Klimpl
-
Mose
Klimpl
Klimpl startede rigtig godt for FCM, men det er utroligt, at han har kostet mål i de sidste fire kampe, han har spillet.
Ude mod EFB, Hjemme mod EFB, mod Viborg og igen mod Horsens.
Jeg tror dog stadig på ham, men jeg er overbevist om, at hverken Ried eller Kjær havde mødt den samme lange tålmodighed tålmodighed her på graven.
Fakta er, som jeg ser det, at vi har fire meget jævnbyrdige centrale forsvarsspillere, men hvor potentialet i den enkelte spiller er særdeles forskelligt.
Ried og Kjær er vores kommende stjerner, og de bør ikke være langt fra den faste startformation.
Ja de er unge, men rutine er noget man viser på banen og ikke på dåbsattesten.
Ude mod EFB, Hjemme mod EFB, mod Viborg og igen mod Horsens.
Jeg tror dog stadig på ham, men jeg er overbevist om, at hverken Ried eller Kjær havde mødt den samme lange tålmodighed tålmodighed her på graven.
Fakta er, som jeg ser det, at vi har fire meget jævnbyrdige centrale forsvarsspillere, men hvor potentialet i den enkelte spiller er særdeles forskelligt.
Ried og Kjær er vores kommende stjerner, og de bør ikke være langt fra den faste startformation.
Ja de er unge, men rutine er noget man viser på banen og ikke på dåbsattesten.
Senest rettet af Mose 12. nov 2007, 11:13, rettet i alt 1 gang.
-
Kent
Re: Klimpl
Jeg er ikke helt enig med dig i, at Klimpl kostede et mål mod Viborg - om end han var lidt involveret i det, med en dårlig clearing. Under alle omstændigheder var han i højere grad involveret i afgørelsen, så alt i alt ender den kamp i plus for mig 
Men udover det er jeg enig med dig i, at Klimpl har lavet nogle store, bekostelige individuelle fejl i de sidste par kampe, og jeg stod også og overvejede i løbet af dagens kamp, om man skulle give andre en chance. Jeg synes dog han tidligere har vist så store kvaliteter, at jeg ikke vil opgive ham mod FCK. Men det er klart, at hvis han bliver ved på denne måde, så må der andre til. Problemet er, at vi ikke helt ved, at om han spiller under niveau nu, eller spillede over niveau i starten. Det kender vi ham simpelthen for lidt til.
Så vidt jeg har bemærket det, har han problemer når angriberne går på kroppen af ham, og presser ham. Så noget af løsningen må være at han i løbet at vinterpausen få nogle kilo muskler på kroppen, så han kan stå imod.
Men udover det er jeg enig med dig i, at Klimpl har lavet nogle store, bekostelige individuelle fejl i de sidste par kampe, og jeg stod også og overvejede i løbet af dagens kamp, om man skulle give andre en chance. Jeg synes dog han tidligere har vist så store kvaliteter, at jeg ikke vil opgive ham mod FCK. Men det er klart, at hvis han bliver ved på denne måde, så må der andre til. Problemet er, at vi ikke helt ved, at om han spiller under niveau nu, eller spillede over niveau i starten. Det kender vi ham simpelthen for lidt til.
Så vidt jeg har bemærket det, har han problemer når angriberne går på kroppen af ham, og presser ham. Så noget af løsningen må være at han i løbet at vinterpausen få nogle kilo muskler på kroppen, så han kan stå imod.
-
Peter Ross
Målet i dag er ikke udelukkende Klimpls fejl. Jo, han mister bolden et godt stykke udenfor feltet, men hvordan dælen kan Henrik Hansen stå SÅ fri på kanten af feltet ? Der var jo intet pres på ham overhovedet.
Peter Ross
Peter Ross
-
Xort
Peter Ross Skrev:
-------------------------------------------------------
> Målet i dag er ikke udelukkende Klimpls fejl. Jo,
> han mister bolden et godt stykke udenfor feltet,
> men hvordan dælen kan Henrik Hansen stå SÅ fri på
> kanten af feltet ? Der var jo intet pres på ham
> overhovedet.
>
> Peter Ross
Er helt enig i at man ikke kan give manden skylden for fejlen..
Han fightede virkelig i begge ender.
Nu har hele holdet jo spillet langt under niveu (staveplade?) på det sidste, så at hive en mand ud og give ham skylden for de forskellige mål er lidt for hårdt.
1 mand mod 11 kan aldrig lade sig gøre.!
> Målet i dag er ikke udelukkende Klimpls fejl. Jo,
> han mister bolden et godt stykke udenfor feltet,
> men hvordan dælen kan Henrik Hansen stå SÅ fri på
> kanten af feltet ? Der var jo intet pres på ham
> overhovedet.
>
> Peter Ross
Er helt enig i at man ikke kan give manden skylden for fejlen..
Han fightede virkelig i begge ender.
Nu har hele holdet jo spillet langt under niveu (staveplade?) på det sidste, så at hive en mand ud og give ham skylden for de forskellige mål er lidt for hårdt.
1 mand mod 11 kan aldrig lade sig gøre.!
-
Mose
Jeg mener heller ikke nødvendigvis, at vi skal opgive ham til kampen mod FCK, men jeg skriver mit indlæg for at bakke op om de unge spillere.
Jeg er sikker på, at havde Ried eller Kjær begået de fejl som Klimpl har lavet den sidste tid, så havde de spillet på 2. div., og der havde været en masse holdninger til manglende rutine osv.
Spillerne laver fejl, og personligt ser jeg mere på, hvad de generelt bidrager med frem for uheldige episoder.
Der er for mig ingen tvivl om, hvor vi står svagest, og det er ikke i det centrale forsvar, uanset hvem af de fire der spiller.
NB: Kan der være flere muskler på Klimpl?
Jeg er sikker på, at havde Ried eller Kjær begået de fejl som Klimpl har lavet den sidste tid, så havde de spillet på 2. div., og der havde været en masse holdninger til manglende rutine osv.
Spillerne laver fejl, og personligt ser jeg mere på, hvad de generelt bidrager med frem for uheldige episoder.
Der er for mig ingen tvivl om, hvor vi står svagest, og det er ikke i det centrale forsvar, uanset hvem af de fire der spiller.
NB: Kan der være flere muskler på Klimpl?
-
Mose
Målet var aldrig opstået, hvis han havde gjort sit arbejde ordentligt. Han mister en ufarlig bold, som en pasning senere ligger i garnet. Han ved det også godt selv.
Så skriver du noget med at han fighter i begge ender, men det er for mig ikke en del af diskussionen.
Så skriver du noget med at han fighter i begge ender, men det er for mig ikke en del af diskussionen.
-
Halkjær
Jo det var udelukkende hans fejl.
Vi havde bolden og der var ingen fare, den skulle bare losses væk.
Klimpl medspiller regner jo ikke med at han taber bolden og kunne derfor ikke nå at omstille sig. Man dækker jo ikke forsvar når man har bolden Hr. Ross
Vi havde bolden og der var ingen fare, den skulle bare losses væk.
Klimpl medspiller regner jo ikke med at han taber bolden og kunne derfor ikke nå at omstille sig. Man dækker jo ikke forsvar når man har bolden Hr. Ross
-
Altoriso
Jeg synes at det er dumt at tænke i at lade en anden spille Klimpls plads bare fordi han er ung ( altså den anden spiller hehe.. )- for det er vel det du siger ?
Jeg synes at Klimpl har tilført holdet en masse gode ting spillemæssigt, og en af de ting han jo også har skullet sørge for er, at "hjælpe" både den ene og den anden nye unge spiller
Så nej; det er ikke nogen grund til at sætte andre ind på hans plads, omend jeg er fuld tilhænger af at få de unge spillet ind på holdet
Jeg synes at Klimpl har tilført holdet en masse gode ting spillemæssigt, og en af de ting han jo også har skullet sørge for er, at "hjælpe" både den ene og den anden nye unge spiller
Så nej; det er ikke nogen grund til at sætte andre ind på hans plads, omend jeg er fuld tilhænger af at få de unge spillet ind på holdet
-
Peter Ross
Nej, men man må godt følge bolden.
Der står 4-5 spillere i feltet og bare kigger på Henrik Hansen, det er ikke skarpt nok. Jeg siger ikke, der skulle sidde en modstander i anklerne på HH med det samme, men bevægelse ud mod HH ville utvivlsomt forringe hans reaktionstid, der var nøjagtig lige så længe som forsvarsspillernes.
Det er igen et mål fra kanten af feltet, der bliver scoret mod os. Det var et problem mod Randers, Lokomotiv Moskva og mod Esbjerg, og så åbenbart også i dag. Modstanderne får for meget plads nede foran feltet. Der er ingen grund til, at storme hovedløst frem, når modstanderne ligger et højt pres, der snildt kan resultere i boldtab på farlige steder.
Peter Ross
Der står 4-5 spillere i feltet og bare kigger på Henrik Hansen, det er ikke skarpt nok. Jeg siger ikke, der skulle sidde en modstander i anklerne på HH med det samme, men bevægelse ud mod HH ville utvivlsomt forringe hans reaktionstid, der var nøjagtig lige så længe som forsvarsspillernes.
Det er igen et mål fra kanten af feltet, der bliver scoret mod os. Det var et problem mod Randers, Lokomotiv Moskva og mod Esbjerg, og så åbenbart også i dag. Modstanderne får for meget plads nede foran feltet. Der er ingen grund til, at storme hovedløst frem, når modstanderne ligger et højt pres, der snildt kan resultere i boldtab på farlige steder.
Peter Ross
-
mrjelle
Jeg er personligt stor fan af Klimpl som jeg syns indtil Esbjerg kampen viste meget høj klasse. Jeg mener da også han var rigtig god i går selvfølgelig med undtagelse af han fejl ved målet.
Derfor mener jeg også han skal spille imod FCK jeg kan huske han af mange blev MOM sidst vi mødte FCK i parken. Jeg er sikker på han nok skal finde sit niveau igen.'
Det er for risikabelt at lade Reid eller Kjær spille de kamp selvom begge spiller fantastisk hver gang i får chancen.
Derfor mener jeg også han skal spille imod FCK jeg kan huske han af mange blev MOM sidst vi mødte FCK i parken. Jeg er sikker på han nok skal finde sit niveau igen.'
Det er for risikabelt at lade Reid eller Kjær spille de kamp selvom begge spiller fantastisk hver gang i får chancen.
-
Shadrak
Jeg syntes det virker lidt mærkeligt bare sådan at give Klimpl fejlen hele holdet havde jo temmelig tydeligvis ikke fattet, at de var igang med en fodboldkamp, da de gik ud til 2. halvleg. Det er holdets pisseringe attitude, når de kommer foran, der var skyld i målet. Jeg er mere sikker på sejren, hvis vi kommer bagud, end hvis vi kommer foran i øjeblikket og det er fordi, vi ovelader al initiativ til modstanderne, hvis vi kommer foran. Det er ikke godt nok, men det er altså ikke bare Klimpls fejl, så kunne man vel lige så godt sige, at det er Eriks fejl, for ikke at sætte dem op. Eller Franks fejl for som kaptajn ikke at vise nok gejst.
-
Jesper - BW415
> Eller Franks fejl for som kaptajn ikke at vise nok
> gejst.
Altså det der fatter jeg ikke en pløk af, han fightede da som en sindsyg i går... vandt rigtig mange luftdueller og flere glidende tacklinger! Det var ik hans skyld i går i hvertfald...
> gejst.
Altså det der fatter jeg ikke en pløk af, han fightede da som en sindsyg i går... vandt rigtig mange luftdueller og flere glidende tacklinger! Det var ik hans skyld i går i hvertfald...
-
Bobby
Jesper - BW#415 Skrev:
> > Eller Franks fejl for som kaptajn ikke at vise
> nok
> > gejst.
>
> Altså det der fatter jeg ikke en pløk af, han
> fightede da som en sindsyg i går... vandt rigtig
> mange luftdueller og flere glidende tacklinger!
> Det var ik hans skyld i går i hvertfald...
Nej fighterindstillingen var der fra hans side. Omvendt så brænder han tre store chancer...
> > Eller Franks fejl for som kaptajn ikke at vise
> nok
> > gejst.
>
> Altså det der fatter jeg ikke en pløk af, han
> fightede da som en sindsyg i går... vandt rigtig
> mange luftdueller og flere glidende tacklinger!
> Det var ik hans skyld i går i hvertfald...
Nej fighterindstillingen var der fra hans side. Omvendt så brænder han tre store chancer...
-
Sunds
Synes Klimpl er et kanonkøb, som har vist sit værd. Tilmed er han en spillende forsvarsspiller ala Bak. Enig i at han laver en par fejl i sæsonen, hvor han skal lave en clearing fremfor at spille sig ud af problemerne. HVIS folk herinde på graven husker lidt tilbage på BAK, ja så lavede han også fejl i hans tid !!!! Jeg mener BAK og KLIMPL minder utrolig meget om hinanden i deres stil og at "riste" Klimpl pga eks.vis kampen i går er efter min mening fejlagtig. Husk nu på hvor mange gange hans placeringsevne samt omgang med bolden redder os.
-
Hausser
Når en spiller har kostet mål i hver eneste af hans sidste fire optrædener, så er det vist legitimt at diskutere vedkommendes rolle, ingen er sgu fredet og da slet ikke når man har så glimrende alternativer.
At hans placeringsevne også redder os er ikke rigtig noget argument, for det samme ville hans afløsers sgu også gøre.
At hans placeringsevne også redder os er ikke rigtig noget argument, for det samme ville hans afløsers sgu også gøre.