Først og fremmest vil jeg gerne sige, at det er en klog udmelding fra ER. Det gælder om at tage noget af presset væk fra specielt de mange unge spillere.
Når det så er sagt, mener jeg stadig der er chancer for at blive mester i år. Man skal huske på at det altså stadig er meget tæt blandt de øverste 7-8 hold i superligaen, og der er ikke langt fra succes til fiasko, eller fra fiasko til succes. Havde vi vundet de sidste to kampe mod hhv. AAB og AGF, så havde vi altså overvintret på 1. pladsen! Længere væk var successen altså ikke.
Meget kan ske endnu, og kommer vi bedre ud af transfervinduet, end de andre topklubber, kan billedet altså hurtigt vendes.
Så jeg er stadig meget fortrøstningsfuld, men det kræver naturligvis, at vi til foråret finder tilbage til det spil, vi ved holdet kan spille. Det tror jeg på vi gør. Jeg tror fiaskoen i UEFA cuppen har taget hårdere på mange af spillerne, end den egentlig burde, og mange af de unge spillere har ikke kunnet håndtere modgangen. Derfor er jeg enig med de fleste herinde i, at vi skal have fat i en vindertype til den centrale midtbane.
Det er i mine øjne også vigtigt, at vi skyder lidt mere udefra. Vi har en tendens til at bolden skal trilles ind over stregen. Dadu har flere gange vist, han har en god sparketeknik, Simon har det, når han trækker ind i banen fra højre side, Frank kan skyde til en bold og Thyge har også et godt spark - det er bare alt for sjældent de gør det. Ikke alene er der større chance for flere mål med flere spark udefra, det kan også være med til at trække forsvaret frem og give mere plads inde foran mål.
Guld drømmen pakkes væk
-
Mose
Re: Guld drømmen pakkes væk - Vores måske bedste chance inden 2011!
Hvad er det, der får folk til at tro, at vi skal vinde i år?
Vi har reelt et hold under opbygning, og kun overraskende gode resultater sidste år, og en god indledning på denne sæson, har givet os falske forhåbninger om guld i år.
Vi er unikke på ungdomsområdet med akademiet, men reelt er disse spillere ikke gamle nok i nu. Vi kan forvente, at flere af dem presser sig på til en plads, men om få år, vil talentmassen blive væsentlig stærkere. Collins, Salami, Winston og Kjær har alle gjort det rigtig godt, men deres potentiale er jo langt fra udnyttet.
Vores chance kommer, men vi skal udvise større tålmodighed.
Vi har reelt et hold under opbygning, og kun overraskende gode resultater sidste år, og en god indledning på denne sæson, har givet os falske forhåbninger om guld i år.
Vi er unikke på ungdomsområdet med akademiet, men reelt er disse spillere ikke gamle nok i nu. Vi kan forvente, at flere af dem presser sig på til en plads, men om få år, vil talentmassen blive væsentlig stærkere. Collins, Salami, Winston og Kjær har alle gjort det rigtig godt, men deres potentiale er jo langt fra udnyttet.
Vores chance kommer, men vi skal udvise større tålmodighed.
-
levis
Re: Guld drømmen pakkes væk - Vores måske bedste chance inden 2011!
Mose Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvad er det, der får folk til at tro, at vi skal
> vinde i år?
>
> Vi har reelt et hold under opbygning, og kun
> overraskende gode resultater sidste år, og en god
> indledning på denne sæson, har givet os falske
> forhåbninger om guld i år.
>
> Vi er unikke på ungdomsområdet med akademiet, men
> reelt er disse spillere ikke gamle nok i nu. Vi
> kan forvente, at flere af dem presser sig på til
> en plads, men om få år, vil talentmassen blive
> væsentlig stærkere. Collins, Salami, Winston og
> Kjær har alle gjort det rigtig godt, men deres
> potentiale er jo langt fra udnyttet.
>
> Vores chance kommer, men vi skal udvise større
> tålmodighed.
Der er ingen der har sagt at vi skal vinde i år, blot at chancen er der hvis vi tager os sammen. Vi har jo vist vi godt kan spille op mod de store hold, men vi bangler bare noget stabilitet og udebane point.
Jeg er ret overbevist om at vi ikke vinder ligaen i år, men man skal aldrig sige aldrig:D
-------------------------------------------------------
> Hvad er det, der får folk til at tro, at vi skal
> vinde i år?
>
> Vi har reelt et hold under opbygning, og kun
> overraskende gode resultater sidste år, og en god
> indledning på denne sæson, har givet os falske
> forhåbninger om guld i år.
>
> Vi er unikke på ungdomsområdet med akademiet, men
> reelt er disse spillere ikke gamle nok i nu. Vi
> kan forvente, at flere af dem presser sig på til
> en plads, men om få år, vil talentmassen blive
> væsentlig stærkere. Collins, Salami, Winston og
> Kjær har alle gjort det rigtig godt, men deres
> potentiale er jo langt fra udnyttet.
>
> Vores chance kommer, men vi skal udvise større
> tålmodighed.
Der er ingen der har sagt at vi skal vinde i år, blot at chancen er der hvis vi tager os sammen. Vi har jo vist vi godt kan spille op mod de store hold, men vi bangler bare noget stabilitet og udebane point.
Jeg er ret overbevist om at vi ikke vinder ligaen i år, men man skal aldrig sige aldrig:D