Udvikling/indkøb

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mose

Udvikling/indkøb

Indlæg af Mose »

Allan Bak Zidan
Skoubo Frandsen
Lindkvist Michael Hansen
Kristian Bak Nielsen Dennis Sørensen
Leon Jessen N. Jørgensen
Jesper Mikkelsen Poku
Pimpong Martin Nielsen
Frank Kristensen Peter Sand
Søren Barslund Bo Hansen
Kim OLsen Jesper Søgaard
Henrik Smedegard Morten Pedersen
Claus Madsen
Jan Frederiksen
Jens Jessen
Mikkel Thygesen

Til venstre spillere der har spillet ungdomsfodbold i FCM/IFS.

Til højre indkøbte spillere.

Jeg mener ikke der er den store niveauforskel på disse lister. Spillere der er købt hjem har ikke været bedre end dem vi har. Derfor mener jeg, med den øgede indsats for vores talentarbejde, at vi skal se på vores unge spillere når der skal tænkes på forstærkninger. Og de er på vej. 2-3 år så begynder de for alvor at trænge sig på.

Salami Midtbane
Collins Angriber
Juelsgaard Venstre kant
Sivebæk Højre kant
Weinkouff Målmand
Winstoun Forsvar
Agbetu Angriber
og jeg kunne nævne mange flere

Tålmodighed er den dyd vi skal finde frem for tiden, så skal vi nok blive et rigtigt storhold som også levere FLOT SPIL. Noget vi ikke har været forvendt med i denne sæson tros den fine placering

Senest rettet af Mose 4. maj 2005, 02:27, rettet i alt 1 gang.

René

Re: Udvikling/indkøb

Indlæg af René »

kunne du uddybe potentialet i de enkelte spillere, du remser op - til ære for dem, som kun hørt om dem perifert?

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Det er måske rigtigt at der ikke har været den store forskel i niveau hvis man lige plukker et par stykker ud af listerne. Men mon ikke spørgsmålet så lisså godt kunne være om vi har været for dårlige til at handle ind ift det vi selv udvikler og ikke om vi selv laver lisså gode spillere som dem der kan købes/hentes i andre klubber???

Andre klubber har da hentet kanonspillere som Bechmann, Berglund, Ericsson, Grahn, Wieghorst, Silberbauer, Hoseth osv.

HauG

Indlæg af HauG »

tror at der skal være plads til begge dele. Hovedsagligt syntes jeg vi skal satse på talenterne, men hvis ikke man hiver helt nye ansigter ind i truppen nu og da kan det muligvis blive stagnerende. Men jeg håber meget på man i fremtiden henter upcomming players til FCM. ikke at vi kan få¨en Zidan igen, men hvis vi kunne hive talenter frem som løber rundt i andre klubber gør det for mig ikke noget at det ikke er egen avl og at denne klub så skal have noget af videresalget. Se på hvor mange Ove pedersen gennem hans år i suppen har hentet frem i lyset.

Men generelt kan jeg kun give støtte Klauzitos udsagn om at vi måske har været for dårlige til at købe ind, eller måske nærmere, vi har ikke fået det optimale ud af de spillere vi har hentet. Efter min personlige mening syntes jeg både MH og TF har været skuffende, når man ser på det niveau de havde før de kom til FCM.

kenny

Indlæg af kenny »

Selvfølgelig skal vi satse på egne talenter,men når/hvis vi køber en ny spiller
skal det virkelig være en profil, det vil sige en spiller der kan gå direkte ind og forstærke os...

YahooSeeker [Bot]

Ifølge EB.dk søger FCM 2-3 nye spillere..

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Ifølge EB.dk søger FCM 2-3 nye spillere i sommer pausen, ER of Ørgaard snakker om en til forsvaret en til midtbanen og en til angrebet..
Lyder famme neeme godt ;o)
Thomas KBH.

Ravnen

Re: Ifølge EB.dk søger FCM 2-3 nye spillere..

Indlæg af Ravnen »

Link: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=291812

Mon ikke det kun sker "hvis" vi kvalificerer os til UEFA og RL.

Mathias Flodgaard

Indlæg af Mathias Flodgaard »

Hvem tror/håber I disse 3 kunne være?
Personligt synes jeg godt om Rasmus Würtz, Jonas Troest og Anders Møller Christensen, men kan slet ikke lige komme på en angriber.. hmm... Hvem skulle det være?? Synes klart det skal være mogen spillere med fremtid i og ikke nogen som kun holder 1 sæson eller 2.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

man kunne evt hente Dickov og Junker i FCN hvis de rykker ned..

Og så synes jeg at en spiller som Mikkel Rask i Randers FC kunne være et interessant køb, og ikke specielt løntung heller !

Desuden ville Michael Gravgaard også være et godt køb !

Mathias Flodgaard

Indlæg af Mathias Flodgaard »

Synes umiddelbart ikke Junker har klasse nok. måske skulle vi kigge til Sverige/Norge som andre gør det, efter en klasseangriber... Er ellers meget enig omkring dickov og gravgaard.. Især gravgaard.. -ham og KBN i midterforsvaret ville være fantastisk.. -kender ikk rigtig mikkel rask:(

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Se nu lige realistisk på det !

Selvfølgelig går vi ikke ud og henter Rasmus Würtz i AaB, Michael Gravgaard i VFF, Morten Duncan i AGF, AMC eller Berglund i Esbjerg. Det er ikke sådan verden er skruet sammen. Vi kunne måske, hvis vi hed FCK, men det gør vi ikke.

Realistiske bud kunne være Mikkel Rask, som Altoriso nævner, Francis Dickoh og Junker i FCN (hvis de ryger ned), ellers render der også nogle interessante danskere rundt i udlandet, samt talentfulde nordmænd i vort broderland.

Bl.a. Christian Flindt Bjerg i norske Odd Grenland. Han har udtalt at han gerne snart vil til DK igen, og meget gerne til Jylland.
Link: http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=816

At der render talenter rundt i Norge er John Obi Mikel et godt eksempel på. Han er netop solgt til Man. United fra 1. januar 2006. Det på trods af, at han kun er 18 år. Så det er ikke kun Henning Berg kloner det hele ;-)

Peter Ross

YahooSeeker [Bot]

hVAD MED SÅDAN EN SOM Røll, ved at han er en løn sluger og skal købes fra for "Var det ikke 1,6 mil?" - Men jeg tror seriøst at det er et seriøst emne i FCM..
Thomas KBH.

Kim

Indlæg af Kim »

Grin, ja, men et underskud på 8 mio. i 2004 synes jeg vi skal gå ud og smide omkring 2 mio. for ham i ren transfer for derefter at lade ham få 1-1½ mio. i løn om året... Det er virkelig fornuft der vil fremad.

Jeg vælger at tro du har nogle til at styre din økonomi for dig med dine udmeldinger :-)

BW #456

PS: NEJ! jeg ønsker ikke at overtage den ;)

YahooSeeker [Bot]

Hehe, udemærket argument Kim - måske er det også ønske tænkning Røll er sq nok lige dyr nok, og nej ingen styrer min økonomi, det hele ligger under puden ;o)
Thomas KBH.

Besvar