Hirakiet i vores forsvar

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mose

Hirakiet i vores forsvar

Indlæg af Mose »

I forbindelse med købet af Ibrahim Gnanou udtalte Ørgaard meget præcis, at Ibrahim var fjerdevalg til pladsen i centerforsvaret.

Troest er blandt de tre første, det kan der vist ikke herske tvivl om.

Det er ofte blevet sagt om Winston, at han står før Simon Kjær, og det må så betyde, at også Winston er blandt de første tre.

Simon Kjær flirter med ideen om udlejning, men afviser pludselig al snak om at blive lejet ud. Jeg nægter at tro på, at han er vores femtevalg til posten, og derfor placerer jeg ham som tredjevalg. Det forklarer også, hvorfor han ønsker at blive, selv om konkurrencen er hård.

Det stiller Klimpl tilbage som 5. valg. Som jeg tolker det, er han på vej væk, eller kørt i stilling som spiller på højreback. (1. eller 2. valg)

Jeg kan jo se, at mange herinde på graven har Klimpl i deres start-11, men jeg tror han er færdig på den position.
Senest rettet af Mose 15. feb 2008, 02:06, rettet i alt 1 gang.

j3pq3

Re: Hirakiet i vores forsvar - kampen

Indlæg af j3pq3 »

det er jo ulempen ved at have så mange spillere på samme position, de kan ikke alle få spilletid. selvfølgelig er det opmuntrende at på grund af de kun to pladser og fem spillere, at der så bliver en del kamp om pladserne, og derfor er vi sikre på at dem der starter inde i midterforsvaret, også er nogle fantastiske nogen. men som jeg ser det, så ér fem for mange, og derfor så jeg gerne at troest var blevet solgt i dette vindue pga. alt det med hans kontrakts klausuler, og vi så i stedet havde et midterforsvar endten bestående af reid, kjær eller gnanou, og så en klimpl der skulle til at tage sig sammen hvis han forventer noget mere spilletid.

men sådan blev det ikke, og jeg kan derfor kun håbe at vi får udlejet en af de to unge, (reid, kjær), så der ikke er nogle der ikke får spilletid overhovedet.

Kent

Re: Hirakiet i vores forsvar

Indlæg af Kent »

Det er fint med konkurrence om pladserne, men i øjeblikket har vi for mange spillere til centerforsvaret - ingen tvivl om det. Jeg er overrasket over at der ikke blev solgt/udlejet nogen i dette vindue, hvor der tværtimod blev hentet en spiller. Det kan vel måske nås endnu, eftersom vinduet er åben i Norge/Sverige, men mener at have læst noget om, at det var ulovligt.

Nu skal man jo huske, at det ikke er Ørgaard, men ER der stiller hold, så hvilken plads JØ mener Ib har i hierarkiet er egentlig ligegyldigt.

Min holdning er, at Klimpl i den første del af efteråret viste spil på et højere niveau end både Troest, Reid og Kjær har vist. Hvis han genfinder de takter, er jeg ikke i tvivl om, at han er førstevalg. 2. valg er indtil videre Troest, og så må Winston og Kjær slås om lidt spilletid i ny og næ. Ib skal først spilles ind, og jeg forventer ikke at se ham på banen i foråret. Til sommer regner jeg med at der ryger 2 centerforsvarer.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Min holdning er, at Klimpl i den første del af
> efteråret viste spil på et højere niveau end både
> Troest, Reid og Kjær har vist. Hvis han genfinder
> de takter, er jeg ikke i tvivl om, at han er
> førstevalg. 2. valg er indtil videre Troest, og så
> må Winston og Kjær slås om lidt spilletid i ny og
> næ. Ib skal først spilles ind, og jeg forventer
> ikke at se ham på banen i foråret. Til sommer
> regner jeg med at der ryger 2 centerforsvarer.

Købet af Gnanou ser umiddelbart mærkeligt ud, med mindre han kan dække to udtalte behov hos os: Back up på højre back, samt offensiv luftstyrke ved dødbolde. Man kunne vel sagtens forestille sig (med henvisning til hans høje scoringssnit i Moldavien), at han er en god mand at sætte ind i kampens sidste fase, når der skal satses lidt. Vi har imo været for dårlige på de offensive dødbolde.

Mht. Troest vs. Reid vs. Kjær vs. Klimpl: Jeg tror Reid kommer med 120 i foråret. Herefter bliver det et spørgsmål om dagsformen, hvem der spiller ved siden af. Jeg er lidt nervøs for, at det er Kjær som kommer i klemme i det regnestykke - desværre til skade for hans udvikling..

/Noe

Bissen

Det skete da Gnanou blev købt

Indlæg af Bissen »

Jeg tror faktisk at I overfortolker købet af Gnanou.

Forestil jer følgende:

Ørgaard er på sightseeing i Østeuropa. Ser en kamp hvor en afrikansk forsvarer markerer sig særdeles positivt. Javel han har lidt afrikanertacklinger som en del af hans repitoire, men i det store hele ser han en spiller med enormt potentiale.

På ægte jysk spørger han lidt henkastet til afrikanerens pris og lidt overraskende er han faktisk billig. Måske fordi han ikke kan kommunikere med de kære russisktalende, måske fordi han ønsker at komme væk Moldova, måske fordi han ikke føler sig godt tilpas eller blot fordi han snart har kontraktudløb.

Nu er Ørgaard interesseret. Det vil sige både og. For han var jo slet ikke på udkig efter en forsvarer, så hvad skal han lige med ham. Men for pokker han har jo potentialet og han scorer jo lige så mange mål som en gennemsnitlig forward.

Ok tænker Ørgaard og forestiller sig et scenarie. Hvis nu vi køber ham og opdrager ham til at spille vesteuropæisk og uden afrikanertacklinger, så vil han uden tvivl have en høj værdi. Han kan fransk men det er ikke rigtig en ulempe. Den franske liga er oplagt men også Premier League, da der i forvejen er mange fransktalende.

Der begynder at forme sig en plan i Ørgaards hoved. Gnanou er et rendyrket investeringsobjekt. Vi køber ham billigt, fjerner hans afrikanertacklinger og måske hæver hans niveau yderligere. I løbet af 1-2 år har vi en flyvefærdig midterforsvarer klar til en af de store ligaer. Prisskilt 30 mill. kr.

Ørgaard tager et sug af sin smøg. Det her er sku for lige til, tænker han. Det er 25 mill. ned i lommen. Nu skal Claus (Berthelsen red.) bare lige informeres/overtales. "Hej Claus nu skal du høre. Jeg har lige set den nye John Terry og så koster han kun 4 mill. Han er lige til at skyde af om et år til 30 mill. er det ik ok jeg slår til?" Claus sidder i regnvåde Herning og har haft en lidt kedelig dag og flere af sponsorerne spørger lidt til hvornår der kommer nogle nye folk til. Desuden er der jo nogle penge fra Naldo, der brænder lidt i lommen, så Claus siger " Det er fint Ørgaard - find noget guld til os"

1 time senere sidder han i Sheriffs bestyrelseslokale og drikker en vodka med deres sportsdirektør for at skåle på en god handel.

"Det her bliver sku en god investering, nu skal vi bare lige have løst opgaven med spilletid til 5 midterforsvarer. Hvis Erik spørger, kan jeg foreslå at vi da kunne skubbe Klimpl eller Gnanou ud på højre backen og give lidt konkurrence til Kolja. Selv Erik må sku nogle gange forstå at det handler om at tjene nogle penge på spillerene og Gnanou er sku som at finde guld på gaden" tænker Ørgaard mens han ser Sportsdirektøren hælde endnu en vodka op. "To da other leg" siger han på gebrokkent engelsk. Ørgaard smiler, det er sku ikke hver dag man gør så god en handel, så skide være med det!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Ja Ørgaards kommentar har givet stof til eftertanke og jeg må indrømme jeg ikke helt fatter hvorfor han udtaler sig som han gør. I mine øjne kan det kun betyde at han anser Klimpl som femtevalget, for jeg tror ikke på han vil udtale sig på den måde om nogen af vores stortalenter og ej heller vil det være retfærdigt. Enten signalerer han i at Klimpl har været en fejlinvestering eller også tænker man på at omskole ham til back, men er der ikke noget med han er venstrebenet?

Jeg har dog set et par startopstillinger for Sheriff Tiraspol hvor Gnanou har figureret som højre back, så indtil jeg hører andet, så vælger jeg at tro at han er tiltænkt rollen som højre back. Spændende bliver det, kunne godt tænke mig at høre nogle meldinger fra træning, måske nogen kan se noget ud fra den. Ellers så skal vi jo spille træningskamp midt i denne måned mod Vff, måske vi blir en del klogere til den tid..

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> Ja Ørgaards kommentar har givet stof til
> eftertanke og jeg må indrømme jeg ikke helt fatter
> hvorfor han udtaler sig som han gør. I mine øjne
> kan det kun betyde at han anser Klimpl som
> femtevalget, for jeg tror ikke på han vil udtale
> sig på den måde om nogen af vores stortalenter og
> ej heller vil det være retfærdigt.

Det kunne jo også tænkes, at udtalelsen skyldtes:

1. JØ i skyndingen ikke lige havde tal på, om vi havde 4 eller 5 midterforsvarere, og bare ville signalere at Ib var langt nede i rækken.

2. JØ forventede at der blev solgt en midterforsvaret inden vinduet lukkede.

Jeg tror ikke vi skal overfortolke udtalelsen - at dømme nogen færdig el. lign. på baggrund af den, synes jeg er overilet. Og igen: Det er altså ikke JØ, der sætter holdet men ER.

Ravnen

Re: Det skete da Gnanou blev købt

Indlæg af Ravnen »

Haha godt skrevet, det lyder sandelig helt plausibelt :-D

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det kan sagtens tænkes at du har ret, men lige meget hvad, så virker udtalelsen malplaceret. Hva enten udtalelsen afslører uvidenhed, bedrevidenhed eller blot sandheden, så tror jeg det havde være klogest blot at tie stille..

Jeg håber og tror at Gnanou starter den næste træningskamp mod VFF på højre back, men nu får vi se..

Nielsen

Indlæg af Nielsen »

Kunne jo også være han mente 4. valg, da der jo til center forsvaret skal bruges 2 spiller.

De 2 startere må jo være førstevalg til pladserne, eks.
1 valg starter Klimpl og Troest.
2 valg er så Reid til en af pladserne, 3. valg Kjær og 4. valg Ib.

Måske vi også gerne vil have at den ene er højre og den ventre fodet.

Jonas BW:1859

Indlæg af Jonas BW:1859 »

Jeg ser købet af Gnanou som et klart signal om at vi sælger minimum en forsvar i næste transfer, personligt tror jeg både at Troest og Klimpl bliver solgt.
Jeg ser på nuværende tidspunkt hierarkiet på denne måde

1. Magnus Troest
2. Winston Reid
3. Simon Kjær
4. Gnanou
5. Maros Klimpl

Når jeg siger at Klimpl smutter i næste transfer er det fordi jeg på ingen måde tror han er tilfreds med en plads på 2.div holdet. Ellers skulle man som før nævnt omskole ham til back og på den måde give Kolja noget udfordring.

/Jonas Max

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> Det kan sagtens tænkes at du har ret, men lige
> meget hvad, så virker udtalelsen malplaceret. Hva
> enten udtalelsen afslører uvidenhed, bedrevidenhed
> eller blot sandheden, så tror jeg det havde være
> klogest blot at tie stille..

Hvorfor? Den besked han ville sende var, at Ib ikke var købt til startopstillingen nu og her. Det budskab er da meget tydeligt. Det er da udelukkende fordi ivrige fans overfortolker hans udsagn, at det pludselig kommer til at betyde, at Klimpl er 5. valg. Ikke engang en journalist fra formiddagsbladene kunne have drejet det bedre ;-)

Så jeg synes mere det drejer sig om, at denne diskussion er malplaceret. Grundlaget er ekstremt tyndt, og henviser endda til en mand, der ikke bestemmer hvem der er 1.-2.-3.-4. eller 5. valg.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent Skrev:
> Så jeg synes mere det drejer sig om, at denne
> diskussion er malplaceret. Grundlaget er ekstremt
> tyndt, og henviser endda til en mand, der ikke
> bestemmer hvem der er 1.-2.-3.-4. eller 5. valg.

Netop derfor burde han vel ikke have sagt som han gjorde, der er jo trods alt en risiko for at overivrige fans overfortolker hans udsagn og tillægger det mere værdi end det burde :-)

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> Netop derfor burde han vel ikke have sagt som han
> gjorde, der er jo trods alt en risiko for at
> overivrige fans overfortolker hans udsagn og
> tillægger det mere værdi end det burde :-)

Hans fejl må jo så være, at han har overvurderet niveauet hos visse fans ;-)

Hausser

Indlæg af Hausser »

Han bør vide at se den mindste kommentar bliver gennemarbejdet af skarpe analytiske hjerner, derfor bør han være lidt mere påpasselig når han udtaler sig :-)

Besvar