Der er en del interessante kampe i denne runde:
Lørdag:
AaB - FCK
Topkamp i ligaen mellem det mest formstærke hold, og altid stærke FCK. Det er en vigtig kamp ift at vippe FCK af pinden. Hvis et andet hold skal være mestrep, er det vigtigt at udfordrene tildeler FCK nederlag i de interne opgør. Så for spændingen i ligaens skyld, så bør AaB vinde. Dog synes jeg, at deres flotte sejrsstime tildels har skyldtes, at de i meget høj grad har haft marginalerne på deres side, og det tror jeg ikke kan fortsætte - AaB har i de sidste par år meget spillet i stimer, hvor de enten har vundet mange kampe i træk, eller næsten ingen point fået. De startede efteråret med en dårlig stime, og er nu i en god. Jeg tror dog den slutter snart, og i dag kunne være en mulighed.
Mit bud: X, hvilket også vil passe os fint.
Søndag:
FCN - Randers
Kampen om at koble sig på toppen. FCN har haft rigtig godt fat i Randers og tildelt dem nogle gedigne lussinger i de interne opgør. Randers fik naturligvis selvtillid med sejren over os, men jeg mener faktisk ikke, at de spillede så overbevisende. FCN er stærke hjemme.
Mit bud: FCN
OB - Horsens
Ligesom ovenstående drejer denne kamp sig om at bide sig fast i toppe. OB har indtil videre skuffet, mens Horsens har overrasket. Der er en del skader og karantæner i OB, der ellers tidligt på sæsonen så ud til at have DKs breddeste trup. Men med salg og udlejninger i slutningen af transfervinduet er den nu decimeret og må stå sin prøve i morgen. Desuden er der uro på de interne linier, med den gale polak, så der er meget, der taler for, at OB ikke får sejren. Horsens kører derudaf, og bliver ved med at overraske.
Mit bid: X, OB kan ikke score og Horsens er stærke. 0-0 tror jeg er et godt bud, og ellers hælder jeg til Horsenssejr.
Lyngby - Viborg
Bundkamp der er af vital betydning for begge hold. Ingen kan for alvor tåle at tabe. Lyngby har generelt ikke niveauet til ligaen, mens VFF kun har vundet 6 ud af 34 kampe under Linderoth.Lyngby taber normalt i de sidste 20 min af kampene, hvor de går døde. Viborg er dog også gået ned i den periode, og jeg tror ikke de har overskuddet til at vende kampen til deres fordel i slutningen.
Mit bud: Lyngby.
Brøndby - AGF
Endnu en bundkamp, hvor BIF skal afprøve deres nylige selvtillid efter udesejren over VFF, mens AGF vender tilbage til skuepladsen for en af sæsonens få triumfer. Jeg tror BIF vil være meget skrøbelige og bange for at tabe, men tror ikke AGF er i stand til at lukrere på det. Det er de for ringe til.
Mit bud: BIF
Mandag
FCM - EfB
Den giver sig selv
Så spil roligt de 6 kampe lige på - det giver odds 135 hos Bwin