Sas-Arena

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Thomasnoerum

Sas-Arena

Indlæg af Thomasnoerum »

jeg ved godt det har været diskuteret mange steder her på ulvegraven, men for at få det samlet starter jeg denne tråd.

synes i Sas-Arena er stort nok som det er? eller skal vi udvide det inde for nogle år?
Senest rettet af Thomasnoerum 16. nov 2007, 18:45, rettet i alt 1 gang.

Altoriso

Re: Sas-Arena

Indlæg af Altoriso »

Thomasnoerum Skrev:
-------------------------------------------------------
> jeg ved godt det har været diskuteret mange steder
> her på ulvegraven, men for at få det samlet
> starter jeg denne tråd.
>
> synes i Sas-Arena er stort nok som det er? eller
> skal vi udvide det inde for nogle år?

Man kunne måske fristes til at høre hvad du selv synes ?

Jeg tror ikke selv at det er tid til en udvidelse foreløbigt, og tror heller ikke det er i tankerne hos Messecenteret/ FCM

Det er dog klart at hvis vi fortsætter med at ligge i toppen hvert år, og samtidigt begynder at komme længere i Europa, så er det da en mulighed

vil dog også sige at hvis stadion skal udvides, så bør der nok også satses på andre store arrangementer i stil med Parkens

E!

Indlæg af E! »

Den korte version: ja-nej

Hellere udsolgt end et dobbelt så stort, men halvfuldt.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Hvad er det du synes der mangler?

Det er jo ikke fordi der mangler pladser, der er jo aldrig rigtigt udsolgt.

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

jeg mener at grunden til at der aldrig er rigtigt usolgt er at modstandernes pladser aldrig er flydt, kun mod bif og fck.

jeg synes man skulle overveje at udvide faxe og handelsbank tribunen. lidt lige som på aalborg stadion.

bobar

Indlæg af bobar »

hej
Jeg mener heller ikke at der er nogen grund til at udvide på nuværende tidspunkt. Men i samme forbindelse, har jeg jo ikke kunnet undgå at følge med i diskussionen omkring ASA - AFA, og om mulige områder man kunne være på uden at genere både den ene og den anden. Løsningen her kunne jo være at lave et identisk afsnit, som udeholdets...(I tribunens højre side, set mod banen) og derefter lave siddepladser på resten af tribunen. så er der vel heller ingen undskyldninger for at stille sig forkert, hvis indgangen hedder blackwolves singing, flagging area :). Dette kunne jo også være medvirkende til en evt. lille udvidelse af faxe, med et par tusinde siddepladser, hvilket er mest realistisk, set i forhold til at udvide med fx 10.000 pladser.
Hilsen Bobar

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tjo men jeg tror ikke FCM er interesseret i at lave resten til siddepladser, det vil sænke stadionkapaciteten, og Nordea er jo populær hos andre end de syngende.

Så er vi ude i det med at udvide stadion igen, hvis man lavede et bur til vores glade sangstjerner, og satte sæder på resten, så smider vi lige en forhøjelse på hele vejen rundt og smækker kapaciteten op til 25.000 og melder os hos DBU som afløsere til Parken ;-)

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Det ville være åndsvagt at udbygge sidetribunerne som i Aalborg. Deres stadion ser da ekstremt kikset ud, når nogle af tribunerne er højere end andre.

Forza FCM81

Indlæg af Forza FCM81 »

Hvorfor udbygge et stadion hvor der stort set aldrig er udsolgt?

Det er da trist at se AGF spille for tomme sæder

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg mener heller ikke en udvidelse er nødvendig eller fornuftig!

Forza FCM81 nævner agf's tomme sæder på stadion, og jeg vil endvidere nævne FCN. Kampe fra Farum Park er så stemningsløse og det ser så kedeligt ud, med tomme tribuner.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

en udvidelse kunne måske komme på tale når der omkring end 10 hjemmekampe udsolgt. så kunne det være, at man ville få noget ud af det. dumt at udvide et stadion hvor det kun bliver udsolgt mod vibår og fck

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg kan fortælle at jeg lige igår hørte nogle rygter om at man vil udbygge sponsorfaciliteterne, men at man også ser på hvad DBU gør i forbindelse med landsholdet.

Personligt mener jeg dog ikke at der er basis for at udbygge til 25k selv med et tilsagn om et par landskampe, der er simpelthen ikke penge i det...

Men se evt min video om tilskuertalet i år.

http://uk.youtube.com/watch?v=LuiQ8gg_axI

Kent

Indlæg af Kent »

Problemet er, hvad man skal gøre, hvis man vi lave en udvidelse.

Vi er vel i øjeblikket i en situation, hvor der kan meldes noget, der ligner udsolgt ca. 4-5 gange på en sæson (kampe mod FCK, BIF + afgørende kampe, og kampe hvor der er inviteret folk fra samarbejdsklubberne).

Sponsorloungen er stort set altid fyldt, og til de store kampe inddrages Cafeen samt andre lokaler til at bespise udefrakommende. Man udvidede i forvejen loungen for et par år siden, hvor man inddragede de tilskuererækker, der var ude i siden, samt fjernede et par opgave til skyboxene.

Så i princippet kunne vi godt bruge lidt mere kapacitet til både tilskuere og sponsorere, men det drejer sig måske om max 4.000 flere tilskuererpladser samt 50% flere sponsorpladser, hvis man gerne vil undgå at stadion ikke virker alt for tomt, nå der er 7.000-8.000 tilskuerer. Men det ville være fint at få kapaciteten op på fx max 15.000.

Men hvis man skal lave en udbygning, så er det eneste der kan lade sig gøre vel enten at sænke banen (og der er ikke meget plads at give af, så det er jeg ikke sikker på vil give nok) eller bygge en sektion ovenpå hele vejen rundt. Spørgsmålet er, om det er rentabelt at lave en sådan udvidelse få den lille forøgelse af kapaciteten. Et stadion med landsholdskapacitet (dvs. 25k+) vil jeg mene vil være en katastrofe, da vi aldrig vil kunne fylde det.

I forbindelse med en udvidelse vil man nok også overveje at smide sæder op overalt, da man så kan sælge pladserne dyrere, og leve op til UEFA-kravene.

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

jeg synes det ville være fedt med en udvidelse.

dog vil stille spørgsmål ved pengene. hvis vi siger der blev lavet 4000 nye pladser. hvordan skulle vi dog skrabe så mange penge sammen. og hvor skulle vi spille mens det blev bygget?

Jean / BW# 1238

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Thomasnoerum Skrev:
-------------------------------------------------------
> og hvor skulle vi spille mens det blev bygget?

Jeg stemmer for Viborg Stadion. Ikke fordi det er et godt stadion, men fordi det kunne være skægt, hvis vi I en hjemmekamp i Viborg kunne få flere tilskuere, end Viborg kan... :-)

Viborg har i deres bedste besøgte hjemmekamp haft 6.981 (mod BIF) tilskuere. Vi har i vores dårligst besøgte haft 7.665 (mod Aab).

Kilde:
http://www.netsuperligaen.dk/VisTilskuerStatistik.php

Besvar