England: Underholdning forbudt

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Altoriso

Re: England: Underholdning forbudt

Indlæg af Altoriso »

Jeg tror ikke helt i fanger pointen i "advarslen"

Kan ikke lige huske reglens ordlyd, men det er som Peter Ross også hentyder lidt til, ikke tilladt bevidst at gøre grin med modstanderne (usportslig optræden)

Hvis han alligevel gør det, så kommer han utvivlsomt ud for nogle værre oplevelser senere hen

Mange englændere hovedsagligt, var heller ikke helt tilfreds med C. Ronaldos indblanding i dommerens arbejde ved en slutrunde, hvor han fik en modspiller vist ud

Men mon ikke at han tager advarslen til sig, og forhåbentligt fortsætter han sine tryllerier på "normal" vis, for jeg er helt enig i alle dem der synes at fodbold godt må være lidt sjovere :-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg kan bare ikke se at han gør grin med spillere, han løber foran Arsenal spilleren og har vel ikke øjne i nakken, det nummer han laver er bare sådan noget man får overskud til når alt kører. At Arsenal spilleren skvatter har han vel kun sig selv at bebrejde, sjovt så det ud ;-)

Esben

Indlæg af Esben »

Vil da lige indskyde, at jeg synes det er i orden at nani leger med bolden så længe han ikke direkte håner hans modspillere.

Når det så er sagt ville jeg nok flække ham så hårdt, hvis han lavede det der mod mig.

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Jeg synes heller ikke Nani her håner Arsenal spillerne. Han udstiller måske deres mangler, men det gør man jo også når man laver tunnel på en modspiller.
Jeg synes den gamle AGFer Dladla viste hvad hån er, da han saluterede en modspiller, selvom AGF var ved at tabe.
Jeg kan ikke helt se hvad det er Nani gør galt udover at give publikum noget for pengene.

Nicolai Kammersgaard

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg er sådan set ikke helt enig

Det han laver har jo ikke noget med normal fodbold at gøre, og havde United været bagud havde han fået så mange høvl af både holdkammerater og ledelsen
Nu fører de så stort, og derved kommer det lidt til at ligne en hån af modstandernes styrke, og det er der som nævnt en regel for

En regel der ganske vist ikke bliver brugt så tit, og det er jo netop også hoved årsagen til at han bliver "advaret" lidt af et par af verdens bedste trænere iøvrigt

En spiller der laver en tunnel får typisk en stor fordel

Nicolai Kammersgaard

Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg er sådan set ikke helt enig
>
> Det han laver har jo ikke noget med normal fodbold
> at gøre, og havde United været bagud havde han
> fået så mange høvl af både holdkammerater og
> ledelsen

Efter at have set klippet igen, så kan jeg ikke se at han taber fart og derfor er der vel ingen forskel om han havde taget den ned eller dribler som han gør nu, men selvfølgelig er det skow for tilskuerne ellers havde han jo bare taget ned. Men jeg synes ikke han overtræder nogen grænser.

> Nu fører de så stort, og derved kommer det lidt
> til at ligne en hån af modstandernes styrke, og
> det er der som nævnt en regel for

Ja det er jo så det. Men det er da bedre at spillerne viser sådan nogle ting, fremfor at de ser hvem der kan sparke bolden længst ud af stadion eller bare kører den rundt på midten.

> En regel der ganske vist ikke bliver brugt så tit,
> og det er jo netop også hoved årsagen til at han
> bliver "advaret" lidt af et par af verdens bedste
> trænere iøvrigt

Nej der er nok en del der gerne vil sparke ham ned, men det er der jo også ved Ronaldinho. Hver gang han får bolden bliver han sparket i haserne.
Nogle klubber/spillere går jo efter at sparke de folk ned som er for gode, så de ikke kommer ind i kampen.
Jeg tror at hvis en forsvarer ser sig ond på Nani, så sparker han ham ned hvad enten Nani laver en tunnel eller et trik som det mod Arsenal.

> En spiller der laver en tunnel får typisk en stor
> fordel

Ikke altid. Men hvis du ser filmen igen, så er det jo ikke en ulempe for Nani at han tryller. Igen han taber ikke fart og han taber ikke bolden og samtidig kommer han fri af sin modstander.

Nicolai Kammersgaard

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen Skrev:
> Haha ja Zidan formåede virkelig at latterliggøre
> ethvert superliga forsvar, og her var der da
> aldrig hentydningen til at modstanderne ville
> skade han, kun fra fjollede fangrupper som ikke
> kunne klare at se deres helte bliver ydmyget ;-)

Der er også en klar forskel her, til det Zidan lavede. Zidan latterliggjorde et forsvar - Nani løber her mod eget mål, og forsøger altså ikke at vinde en offensiv fordel. Faktisk sinker han Uniteds opspil. Han har altså kun et formål: At latterliggøre Arsenal. Det er sgu ikke god stil. Bortset fra i Portugal, åbenbart.

Nicolai Kammersgaard

Noe Skrev:
> Der er også en klar forskel her, til det Zidan
> lavede. Zidan latterliggjorde et forsvar - Nani
> løber her mod eget mål, og forsøger altså ikke at
> vinde en offensiv fordel. Faktisk sinker han
> Uniteds opspil. Han har altså kun et formål: At
> latterliggøre Arsenal. Det er sgu ikke god stil.
> Bortset fra i Portugal, åbenbart.

Prøv lige at se klippet igen. det starter med et dårligt udspark fra målmanden og så en håbløs aflevering fra backen til Nani som kun kan løbe tilbage af.
Han kan så godt aflevere bolden lidt før, men han holder jo på bolden for United i stedet for at tabe den ved at prøve en finte frem i banen eller ind i banen. Som jeg ser det, så kan han ikke gøre andet end at løbe tilbage, at han så nok overdriver lidt kan vi godt blive enige om.
Jeg ser det som et udtryk for, at han elsker at lege med bolden ligesom mange andre sydlandske fordboldspillere.

Nicolai kammersgaard

Noe

Indlæg af Noe »

Nicolai Kammersgaard Skrev:

>
> Prøv lige at se klippet igen. det starter med et
> dårligt udspark fra målmanden og så en håbløs
> aflevering fra backen til Nani som kun kan løbe
> tilbage af.

Han har tre afleveringsmuligheder til retvendte medspillere, da han modtager bolden, to da han har fuld kontrol over den. Havde han afleveret der, var der offensive muligheder for united, nu kommer Arsenal for alvor på plads.

> overdriver lidt kan vi godt blive enige om.
> Jeg ser det som et udtryk for, at han elsker at
> lege med bolden ligesom mange andre sydlandske
> fordboldspillere.

Og det er fint - så længe han aktivt søger målet. Det er det, fodbold handler om. De rigtig gode spillere bruger deres teknik offensivt, Nani burde med det der stå i en baggård og optage youtube-videoer af sig selv.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Efter lige at have set klippet igennem et par gange igen, synes jeg også man fornemmer en hård tackling ude ved linien , og det er jo også det der bliver advaret mod
Desuden fornemmer man også en kraftig gang skæld ud af modspilleren kort tid efter

Nej jeg holder fast i at det ikke var helt iorden det han lavede, omend han nu bare er en glad drengerøv der elsker at spille fodbold

Besvar