Fra næste sæson skal 4 spillere være fra det land klubben er fra, for at man kan stille op i CL, altså 4 af 25 spillere. Fra 2007 bliver det forhøjet til 6.
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=115
Det er ikke overvældende aggrassivt der gåes til værk for at få klubberne til at satse på ungdomsarbejde, men alle tiltag skal være velkomne.
Personligt så jeg gerne det sådan at det i DK blev opbligatorisk at bruge min. 10 % af budgettet på talent arbejde.
Min. 4 spillere fra hjemlandet for hold i CL
-
YahooSeeker [Bot]
Min. 4 spillere fra hjemlandet for hold i CL
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 5. feb 2005, 01:48, rettet i alt 1 gang.
-
Claus J
Re: Min. 4 spillere fra hjemlandet for hold i CL
Vi kan kun være enige om at det er fedt, hvis man SKAL bruge mindst 4 talenter fra egne rækker, men hvad er kriterierne for hvornår man er af egen avl?? Er det når man har spillet een sæson som Ynglinge eller skal der mere til.
Kan det ikke komme til at hæve prisen/lønnen til urealistiske højder for de unge spillere?
Og til sidst, hvor længe er man talent?? Hvornår skal man have "nye" unge på holdet??
Claus J- Som ellers syntes at det er en god ide'
Kan det ikke komme til at hæve prisen/lønnen til urealistiske højder for de unge spillere?
Og til sidst, hvor længe er man talent?? Hvornår skal man have "nye" unge på holdet??
Claus J- Som ellers syntes at det er en god ide'
-
YahooSeeker [Bot]
Det er ikke egen avl, men blot spillere fra hjemlandet. Du kan jo i princippet sagtens stille med et helt hold udlændinge, bare 4 ud af de 25 i truppen er fra hjemlandet.
-
Ravnen
Hekler skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er ikke egen avl, men blot spillere fra
> hjemlandet. Du kan jo i princippet sagtens stille
> med et helt hold udlændinge, bare 4 ud af de 25 i
> truppen er fra hjemlandet.
Så er det bare hvad der er fra hjemlandet. Mange udenlandske spillere i f.eks. den spanske liga har dobbelt statsborgerskab og spansk pas.
Spørgsmålet er også om EU ikke igen skrider ind overfor det, da det vil forhindre arbejdskraftens frie bevægelighed.
Personligt bifalder jeg reglen, men tvivler på dens effekt i visse lande.
-------------------------------------------------------
> Det er ikke egen avl, men blot spillere fra
> hjemlandet. Du kan jo i princippet sagtens stille
> med et helt hold udlændinge, bare 4 ud af de 25 i
> truppen er fra hjemlandet.
Så er det bare hvad der er fra hjemlandet. Mange udenlandske spillere i f.eks. den spanske liga har dobbelt statsborgerskab og spansk pas.
Spørgsmålet er også om EU ikke igen skrider ind overfor det, da det vil forhindre arbejdskraftens frie bevægelighed.
Personligt bifalder jeg reglen, men tvivler på dens effekt i visse lande.
-
Denis Egebæk
Afskrevet fra Politiken:
"Fra sæsonen 2006/07 skal en klub der deltager i CL eller UEFA Cup have mindst 4 spillere i 25 mands truppen, der stammer fra egen avl".
Og længere nede i artiklen kommer UEFAs definition på en spiller af egen avl:
"En spiller der i perioden fra de var 15 til 21 år blev uddannet og udviklet i klubben eller af en anden klub i samme forbund - i mindts tre år".
Så reelt er der bare tale om spillere fra hjemlandet.
"Fra sæsonen 2006/07 skal en klub der deltager i CL eller UEFA Cup have mindst 4 spillere i 25 mands truppen, der stammer fra egen avl".
Og længere nede i artiklen kommer UEFAs definition på en spiller af egen avl:
"En spiller der i perioden fra de var 15 til 21 år blev uddannet og udviklet i klubben eller af en anden klub i samme forbund - i mindts tre år".
Så reelt er der bare tale om spillere fra hjemlandet.
-
Jakob Jensen
Så nu bliver udenlandske klubber nød til, at satse ekstra hårdt på - at hente unge talenter fra hele verdenen i en alder af maksimum 17 år - så de kan have dem i truppen længe nok til, at de anses som egen avl.
Det kan squ da kun gå galt!
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Det kan squ da kun gå galt!
Venlig hilsen
Jakob Jensen