FCMs bedste spiller nogen sinde?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Re: FCMs bedste spiller nogen sinde?

Indlæg af Peter Ross »

Når du ser isoleret på det, så var Zidan vigtig for os i under 1 år...

For uden at overdrive ret meget, så viste han INTET de første 6 måneder. Han scorede 5 mål (så vidt jeg husker), men begyndte så for alvor at bombe, da Erik kom til som træner. Så ligefrem at udnævne ham til den vigtigste spiller i FCMs levetid er nok lidt overdrevet.

Men den bedste, det er der vist ikke ret meget tvivl om :-)

Peter Ross - Nak nak nak nak nak !

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

Der bliver også spurgt om hvilken der er den bedste.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Ja, det er jeg klar over. Alto trak bare punktet med "den vigtigste" ind over, og det kommenterede jeg på :-)

Peter Ross

Alto

Indlæg af Alto »

-------------------------------------------------------
> Når du ser isoleret på det, så var Zidan vigtig
> for os i under 1 år...

Hvis vi har en spiller i en uge og vi får 50 mill for ved et videresalg, har han så været vigtig for os???

Nej, de penge vi har fået for Zidan har vi glæde af mange år fremover. Omtalen og hans bedrifter har efter min overbevisning betydet flere tilskuere og sæsonkort end nogen anden. Her er der mange der fortsætter med at komme selvom han er væk. Zidan-effekten er langtidsholdbar...

>
> For uden at overdrive ret meget, så viste han
> INTET de første 6 måneder. Han scorede 5 mål (så
> vidt jeg husker)

5 mål er jo alligevel en smule :-). Han var måske ikke vores bedste spiller, men leverede dog flere genialiteter blandt andet på Brøndby Stadion og i Parken. Holdet fungerede jo generelt dårligt i den periode.

, men begyndte så for alvor at
> bombe, da Erik kom til som træner. Så ligefrem at
> udnævne ham til den vigtigste spiller i FCMs
> levetid er nok lidt overdrevet.

Det mener jeg 100% han er, fordi han har været hovedmanden bag at unge drenge i hele vestjylland ikke længere går i Brøndby og FCK-trøjer, men har fået deres eget storhold. Sportsligt er der heller ikke en spiller der har gjort så stor forskel i kampene.

BW # 163

FCMs bedste spiller nogen sinde? ZIDAN !

Indlæg af BW # 163 »

Zidan :

Flest scorede mål
Flest sikrede point
Mest medieomtale
Største tilskuermagnet
Største videresalg i klubbens historie
Suveræn flink overfor fans
Bedste tekniske kunnen
Mest underholdende spillestil

BW # 163

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Alto skrev:
> > Når du ser isoleret på det, så var Zidan
> vigtig
> > for os i under 1 år...
>
> Hvis vi har en spiller i en uge og vi får 50 mill
> for ved et videresalg, har han så været vigtig for
> os???

Det kommer an på hvad man betegner som vigtig. Er det økonomisk eller spillemæssigt ?

> Nej, de penge vi har fået for Zidan har vi glæde
> af mange år fremover. Omtalen og hans bedrifter
> har efter min overbevisning betydet flere
> tilskuere og sæsonkort end nogen anden. Her er der
> mange der fortsætter med at komme selvom han er
> væk. Zidan-effekten er langtidsholdbar...

Tjaa, folk har snakket om, at Zidan var ene skyld i, at vi havde så flotte tilskuertal på hjemmebane, men snittet har nu holdt meget godt uden ham, og det endda med nogle "halv"-kedelige kampe. Så jeg tror nu lige så meget det skyldes at folk er ved at fatte, at søndag står i boldens tegn :-)

> > For uden at overdrive ret meget, så viste
> han
> > INTET de første 6 måneder. Han scorede 5 mål
> (så
> > vidt jeg husker)
>
> 5 mål er jo alligevel en smule :-). Han var måske
> ikke vores bedste spiller, men leverede dog flere
> genialiteter blandt andet på Brøndby Stadion og i
> Parken. Holdet fungerede jo generelt dårligt i den
> periode.

Holdet var meget ustabilt, og Zidan var vel det efterårs svar på Dennis Sørensen. En meget udskælt spiller, som folk ikke så noget posivtivt i, men som dog alligevel dukkede op af og til, og garnede.

> , men begyndte så for alvor at
> > bombe, da Erik kom til som træner. Så
> ligefrem at
> > udnævne ham til den vigtigste spiller i FCMs
> > levetid er nok lidt overdrevet.
>
> Det mener jeg 100% han er, fordi han har været
> hovedmanden bag at unge drenge i hele vestjylland
> ikke længere går i Brøndby og FCK-trøjer, men har
> fået deres eget storhold. Sportsligt er der heller
> ikke en spiller der har gjort så stor forskel i
> kampene.

Det skyldes ikke alene ham, men ja, han har en stor del af grunden til. Men det skyldes nok lige så meget at FCM udelukkende brandede Zidan, og ikke andre. Det var Zidans fjæs der var på alle plakater og andre ting der blev delt rundt.
Så FCM blev noget nær synonymt med Zidan og omvendt.

Nu brander FCM mere hele holdet, hvilket er sundt, synes jeg. Klubben skal ikke bare personificeres ved en person, da det ikke er sundt i længden. For hvad så når han smutter ? Så ryger al medie-dækningen og opmærksomheden fra omverdenen. For "de var jo ikke mere end ham"...
Man blev jo helt chokeret før i tiden, hvis man hørte en lille dreng nævne andre spillere fra FCM end Zidan, og det er vel ikke det der har været målet for FCM med deres branding.
For som "ulve værdierne" foreskriver, så er det hele holdet der er bag succeserne, og det hænger vel ikke særlig godt sammen med deres one-man-brand ?

Det blev vist ret reklame-orienteret, så stopper nu :-)

Peter Ross

Alto

Indlæg af Alto »

>
> Det kommer an på hvad man betegner som vigtig. Er
> det økonomisk eller spillemæssigt ?

I ordet vigtig ligger vel alle elementer. Der er vel enighed om, at han spillemæssigt er den bedste der har være i klubben.

> Så jeg tror nu lige så meget det skyldes at
> folk er ved at fatte, at søndag står i boldens
> tegn :-)

Jeg tror bestemt at Zidan er en primær årsag til at folk i Midtjylland nu går til fodbold om søndagen.

> Holdet var meget ustabilt, og Zidan var vel det
> efterårs svar på Dennis Sørensen. En meget udskælt
> spiller, som folk ikke så noget posivtivt i, men
> som dog alligevel dukkede op af og til, og
> garnede.

Nej, forskellen ligger her i de forskellige forventninger, der var til de to spillere. Jeg tror heller ikke Dennis Sørensen bliver årets profil, selvom han forbedrer sig meget. Jeg tror heller ikke han får henvendelser fra fremmede landstrænere der vil nationalisere ham :-)

> ikke andre. Det var Zidans fjæs der var på alle
> plakater og andre ting der blev delt rundt.
> Så FCM blev noget nær synonymt med Zidan og
> omvendt.

Ja, nemlig. Derfor var han ekstrem vigtig uanset om man kunne lide det eller ej.

Og husk på, at medierne jo også var ekstremt fokuserede på Zidan. Det var jo ikke fordi at FCM brandede ham. Det var på grund af hans spil og hans personlighed.
>
> Nu brander FCM mere hele holdet, hvilket er sundt,
> synes jeg.

Jamen, det synes jeg såmen også det er, men jeg tror bestemt det er mere af nød end af lyst fra FCMs side. Jeg er sikker på, at de ønsker sig en ny stor-profil

Endelig

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Bare vent med hensyn til Dennis... Jeg tror at indenfor få år jagter flere landstrænere ham...

At de så er trænere for Luxembourg, Moldova og Malte er en anden ting ;-)

Peter Ross - Damsgaard er en kagetyv !

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Martin Nielsen fordi han trak flest offsider og er den bedste styrmand vi har haft (men nu kommer bak). Derudover var han også vigtig i det første år at han så spillede af lort under troels bech er noget andet.

Søren Skriver fordi han har været med gennem alle klubbens leveår og har holdt højt niveau gennem samtlige sæsoner, samt hans mål farlighed (tre selvmål i en kamp).

Frank Kristensen: den mand bliver jo bare ved med at score og så har han fortjent det(Dks næst mest uheldige spiller efter glasben).

Nicolai Kammersgaard/Den vigtigste person for FCM var helt sikkert Ove P

Ravnen

Zidan!

Indlæg af Ravnen »

Der kan ikke være nogen som helst tvivl om dette: Mohamed Zidan.

Der bliver spurgt efter den bedste spiller, havde det været den mest betydningsfulde spiller havde jeg sagt Jens Jessen eller Thomas Thomasberg qua deres store betydning i klubbens første år.

Tapia

Re: FCMs bedste spiller nogen sinde? ZIDAN !

Indlæg af Tapia »

BW # 163 skrev:
> Zidan :
>
> Flest scorede mål
> Flest sikrede point
> Mest medieomtale
> Største tilskuermagnet
> Største videresalg i klubbens historie
> Suveræn flink overfor fans
> Bedste tekniske kunnen
> Mest underholdende spillestil

Enig. Selvom jeg nu godt kunne have undværet megen af den medieomtale han fik... Men Zidan var da uden tvivl den individuelt bedste spiller vi har haft.

Syrensen

Indlæg af Syrensen »

der kan kun være tale om 2 spillere for mig at se..

Zidan... nej vel... han var i klubben alt for kort tid til at kunne blive nr. 1 i denne sammenhæng!!

Min top 3:

Nr 1: Kristian Bak (han er absolut den mest stabile på holdet og har været det længe, specielt denne sæson! Hvorfor er han ikke på landsholdet i stedet for Agger eller Gaardsøe?)

Nr 2: Søren skriver (For mig at se næsten lige med Kristian Bak, han er desværre bare skadet. Han har gjort det godt igennem tiderne nog som andre har skrevet han er Mr. FCM)

Nr 3: Farlige Frank (han scorer og det bliver han ved med)

Tapia

Indlæg af Tapia »

Syrensen skrev:
> der kan kun være tale om 2 spillere for mig at
> se..
>
> Zidan... nej vel... han var i klubben alt for kort
> tid til at kunne blive nr. 1 i denne sammenhæng!!
>
> Min top 3:
>
> Nr 1: Kristian Bak (han er absolut den mest
> stabile på holdet og har været det længe, specielt
> denne sæson! Hvorfor er han ikke på landsholdet i
> stedet for Agger eller Gaardsøe?)
>
> Nr 2: Søren skriver (For mig at se næsten lige med
> Kristian Bak, han er desværre bare skadet. Han har
> gjort det godt igennem tiderne nog som andre har
> skrevet han er Mr. FCM)
>
> Nr 3: Farlige Frank (han scorer og det bliver han
> ved med)

Lidt usammenhængende indlæg synes jeg.

Der kan kun være tale om to spillere...og så nævner du tre??

Du skriver desuden at Bak burde være på landsholdet i stedet for Agger eller Gaardsøe. Nu hænger det jo bare sådan sammen at de ikke er landsholdsspillere. Gaardsøe har været, men det er efterhånden længe siden. Jeg tror sgu snarere det er Troest han skal kæmpe med, nu hvor Lüstu forhåbenligt har spillet sin sidste landskamp.

Danny

Re: FCMs bedste spiller nogen sinde? ZIDAN !

Indlæg af Danny »

Enig!! ZIDAN!!
Han var jo genial og betød så meget..

Giuseppe Signori

SØREN "the rock" Skriver

Indlæg af Giuseppe Signori »

Hvilken spiller der har været den bedste for FCM i klubbens korte historie?

Jeg mener helt klart at det har været SØREN "the rock" Skriver. Mohammed Zidan har nok været "den bedste" rent fodboldsmæssigt, meen han var jo kun 1,5 år i klubben. Derimod har Søren Skriver været med lige siden starten i 1999. Søren skriver er indbegrebet af hvad FCM står for. Han er en "holdspiller", hvor holdet kommer forud, for hans egen interesse. Han har dannet sikkerhed nede i forsvaret og har dannet akse for at defensive har fungeret i FCM korte levetid. Først med Martin Nielsen og senere med KBN. Som menneske er han professionel og beskeden hvad hans egen insats angår. Jeg har aldrig set Søren stå og proklamere sig selv eller sætte sig selv i fokus. Da vi havde martin nielsen var det altid ham der fik kredit for defensive i diverse blade. Men det var "klart" Søren der var den bedste af de to center- forsvarsspiller dog havde han ikke spillet i FCK!. Umiddelbart vil jeg vove at påstå at når Søren Skriver er fit for fight, er han blandt de bedste centerforsvarsspiller i DK.
Desværre har og er han meget skadet - men VI håber at han snart er at se på SAS-ARENA igen.

FORZA FCM...................... !

Besvar