Danske hold i Europa

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Kent

Danske hold i Europa

Indlæg af Kent »

Tja.. nu er FCK kamp ikke færdigspillet endnu (forlængelse starter lige om lidt), men hvis vi ser på de 4 danske holds resultater (ordinære spilletid), så har de i denne runde præsteret:

0 sejre
6 uafgjorte
2 nederlag (taler vi ikke om).

I alt har de danske holdet scoret 5 mål i de 8 kampe.

AaB går videre uden at have vundet, mens OB kun røg ud på straffe selvom de overhovedet ikke scorede.

Ikke ligefrem overbevisende, og man må sige at det er utroligt at vi faktisk var/er meget tæt på at få 2-3 hold videre.

Edit: hvis vi skal se lidt egoistisk på det, så får både OB og FCK 120 min i benene på tunge baner, og OB har vist fået skadet både David og Timm. Så det kan vise sig at være dyre kampe for dem.
Senest rettet af Kent 7. okt 2007, 12:54, rettet i alt 1 gang.

foboldfreaken1001

Re: Danske hold i Europa

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Edit: hvis vi skal se lidt egoistisk på det, så
> får både OB og FCK 120 min i benene på tunge
> baner, og OB har vist fået skadet både David og
> Timm. Så det kan vise sig at være dyre kampe for
> dem.

Ja og det skulle meget slemt til med David, mulgvis en brækket nakke, der er ikke blevet bekræftet noget endnu

Nu ser det meget svært ud for FCK: rødt til gravgaard for en nødbremse

Kent

Indlæg af Kent »

Ja, og nu slap Gravgaard så for 120 min ;-)

Kent

Indlæg af Kent »

Og så fik FCK lige et straffe forærende.....

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Det straffe var fandme tyndere end græsbelægningen i Parken.

Peter Ross

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

FCK skal spille 2. runde i deres gruppe den 08/11 på udebane og møder FCM på SAS-Arena den 11/11. Det ligger allerede fast, da de kommer i pot 4 i lodtrækningen. Så vi kan da håbe, at de kommer til SAS-Arena med tunge ben.

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uef ... c2007.html

Altoriso

Re: Kedelige OB

Indlæg af Altoriso »

Nu må jeg jo starte med at sige at jeg heller ikke har set dagens kamp fuldt ud, men som jeg også skrev efter deres første kamp i Prag, så er det efter min mening dødsygt at have et hold der har spillet 2 x 0-0...

AT FCM ikke idag viste de samme takter som i den første kamp har jo nok lidt at gøre med udebane, vejr og nok også lidt manglende tro på at det kunne lade sig gøre, trods alt

Endnu engang vil jeg bare konstatere, at JEG næsten hellere vil have et hold der spiller godt og flot fodbold end et hold der spiller så kedeligt, og resultatorienteret...

Bobby

Indlæg af Bobby »

foboldfreaken1001 Skrev:
>
> Ja og det skulle meget slemt til med David,
> mulgvis en brækket nakke, der er ikke blevet
> bekræftet noget endnu
>
Jvf. OB's hjemmeside er der heldigvis ikke noget brud, og han er klar i hovedet, og har det efter omstændighederne godt. Men han ligger fortsat til observation.

Selvom det helt egoistisk set er en fordel for os at han er skadet, så håber jeg sgu for både David og OB, at han kommer over det uden mén. Jeg krydser fingre herfra David.

http://www.ob.dk/?NewsID=15169

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

Altoriso Skrev:
> Nu må jeg jo starte med at sige at jeg heller ikke
> har set dagens kamp fuldt ud, men som jeg også
> skrev efter deres første kamp i Prag, så er det
> efter min mening dødsygt at have et hold der har
> spillet 2 x 0-0...
>
> AT FCM ikke idag viste de samme takter som i den
> første kamp har jo nok lidt at gøre med udebane,
> vejr og nok også lidt manglende tro på at det
> kunne lade sig gøre, trods alt
>
> Endnu engang vil jeg bare konstatere, at JEG
> næsten hellere vil have et hold der spiller godt
> og flot fodbold end et hold der spiller så
> kedeligt, og resultatorienteret...

Det giver jo ingen mening for et dansk hold at tage hovedet under armen og forsøge at diske op med flot offensiv fodbold, hvis konsekvensen er en lussing i form af flere indkasserede mål i egen ende.

OB har efter min mening nok ikke spillet det flotteste fodbold, men de har spillet deres chance og var meget tæt på mod en dygtig europæisk modstander.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

bonusbent Skrev:
> Altoriso Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu må jeg jo starte med at sige at jeg heller
> ikke
> > har set dagens kamp fuldt ud, men som jeg også
> > skrev efter deres første kamp i Prag, så er det
> > efter min mening dødsygt at have et hold der
> har
> > spillet 2 x 0-0...
> >
> > AT FCM ikke idag viste de samme takter som i
> den
> > første kamp har jo nok lidt at gøre med
> udebane,
> > vejr og nok også lidt manglende tro på at det
> > kunne lade sig gøre, trods alt
> >
> > Endnu engang vil jeg bare konstatere, at JEG
> > næsten hellere vil have et hold der spiller
> godt
> > og flot fodbold end et hold der spiller så
> > kedeligt, og resultatorienteret...
>
> Det giver jo ingen mening for et dansk hold at
> tage hovedet under armen og forsøge at diske op
> med flot offensiv fodbold, hvis konsekvensen er en
> lussing i form af flere indkasserede mål i egen
> ende.
>
> OB har efter min mening nok ikke spillet det
> flotteste fodbold, men de har spillet deres chance
> og var meget tæt på mod en dygtig europæisk
> modstander.

Men de er ikke med vel ?

Og hvor langt når man hvis man ikke ligefrem scorer nogen mål...

Nej, jeg holder mig til underholdende fodbold i stedet for kun resultatorienteret :-)

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Altoriso Skrev:
> Nej, jeg holder mig til underholdende fodbold i
> stedet for kun resultatorienteret :-)

Det kommer vel også an på, om ens personlige analyse går på, at det er så enkelt, som underholdende kontra kontrolleret kedelig fodbold er årsagen alene til FCM ikke gik videre, jf. Bonus Bents analyse.

Personlig tror jeg, at der er flere grunde ud over Lokomotivet er mere velsmurt end forventet. Dvs. det var det bedste hold der vandt.

Det andet som jeg også går rundt og tror er, at vi har nogle unge fantastiske individualister, som samlet er det bedste hold i ligaen, når tingene ” går deres vej”. Modsat kan der måske mangle en ” føre ulv”, når vi selv kommer under pres. Kortsagt bliver vores eget våben med unge sultne ulve til tider vores egen svaghed i form af den mindre rutine.

Så jeg mener at det er forkert, at tale om underholdende fodbold ( Erisk fodbold filosofi) vs. kontrolleret kendelig fodbold ( hurra for Drillo).
I stedet skal ethvert hold spille med udgangspunkt i deres styrke, og FCMs styrke er, at ” vi skal ud over stepperne” – hvis jeg skulle tyvstjæle et udtryk Thomasberg ofte anvender om vores taktik. FCM er ikke OB og vice versa, så kort tror jeg det kan siges. Jeg kan ikke se det som nogen holds styrke, at de under deres største udfordringer ændre deres koncept eller spillestil, som de har haft bragende succes med i den hjemlige liga. At det med succesen så ikke kan siges om OB, det er jo så en helt anden historie…………….

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

Altoriso Skrev:
> Men de er ikke med vel ?
>
> Og hvor langt når man hvis man ikke ligefrem
> scorer nogen mål...
>
> Nej, jeg holder mig til underholdende fodbold i
> stedet for kun resultatorienteret :-)

Nej, OB er ikke med i år, men de var betydeligt tættere på end FCM, og de lykkedes jo rent faktisk sidste år.Bevares, modstanderen var ikke den samme.

Jeg vil da gerne understrege, at jeg er glad for FCMs spillespil, men jeg tror, vi vil opleve, at FCM ofte vil komme til kort mod dygtige modstandere, hvis ikke man er villig til at ændre spillekonceptet.

Jeg er jo ikke ude på at lade FCM spille til 0 hver gang. Jeg ønsker blot at ændre spillestil en smule mod klassemandskaber som f.eks. et tophold fra Rusland. Hvis FCMs force er at komme ud over stepperne, så er det jo helt fint, men kun indtil man møder en modstander, der er endnu bedre til det, end FCM er. I dét tilfælde, er jeg tilhænger af at ofre "skønheden" mod at få et godt resultat.

Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Altoriso Skrev:
> Og hvor langt når man hvis man ikke ligefrem scorer nogen mål...

Ja nu gik Sparta Prag jo videre til gruppespillet uden at score overhovedet. Forøvrigt tabte de i CL kval 2-0 & 3-0 til Arsenal. Så de har da fået meget ud af ingen mål.

Besvar