Transfer i januar???

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Snowlax

Transfer i januar???

Indlæg af Snowlax »

Som jeg ser FCM holdet lige nu, mener jeg ikke vi kan kæmpe med om guldet i år, hvis vi ikke får nogle gode ekstra midtbanespillere til truppen. Mener ikke at vores indskiftningsspillere er gode nok til at spille i FCM.

Mest ude på fløjene er vi dårlig dækket ind. Danny Olsen har bare ikke niveauet til at spille med om guldet endnu. Mener ikke Leon Jessen og Flinta har eller får niveauet til det. Røll er en god indskiftningsspiller sammen med Salami lige pt.

Hvad med en tråd over hvilke interessante spillere som kunne være interessant for FCM..?

Jeg mener at Jonas Kamper vil være en fremtidens mand, og da han ikke får spilletid i Bielefeld, har han sagt at han vil se sig om efter en ny klub til Januar. Han passer ind i FCM's vision. Han har landsholdskvalitet, har været inde omkring landsholdet og kan overtage for CM. Han er stadig rimelig ung (mener 24)..

Der skal nok være flere som er interessante, men er lige eneste pt. jeg kan komme i tanke om.
Senest rettet af Snowlax 30. okt 2007, 10:41, rettet i alt 1 gang.

Bobby

Re: Transfer i januar???

Indlæg af Bobby »

Snowlax Skrev:
-------------------------------------------------------
> Som jeg ser FCM holdet lige nu, mener jeg ikke vi
> kan kæmpe med om guldet i år, hvis vi ikke får
> nogle gode ekstra midtbanespillere til truppen.
> Mener ikke at vores indskiftningsspillere er gode
> nok til at spille i FCM.
>
> Mest ude på fløjene er vi dårlig dækket ind. Danny
> Olsen har bare ikke niveauet til at spille med om
> guldet endnu. Mener ikke Leon Jessen og Flinta har
> eller får niveauet til det. Røll er en god
> indskiftningsspiller sammen med Salami lige pt.

Jeg er enig med dig i at pt. har hverken Danny, Leon eller Flinta niveauet, men jeg synes, det er for tidligt at sige, de ikke får niveauet. De er alle tre unge og har talentet, så jeg tror på muligheden for at de kan udvikle sig under ER og Thomasberg. I øvrigt tror jeg mere man satster på at Leon er venstreback og ikke midtbane.
>
> Hvad med en tråd over hvilke interessante spillere
> som kunne være interessant for FCM..?
>
> Jeg mener at Jonas Kamper vil være en fremtidens
> mand, og da han ikke får spilletid i Bielefeld,
> har han sagt at han vil se sig om efter en ny klub
> til Januar. Han passer ind i FCM's vision. Han har
> landsholdskvalitet, har været inde omkring
> landsholdet og kan overtage for CM. Han er stadig
> rimelig ung (mener 24)..

Ja, Kamper kunne være interessant. Og ja, han er 24. Samtidig mener jeg, som nævnt flere gange før, at Martin Bergvold kunne være interessant. Han får vist ikke så meget spilletid i sin italienske klub. Så vidt jeg husker, kan han spille venstre midtbane, og det er i mine øjne der, vi har det største problem. Når, og jeg mener når, Simon ryger, har vi ikke noget ordentlig alternativ. Jeg mener ikke Christian Olsen er god nok til den plads. Hans styrke er helt fremme. Sivebæk kan måske tilspille sig den plads på sigt, men jeg har set ham for lidt for Skive til at bedømme, hvor langt han er. Kan pt. ikke komme i tanke om andre spændende realistiske alternativer.

> Der skal nok være flere som er interessante, men
> er lige eneste pt. jeg kan komme i tanke om.

Jonas BW:1859

Indlæg af Jonas BW:1859 »

Snowlax Skrev:
> Som jeg ser FCM holdet lige nu, mener jeg ikke vi
> kan kæmpe med om guldet i år, hvis vi ikke får
> nogle gode ekstra midtbanespillere til truppen.
> Mener ikke at vores indskiftningsspillere er gode
> nok til at spille i FCM.
>
> Mest ude på fløjene er vi dårlig dækket ind. Danny
> Olsen har bare ikke niveauet til at spille med om
> guldet endnu. Mener ikke Leon Jessen og Flinta har
> eller får niveauet til det. Røll er en god
> indskiftningsspiller sammen med Salami lige pt.
>
> Hvad med en tråd over hvilke interessante spillere
> som kunne være interessant for FCM..?
>
> Jeg mener at Jonas Kamper vil være en fremtidens
> mand, og da han ikke får spilletid i Bielefeld,
> har han sagt at han vil se sig om efter en ny klub
> til Januar. Han passer ind i FCM's vision. Han har
> landsholdskvalitet, har været inde omkring
> landsholdet og kan overtage for CM. Han er stadig
> rimelig ung (mener 24)..
>
> Der skal nok være flere som er interessante, men
> er lige eneste pt. jeg kan komme i tanke om.

Jeg kan på ingen måde følge dig i dine holdninger til vores indskiftningsspillere
Du nævner Leon og Dennis Flinta som spillere der hverken har eller får potentiale til at spille med om guldet, Leon er fast mand på det danske U21 landshold, og jeg synes han har været utrolig god i de kampe hvor han er kommet ind.
Spillere som Salami, Winston og Simon K og Baba C er alle spillere med kæmpe potentiale.

Synes vores trup har så stort potentiale at der ingen grund er til at gå ud og investere i nye spillere på nuværende tidspunkt.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Bobby Skrev:
Samtidig mener jeg, som nævnt flere gange før,
at Martin Bergvold kunne være interessant. Han får
vist ikke så meget spilletid i sin italienske
klub. Så vidt jeg husker, kan han spille venstre
midtbane, og det er i mine øjne der, vi har det
største problem. Når, og jeg mener når, Simon
ryger, har vi ikke noget ordentlig alternativ. Jeg
mener ikke Christian Olsen er god nok til den
plads. Hans styrke er helt fremme. Sivebæk kan
måske tilspille sig den plads på sigt, men jeg har
set ham for lidt for Skive til at bedømme, hvor
langt han er. Kan pt. ikke komme i tanke om andre
spændende realistiske alternativer.

______

Blot lige for at bekræfte mit eget indlæg, så er Bergvold venstrebenet. 23 år gammel og interesseret i et klubskifte, hvis ikke han får mere spillestid. Han har dog kontrakt til 2010, og de har fået ny træner, så nu må vi se hvad der sker, men spændende spiller med stort potentiale.

http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=73769

Snowlax

Indlæg af Snowlax »

Hvis du læser mit indlæg, så ser du også at det kun er på midtbanen som jeg har skrevet om, da det er der vi ikke har (god) bredde nok. Er enig i at på de andre pladser er vi dækket rigtig godt ind når vi ser fremad.. Må undskylde hvis jeg ikke fik forklaret mig ordentligt i den første.

B

Indlæg af B »

Midtbanespillere: Thyge, Poulsen, Madsen, Femi, Salami, Lawal, Sivebæk, Flinta, Olsen, Røll - masser af klasse, masser af potentiale. Yakubu fra akademiet glæder jeg mig også til at se i SAS ligaen.

Angreb: Frank, Dadu, Baba og Olsen.......

Højre back: Kolja

ja hvis vi skal handle, så køb en KLASSEangriber eller en højre back!!

pisseærgerligt at det ikke lykkedes at hente Demba.

Er dog enig i at hvis Simon sælges så virker Bergvold både oplagt og ideel. Mht Kamper så ved jeg ikke rigtig hvor meget han kan forstærke truppen.

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

kamper ville være en god spiller at hente. jeg ved ikke med jer, men jeg kan godt huske da han spille i bif. der var han fantastisk

Snowlax

Indlæg af Snowlax »

Jeg mener også at Kamper ville kunne gå lige i startopstillingen. Langt bedre end CM.

Hvis en spiller som har været inde omkring landsholdet ikke kan slå spillere som Flinta, Jessen, Danny og Speedy og CM af holdet, så mener jeg ikke vi skal snakke om mesterskaber til FCM.

Jonas BW:1859

Indlæg af Jonas BW:1859 »

Jeg mener ikke at Jonas Kamper, kan slå Claus Madsen af på nuværende tidspunkt, men på sigt kunne han blive en god spiller. Men det er først når CM ikke kan mere. Jeg ville hellere se en Martin Bergvold da jeg tror han vil være mere stabil.

/Jonas

Chap

Indlæg af Chap »

Først og fremmest synes jeg, at vi skal ud at investere i en klasse højre midtbane samt en klasse angriber. Forsvaret synes jeg ikke der skal gøres noget ved - det er fint som det er, samt vi har Winston, Simon Kjær osv., der om ikke ret længe er helt klar til førsteholdet.

Hvis vi skal ud at købe spillere til de ovennævnte pladser, skal det være nogle forholdsvis rutinerede spillere, eftersom vi absolout ikke skal have flere unge talenter uden erfaring. Og da vi gerne vil spille med om mesterskabet samt gøre en god figur ude i Europa, bliver vi nødt til at få noget mere rutine ind på holdet.

Jeg kan ikke svare på, hvem der præcist ville være et godt køb. Men en mulighed er at gå ud at se på diverse landshold - og se hvem der gør det godt der. Nu hvor vi formodentlig får solgt Simon Kjær, samt den generelle økonomi i klubben er rigtig god, har vi også råd til at gå ud at investere i landsholdsspillere (af en hvis kaliber selvfølgelig). Det skal bare ikke være nogle total unge spillere - dem har vi heldigvis rigeligt af i forvejen :)

Bobby

Indlæg af Bobby »

Jonas BW:1859 Skrev:
> Jeg mener ikke at Jonas Kamper, kan slå Claus
> Madsen af på nuværende tidspunkt, men på sigt
> kunne han blive en god spiller. Men det er først
> når CM ikke kan mere. Jeg ville hellere se en
> Martin Bergvold da jeg tror han vil være mere
> stabil.
>
> /Jonas

Jeg mener også Bergvold er bedst af de to, men samtidig mener jeg ikke, det er enten eller. Bergvold er venstrebenet og spiller i venstre side. Kamper er højrebenet. Altså skal de ikke spille den samme plads.

Som nævnt tidligere har vi CM på højre kant. Danny og Flinta er begge unge og har fremtiden for sig. Jeg tror sagtens begge kan komme op i det forventede gear. Jeg synes Flinta viste gode takter i den korte tid, han var inde mod Esbjerg. Lidt mere spilletid og jeg tror, han vil løfte sig med opgaven.

I mine øjne er venstre side det store problem. Det er kun et spørgsmål om tid, inden Simon ryger, og den eneste reelle substitut er Sivebæk, og jeg tror stadig, han mangler en del for at kunne overtage den plads.

Forsvaret er stærkt - ingen tvivl om det, men løber Kolja ind i en skade, har vi altså et problem på den højre back. Det kan godt være CM kan spille den, men det er bestemt ikke optimalt. Hvad med ham Michael Lustig, der har været debatteret tidligere?

Hausser

Indlæg af Hausser »

På højre midtbane har vi jo Adeola som rykker op til jul, han skulle efter sigende være et kæmpetalent som Erik Rasmussen har megen tillid til.

Desuden har vi jo Sivebæk udlejet og der er også mulighed for at kommer tilbage til vinter. Jeg mener hans fortrukne position er på højrekanten hvor han med sin gode fast, fysik og fremragende indlæg kan blive et seriøst aktiv for os.

Jeg mener kort sagt ikke det er på højre kanten vi bør forstærke os. Skal vi købe ind bør en højre back være oplagt, men en suppleant til Simon P. på venstre kant kunne også være interessant, men dog næppe realistisk af disse nok ikke skal regne med megen spilletid.

I angrebet får vi desuden Jude op og på den centrale midt vil Yakubu nok også byde sig ind. Jeg savner dog stadig en udmelding fra FCM mht. til disse to, de er trods alt begge blevet 18. Hvis vi ikke har skrevet kontrakt med dem, er der vel ikke noget i vejen for at andre klubber kommer og "stjæler" dem..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Er Sivebæks fortrukne position ikke på højre kanten?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jo.

Peter Ross

Bobby

Indlæg af Bobby »

Peter Ross Skrev:
> Jo.
>
> Peter Ross

Det taler bare endnu mere for en forstærkning på venstrekanten. Sign Bergvold nu!

Besvar