http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 971535.ece
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 971538.ece
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 971586.ece
Det går åbenbart ikke så godt for vores landshold, grundet for mange udlændinge. 20 % af SAS Ligaen består af udlændinge, som beskrevet i en af de 3 artikler, og derfor er debatten kommet frem igen i medierne. Åbenbart er de bange for vores landshold "uddør", men tager det ikke så tungt. Jeg ser heller en fantastisk SAS Liga fyldt med gode spiller, og flere publikummer i fremtiden end jeg ser en udviklings liga, hvilket det vil være i rigtig lang tid fremover. Men hvis dansk klubfodbold skal gøre sig gældende i europa, så ser jeg det lidt som en nødvendighed, hvis de er klassespillere og billig.
Peter Bondes hentydning til Englands EM exit, hvor han åbenbart mener at det er et kæmpe problem. Måske i fremtiden, men Englands spillede bare ikke godt, ligesom Danerne.
For mange udlændinge i SAS Ligaen !
-
Lauth
For mange udlændinge i SAS Ligaen !
Senest rettet af Lauth 7. feb 2008, 23:57, rettet i alt 1 gang.
-
Ravnen
Re: For mange udlændinge i SAS Ligaen !
Problemet som jeg ser det, er sekunda udlændingene, dem som ikke hæver niveauet, hvis man skar dem væk og satsede på egne talenter i stedet, ville man komme en stor del af problemet til livs. Specielt en klub som Viborg har det med at hente anden og tredierangs udlændinge, og det er skadeligt for dansk fodbold. Men mindre klubber som Viborg lider nok også endnu mere under konkurrencen om de få gode danske talenter.
I mine øjne skal man have udvidet superligaen, med 14-16 klubber vil der være plads til flere danske talenter kan få et gennembrud for et mindre hold. Der er ikke mange superligaklubber som tør give en 1 disivionsspiller chancen, og så henter man istedet en udlænding. Havde spilleren derimod haft en god tid i en mindre superligaklub, ville man vide talentet kunne bære.
Var Simon Poulsen og Mikkel Thygesen blevet opdaget hvis Sønderjyske og Frem ikke havde været en tur op i superligaen. Ja det var de måske, men de skal jo også opdages i tide så de kan udvikle sig.
I mine øjne skal man have udvidet superligaen, med 14-16 klubber vil der være plads til flere danske talenter kan få et gennembrud for et mindre hold. Der er ikke mange superligaklubber som tør give en 1 disivionsspiller chancen, og så henter man istedet en udlænding. Havde spilleren derimod haft en god tid i en mindre superligaklub, ville man vide talentet kunne bære.
Var Simon Poulsen og Mikkel Thygesen blevet opdaget hvis Sønderjyske og Frem ikke havde været en tur op i superligaen. Ja det var de måske, men de skal jo også opdages i tide så de kan udvikle sig.
-
Vinding
Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
>> I mine øjne skal man have udvidet superligaen, med
> 14-16 klubber vil der være plads til flere danske
> talenter kan få et gennembrud for et mindre hold.
> Der er ikke mange superligaklubber som tør give en
> 1 disivionsspiller chancen, og så henter man
> istedet en udlænding. Havde spilleren derimod haft
> en god tid i en mindre superligaklub, ville man
> vide talentet kunne bære.
> Var Simon Poulsen og Mikkel Thygesen blevet
> opdaget hvis Sønderjyske og Frem ikke havde været
> en tur op i superligaen. Ja det var de måske, men
> de skal jo også opdages i tide så de kan udvikle
> sig.
Jeg kan kun give dig ret i dit indlæg. Jeg så gerne at der var plads til flere danske talenter, såvi ikke får de samme forhold som vi ser i kvinde håndbold.
Vinding
Vinding
-------------------------------------------------------
>> I mine øjne skal man have udvidet superligaen, med
> 14-16 klubber vil der være plads til flere danske
> talenter kan få et gennembrud for et mindre hold.
> Der er ikke mange superligaklubber som tør give en
> 1 disivionsspiller chancen, og så henter man
> istedet en udlænding. Havde spilleren derimod haft
> en god tid i en mindre superligaklub, ville man
> vide talentet kunne bære.
> Var Simon Poulsen og Mikkel Thygesen blevet
> opdaget hvis Sønderjyske og Frem ikke havde været
> en tur op i superligaen. Ja det var de måske, men
> de skal jo også opdages i tide så de kan udvikle
> sig.
Jeg kan kun give dig ret i dit indlæg. Jeg så gerne at der var plads til flere danske talenter, såvi ikke får de samme forhold som vi ser i kvinde håndbold.
Vinding
Vinding
-
Thomasnoerum
uefa er hvis også ved at vedtage en lov der hedder min 6 spillere fra klubbens land. jeg synes det er en god regl. Hvis man kigger på vores seneste transfers har vi solgt 3 danskere, og hentet en masse udlændinge. okay jeg ved godt at danny og flinta ikke er udlændinge, men nu tænker jeg også mest på spillere der går direkte ind i startopstillingen.
-
Colt Sivas
Har lige hurtigt kigget de forskellige klubber igennem inde på http://www.bold.dk/klubber/?land=1 og der fordeler de sig således(klub/antal spillere/antal udlændinge):
AAB= 27/9
FCK= 26/9
ACH= 26/6
FCM= 33/16
OB = 25/8
RFC= 25/8
FCN= 39/7
EFB= 27/12
BIF= 30/10
AGF= 35/6
VFF= 26/12
LFC= 29/3
P.S. ved godt at bold.dk ikke er vedrens bedste referencepunkt. Så der vil være unøjagtigheder også fordi jeg ikke er så meget inde i alle klubbers spillere.
EDIT: linkfejl
AAB= 27/9
FCK= 26/9
ACH= 26/6
FCM= 33/16
OB = 25/8
RFC= 25/8
FCN= 39/7
EFB= 27/12
BIF= 30/10
AGF= 35/6
VFF= 26/12
LFC= 29/3
P.S. ved godt at bold.dk ikke er vedrens bedste referencepunkt. Så der vil være unøjagtigheder også fordi jeg ikke er så meget inde i alle klubbers spillere.
EDIT: linkfejl