hvor er vores bomber

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Casper Søe

tror han kommer

Indlæg af Casper Søe »

Er næsten sikker på han kommer, efter at ER nu også har været ude og sige at vi skal have fat i en

”Der er ingen tvivl om, at vi skal have fat i en angriber. Det er ledelsens ønske. Og det er vores ønske. Men det er jo ikke ensbetydende med, at vi får en. Og sker det ikke, er der ikke tale om nogen katastrofe. Så må vi bruge dem, vi har i truppen."

Tror de har en østeuropæer i kikkerten. Selvom vi har dårlige erfaringer med Dadu, lader det ikke til vi er skræmt, efter som vi har 2 til prøvetræning

Altoriso

Peter Ijeh igen

Indlæg af Altoriso »

Han har vist været oppe og vende før, men der er tilsyneladende kommet nyt omkring ham http://www.bold.dk/nyt/?vis=78805

Kan godt huske at han lige pludselig begyndte at figurere oftere på målscorerlisten efter hans skifte til Norge

Måske vi kan få ham til at fungere hos os

mancitydk

Re: Peter Ijeh igen

Indlæg af mancitydk »

hvis vi kan, kan han blive guld værd.....Men måske funger han kun i norge:)

Kent

Indlæg af Kent »

Det er nok mest af alt prisen der gør, at ingen vil have ham. Efter sigende forlanger de omkring 15 mio NKR for ham, hvilket må siges at være en god portion penge for en spiller, der ikke har det store videresalgspotentiale.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

nej det må man sige. Det er da en slat de forlanger for ham.... ved heller ikke om de danske klubber er interesseret i ham, efter hans lidt uheldige fck eventyr. Men omvendt kan man også sige, at han ikke rigtigt fik chancen ordentligt i fck. Han fik jo ikke så lang tid som Ailton får....

Bobby

Indlæg af Bobby »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er nok mest af alt prisen der gør, at ingen
> vil have ham. Efter sigende forlanger de omkring
> 15 mio NKR for ham, hvilket må siges at være en
> god portion penge for en spiller, der ikke har det
> store videresalgspotentiale.

Man kan jo være heldig at prisen falder lidt, nu hvor ingen klubber rigtig viser interesse, alternativt at Ijeh reducerer hans personlige krav lidt. Det afhænger naturligvis af, hvor interesseret klubben er i at komme af med ham, og hvor interesseret han selv er i at komme videre. Som jeg har forstået det, er det mest ham selv der vil videre, da familien ikke trives.

Jeg ved ikke hvad Viking betalte for ham i sin tid. Det er klart at de vil have så mange penge for ham, som muligt. Omvendt kan de heller ikke være interesseret i at holde på en spiller, der gerne vil væk. Lad os håbe prisen falder lidt og at Ørgaard henvender sig.

Ijeh er i mine øjne lige den angriber, vi mangler. Det er muligt han ikke har alderen til at blive solgt videre, men det havde Albeck jo heller ikke, da han kom til FCK. Hvis vi vil spille med om guld, må vi nogle gange også bare punge ud for den rigtige spiller, selvom der er ikke er videresalgspotentiale. Dermed ikke sagt at vi skal betale 15 mill. NOK, men 10 er vel ok for en spiller af hans kaliber.

Bobby

Vi kan leje ham her....

Indlæg af Bobby »

Han kunne sikkert være en forstærkning...

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=145886

:-)

Bobby

Her er vores bomber i hvert fald ikke..

Indlæg af Bobby »

Der er åbenbart andre SAS liga klubber, der godt kan finde en angriber...

http://www.bold.dk/nyt/?vis=78831

Spændende signing til Randers. Kender ikke Marc Nygaards niveau pt, men han har før vist stor styrke. Ham havde jeg umiddelbart ikke haft noget imod at se i FCM trøjen - han har sandsynligvis ikke været så dyr.

Kom nu på banen Ørgaard!

Altoriso

Re: Her er vores bomber i hvert fald ikke..

Indlæg af Altoriso »

Jeg kender ikke noget til de priser Randers har måttet give, ej heller noget til deres lønninger, men jeg fornemmer lidt at de måske risikerer at overforbruge lidt
Derved risikerer de måske at miste grebet lidt om deres kassebeholdning på et tidspunkt

Bobby

Indlæg af Bobby »

Altoriso Skrev:
> Jeg kender ikke noget til de priser Randers har
> måttet give, ej heller noget til deres lønninger,
> men jeg fornemmer lidt at de måske risikerer at
> overforbruge lidt
> Derved risikerer de måske at miste grebet lidt om
> deres kassebeholdning på et tidspunkt

Nu kender jeg heller ikke noget til de priser, Randers betaler for spillere, ej heller deres lønninger, men jeg kan da konstatere at deres økonomi så særdeles fornuftig ud efter regnskabsåret 2006/2007.

http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=76815

Så indtil videre tyder det da på at de i Randers også ved at 2+2 giver 4! :-)

Kent

Indlæg af Kent »

Randers tjener så vidt jeg husker deres penge på ejendomshandel, og så er det Essex-manden, der står bag. Så penge har de nok af. Det er interessant at de med disse køb ((Berg, Ellegaard og Nygaard) klart signalerer at de vil være med i toppen af ligaen, og virker på nuværende tidspunkt vel langt mere ambitiøse end fx EfB, der er gået noget i stå udviklingsmæssigt. Hvis de kan holde økonomien på ret kurs, så bliver der sgu trængsel i toppen.

Nygaard er da en spændende spiller at se i SAS-ligaen. Stor og hovedstødsstærk, men ikke så teknisk god som jeg husker ham. Har trods alt været omkring landsholdet, hvilket ikke gør ham til den ringeste angriber i ligaen.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

AKP fra FC Nordsjælland har også masser af penge - alligevel går de ikke ud og bruger en helt masse penge
AGF havde jo heller ikke enorm succes med Kurt Andersen
Og AB har jo også sin nedturshistorik

Min pointe er stadig at RFC risikerer et overforbrug

Bobby

Indlæg af Bobby »

Altoriso Skrev:
> AKP fra FC Nordsjælland har også masser af penge -
> alligevel går de ikke ud og bruger en helt masse
> penge
> AGF havde jo heller ikke enorm succes med Kurt
> Andersen
> Og AB har jo også sin nedturshistorik
>
> Min pointe er stadig at RFC risikerer et
> overforbrug

Det er vel et lidt tyndt argument. Du kan jo altid finde klubber, der ikke har haft styr på økonomien som AGF og AB. Men jeg kan ikke rigtig se hvad relevans, de har. Så kan man jo i princippet finde eksempler på andre klubber, der også har penge, brugt dem, og klaret sig godt.

Når man bruger penge, er der naturligvis altid en risiko for at overforbruge. Randers har imidlertid ikke endnu vist tegn på, at de ikke har styr på økonomien - tværtimod. Således er der vel ingen belæg for mistanken endnu.

Det vil jo være det samme at sige at FCM risikerer at overforbruge, hvis de henter en ny spiller eller to....

Hausser

Re: Er han her?

Indlæg af Hausser »

Nogen ledertype kan ham rumæneren ihvertfald næppe være, han kan jo ikke sproget. Dog syntes jeg da det, at han har kunnet begå sig i den bedste russiske række, fortæller lidt om hans niveau, helt dårlig kan han vel ikke være. Dog vil der nok også være nogen der siger, at helt god kan han heller ikke være, ellers var han nok allerede blevet hentet af en bedre klub :-)

Tror helt sikkert han vil være en billig herre såfremt vi signer ham, hvilket vel betyder at vi nok ikke har det helt store at tabe i en sådan ansættelse. En lodseddel betegnes den type spiller vist som, der er mange dårlige men også nogle gode (Fall, Mota, Junior, Christian Olsen m.fl.). Blir spændende at høre hvad han kan præstere mod HSV.

Den 17-årige moldaver virker vel straks mere interessant. Hvor kommer han fra, hvor har man set ham henne, hvad kender man til ham? Spørgsmålene er mange, men han må formodes at indeholder et eller andet (stort?) siden man vil driste sig til at hente en moldavisk ungdomsspiller. Går ikke ud fra han "blot" har talent som en Sivebæk eller Juelsgaard, ellers tror jeg ikke man ville ulejlige sig med ham. Også spændende at se hvad en 90er kan præstere i en ungdomsturnering for spillere omkring u-21 års alderen..

BW#2264

Randers - økonomi?

Indlæg af BW#2264 »

Altoriso Skrev:
> AKP fra FC Nordsjælland har også masser af penge -
> alligevel går de ikke ud og bruger en helt masse
> penge
> AGF havde jo heller ikke enorm succes med Kurt
> Andersen
> Og AB har jo også sin nedturshistorik
>
> Min pointe er stadig at RFC risikerer et
> overforbrug

Forskellen skal du nok finde i at AGF pga "onkel Kurts" millioner aldrig rigtig kom i fare for en konkurs, Nordsjælland vel noget nær samme historie, og i AB ser man jo konsekvensen af den økonomiske ballade.

Randers Freja var praktisk talt erklæret konkurs i 2002 da ideen om Randers FC opstod, og derfor er det altså også en yderst økonomisk ansvarlig ledelse der sidder i klubben nu. Som udgangspunkt sætter de en sund økonomi højt over sportslig succes - de køber ikke bare hovedløst ind uden de ved pengene er der.

Og jeg ved hvad jeg taler om - på trods af mit sort/røde tilhørsforhold, så arbejdede jeg fra 1997 til 2003 selv på stadion i Randers og har derfor også et ret stort kendskab til folk i og omkring klubben.

Besvar