truppens kvalitet - er den nu også så god som vi tror

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Amtrup

Re: truppens kvalitet - er den nu også så god som vi tror

Indlæg af Amtrup »

Er enig med mange i, at vi har et fantastisk hold i medgang. Men så snart holdet rammer modgang ser det skidt ud (Hvilket har været et problem på udebane). Jeg tror ikke, at det er realistisk at hente Zimling til klubben, mens jeg ikke mener, vi skal skyde et stort antal mio. efter humørspilleren Demba.

I det kommende transfervindue mener jeg, at vi skal forstærkes af spillere, som ikke er humørspillere. Desuden skal vi have mere målfarlighed fra midtbanen. Savner virkelig at vi fik nogle spillere som bare kunne sende nogle gode langskud afsted. Femi, Salami, Thygesen, Simon P osv. er jo ikke ligefrem alt for gode til dette. Mener at vi skal forstærkes på de offensive pladser. Følgende spillere kunne være emner:

Martin Bernburg (FCN) - Har imponeret mig meget i FCN. Lidt en blanding af Babas fysik, Franks hovedspil og Christian Olsens speed.

Thomas Kristensen (FCN) - Også en fremragende spiller. Godt skud udefra.

Kim Aabech (Lyngby) - God spiller, der dog nok skal arbejdes lidt med. Men har potentialet. Godt skud udefra.

Anders Due (Vitesse) - Har vist ikke den store fremtid i Vitesse. Husker ham fra hans tid i FCN, som en spiller der var fremragende på især frispark, men også langskud. Og også en god udfordrende spiller.

På vej væk fra klubben:
Røll
C. Olsen

Skal tage sig sammen, hvis ikke de også vil ryge væk fra klubben:
Dadu
D. Olsen

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

For lige at supplere mig selv, så kunne Mikkel Beckmann fra Lyngby også være en god spiller af få til klubben. Kan spille begge kanter og har efter min mening et stort potentiale.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

René Skrev:
-------------------------------------------------------
> med fare at blive svinet til af diverse mennesker
> på dette site, vil jeg nu alligevel sige min
> mening (som naturligvis er farvet af en
> beskæmmende indsats i dag)

Hvis du godt selv ved den er påvirket af din frustration, så forstår jeg ikke du alligevel laver indlægget?

> ER siger til Onside, at vi har holdet til min. at
> kæmpe om guld og sølv.......men har vi nu det
> alligevel?

Vi vandt sølvet sidste sæson? Så ja, det har vi skam.

> Jeg vil sige, at CP, Simon P og Femi er top-3
> spillere i ligaen. På sine bedste dage er Frank
> også god...Men hvad med resten? Se vores evner på
> udebane derudover. Jeg mener, at FCK er klasser
> bedre end os - og mener faktisk også, at AAB er
> bedre end os. Vi mangler en Prica og savner i den
> grad målfarlighed fra vores midtbanefolk. En
> styrke, som AAB har. Hold som OB og Randers og
> faktisk også Horsens er meget tæt på vores
> niveau.

Jeg ved ikke hvordan du har fået det billede/indtryk af styrkeforholdet mellem trupperne i ligaen, men du behøver ikke andet end at kigge på nogle karaktergennemsnit for spillerne i ligaen på nogle af de anerkendte sportsavisers hjemmesider, høre efter hvad "eksperterne" udtaler om FCM og truppens potentiale, og i det hele taget se spillet på banen.

Tror ikke nogen velinformeret fodboldtilhænger kan være i tvivl om at vi har en af suppens absolut mest kvalitetsfulde og talentfulde trupper, og nok dén med mest potentiale i. Om vi så får det maksimale ud af vores trup, via spillet på banen, det skal jeg lade være usagt. Men jeg mener dine betragtninger er helt ved siden af...

> Vi bliver ved med at tale om vores unge trup - og
> det er der selvfølgelig også noget om. Men dybest
> set mangler truppen ganske enkelt kvalitet på
> flere pladser til at være med helt fremme.

Hvilke pladser? Lad os høre noget konkret argumentation! Hvilke spillere i vores startopstilling mener du så "mangler kvalitet"?

> Jeg mener reelt set, at vi kommer til at spille om 3-5
> i denne sæson. Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke,
> hvad transfervinduet byder på - men vi er altså 7
> p efter AAB og har 4 points ned til 7.
> pladsen...........

Tjaa... hvis vi får en 3. plads i år, efter salget af 3 af vores absolute stamspillere og fundamenter på holdet (J. Mikkelsen, D. Sørensen og K. Bak) imens vi er i en genopbygningsfase, så er jeg MERE end tilfreds! Så ja, vi kommer nok til at spille med om den 3. plads du nævner, og det er vel også ganske udemærket?

> Dagens kamp viser vist også,
> hvor lavt et bundniveau vi har!

Haha, hvis du mener kampen igår viser vores laveste bundniveau, så har du ikke set nok kampe... spillet var langt fra godt, men vores bundniveau kan så absolut være lavere endnu. Eller det har det i hvert fald været, så hvis kampen igår er vores absolute bundniveau og vi stadig dominerer kampen, så er jeg fuld af fortrøstning! Håber du har ret :-)

B

Indlæg af B »

Tror faktisk ikke Zimling er så urealistisk. Han vil gerne til udlandet, så kan han komme til en "topklub", som tidligere har bevist at de formår at skyde spillere af til udlandet, ja så tror jeg da han vil overveje det kraftigt.

En kontrakt med frikøbsklausul osv. i stil med Dennis Sørensens var jo oplagt, men det betyder jo så nok også at han ikke kommer til at spille flere år i FCM - og det taler måske nok lidt imod et evt. køb, man ved jo på forhånd at man køber en spiller der egentlig helst vil til udlandet.

Anders Due, ja tak.

Thomas Kristensen, ville da være ok, men igen en spiller der gerne vil til udlandet, han er landsholdsaktuel og mener ikke han har snarlig kontraktudløb. Tror han vil koste mere end Zimling - og så ville jeg foretrække Zimling.

Kim Aabech, flere klubber viste interesse, men han valgte at forlænge med Lyngby. Taler ikke for et vinterskifte. Måske når/hvis de rykker ned.

Bernburg, ville være ok. Foretrækker dog Demba, kan da godt være han er humørspiller, men det er jo bare positivt, når vi i foråret rider på en bølge og klasker alt og alle;o)

Mikkel Beckmann, spændende spiller, men så skal man sælge Danny Olsen eller Flinta først. Vi skal ikke ende i samme situation som BIF, med et kæmpe overskudslager af spillere. Det er rigeligt at vi forsøger at kopiere deres udebanestatistik:o)

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=143621, kan nu se at TK har kontraktudløb om et år.

Lauth

Indlæg af Lauth »

Selv mener jeg klubben burde have en bredere målsætning med hensyn til spillere. Når jeg siger det skal 2011 drømmen unlades her. Jeg mener at vi burde søge spillere i norden ligesom FCK og Ålborg. Det virker jo. Scandinavisk stamme i truppen. De har gode spillere deroppe. Gør man det kan man supplere med afrikanske talenter og østeuropæiske spillere som er billige hvilket jeg heller ikke ser noget sidt í. Det er fremragende. Men det holder ikke. Der skal mere til. Men lad os nu se. Der er jo ikke mange der ved hvordan diverse trupper ser ud næste år. Åb har godt i UEFA Senest i London med en skuffende udfald. Hvor langt tid kan FCK holde på Brede Hangeland. Sådan nogen ting skal op til overvejelse før man siger at man smider mesterkskabet væk....

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Lauth Skrev:
> Selv mener jeg klubben burde have en bredere
> målsætning med hensyn til spillere. Når jeg siger
> det skal 2011 drømmen unlades her. Jeg mener at vi
> burde søge spillere i norden ligesom FCK og
> Ålborg. Det virker jo. Scandinavisk stamme i
> truppen. De har gode spillere deroppe. Gør man det
> kan man supplere med afrikanske talenter og
> østeuropæiske spillere som er billige hvilket jeg
> heller ikke ser noget sidt í. Det er fremragende.
> Men det holder ikke. Der skal mere til. Men lad os
> nu se. Der er jo ikke mange der ved hvordan
> diverse trupper ser ud næste år. Åb har godt i
> UEFA Senest i London med en skuffende udfald. Hvor
> langt tid kan FCK holde på Brede Hangeland. Sådan
> nogen ting skal op til overvejelse før man siger
> at man smider mesterkskabet væk....

Du glemmer en vigtig ting her: Du er ikke den eneste der har opdaget at der kan hentes dygtige spillere i norden, det har FCK, BIF og AaB også i høj grad. Min pointe er at konkurrencen om profilerne i Sverige, Norge og Danmark er for høj for at vi kan spille med, selvom vi dog har bedre muligheder nu end førhen, også derfor vi bliver sat i forbindelse med f.eks. Zimling.

Men FCM har så valgt at erkende at FCK og BIF står stærkere i konkurrencen om spillerne i den region, så Ørgaard har hentet rutinerede spillere fra Østeuropa til at supplere vores unge stortalenter, og det har i min optik været en relativ succes indtil videre.

Kent

Indlæg af Kent »

En anden vigtig pointe er også, at kvaliteten ikke nødvendigvis er stor, bare fordi det er nordiske spillere. Der er masser af nordmænd og svenskere der har floppet i ligaen. Hvis man ser en spiller som Gislason i BIF, så fatter jeg ikke, at de ikke lagde den samme pose penge i EfB for en yngre og i mine øjne bedre spiller i form af Zimling. Mon ikke også de kunne have hentet Esben Hansen i OB for det samme, som de gav for Holmén? Men nogen gange, så er græsset bare grønnere hos naboen...

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Kent Skrev:
> En anden vigtig pointe er også, at kvaliteten ikke
> nødvendigvis er stor, bare fordi det er nordiske
> spillere. Der er masser af nordmænd og svenskere
> der har floppet i ligaen. Hvis man ser en spiller
> som Gislason i BIF, så fatter jeg ikke, at de ikke
> lagde den samme pose penge i EfB for en yngre og i
> mine øjne bedre spiller i form af Zimling. Mon
> ikke også de kunne have hentet Esben Hansen i OB
> for det samme, som de gav for Holmén? Men nogen
> gange, så er græsset bare grønnere hos naboen...

Endnu en god pointe!

Personligt er jeg også meget tilfreds med f.eks. de centrale midtbanespillere vi har hentet som unge fra afrika, set i forhold til alle de svenskere og nordmænd som har været inde og ude af ligaen på den position, ikke bare hvad angår spillet på banen, men også økonomisk.

Så som sagt, det er nok ikke det skandinaviske marked vi skal fokusere på, det er ikke på den kant vi har vores succes. Men når det så er sagt, så skal vi selvfølgelig ikke holde os for gode til at "snuppe" en spiller fra det marked når muligheden byder sig, hvis prisen og spilleren er den rigtige for klubben.

Ali D

Indlæg af Ali D »

Nu er Gisla og Zimling ikke samme type midtbane spiller. Gisla er def. midt, hvorimod Zimling er boks til boks, så ham skal du sammenligne med Holmen, som jeg synes har mindst lige så stor potentiale. Zimling er dog velkommen, men Esben Hansen? Nej tak.

Cee-Jay

Re: Salgslisten/indkøbslisten 2007/2008

Indlæg af Cee-Jay »

Dadu har jeg mistet troen på... Ser ham gerne solgt... Erstatning tak.. :-) Back.up/konkurrent til Kolja..
Anders Due i tilfælde af salg af Simon Poulsen..

Besvar