Mulige nye spillere i FCM i foråret

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ravnen

Re: 6 mio for Demba + 2.5 i løn

Indlæg af Ravnen »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis det kan lykkes for os at tæmme ham, og få ham
> til at være fokuseret og arbejde hårdt inde på
> banen i alle kampe, så er jeg ikke i tvivl om at
> han vil kunne blive solgt om 1 år igen. I mine
> øjne er hans topniveau klart det højeste i ligaen,
> og hvis vi kan få ham til at forstå, at hvis hans
> store drøm om Spanien skal opfyldes (og ikke bare
> på 2. klasse), så skal han blive mere
> disciplineret, og lade være med at ødelægge det
> for sig selv, så står vi med gode kort. Men
> spillere som ham vil altid være uforudsigelige, og
> jeg frygter da også at det kan ende med noget helt
> skidt.

Det er måske netop hans specielle temperament som gør ham til en god spiller. Angribere skal helst være mindst en lilles smule tossede før de er rigtig gode ;-)

Disciplin skal der selvfølgelig til, men nu ved vi også at Erik har en helt speciel måde at gøre sådan noget på, og måske er det lige hvad Demba har brug for.
Men tæmme ham ved jeg nu ikke lige om vi skal :-)

188

Lidt tosset angriber

Indlæg af 188 »

Hvis du mangler et eksempel kommer man vel aldrig uden om ham her :-)
http://da.wikipedia.org/wiki/Lars_Elstrup

Kent

Due til AaB

Indlæg af Kent »

Så er det vist næsten officielt: http://www.voetbalprimeur.nl/?t=news&id=67213&c=1

Ifølge den artikel er han rejst til Danmark for at gennemgå lægetjekket hos AaB. Har dog ingen anelse om, hvor troværdig en avis det er.

HauG

Re: Due til AaB

Indlæg af HauG »

Due til AaB. Øv, havde håbet på at vi kunne hente Due gratis i Vitesse, men det blev det desværre ikke til.
Men mit drømme indkøb nu, ville da så være at hente bechmann og aabech i Lyngby. Af flere grunde:
De er begge unge og har videresalgspotientiale (og ungdommens gå-på-mod), Thyge er cirka samme alder og har været i samme situation som dem (fra kbh til midtjylland) så måske han kan hjælpe til med at få dem godt ind på holdet. Danny har samme erfarringer. De er kender den danske liga og er formentligt ikke så løntunge som det f.eks. vil være at hente Demba (forskerordning mv.) Endvidere gættes der på at hver spiller koster mellem 4-6mio. Så hvis vi for 10mio kan hente begge og 6-7mio for furuseth ender det vel med transferudgifter for 16-17mio, mens simon blev solgt for 26-27mio. Så der vil stadig være noget at putte ned i kassen for at få overskud. Endvidere er lønudgifterne ifb. simon, dadu og chr. olsen også væk for nu (evt. også anders rasmussen) - så måske det går op. Gæt værk, men det er mine forhåbninger for vinter-viduet.

HauG

Indlæg af HauG »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=78285

linket på de gæt der har været på prisen på de ti Lyngbyer!

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Hvem skal de slå af holdet?

Ravnen

Re: Lidt tosset angriber

Indlæg af Ravnen »

Haha, men han blev jo først tosset efter karrieren stoppede. Indtil da gik han nærmest i et med tapetet :-)

Næe lad mig få en angrebslinie med José Mota, Rajko Lekic og gerne Demba, det var hvad jeg ville gå efter hvis jeg var træner. De er bindegale hele bundet, og træneren må sluge nogle kameler undervejs.

Men jeg synes specielt en fyr som Rajko Lekic er dybt undervurderet, og lider voldsomt under at han konstant kommer i infight med sine trænere. Når han endelig får lov at spille, og gøre som det passer ham, så regner det jo næsten med mål fra ham. Han har den evne at kunne afslutte fra alle vinkler, og turde gøre det.
Han minder mig lidt om Heine Fernandez, bindegal og ekstrem målfarlig når trænerne gav ham snor.

Vi kan jo passende tage både Demba og Lekic med fra Esbjerg. De skulle nok kunne give angrebslinien det temperament som Frank og Baba ikke ejer.

Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen Skrev:
> Men jeg synes specielt en fyr som Rajko Lekic er
> dybt undervurderet, og lider voldsomt under at han
> konstant kommer i infight med sine trænere. Når
> han endelig får lov at spille, og gøre som det
> passer ham, så regner det jo næsten med mål fra
> ham. Han har den evne at kunne afslutte fra alle
> vinkler, og turde gøre det.

Jeg har det fuldstændig modsat med Lekic. Han er dybt overvurderet, og har aldrig præsteret på topplan. Jeg forudsagde at han ville blive en fiasko i OB og sådan gik det. Jeg forudsagde at han ville blive en fiasko i EfB og sådan gik det.

Han har udelukkende vist at han kan score mål i 1. div, og han er den rene Mogens Laursen, der så nåede at blive solgt til udlandet efter 4 kampe i SASligaen for Silkeborg, inden heldet ophørte. Aldrig, aldrig vil jeg se ham i FCM.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Okay, det er da forståeligt og helt i orden at du har den mening. Men jeg ser nu noget i ham. Og så har han den galskab der er en ekstrem mangelvare i dansk fodbold.

188

Indlæg af 188 »

Hvis vi skal spille med to på toppen kunne vi jo hente Nocko Jokovic og Bo Nielsen, de kan sikkert fås billigt ;-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

188 Skrev:
> Hvis vi skal spille med to på toppen kunne vi jo
> hente Nocko Jokovic og Bo Nielsen, de kan sikkert
> fås billigt ;-)

Spiller de endnu? haha... ja det var godtnok også et par tossede angribere :-D

Meng(AGF)

Re: Mulige nye spillere i FCM i foråret

Indlæg af Meng(AGF) »

Nu svarer jeg lige her, selvom i alle tre er inde på det samme.

Jeg vedkender mig, at mit kendskab til FCM er lidt begrænset, især mht. den benyttede formation. Og i har ret i, at FCM ikke stiller i en klassisk 4-4-2 - efter to år med Ove P i AGF har jeg vist glemt alt om alternative systemer :-)

Graulund skal ikke ligge alene på toppen og han er nok heller ikke det store hit som hængende angriber. Han kan dog spille venstrekant, så selvom det ikke er hans bedste position ville i da få en målfarlig erstatning for Simon Poulsen. Graulund ville kun være interessant, hvis i vil spille med to på toppen - men i får ham ikke :-)

Er beslutningen om at spille 4-3-3 (?) baseret på der mangler den rette angriber, eller er det mere et forsøg på at skabe plads til Thygesen?

Edit: ændret formulering

B

Furuseth som "2. angriber"

Indlæg af B »

Den var god nok, men man skal helt tilbage til hans tid i Brann:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=268049

Ved godt han ikke er købt til den plads, men udemærket med spillere der dækker flere pladser.

Muligheder som jeg ser det:

Venstre kant i prioriteret rækkefølge: Thyge, Madsen, Furuseth og Adeola samt Leon/Chr Poulsen (i perioder med fokus på det defensive)

Højre kant: Furuseth, Madsen, Danny og Adeola.

2. angriber: Baba, Thyge, Madsen/Furuseth, Jude, Ragus/Albæk.

smørtyven

Indlæg af smørtyven »

Ravnen Skrev:
> Okay, det er da forståeligt og helt i orden at du
> har den mening. Men jeg ser nu noget i ham. Og så
> har han den galskab der er en ekstrem mangelvare i
> dansk fodbold.

- Var det forøvrigt ikke osse dig der mente at Svenne Poulsen var en klassespiller.. DOH!

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

smørtyven Skrev:
> Ravnen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Okay, det er da forståeligt og helt i orden at
> du
> > har den mening. Men jeg ser nu noget i ham. Og
> så
> > har han den galskab der er en ekstrem mangelvare
> i
> > dansk fodbold.
>
> - Var det forøvrigt ikke osse dig der mente at
> Svenne Poulsen var en klassespiller.. DOH!

Nej det var det ikke.. DOH! ;-)

Besvar