Jeg tillader mig at starte en ny tråd, da der pt. er flere tråde, der omhandler FCM's nuværende situation og fremtiden.
Det er helt iorden, folk brokker sig her dagen der på. Ingen tvivl om at indsatsen og ikke mindst resultatet igår var meget utilfredsstillende. Lige så utilfredsstillende er det, at vi i efteråret ikke har hentet flere point på udebane.
Men jeg synes dog ikke, der er grund til at male fanden på væggen.
Faktum er, at vi ligger på tredjepladsen med 7 point til AAB. Selvom AAB har været gode, har de ikke været skræmmende, og de kan sagtens hentes. Vi er 5 point efter FCK. Det er værre. FCK smider normalt ikke ret mange point, og det er således endnu mere vigtigt, at vi slår dem i vores indbyrdes kamp, som desværre er i Parken.
Holdene bag ved os, er godt nok tæt på, men faktum er, at vi stadig ligger nr. 3 (i hvert fald inden aftenens kamp). Det kan ingen tage fra os.
Ser man på truppen, så mener jeg helt klart, vi har én af de tre bedste trupper i ligaen. Spiller for spiller er vi rigtig godt besat.
Som flere har været inde på, ligger meget af vores manglende succes i det mentale. Vi har flere gange bevist, at vi i medgang er et af de bedste, hvis ikke DET bedste hold i superligaen. Altså er det ikke de tekniske færdigheder, det er galt med, men det mentale. Det kræver en stor indsats af trænerteamet at vende det i vinterpausen, men kan de gøre det og kan vi komme godt fra start i foråret, er alt åbent.
Det er klart, at når vi halter på det mentale, så mangler vi oggså nogle vindertyper som Kristian Bak på holdet. Zimling ser jeg personligt som en rigtig vindertype og slider på midtbanen. Selvom han er ung (det var Bak vel også) kan han godt løfte holdet. Jeg mener under alle omstændigheder, det er vigtigt, som flere også har været inde på, at vi får en rigtig vindertype på den centrale midtbane ved siden af Femi. Hvem det skal være, må ledelsen for så vidt finde ud af.
Den 13. april tror jeg, vi ved om vi skal spille med om mesterskabet eller ej. Der har vi haft 3 afgørende kampe lige i rap. Først OB ude, så FCK ude og til sidst AAB hjemme. Er vi stadig med i toppen efter de tre kampe, ser det meget fornuftigt ud. Derefter har vi faktisk et ganske overkommeligt program.
Under alle omstændigheder er slaget ikke tabt endnu. Der kan stadig ske meget i transfervinduet og i forået. Så op med humøret!
Rolig nu... FCM nu og i foråret
-
Bobby
Rolig nu... FCM nu og i foråret
Senest rettet af Bobby 3. dec 2007, 15:21, rettet i alt 1 gang.
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Rolig nu... FCM nu og i foråret
Det er rigtigt nok, men det ser håbløst ud.
-
bonusbent
Re: Rolig nu... FCM nu og i foråret
Det ser håbløst ud i forhold til at blive mestre, men det er forhåbentlig også kun noget man håber på, ikke forventer eller bliver skuffede over ikke sker. I mine øjne er en 3. plads en flot placering, særlig med tanke på den korte levetid FCM trods alt har haft i SAS-ligaen og den meget unge trup.
Jeg synes efterhånden der mange, som stiller for store krav til den nuværende trup. Naturligvis er det sjovest at spille med om guldet, men faktum er, at der ikke er penge til store indkøb af klasse landsholdspillere. I en anden tråd var der en, der skreg om indkøb for 40 millioner. Det sker jo ikke. Hvor skulle de penge komme fra?
Sålænge FCM er med i top 4, er jeg resultatmæssig tilfreds. FCM kan måske økonomisk måle sig med klubber som OB og Aab, klubber som har mindst samme ambitioner som FCM. Så findes der BIF og FCK som har endnu flere resurser og mindst samme ambitioner om ædelt metal. Derfor er det også urimeligt at forvente en absolut topplacering. Særligt på nuværende tidspunkt. Så kan vi altid brokke os over spillet mod AGF ikke var i orden, men det er en anden historie.
Jeg synes efterhånden der mange, som stiller for store krav til den nuværende trup. Naturligvis er det sjovest at spille med om guldet, men faktum er, at der ikke er penge til store indkøb af klasse landsholdspillere. I en anden tråd var der en, der skreg om indkøb for 40 millioner. Det sker jo ikke. Hvor skulle de penge komme fra?
Sålænge FCM er med i top 4, er jeg resultatmæssig tilfreds. FCM kan måske økonomisk måle sig med klubber som OB og Aab, klubber som har mindst samme ambitioner som FCM. Så findes der BIF og FCK som har endnu flere resurser og mindst samme ambitioner om ædelt metal. Derfor er det også urimeligt at forvente en absolut topplacering. Særligt på nuværende tidspunkt. Så kan vi altid brokke os over spillet mod AGF ikke var i orden, men det er en anden historie.