerne vil til udlandet. Så er der et par spillere som Aabech og Beckmann fra Lyngby som måske kunne være interessante, men jeg er i tvivl om de er direkte forstærkninger og det skal de helst være til den pris. De er ihvertfald begge to for gamle til at betegnes som udviklingsspillere.
Alt i alt er der måske 4-5 danskere i suppen som kunne være interessante for os, men de er dels meget dyre og eftertragtede og de vil altså hellere score kassen i en hollandsk bundklub, end de vil spille om medaljer med os, forståeligt nok vel.
En anden mulighed kunne være at købe danske ringvrag som FCK (Grønkjær, Niklas Jensen, Ulrik Laursen) og OB (Helveg, Bisgaard, David Nielsen) gør, men det syntes jeg heller ikke er nogen god løsningsmodel, da vi trods alt er talentudviklere og lever af at sælge spillere. Vi hellere have en udenlandsk Florescu med udviklings og salgspotentiale, end jeg vil have en træt Bisgaard eller NJ.
Man kunne også vælge at vende det om og betragte det mere positivt. Det vidner om at vi har fået et så højt niveau, at der er meget få danskere som kan forstærke os
Angående de afrikanere som har gået 2-3 år på akademiet, så betragter jeg nu heller ikke dem som udlændinge, de er snarere midtjyder med sjov accent og mørk teint
-
Thomas Lund
Jeg har et spørgsmål til dig:
Hvorfor er det et problem at der (angiveligt) er for mange udlændinge i FCMs trup?
Lund
Hvorfor er det et problem at der (angiveligt) er for mange udlændinge i FCMs trup?
Lund
-
Hausser
Nu er det ikke et problem for mig og det vil aldrig nogensinde blive det, men jeg kan da remse nogle af de typiske problemer op.
- Manglen på "klubspillere." Der var bl.a flere herinde som hylede op da Jesper Mikkelsen og Lindkvist forsvandt i sommers, fordi man mente de var lokale drenge og havde være her i mange år, trods det at de ikke længere havde niveauet.
- Manglen på spillere at identificere sig selv med. Det er lettere for den lokale Ikast-dreng at identificere sig med Thygesen end med en Gnanou eller Dadu som trods alt er mere anderledes.
- FCM har trods alt et stort publikum blandt ældre, mere traditionsbundne fodboldfans. De vil måske ikke føle det samme tilhørsforhold til en klub med få danskere, specielt hvis resultaterne udebliver.
- Manglen på "klubspillere." Der var bl.a flere herinde som hylede op da Jesper Mikkelsen og Lindkvist forsvandt i sommers, fordi man mente de var lokale drenge og havde være her i mange år, trods det at de ikke længere havde niveauet.
- Manglen på spillere at identificere sig selv med. Det er lettere for den lokale Ikast-dreng at identificere sig med Thygesen end med en Gnanou eller Dadu som trods alt er mere anderledes.
- FCM har trods alt et stort publikum blandt ældre, mere traditionsbundne fodboldfans. De vil måske ikke føle det samme tilhørsforhold til en klub med få danskere, specielt hvis resultaterne udebliver.
-
Dahl Nielsen
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Så er det måske også Thomas
> Rasmussen fra FCN
Går ud fra, du mener Thomas Kristensen? : )
> Så er det måske også Thomas
> Rasmussen fra FCN
Går ud fra, du mener Thomas Kristensen? : )
-
Mr. Brandt
Thygesen er da også hentet i udlandet 
og så er hen da vist også fra Djævleøen:-)
og så er hen da vist også fra Djævleøen:-)
-
Nicolai Kammersgaard
dalle Skrev:
>
> hvis jeg skal være ærlig så syntes jeg altså ikke
> det er godt for fc specielt fordi der kommer flere
> og flere fra akadamiet og der kommer mindre
> danskere hele tiden selvom der også kommer en del
> fra akadmiet så køber vi jo næsten kun udlæninge
> bare se på vores lige overstået transfer vindue
> simon p, Dadu og c olsen er lejet/solgt
> petter(svensker) er kommet til sammen med
> ken(svensker) og ib som er fra Burkina Faso og geo
> er også kommet til dette er skræmende med alle de
> store afrikanske talenter der kommer op samtidlige
> med at vi i det her og også det foregangene
> transfer vindue har gået efter udlæninge.
> dette har dog også noget at gøre med at det danske
> marked er meget svær at handle i og udenlansk prof
> vil have mange penge i løn.
Ang. Akademiet så skal du huske at der kun bliver hentet ca. tre afrikaner op pr. årgang, mens resten af årgangen bliver fyldt op med danskere. Hvilket du også kan se ved at vi er en af de SAS liga klubber, med flest spillere på ungdomslandsholdene.
At vi har hentet udlændinge i dette transfervindue skyldes en kombination af at de danske spillere ikke vil til os(Zimling) og at de er for dyre lønmæssigt, samt at de som er gode nok til at spille i FCM hellere vil til udlandet.
> desuden er vi ved at være meget stærkt besat på
> den defensive midtbane der har vi femi, salami,
> lawal(til sommer) og nu også Yakubo
> hvad skal vi gøre ved det her problem (hvis det er
> et problem) skal vi leje dem ud skal vi sælge dem
> hurtigt ellers skal vi lade dem vente på at give
> dem chancen og så bare have enormt mange udlæninge
> på holdet??
> hvad syntes i?
Reelt har vi jo kun Femi som er SAS liga klar. De andre er jo "bare" store talenter, så det optimale vil helt klart være at leje dem ud ligesom Ørgaard også er igang med.
Nicolai Kammersgaard
>
> hvis jeg skal være ærlig så syntes jeg altså ikke
> det er godt for fc specielt fordi der kommer flere
> og flere fra akadamiet og der kommer mindre
> danskere hele tiden selvom der også kommer en del
> fra akadmiet så køber vi jo næsten kun udlæninge
> bare se på vores lige overstået transfer vindue
> simon p, Dadu og c olsen er lejet/solgt
> petter(svensker) er kommet til sammen med
> ken(svensker) og ib som er fra Burkina Faso og geo
> er også kommet til dette er skræmende med alle de
> store afrikanske talenter der kommer op samtidlige
> med at vi i det her og også det foregangene
> transfer vindue har gået efter udlæninge.
> dette har dog også noget at gøre med at det danske
> marked er meget svær at handle i og udenlansk prof
> vil have mange penge i løn.
Ang. Akademiet så skal du huske at der kun bliver hentet ca. tre afrikaner op pr. årgang, mens resten af årgangen bliver fyldt op med danskere. Hvilket du også kan se ved at vi er en af de SAS liga klubber, med flest spillere på ungdomslandsholdene.
At vi har hentet udlændinge i dette transfervindue skyldes en kombination af at de danske spillere ikke vil til os(Zimling) og at de er for dyre lønmæssigt, samt at de som er gode nok til at spille i FCM hellere vil til udlandet.
> desuden er vi ved at være meget stærkt besat på
> den defensive midtbane der har vi femi, salami,
> lawal(til sommer) og nu også Yakubo
> hvad skal vi gøre ved det her problem (hvis det er
> et problem) skal vi leje dem ud skal vi sælge dem
> hurtigt ellers skal vi lade dem vente på at give
> dem chancen og så bare have enormt mange udlæninge
> på holdet??
> hvad syntes i?
Reelt har vi jo kun Femi som er SAS liga klar. De andre er jo "bare" store talenter, så det optimale vil helt klart være at leje dem ud ligesom Ørgaard også er igang med.
Nicolai Kammersgaard
-
Rune
Hausser Skrev:
> En anden mulighed kunne være at købe danske
> ringvrag som FCK (Grønkjær, Niklas Jensen, Ulrik
> Laursen) og OB (Helveg, Bisgaard, David Nielsen)
> gør, men det syntes jeg heller ikke er nogen god
> løsningsmodel, da vi trods alt er talentudviklere
> og lever af at sælge spillere. Vi hellere have en
> udenlandsk Florescu med udviklings og
> salgspotentiale, end jeg vil have en træt Bisgaard
> eller NJ.
Der er noget du har misforstået min lille ven
Niklas Jensen, Helveg, Bisgaard, David Nielsen er kun tilbage skridt,,
FOR HVER EN KLUB I SUPPEN ! De kunne måske stille op i Jyllandsserien .
> En anden mulighed kunne være at købe danske
> ringvrag som FCK (Grønkjær, Niklas Jensen, Ulrik
> Laursen) og OB (Helveg, Bisgaard, David Nielsen)
> gør, men det syntes jeg heller ikke er nogen god
> løsningsmodel, da vi trods alt er talentudviklere
> og lever af at sælge spillere. Vi hellere have en
> udenlandsk Florescu med udviklings og
> salgspotentiale, end jeg vil have en træt Bisgaard
> eller NJ.
Der er noget du har misforstået min lille ven
Niklas Jensen, Helveg, Bisgaard, David Nielsen er kun tilbage skridt,,
FOR HVER EN KLUB I SUPPEN ! De kunne måske stille op i Jyllandsserien .
-
Rune
´Det er rigtig det Thomas Lund siger.
Der er da intet problem med at have udlændinge?
Se f.eks. på Man. U.'s hold? Hvor mange Englændere har de på første teamet ??
MEGET FY? Og de klarer sig da?
Vores standart er steget HELT VILDT efter at vi har fået flere udefra?
Så hvis team bliver stærkere ved en spiller fra et andet land så køb ham da??
Der er da intet problem med at have udlændinge?
Se f.eks. på Man. U.'s hold? Hvor mange Englændere har de på første teamet ??
MEGET FY? Og de klarer sig da?
Vores standart er steget HELT VILDT efter at vi har fået flere udefra?
Så hvis team bliver stærkere ved en spiller fra et andet land så køb ham da??
-
Poulsgaard
Ja England kvalificerede sig jo til slutrunden sidste gang.
-Eller nåååh nej, det gjorde de netop ikke.
Det kan godt være skidt for dansk fodbold på sigt at vi ser en udvikling med flere udenlandske middelmådige spillere. Der kommer simpelthen ikke nok danske tallenter på 1. holdet.
Et lille land som Danmark med en begrænset taletmasse har brug for at ALLE talenter bliver dyrket, hvis man vil gøre sig forhåbninger om et stærkt landshold.
I forhold til min egen holdning, så vil jeg hellere se FCM komme til mellemrunden i CL end jeg vil se DK vinde VM.
Så set ud fra et klubmæssigt synspunkt så er det fint med mig med de mange udlandske spillere, eller for den sags skyld gamle danske rutinerede landsholdsspillere (som jo også holder talenter fra banen).
-Eller nåååh nej, det gjorde de netop ikke.
Det kan godt være skidt for dansk fodbold på sigt at vi ser en udvikling med flere udenlandske middelmådige spillere. Der kommer simpelthen ikke nok danske tallenter på 1. holdet.
Et lille land som Danmark med en begrænset taletmasse har brug for at ALLE talenter bliver dyrket, hvis man vil gøre sig forhåbninger om et stærkt landshold.
I forhold til min egen holdning, så vil jeg hellere se FCM komme til mellemrunden i CL end jeg vil se DK vinde VM.
Så set ud fra et klubmæssigt synspunkt så er det fint med mig med de mange udlandske spillere, eller for den sags skyld gamle danske rutinerede landsholdsspillere (som jo også holder talenter fra banen).
-
Rune
Poulsgaard du har så meget ret 
Og mange er jo nok enige med at det er røv ringe for DK på national-plan,
men hvor mange spillere fra den danske suppe er med på landsholdet?
Kan da nævne at,
Thomas Sørensen, Martin Laursen,Per Krøldrup, Martin Jørgensen, Leon A., Daniel J., Christian Poulsen,Kenneth Perez,Dennis Rommedahl,Jon Dahl Tomasson, Nicklas Bendtner....
.. er de spillere som ikke spiller i DK, og grønkjær og NJ, Ulrik L. De kommer jo fra udlandet hvor de der er blevet bedre og har fået rutine og som derfor engenlig godt kan tælle for udlændinge?
så med de få spillere der spiller i Danmark så kan man lige så godt satse på at få niveauet højt op(i suppen) så de få danske talenter der er også kan få noget modstand og rutine i hjemlandet? og evt. blive solgt til udlandet som mange af de andre er blevet??
Og mange er jo nok enige med at det er røv ringe for DK på national-plan,
men hvor mange spillere fra den danske suppe er med på landsholdet?
Kan da nævne at,
Thomas Sørensen, Martin Laursen,Per Krøldrup, Martin Jørgensen, Leon A., Daniel J., Christian Poulsen,Kenneth Perez,Dennis Rommedahl,Jon Dahl Tomasson, Nicklas Bendtner....
.. er de spillere som ikke spiller i DK, og grønkjær og NJ, Ulrik L. De kommer jo fra udlandet hvor de der er blevet bedre og har fået rutine og som derfor engenlig godt kan tælle for udlændinge?
så med de få spillere der spiller i Danmark så kan man lige så godt satse på at få niveauet højt op(i suppen) så de få danske talenter der er også kan få noget modstand og rutine i hjemlandet? og evt. blive solgt til udlandet som mange af de andre er blevet??
-
Thomasnoerum
jeg mener det er et problem at vi ikke har så mange "klubmænd" som har hjertet med i hans arbejde. det bliver der tit snakket om i england. se på m owen. da han spillede i liverpool var han en af verdens bedste angribere. så tog han til madrid og siden til newcastle. men hvor godt har han spillet i newcastle i år? det mener mange er fordi han ikke har hjertet med.
Det samme kunne ske for fcm. vi køber nogle udlændinge som er gode, men ikke "føler" noget for klubben, og derfor måske ikke fighter så meget som hvis de spillede for barndomsklubben.
Det samme kunne ske for fcm. vi køber nogle udlændinge som er gode, men ikke "føler" noget for klubben, og derfor måske ikke fighter så meget som hvis de spillede for barndomsklubben.
-
Rune
Jo jo kan godt se det.. Det er jo pisse godt hvis alle vores spillere var hjemmebryg hvor hjertet KUN var i fcm.
Men hvis de ikke har niveauet ?
Hvis Man U. stilled med folk der havde spillet i klubben for evigt , men de ikke havde den standart som de folk de har i start 11'ern nu, hvad skulle de så i start 11'ern? Hvis det var at Flinta var lige så godt som GF så havde jeg da gerne set flinta der.. men det er han jo ikke
Men hvis de ikke har niveauet ?
Hvis Man U. stilled med folk der havde spillet i klubben for evigt , men de ikke havde den standart som de folk de har i start 11'ern nu, hvad skulle de så i start 11'ern? Hvis det var at Flinta var lige så godt som GF så havde jeg da gerne set flinta der.. men det er han jo ikke
-
levis
Thomasnoerum Skrev:
> jeg mener det er et problem at vi ikke har så
> mange "klubmænd" som har hjertet med i hans
> arbejde. det bliver der tit snakket om i england.
> se på m owen. da han spillede i liverpool var han
> en af verdens bedste angribere. så tog han til
> madrid og siden til newcastle. men hvor godt har
> han spillet i newcastle i år? det mener mange er
> fordi han ikke har hjertet med.
Det er jo altid fedt at have nogle på holdet som vil ofre alt og som elsker klubben over alt, men i dag er fodbold altså ikke hvad det har været og pengene er meget ofte udslagsgivende.
Dog tror jeg at manglende klubånd, altid kan rettes op med den rette motivation og der har vi jo en af de bedste i faget ER.
Og med hendsyn til Owen så var hans niveau jo også dalet en del i forhold til hans "unge" dage og derfor drog han til Real Madrid, hvor han jo også blev topscorer men Reals ledelse valgte at sende ham videre, hvilket vel siger noget om hvor kompetent Reals ledelse var på det tidspunkt.
> jeg mener det er et problem at vi ikke har så
> mange "klubmænd" som har hjertet med i hans
> arbejde. det bliver der tit snakket om i england.
> se på m owen. da han spillede i liverpool var han
> en af verdens bedste angribere. så tog han til
> madrid og siden til newcastle. men hvor godt har
> han spillet i newcastle i år? det mener mange er
> fordi han ikke har hjertet med.
Det er jo altid fedt at have nogle på holdet som vil ofre alt og som elsker klubben over alt, men i dag er fodbold altså ikke hvad det har været og pengene er meget ofte udslagsgivende.
Dog tror jeg at manglende klubånd, altid kan rettes op med den rette motivation og der har vi jo en af de bedste i faget ER.
Og med hendsyn til Owen så var hans niveau jo også dalet en del i forhold til hans "unge" dage og derfor drog han til Real Madrid, hvor han jo også blev topscorer men Reals ledelse valgte at sende ham videre, hvilket vel siger noget om hvor kompetent Reals ledelse var på det tidspunkt.