"- Jeg har lige præsenteret ham for udspil fra fire danske klubber, som alle gerne vil have fat i ham, siger hans agent, Ulrik le Fevre, til Ekstra Bladet."
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 145223.htm
For mig at se, er der 5 klubber, der kan være tale om:
FCM og OB er de oplagte, da begge mangler angribere.
AaB kunne lede efter en erstatning for Prica, der må formodes at smutte enten nu eller til sommer. Dog vil det ikke ligne AaB at smide de ca. 7 mio, som Demba koster.
FCK kommer til at mangle en erstatning for Allbäck og har jo tidligere været meget tæt på Demba. Spørgsmålet er, om Ståle vil gå imod sin egen udtalelse om, at Demba aldrig vile få chancen for at spille i FCK igen. Nød lærer nøgen kvinde at spinde, og hvis ikke de kan finde andre erstatninger for Allbäck kan det være de bider stoltheden i sig.
BIF er nok villig til at smide boksen for at signalere handling og købe sin vej tilbage til toppen. Dog er angribere ikke det, de mangler mest, selvom Peter Madsen ikke ligefrem har slået til. Desuden er det vel tvivlsomt om Dembas disciplin passer til Køhlerts stil.
Som jeg ser det, så er vi uden chancer, hvis FCK har meldt sig på banen. Der kan vi ikke være med hverken økonomisk eller sportsligt. AaB kan tale om nuværende succes, men medmindre de sælger Prica i dette vindue, vil Demba måske hellere til en klub, hvor han er tættere på start-11. OB har plads i start-11, men er ikke ligefrem kendt for fremadrettet spil, og måske vil Demba derfor hellere til et offensivt indstillet hold. BIF kan smide store penge efter ham, men sportslig er udsigterne på kort sigt ringere end hos os.
Med andre ord: udover FCK, så er det meget åben, hvem han vil vælge (hvis det overhovedet bliver en dansk klub).