Petter Furuseth til FCM
-
j3pq3
Petter Furuseth til FCM
Så blev der fundet en erstatning til SP. Hvis skiftet af en spiller fra viborg til FCM, går lige så godt, som det gjorde sidste gang med CP, kan det da ikke gå helt galt?
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 368078.ece
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 368078.ece
Senest rettet af j3pq3 23. dec 2007, 12:11, rettet i alt 1 gang.
-
Vinding
Re: Petter Furuseth til FCM
De kan allerede nu begynde at vende sig til tanken om at levere spillere til os når de rykker ned. De kunne fint komme med ind under FS MidtVest 
Vinding
Vinding
-
Hausser
Hmm, nu er Fureseth vel bedst på højre kanten, så jeg betragter ham ikke som en direkte afløser for Simon Poulsen, snarere endnu et supplement til en kvantitetsmæssig stærkt besat højre kant.
Men lad os nu se om det går igennem, EB plejer godt nok at være godt informeret, men jeg håber det egentlig ikke, syntes 5 millioner er utroligt meget at bruge på en spiller som der hverken er videresalgspotentiale i (han er 29) eller som vi reelt ikke ved er en forstærkning (er han bedre end Claus Madsen?).
Et køb af Furuseth for 5 millioner, bekræfter mig ikke at Ørgaard og Erik Rasmussen er blevet bedre til at handle i det nye år, snarere tværtimod. Et bytte med Christian Olsen plus en beskeden transfersum, ville derimod være en okay handel syntes jeg.
Men lad os nu se om det går igennem, EB plejer godt nok at være godt informeret, men jeg håber det egentlig ikke, syntes 5 millioner er utroligt meget at bruge på en spiller som der hverken er videresalgspotentiale i (han er 29) eller som vi reelt ikke ved er en forstærkning (er han bedre end Claus Madsen?).
Et køb af Furuseth for 5 millioner, bekræfter mig ikke at Ørgaard og Erik Rasmussen er blevet bedre til at handle i det nye år, snarere tværtimod. Et bytte med Christian Olsen plus en beskeden transfersum, ville derimod være en okay handel syntes jeg.
-
Mads
Så hellere 5 mill. Jeg fatter ikke, at man ikke giver Christian Olsen mere kredit på dette forum! Manden gav os sølv sidste år! Han reddede point til os gang på gang, og er en vaskeægte goalgetter... De er svære at finde! Behold CO!!!!
Alt det bedste
Mads
Alt det bedste
Mads
-
Snowlax
Jeg mener ikke du kan sige at JØ og ER er blevet dårligere til at købe ind. Vi kan jo ikke blive ved med at købe unge spillere. Så når vi aldrig målet om vision 2011...
Her får vi en spiller som har et højt niveau og som højst sandsynligt bliver i klubben resten af karrieren... Og hvis SP ikke ryger i næste transfervindue, så har vi en spiller som stadig går direkte ind på højrekanten og slår de andre højrekanter af.
Derudover lyder det til at Speedy er på vej den anden vej, så vi får nok nogle af pengene igen.
Her får vi en spiller som har et højt niveau og som højst sandsynligt bliver i klubben resten af karrieren... Og hvis SP ikke ryger i næste transfervindue, så har vi en spiller som stadig går direkte ind på højrekanten og slår de andre højrekanter af.
Derudover lyder det til at Speedy er på vej den anden vej, så vi får nok nogle af pengene igen.
-
Kent
Snowlax Skrev:
-------------------------------------------------------
> Her får vi en spiller som har et højt niveau og
> som højst sandsynligt bliver i klubben resten af
> karrieren...
Mon ikke du mente: en spiller, der bliver i DK til hans forskerordning udløber om 2½ år?
> Her får vi en spiller som har et højt niveau og
> som højst sandsynligt bliver i klubben resten af
> karrieren...
Mon ikke du mente: en spiller, der bliver i DK til hans forskerordning udløber om 2½ år?
-
mrjelle
Umiddelbart et okay køb man kan diskutere om prisen er for høj. Men han har vist sig at være en god spiller ingen tvivl om det.
Hvis han kan spille begge kanter gør det ham bestemt ikke mindre atraktiv,
Alt i alt en spændende spiller som jeg gerne så i FCM, dog er jeg lidt i mod salget af Speedy.
Det er svært at sige hvad han skulle have gjort anderledes, kan heller ikke forstå folk herinde ikke giver ham mere kredit for det har han fortjent.
Hvis han kan spille begge kanter gør det ham bestemt ikke mindre atraktiv,
Alt i alt en spændende spiller som jeg gerne så i FCM, dog er jeg lidt i mod salget af Speedy.
Det er svært at sige hvad han skulle have gjort anderledes, kan heller ikke forstå folk herinde ikke giver ham mere kredit for det har han fortjent.
-
Hausser
I det forrige år købte vi spillere for over 30 millioner kr, det er vel kun FCK og måske Brøndby som også gjorde det. For disse 30 millioner kr. fik vi Dadu, Danny, Raska, Flinta, Klimpl, Thyge og Christopher Poulsen. Har vi virkelig fået value for money for et sådant kæmpebeløb?
Flinta har ikke skuffet i min bog, ham var der vel ikke de store forventninger til, han var købt som en breddespiller.
Raska er efter et skuffende forår, blevet en stabil sidste skanse. Godt køb.
Dadu har, bortset fra en god periode her i efteråret, været en kæmpeskuffelse. Manden har slet ikke præsteret som forventeligt.
Klimpl har efter en flot start, spillet sig helt ud af truppen. Dette er heller ikke godt for en spiller som har kostet 1 mio. Euro.
Danny har spillet én god kamp, nogle få jævne kampe og er faldet helt ud af resten. Kæmpefiasko.
C. Poulsen er den spiller som jeg syntes har præsteret bedst af alle, stabilt højt niveau og bestemt et godt køb.
Thygesen er vores dyreste spiller nogensinde med en estimeret pris på 10-12 millioner. For den pris har han vel heller ikke præsteret.
Tilbage står vi her efter det dyreste indkøbsår nogensinde og kan evaluere lidt, er vi virkeligt blevet forstærket for hvad der svarer til 30 mio. kr.? Ikke helt vel?
Flinta har ikke skuffet i min bog, ham var der vel ikke de store forventninger til, han var købt som en breddespiller.
Raska er efter et skuffende forår, blevet en stabil sidste skanse. Godt køb.
Dadu har, bortset fra en god periode her i efteråret, været en kæmpeskuffelse. Manden har slet ikke præsteret som forventeligt.
Klimpl har efter en flot start, spillet sig helt ud af truppen. Dette er heller ikke godt for en spiller som har kostet 1 mio. Euro.
Danny har spillet én god kamp, nogle få jævne kampe og er faldet helt ud af resten. Kæmpefiasko.
C. Poulsen er den spiller som jeg syntes har præsteret bedst af alle, stabilt højt niveau og bestemt et godt køb.
Thygesen er vores dyreste spiller nogensinde med en estimeret pris på 10-12 millioner. For den pris har han vel heller ikke præsteret.
Tilbage står vi her efter det dyreste indkøbsår nogensinde og kan evaluere lidt, er vi virkeligt blevet forstærket for hvad der svarer til 30 mio. kr.? Ikke helt vel?
-
j3pq3
jeg er også lidt bitter over de, måske ikke dicideret ringe indkøb, men det nærmer sig i hvert fald. hvis ikke Furuseth slår ordentlig igennem kan man da kun snakke om et ikke bestået indkøbsår.
men nu må vi jo se. måske det ændrer sig fra nu af, og det viser sig at Furuseth bliver et lige så godt indkøb som CP.
vi kan jo kun håbe med de resultater indkøbene har givet i år.
men nu må vi jo se. måske det ændrer sig fra nu af, og det viser sig at Furuseth bliver et lige så godt indkøb som CP.
vi kan jo kun håbe med de resultater indkøbene har givet i år.
-
Kent
Som jeg ser det, så er der godkendte køb:
Raska
Chr. Poulsen
Klimpl (han har vist, at han har kvaliteten - og mere end både Danny og Dadu,der har haft 1 år)
Thyge (man skal jo huske at vi solgte ham først, og så købte ham igen, så vi har tjent på ham alt i alt - det minder vel mere om, at vi havde ham lejet ud i foråret)
Flinta (købt som bredde- og udviklingspiller - det er for tidligt at vurdere ham. Desuden kostede han "kun" 1.5)
Ikke godkendte:
Dadu (købt til start-11, men har skuffet)
Danny (købt som udviklingsspiller/erstatning for Dennis, men har ikke slået til)
Så det er 4 godkendte og 2 ikke-godkendte (hvoraf Danny stadig kan udvikle sig). Det eneste deciderede flop er derfor Dadu, der dog har klaret sig bedre end både Ailton og Mota, der blev hentet af FCK og AaB på samme tid, samt Peter Madsen, Bengt Sætternes og David Nielsen, der blev hentet i sommers. Angribere der scorer mål er svære af finde.... og ud fra ovenstående mener jeg ikke vi er ringere til det end så mange andre.
Raska
Chr. Poulsen
Klimpl (han har vist, at han har kvaliteten - og mere end både Danny og Dadu,der har haft 1 år)
Thyge (man skal jo huske at vi solgte ham først, og så købte ham igen, så vi har tjent på ham alt i alt - det minder vel mere om, at vi havde ham lejet ud i foråret)
Flinta (købt som bredde- og udviklingspiller - det er for tidligt at vurdere ham. Desuden kostede han "kun" 1.5)
Ikke godkendte:
Dadu (købt til start-11, men har skuffet)
Danny (købt som udviklingsspiller/erstatning for Dennis, men har ikke slået til)
Så det er 4 godkendte og 2 ikke-godkendte (hvoraf Danny stadig kan udvikle sig). Det eneste deciderede flop er derfor Dadu, der dog har klaret sig bedre end både Ailton og Mota, der blev hentet af FCK og AaB på samme tid, samt Peter Madsen, Bengt Sætternes og David Nielsen, der blev hentet i sommers. Angribere der scorer mål er svære af finde.... og ud fra ovenstående mener jeg ikke vi er ringere til det end så mange andre.
-
Peter Ross
5 mio. ?? Det tilbud må være blevet afsendt under FCMs julefrokost...
Jeg forstår ikke logikken i et (eventuelt) køb af Furuseth. Han vil blive vores 4. spiller til højre kant, mens vi stadig kun har Simon på venstre (jaja, de kan alle bruges på venstre kant, men en højrebenet i den side er ikke optimalt !).
Derudover er det heller ikke just flere medgangsspillere, vi har brug for, dem har vi nok af. Vi har brug for spillere, der også viser sit værd i modgang, i stedet for at blive totalt anonyme.
Peter Ross
Jeg forstår ikke logikken i et (eventuelt) køb af Furuseth. Han vil blive vores 4. spiller til højre kant, mens vi stadig kun har Simon på venstre (jaja, de kan alle bruges på venstre kant, men en højrebenet i den side er ikke optimalt !).
Derudover er det heller ikke just flere medgangsspillere, vi har brug for, dem har vi nok af. Vi har brug for spillere, der også viser sit værd i modgang, i stedet for at blive totalt anonyme.
Peter Ross
-
Altoriso
Hausser Skrev:
> Men lad os nu se om det går igennem, EB plejer
> godt nok at være godt informeret, men jeg håber
> det egentlig ikke, syntes 5 millioner er utroligt
> meget at bruge på en spiller som der hverken er
> videresalgspotentiale i (han er 29) eller som vi
> reelt ikke ved er en forstærkning (er han bedre
> end Claus Madsen?).
Jeg synes da at der er masser af perspektiv i PF !
Han kan være med til at give holdet et nødvendigt løft, og får han et par gode år i FCM i toppen af Ligaen, så er jeg sikker på at vi godt kan hive et pæn sjat kroner ind på ham feks ved et salg til Norge, hvor jeg tror at der er klubber der gerne vil give kassen for ham ( hvis han altså gør det godt )
PS kopieret ind fra anden tråd
> Men lad os nu se om det går igennem, EB plejer
> godt nok at være godt informeret, men jeg håber
> det egentlig ikke, syntes 5 millioner er utroligt
> meget at bruge på en spiller som der hverken er
> videresalgspotentiale i (han er 29) eller som vi
> reelt ikke ved er en forstærkning (er han bedre
> end Claus Madsen?).
Jeg synes da at der er masser af perspektiv i PF !
Han kan være med til at give holdet et nødvendigt løft, og får han et par gode år i FCM i toppen af Ligaen, så er jeg sikker på at vi godt kan hive et pæn sjat kroner ind på ham feks ved et salg til Norge, hvor jeg tror at der er klubber der gerne vil give kassen for ham ( hvis han altså gør det godt )
PS kopieret ind fra anden tråd
-
Peter Ross
Altoriso Skrev:
> Han kan være med til at give holdet et nødvendigt
> løft, og får han et par gode år i FCM i toppen af
> Ligaen, så er jeg sikker på at vi godt kan hive et
> pæn sjat kroner ind på ham feks ved et salg til
> Norge, hvor jeg tror at der er klubber der gerne
> vil give kassen for ham ( hvis han altså gør det
> godt )
Det er yderst begrænset hvor mange penge man kan hive hjem på en til den tid 31/32-årig spiller, der sandsynligvis gerne vil afsted, for at slippe for et skattesmæk. Derudover har Furuseth nok heller ikke gjort sin person i Norge mere populær, efter hans tude-exit fra Stabæk, hvor han vitterligt mindede om en 5-årig dreng, der ikke fik sin vilje.
Peter Ross
> Han kan være med til at give holdet et nødvendigt
> løft, og får han et par gode år i FCM i toppen af
> Ligaen, så er jeg sikker på at vi godt kan hive et
> pæn sjat kroner ind på ham feks ved et salg til
> Norge, hvor jeg tror at der er klubber der gerne
> vil give kassen for ham ( hvis han altså gør det
> godt )
Det er yderst begrænset hvor mange penge man kan hive hjem på en til den tid 31/32-årig spiller, der sandsynligvis gerne vil afsted, for at slippe for et skattesmæk. Derudover har Furuseth nok heller ikke gjort sin person i Norge mere populær, efter hans tude-exit fra Stabæk, hvor han vitterligt mindede om en 5-årig dreng, der ikke fik sin vilje.
Peter Ross
-
Altoriso
Peter Ross Skrev:
> Altoriso Skrev:
> > Han kan være med til at give holdet et
> nødvendigt
> > løft, og får han et par gode år i FCM i toppen
> af
> > Ligaen, så er jeg sikker på at vi godt kan hive
> et
> > pæn sjat kroner ind på ham feks ved et salg til
> > Norge, hvor jeg tror at der er klubber der
> gerne
> > vil give kassen for ham ( hvis han altså gør
> det
> > godt )
>
> Det er yderst begrænset hvor mange penge man kan
> hive hjem på en til den tid 31/32-årig spiller,
> der sandsynligvis gerne vil afsted, for at slippe
> for et skattesmæk. Derudover har Furuseth nok
> heller ikke gjort sin person i Norge mere populær,
> efter hans tude-exit fra Stabæk, hvor han
> vitterligt mindede om en 5-årig dreng, der ikke
> fik sin vilje.
>
> Peter Ross
Nu forholder jeg mig også til, at det kræver at han får succes i FCM
Hvis man læser følgende kan man da forstå at der ER bud efter ham http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=76715
Derudover har han tilsyneladende flere gange været inde omkring det norske landshold
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=69877
Og jeg tror da ikke på at 31-32 år er en farlig alder for en kantspiller - bare se Claus Madsen
> Altoriso Skrev:
> > Han kan være med til at give holdet et
> nødvendigt
> > løft, og får han et par gode år i FCM i toppen
> af
> > Ligaen, så er jeg sikker på at vi godt kan hive
> et
> > pæn sjat kroner ind på ham feks ved et salg til
> > Norge, hvor jeg tror at der er klubber der
> gerne
> > vil give kassen for ham ( hvis han altså gør
> det
> > godt )
>
> Det er yderst begrænset hvor mange penge man kan
> hive hjem på en til den tid 31/32-årig spiller,
> der sandsynligvis gerne vil afsted, for at slippe
> for et skattesmæk. Derudover har Furuseth nok
> heller ikke gjort sin person i Norge mere populær,
> efter hans tude-exit fra Stabæk, hvor han
> vitterligt mindede om en 5-årig dreng, der ikke
> fik sin vilje.
>
> Peter Ross
Nu forholder jeg mig også til, at det kræver at han får succes i FCM
Hvis man læser følgende kan man da forstå at der ER bud efter ham http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=76715
Derudover har han tilsyneladende flere gange været inde omkring det norske landshold
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=69877
Og jeg tror da ikke på at 31-32 år er en farlig alder for en kantspiller - bare se Claus Madsen
-
Kent
Peter Ross Skrev:
> Derudover er det heller ikke just flere
> medgangsspillere, vi har brug for, dem har vi nok
> af. Vi har brug for spillere, der også viser sit
> værd i modgang, i stedet for at blive totalt
> anonyme.
Nu har Furuseth trods alt ikke været helt anonym i Viborg, og der har han da om noget mødt modgang
Men udover den one-liner, så er jeg helt enig i, at Furuseth ikke er løsningen på vores primære problem, der fortsat er manglende leder og indpisker.
> Derudover er det heller ikke just flere
> medgangsspillere, vi har brug for, dem har vi nok
> af. Vi har brug for spillere, der også viser sit
> værd i modgang, i stedet for at blive totalt
> anonyme.
Nu har Furuseth trods alt ikke været helt anonym i Viborg, og der har han da om noget mødt modgang
Men udover den one-liner, så er jeg helt enig i, at Furuseth ikke er løsningen på vores primære problem, der fortsat er manglende leder og indpisker.