Ja så er EfB Elite og Esbjerg Kommune endelig gået sammen om at bygge det nye stadion. Jeg mener det kommer til at koste ca. 105 mio. kr. Her er lige nogle billeder af, hvordan det kommer til at se ud:
Hva skal de med sådan et stort stadion. Det er så sikket kun fordi vi huser en landskamp i marts, så skal Esbjerg. Vi får digital bander og storskærme som første stadion i det jydske. Men det havde Åb jo total meget planlagt før os, ifølge deres sports direktør. Jeg mener, de 6500 stå pladser er jo kun deres gennemsnit af hvad der kommer til deres kampe :S.
Men ja ja fair nok.
Lauth Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hva skal de med sådan et stort stadion. Det er så
> sikket kun fordi vi huser en landskamp i marts, så
> skal Esbjerg. Vi får digital bander og storskærme
> som første stadion i det jydske. Men det havde Åb
> jo total meget planlagt før os, ifølge deres
> sports direktør. Jeg mener, de 6500 stå pladser er
> jo kun deres gennemsnit af hvad der kommer til
> deres kampe :S.
> Men ja ja fair nok.
Stop dog med det der tuderi.
Landsholdet havde banderne efter os, så vi har nakket det fra dem?
På ikast stadion var vores snit ikke 5k pr hjemmekamp, men hvordan er det nu?
Casper Søe Skrev:
> På ikast stadion var vores snit ikke 5k pr
> hjemmekamp, men hvordan er det nu?
Det er rgtigt at der er en ny stadion effekt, men spørgsmålet er om kke Esbjerg har fået det meste af det boost, med den ny tribune.
Jeg er bange for, at det bliver et af de der halvtomme stadions som kun føles fyldt 3-4 gange om året og kun er det 1 gang hvis man er heldig.
> Det er rgtigt at der er en ny stadion effekt, men
> spørgsmålet er om kke Esbjerg har fået det meste
> af det boost, med den ny tribune.
>
> Jeg er bange for, at det bliver et af de der
> halvtomme stadions som kun føles fyldt 3-4 gange
> om året og kun er det 1 gang hvis man er heldig.
Måske formulerer jeg mig ikke så godt herinde. Men lige præsis. Har samme tanke om det. Det bliver højst sansynling ligesom på Parken og NRGI park.
Det eneste sted hvor der reelt har været denne effekt af et nyt stadion har vel været med SAS Arena? OB foretog godt nok en gennemrenovering i midten af 90erne, men så impoenerende har deres tilskuertal da heller ikke været og det samme kan vel siges om stadion i Viborg, Ålborg og som nævnt i Århus.(ja måske er snittet hævet med 1-2.000 for nogle af de nævnte, men der har også været en generel tilskuerfremgang i SAS Ligaen). Med nye stadionfaciliteter vil tilskuertallet stige, men hvis det kun er 10-20 % betyder det jo, at de nye stadions heller ikke bliver fyldte. Det ser vi jo allerede nu.
Jeg må konkludere, at det for FCMs vedkommende, har ikke kun været stadion der har betydet tislkuerfremgangen, men også det faktum at potentialet i Ikast med et utroligt lavt tilskuertal slet ikke var udnyttet. Så er der resultaterne, den generelle hype omkring FCM (god markedsføring som hele regionens hold), FS Midtvest samarbejdet, en utrolig opbakning fra det store opland fra vest og nord (de er fodboldsultne og har nu fået det tophold de savnede), fantastiske parkeringsforhold, der ikke er set noget i nærheden af i SAS Ligaen, et godt samarbejde mellem FCM og BW og BWs fanlounge
Men udover at man ikke tror på denne "nyt stadion effekt", så kan man da glæde sig over at den generelle standard for hvad man bliver budt, hæves når man skal på udebane og se bold.
Thomas Lund Skrev:
> Det eneste sted hvor der reelt har været denne
> effekt af et nyt stadion har vel været med SAS
> Arena? OB foretog godt nok en gennemrenovering i
> midten af 90erne, men så impoenerende har deres
> tilskuertal da heller ikke været og det samme kan
> vel siges om stadion i Viborg, Ålborg og som nævnt
> i Århus.
Og i højeste grad også Peter Brixtoftes stadion i Farum.
Så du har egentlig ret, det er kun os der har oplevet sådan en effekt.