Bredde - Hurra for FCM!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
jacsoe

Bredde - Hurra for FCM!

Indlæg af jacsoe »

Nu er jeg ikke så livlig debatør på Ulvegraven, men lige nu fyldes min krop af glæde....

Jeg så lige på Bold.dk, at FCK's Michael Gravgaard trækker med en lille lyskenskade, som åbenbart ikke burde holde man ude, men..... man tænker alligevel: "Hvad er FCK's forsvar uden Hangeland og Gravgaard?".

Ser man på scenariet på ligaens nr. 2 (og her mener jeg pt. - jeg er efterhånden ved at være ovebevist om... ja). 2 karantæner på meget meget centrale pladser til Troest og Klimpl - og hvad sker der???

En lettere afprøvet Reid og en helt grøn Kjær, som uimponeret går til makronerne og holder AGF fra én eneste chanche kampen igennem. (Nogle vil kalde Gravlunds forsøg i 1. halvleg for en sådan - men den var ikke nær 100%). 19 og 18 år.

Ja, man går og bliver en smule stolt her dagen derpå....!

Jacob
Senest rettet af jacsoe 2. okt 2007, 16:40, rettet i alt 1 gang.

Martin

Re: Bredde - Hurra for FCM!

Indlæg af Martin »

jacsoe Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu er jeg ikke så livlig debatør på Ulvegraven,
> men lige nu fyldes min krop af glæde....
>
> Jeg så lige på Bold.dk, at FCK's Michael Gravgaard
> trækker med en lille lyskenskade, som åbenbart
> ikke burde holde man ude, men..... man tænker
> alligevel: "Hvad er FCK's forsvar uden Hangeland
> og Gravgaard?".
>
> Ser man på scenariet på ligaens nr. 2 (og her
> mener jeg pt. - jeg er efterhånden ved at være
> ovebevist om... ja). 2 karantæner på meget meget
> centrale pladser til Troest og Klimpl - og hvad
> sker der???
>
> En lettere afprøvet Reid og en helt grøn Kjær, som
> uimponeret går til makronerne og holder AGF fra én
> eneste chanche kampen igennem. (Nogle vil kalde
> Gravlunds forsøg i 1. halvleg for en sådan - men
> den var ikke nær 100%). 19 og 18 år.
>
> Ja, man går og bliver en smule stolt her dagen
> derpå....!
>
> Jacob

Ingen tvivl om, at Kjær og Winston skal have ros for deres indsats, men jeg vælger nu at tilskrive en 100% tændt Femi den store ære, han lavede den ene oprydning efter den anden, som vel ikke en eneste gang lod AGF komme til fadet overfor vores unge mænd...

Igår var Femi min suveræne MOM - og forstår slet ikke, at han ikke får mere kredit i aviserne end han egentlig gør...

Hausser

Indlæg af Hausser »

Vores bredde er bestemt god, men jeg var nu også glad for at Kjær debutterede i en hjemmekamp mod superligaens dårligste angreb, hvis det havde været i parken mod Grønkjær, Sionko, Nordstrand, Allbäck & Silberbauer er jeg ikke sikker på vi havde snakket så meget om fremragende bredde.

Hvis vi antager at idealopstillingen hedder Raska, Kolja, Klimpl, Troest, C.P., Madsen, Thyge, Femi, Simon, Frank & Baba så kan man diskutere hvor mange spillere vi reelt kan skifte ind uden det svækker holdet.

Ved godt der er mange aspekter i denne diskussion men bedømt ud fra formen p.t. og hvad man har set til spillerne, mener jeg ikke vi kan indskifte andre end Leon, Ried & Dadu uden at det svækker holdet. Nogle svækker mere end andre, men jeg mener dog alle nedenstående spiller ville svække holdet som helhed. De kan selvfølgelig bibringe andre aspekter til holdet (Røll: hovedspil, C. Olsen: hurtighed) og diskussionen er derfor svær og subjektiv.

- Røll mener jeg ikke passer ind i vores presspil, desuden for stationær.

- Salamis form er ikke fanatastisk lige nu og de spillere han eventuelt skulle erstatte (Thyge eller Femi) præsterer på et meget højt niveau.

- Christian Olsen mangler meget organisatorisk forståelse og er ikke god nok all round lige nu.

- Danny mangler totalt selvtillid og er i alvorlig formkrise. Spiller alibifodbold og bidrager med meget lidt. Efterårets skuffelse.

- Kjær er stadig ung og mangler rutine.

- Heinze har vi ikke set meget til længe, men med det niveau som Raska viser lige nu, tror jeg han er ret langt væk fra holdet.

- Lawal har vi ikke set nok til, så han er svær at vurdere, virker dog til at Salami har overhalet ham igen.

- Flinta er spændende som type men har tydeligvis ikke vist nok til at overbevise, han er jo sjældent i truppen.

jacsoe

Indlæg af jacsoe »

Jeg forstår dine ord - og forsøger med dem at få armene ned igen.

Det er rigtigt at det ikke var det bedste angreb vi stod overfor i går - men det er altså også sjældent at man lukker 100% af bagude. Det hæfter jeg mig ved.

Det er også rigtigt, at det vil have set anderledes ud mod et FCK i Parken i stærkeste opstilling.

Men skal vi se på bredden hos vores direkte konkurrenter - og her tænker jeg specielt på FCK, så mener jeg ikke at have set ret mange reservespillere i aktion. De stiller med stort set samme start-11'er hver uge.

I FCK virker man utroligt skrøbelige overfor skader. Det synes jeg ikke er så udpræget i FCM (det skal siges at jeg ofte ser til med sort/røde briller).

Men min pointe er, at FCK ikke ser så stærke ud, hvis der skulle hænde sig at opstå skader hos de etablerede spillere i efteråret.

I FCM har vi de spillere som du lister op med en fin beskrivelse.

Her er der tale om reservespillere, men trods alt spillere som har spillet i Suppen i denne sæson, og har været med til at placere os på 2. pladsen.

De er ikke på top-niveau, men bestemt et rigtig godt suplement til truppen, som sjældent stille rmed samme 11'er 2 kampe i træk.

Jacob

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> - Danny mangler totalt selvtillid og er i alvorlig
> formkrise. Spiller alibifodbold og bidrager med
> meget lidt. Efterårets skuffelse.

Han ligner altså ikke en som mangler selvtillid, han er fuld af energi og godt humør, manglede han selvtillid ville han nok nærmere luske omkring med skuldrene sænket.
Han skal nok komme igang. Folk glemmer ofte at Dennis Sørensen og Simon Poulsen også var en tid om at komme igang.

http://www.black-wolves.com/billedgalle ... leri21.jpg :-)

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

jacsoe: der er helt sikkert noget at glæde sig over i FCM med de talenter, der spiller på holdet, og dem som står klar på sidelinien! Som det også er blevet påpeget, kan man dog heller ikke se bort fra, at AGF har suppens suverænt dårligste angreb.
Jeg synes dog ikke, at man må glemme, hvor meget Femi ligger og laver foran 4-backkæden. Det gør det trods alt lidt nemmere at forsvare, når han løber solen sort foran forsvaret :-)

Hvad angår FCK, er det vel ikke helt rigtigt, at deres forsvar er så tyndt besat. Både i kampen mod Fredericia og Lyngby benyttede FCK sig af den tidligere B93´er Zanka på kun 17 år. En spiller jeg tror, man vil se meget mere til i fremtidens suppe. Desuden har FCK også ham svenskeren, som har været skadet stort set hele sæsonen. En spiller som har erfaring fra den græske liga, og som måske nok er en svækkelse i forhold til Gravgaard og Hangeland, men som jeg vil antage har mindst samme niveau som f.eks. Troest, Reid eller Kjær.

FCKs midtbane og angreb ser vel også mindst lige så fornuftigt ud som FCMs.

Jeg er dog helt enig med dig. Der er meget at glæde sig over dagen derpå :-)

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

martin skrev:

> Ingen tvivl om, at Kjær og Winston skal have ros
> for deres indsats, men jeg vælger nu at tilskrive
> en 100% tændt Femi den store ære, han lavede den
> ene oprydning efter den anden, som vel ikke en
> eneste gang lod AGF komme til fadet overfor vores
> unge mænd...
>
> Igår var Femi min suveræne MOM - og forstår slet
> ikke, at han ikke får mere kredit i aviserne end
> han egentlig gør...

måske femi ikke bliver overskyllet med ros i aviserne, men det gør fcm i hvert fald som helhed. hver gang jeg åbner sporten, er der i hvert fald en artikel med, hvorfor fcm spiller så godt, eller hvorfor fcm har sådan en godt sammenhold osv.
Hvad angår femi, så ved jeg ikke om du muter fjernsynet når der spilles, for kommentaterne laver da ikke andet end rose femi.

Besvar